Spalone sprzegło po 5500km i nieuznana gwarancja

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
jumko
 

Spalone sprzegło po 5500km i nieuznana gwarancja

26 lut 2009 21:56

Witam,
podejmuję stary temat rozważany do tej pory tylko "teoretycznie".
Podobnie jak wielu osób na tym forum do kabiny dostawał się swąd palonego sprzęgła. Taka sytuacja miała miejsce przy manewrach np. parkowania tyłem gdy wcześniej przejechałem około 10km, a więc gdy ślizgające się sprzęgło mogło się rozgrzać. Początki problemu pojawiły się przy 3000km. Przy pierwszym podejściu z problemem do serwisu zostałem zupełnie zignorowany dopiero drugie podejście gdy byłem bardziej zdeterminowany było skuteczne ale tylko częściowo: zgłoszone objawy: 1)swąd palonego sprzęgła przy rozgrzanym silniku i 2) wysoko "łapiące" sprzęgło . W efekcie została wymieniona spalona tarcza sprzęgła, docisk i łożysko oporowe ale nie została uznana gwarancja gdyż ASO z góry założyło, że winny jestem ja i specjalnie nie szukało innych powodów jak np. wada fabryczna. Ja oczywiście nie zgodziłem się z taką oceną zażądałem pisemnego uzasadnienia i dostałem pismo z którego wynika tylko tyle, że sprzęgło się spaliło w wyniku eksploatacji i ani słowa o tym , że z mojej winy ale to nie przeszkadzało ASO odmówić uznania gwarancji. Ponieważ się nie zgodziłem z takim wyrokiem ASO napisałem odwołanie do KIA i dostałem po ponad dwóch tygodniach odpowiedz, że ja jestem winny, ASO jest nieomylne, a ja nie potrafię jeździć i dodatkowo nie potrafię w poprawny sposób zdiagnozować awarii. Zresztą opowiedz KIA w treści jest paszkwilem na mój temat i wskazuje na brak jakiegokolwiek zainteresowania ze strony KIA aby w sposób sensowny i zgodny z rzeczywistością wyjaśnić sprawę. W międzyczasie okazało się, że naprawa usunęła tylko częściowo problem tzn. pedał sprzęgła "łapie" już we właściwej pozycji ale swąd pozostał, teraz już czuć go nawet w trakcie postoju na światłach:( Skutek jest taki, że jestem w plecy prawie 1700zl, z niezupełnie wyleczonym sprzęgłem i wstanie konfliktu z KIA:( Oczywiście walczę dalej!
Jeśli czujecie smród palonego sprzęgła w trakcie cofania, podjeżdżania pod krawężnik lub podobnych sytuacjach to prawie na bank sprzęgło pracuje w ciągłym poślizgu, nabiera pięknych kolorów tlenków żelaza i się pali! Moja rada, wymieńcie sprzęgło i przygotujcie się na ciekawe życie jak KIA zaleca w swojej reklamie:) Aha i pamiętajcie, że spalone sprzęgło to wasza wina bo to przecież dobre sprzęgło było:)
Pozdrawiam i życzę powodzenia zainteresowanym.

AUTOR WĄTKU
bociek
 

26 lut 2009 22:11

Sprawa bardzo przykra, ale że sprzęgło padło po 3k?
Proponuję podjechać do innego ASO, sprawdź wcześniej który według forumowiczów jest dobry

AUTOR WĄTKU
pitern
 

26 lut 2009 22:14

Rzecznik praw konsumenta i nie odpuszczac jak mnie to wk......a zeby aso uwazalo nas za jelopow ktorzy nie potrafia dbac o samochod za ktory wydalo sie kupe kasy oczywiscie my zawsze jestesmy winni pipipipipipipipipipipipipip bo brak mi slow

AUTOR WĄTKU
less
 

26 lut 2009 22:14

bociek_krakow napisał(a):Proponuję podjechać do innego ASO, sprawdź wcześniej który według forumowiczów jest dobry


Teraz to już chyba za późno jak sprzęgło wymienione i niestety zapłacone. IMO pozostaje walczyć z KIA Polska ale bez sądu się chyba nie obejdzie

AUTOR WĄTKU
pitern
 

26 lut 2009 22:18

Walcz niech pokryja przynajmniej polowe naprawy

AUTOR WĄTKU
pitern
 

26 lut 2009 22:22

Tak mialem w poprzednim carze tylko naprawa wyniosla 10 tys 50% pokrli mi naprawy ale to nie o to chodzi pismo do kia polska i niech radzą dalej

AUTOR WĄTKU
jacijohn
 

26 lut 2009 22:25

dosyć ciekawe to co napisałeś, ja nigdy nie maiłem takiego problemu przebieg 5800 km, oprócz jedno przypadku jak czułem smród spalenizny jak byłem w górach i ślizgałem się pod góre na sniegu i próbowałem ruszyć z dwójki na nie rozgrznym silniku (od radzam) nadpaliłem sam sprzegło. od tamtej pory nic takiego niemiałem. ogólnie nie mam problemów z tą spalenizną przy żadnym parkowaniu itd. Nie wiem jak jezdzisz, ale może przy parkowaniu lub podjeżdzaniu na krawężniki piłowałeś za mocno przy tych manewrach i na dodatek wciskałeś sprzegło. Ale mysle też że może to być wada konstrukcyjna, bo jak od początku to miałeś to cos jest jednak nie tak. Mam nadzieje że wygrasz wojne z KIA po te serwisy są do D.....y!!!!!! Trzymam kciuki!!!

AUTOR WĄTKU
Woody
 

26 lut 2009 22:53

Moze napiszesz do KIA poprzez forum wkoncu mamy taka mozliwosc kontaktu, niech sie ustosunkowuja do tego co im napiszesz na ramach naszego forum aby wszyscy mogli to przeczytac, napewno to wzbudzi duze zainteresowanie

AUTOR WĄTKU
pitern
 

26 lut 2009 22:58

Te linki jeszcze nie dzialaja :(

AUTOR WĄTKU
pitern
 

26 lut 2009 23:06

Sorry koledzy ale zeby spalic sprzeglo przy takim przebiegu to chyba trzeba pojechac na rajd Camel Trophy kiia ceed prosto z salonu bez dotarcia wiec nie wierze ze ze to wina uzytkownika.

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

Re: Spalone sprzegło po 5500km i nieuznana gwarancja

26 lut 2009 23:48

jumko napisał(a):...Początki problemu pojawiły się przy 3000km...


Sytuacja kompletnie patologiczna. Wydaje sie, ze wprost niemozliwe, by kolega jumko celowo dozynal swoje sprzeglo, ale to jedyne wytlumaczenie by mozna bylo je zalatwic w 5kkm...
Moge jeszcze zrozumiec, ze pierwsze sprzeglo bylo felerne i kia(z pozycji silniejszego i wyroczni) na koszt klienta je wymienia, ale skoro po wymianie z drugim jest to samo? nie pojmuje tego...
Moze kolega po prostu nie umie obslugiwac prawidlowo (np. jest mlodym i niedoswiadczonym kierowca) zbyt delikatnego jak na mase i moc silnika sprzegla?

Swoja droga, czy ktos orientuje sie, czy wszystkie wersje silnikowe maja to samo sprzeglo?

pozdr.piotr

AUTOR WĄTKU
Daru
 

27 lut 2009 09:06

Z tego co czytam to dotyczy silników benzynowych - w dieselkach są chyba mocniejsze sprzęgła.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

27 lut 2009 09:09

ze spregłem jest coś nie teges KONIEC KROPKA
mammialem 2 ceedy i w obu to samo teraz juz mniej -ale nie jest to normalne że robię szybki nawrót i pali się sprzęgło albo ruszam pod górkę i się pali
już wielokrotnie pisałem
nie wyobrazam sobie np. jazdy w górach na bocznych drogach z ąłńcuchami np
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
SOUL 1th
 

27 lut 2009 09:12

Raczej sprzęgła różnią się średnica z racji momentu obrotowego i np zastosowania klimatyzacji.
Wydaje się dziwne aby zabić tarcze sprzęgła(bo nie całe) w tak krótkim czasie.
Przychodzi mi tylko na myśli stanie na sprzęgle na każdych światłach i na skrzyżowaniach lub trzymanie nogi na pedale sprzęgła cały czas i jazda na tzw. pół sprzęgle.
Jak widać wszystko jest możliwe. Jeśli sprzęgło by było źle ustawione fabrycznie to ślizgało by się cały czas i auto by wyło na wysokich obrotach a jechało powolutku.
Tu to tylko jakiś rzeczoznawca może wydać opinie.

AUTOR WĄTKU
lookaszk
 

27 lut 2009 09:22

<span>sensor</span> napisał(a):nie wyobrazam sobie np. jazdy w górach na bocznych drogach z ąłńcuchami np

Ja już miałem pare tras po 50km z łańcuchami.
A i trasy 150km w górach, po drogach konkretnie zaśnieżono/zalodzonych i sprzęgło nie śmierdziało.
Ale często się zdarza że jak parkuje na parkingu tyłem to śmierdzi. Auto ma niecałem 15kkm na budziku

AUTOR WĄTKU
SOUL 1th
 

27 lut 2009 10:22

To rób to tzn. manewr parkowania tyłem bez użycia pedału gazu.

AUTOR WĄTKU
jumko
 

Ja oczywiście wciąż walczę:)

27 lut 2009 11:18

Sprzęgło może się też ślizgać bo zbyt słaby jest docisk albo wysprzęglik źle działa. Punktów w mechanizmie sprzęgła gdzie może wystąpić wada fabryczna jest dużo. W Lanosach były podobne efekty i okazywało się że problem był z wysprzeglikiem.
W sumie już niewielka różnica w prędkościach obrotowych pomiędzy kołem zamachowym a tarczą sprzęgła powoduje, że wydzielają się duże ilości ciepłą, z którym jest problem odprowadzenia go i wcale silnik jakoś strasznie nie musi wyć. Taka jest przyroda i taka jest natura sprzęgła.
Po kolorystyce korpusu tarczy sprzęgła oceniam, że ono pracowało gdzieś w T=300C i to jest raczej dolna granica, wskazuje na to kolorystyka nalotowego osadu tlenków żelaza.
Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
kafar
 

27 lut 2009 11:36

Mam 1.6 Pb i 8000 km i bardzo lubie ruszać ostro spod świateł i jeszcze nigdy nie poczułem smrodu. Tylko raz kiedy parkowałem ze 3 min. w bardzo ciasnym miejscu poczułem przypalone sprzęgło.

Wydaje mi się że jakość sprzęgła w Ceedzie jest taka sobie, a jak się trafi felerny egzemplarz i ma się tendencje do przytrzymywania to sprzęgło może paść dość szybko.

Tak na marginesie miałem już kilka autek i w żadnym nie było takiego problemu :cry: :cry: :oops: :oops:

AUTOR WĄTKU
ziomas
 

27 lut 2009 11:41

sprzęgła w benzynach są kiepskie dotyczy to również i30, mamy w rodzinie takiego z silnikiem 1,4 i dość często czuć smród sprzegła szczególnie przy wyjeżdzie z garażu z pod domu.

PS. które to aso w w-wie, żeby w razie czego omijać je z daleka

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

27 lut 2009 13:44

dokładnie jak ktoś nie wierzy to się umówimy w poznaniu i wyjazd z garażu pod domem tyłem
moe my kilka aut potestować hondęceed lexa skode

ciekawe kto zgadnie w którym aucie zaśmierdzi sprzęgło
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 26 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl