kontrola trakcji

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
kuba_kubus
 

kontrola trakcji

17 wrz 2007 19:41

Witam wszystkich!

Wszystko pieknie, slicznie, piszecie tu o ABS, ESP a kto mi powie czy producent na polski rynek zapomnial o kontroli trakcji (grupa VW ozn. ASR). Na rynku niemieckim jest kontrola trakcji ozn. TCS dostepne razem z ESP a u nas? Glownie chodzi mi o silniki diesla ze wzgledu na duzy moment obrotowy szczegolnie 2.0 CRDi - 305 Nm. Teraz jezdze autem z systemem kontroli trakcji i wiem jak to sie przydaje w zimie albo na drogach o kiepskiej przyczepnosci. Kto ma jakies info niech pisze! Pozdrawiam wszystich :)

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

17 wrz 2007 19:50

ja mam ESP a to nie to?
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
reni
 

17 wrz 2007 20:18

ESP to Electronic Stability Program. Stabilizuje tor jazdy w momencie kiedy uklad wyczuwa ze tylna os traci trakcje - najczesciej przy naglym omijaniu przeszkody na drodze. Kontrola trakcji o ktorej pisze kuba to system ktory zapobiega buksowaniu kol podczas ruszania. Podobnie sie nazywaja ale sa czyms innym.

Pozdr
Reni

AUTOR WĄTKU
Klapouchy
 

17 wrz 2007 21:05

Według mnie kontrola trakcji jest trochę dla leniuszków, którzy nie lubią lub nie chcą kontrolować gazu podczas ruszania na śliskiej nawierzchni. Tak jak ze skrzynią biegów, lubisz nią mahać lub nie, wtedy kupujesz automat :).
Poza tym jechałem ostatnio nową Vectrą za 100K PLN, która teĹź nie miała takiego systemu.

AUTOR WĄTKU
reni
 

17 wrz 2007 21:11

Kontrola trakcji do taki bajer ktory nie wiele daje a pewnie kosztuje. ESP ma sens i ratuje zycie... szkoda tylko ze nadal nie jest to standard. W I30 musisz kupic max wersje wyposazenia aby dostac ESP, a do GOLF'a doplacic prawie 6k PLN :-(

Pozdr
Reni

AUTOR WĄTKU
Klapouchy
 

17 wrz 2007 21:29

Żeby mieć dobrą trakcję przy ruszaniu, nic nie zastąpi napędu 4x4 :D

AUTOR WĄTKU
cyberstorm
 

17 wrz 2007 22:15

Opowiem krótką historyjkę z testowania systemu ESP w warunkach oblodzonej nawierzchni.

Szkolenie z jazdy odbywało się na płycie lotniska. Samochód biorący udział w szkoleniu to jakaś mocna wersja BMW. Instruktor najpierw wyłączył system ESP, kazał rozpędzić auto do 150 km/h i po osiągnięciu prędkości kazał skręcić lekko kierownicę (ćwierć obrotu, energicznie tak jak to robimy chcąc w ostatniej chwili ominąć jakaś przeszkodę). Auto zaczęło się obracać dookoła i wylądowało wiele metrów od swojego toru jazdy.

Druga próba odbyła się z włączonym systemem ESP. Prędkość i sytuacja identyczna jak powyżej. Samochód bujnął sie najpierw w lewo, później w prawo i powrócił na swój tor jazdy.

Pierwsza sytuacja na oblodzonej nawierzchni bez ESP praktycznie nie możliwa do wyprowadzania nawet przez doświadczonego kierowcę (mówimy tu o prędkości 150 km/h). Nie pomaga nawet bardzo szybkie kontrowanie kierownicą w lewo i prawo (system ESP działa nawet 100 krotnie szybciej niż człowiek - może wielokrotnie w ciągu sekundy tak sterować kołami, że eliminuje w pewnym stopniu nad- i podsterowność auta, zwłaszcza przy tak trudnych warunkach).

Opisana sytuacja obrazuje oczywiście ekstremalny test tego systemu ale pokazuje jego skuteczność - co jest najważniejsze.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 14 paź 2007 14:06 przez cyberstorm, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
reni
 

17 wrz 2007 22:15

Dokladnie tak.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

18 wrz 2007 09:35

e to przy ruszaniui to mi niepotrzebne to wolę mój ESP ale chce sprawdzić jak działa coby się nie zadziwić na gorąco

jezdziłem megan F1 sport (225KM) i tam działał to bajka ale to inne doznanie jak się ma na przedniej osi ponad 200koni
gość jak mi najpier pokazywał jak się tym jeżdzi to w zakręt ostro zarzucał tyłem i auto się samo wyprowadzało z zakrętu
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
zbyniug
 

13 cze 2008 21:18

TCS to to samo co ASR, zapobiega buksowaniu kół przy słabo przyczepnych nawierzchniach, np. pomaga wtedy jak się chce szybko włączyć do ruchu w lewo lub prawo przy skręconych kołach a akurat jest mokro, wciskasz gaz auto nie przyspiesza jak chcesz, wręcz ślamazarnie się wpełza, jednym słowem dobra rzecz, oczywiście przy napędzie na przód 8)

AUTOR WĄTKU
michalwaw
 

16 cze 2008 20:35

Dokładnie, mam ASR w Mondeo V6 i system jest bardzo przydatny, gdyż potrafi mi się załączyć nawet na 3 biegu jak mocno wcisnę gaz na mokrej powierzchni. W przypadku jego braku, gdyby sytuacja wystąpiła na zakręcie, byłoby niezbyt ciekawie. Prawdopodobnie Ceedziki mają za małą moc i moment by ten system był potrzebny, więc producent postawił na ew. ESP, co dla niedoświadczonych kierowców na pewno zwiększy poczucie bezpieczeństwa. Jednak najlepiej jeździć zgodnie z przepisami (m.in. dostosowując prędkość do warunków na drodze, a nie tylko znaków drogowych) i w większości przypadków awaryjnych wystarczy ABS.

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

16 cze 2008 20:37

<span>michalwaw</span> napisał(a):Prawdopodobnie Ceedziki mają za małą moc i moment by ten system był potrzebny, więc producent postawił na ew. ESP


Gwoli ścisłości, z tego co mi wiadomo, w Ceedach jeżeli jest ESP, to jest również TCS.
Wojtek Piszczek

Avatar użytkownika
gbear
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 1289
Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk

16 cze 2008 20:54

jest kontrola trakcji

juz dyskusja o tym była kiedyś - polecam poszukać

pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek :-)

Obrazek

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

17 cze 2008 09:04

michalwaw napisał(a):... producent postawił na ew. ESP, co dla niedoświadczonych kierowców na pewno zwiększy poczucie bezpieczeństwa. ...
nie tylko dla niedoświadczonych ale dla wszystkich kierowców
dla mnie to nie tylko bajer ale coś co może mi sie przydać w najmniej oczekiwanej chwili, aby wyjść cało z niefajnej sytuacji.

AUTOR WĄTKU
michalwaw
 

17 cze 2008 09:35

e2rdo napisał(a):
michalwaw napisał(a):... producent postawił na ew. ESP, co dla niedoświadczonych kierowców na pewno zwiększy poczucie bezpieczeństwa. ...
nie tylko dla niedoświadczonych ale dla wszystkich kierowców
dla mnie to nie tylko bajer ale coś co może mi sie przydać w najmniej oczekiwanej chwili, aby wyjść cało z niefajnej sytuacji.


Oczywiście każdy system w tym np. wykrywanie aut w "martwym polu" zwiększa bezpieczeństwo, ale problem jest taki, że większość ludzi ufa bezgranicznie tym systemom, zamiast skupić się na bezpiecznej jeździe. I wtedy co z tego, że Ty jedziesz z ESP i chcesz gościa wyminąć jak on przy swojej prędkości nie umie zapanować nad samochodem i wali centralnie.
Apropos, żeby nie było że jestem przeciwny tym systemom (a nie jestem, uważam, że są przydatne, choć niekonieczne) za niecałe 4 lata każde nowe auto będzie musiało być wyposażone w ESP, może przy okazji obowiązkowo wprowadzą blokadę prowadzenia samochodów przez wariata (czujnik pirata drogowego) i wtedy będzie gites :)

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

18 cze 2008 13:58

Proszę Szanownych Dyskutantów o trzymanie się tematu wątka, a prywatne przemyślenia o wysyłanie sobie za pośrednictwem prywatnej korespondencji.
(wiadomości spoza tematu zostały usunięte)
Wojtek Piszczek

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl