Witam wszystkich!
Wszystko pieknie, slicznie, piszecie tu o ABS, ESP a kto mi powie czy producent na polski rynek zapomnial o kontroli trakcji (grupa VW ozn. ASR). Na rynku niemieckim jest kontrola trakcji ozn. TCS dostepne razem z ESP a u nas? Glownie chodzi mi o silniki diesla ze wzgledu na duzy moment obrotowy szczegolnie 2.0 CRDi - 305 Nm. Teraz jezdze autem z systemem kontroli trakcji i wiem jak to sie przydaje w zimie albo na drogach o kiepskiej przyczepnosci. Kto ma jakies info niech pisze! Pozdrawiam wszystich
kontrola trakcji
Moderator: Żandarmeria
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3201
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
reni
ESP to Electronic Stability Program. Stabilizuje tor jazdy w momencie kiedy uklad wyczuwa ze tylna os traci trakcje - najczesciej przy naglym omijaniu przeszkody na drodze. Kontrola trakcji o ktorej pisze kuba to system ktory zapobiega buksowaniu kol podczas ruszania. Podobnie sie nazywaja ale sa czyms innym.
Pozdr
Reni
Pozdr
Reni
-
Klapouchy
WedĹug mnie kontrola trakcji jest trochÄ dla leniuszków, którzy nie lubiÄ
lub nie chcÄ
kontrolowaÄ gazu podczas ruszania na Ĺliskiej nawierzchni. Tak jak ze skrzyniÄ
biegów, lubisz niÄ
mahaÄ lub nie, wtedy kupujesz automat .
Poza tym jechaĹem ostatnio nowÄ VectrÄ za 100K PLN, która teĹź nie miaĹa takiego systemu.
Poza tym jechaĹem ostatnio nowÄ VectrÄ za 100K PLN, która teĹź nie miaĹa takiego systemu.
-
reni
-
cyberstorm
Opowiem krótką historyjkę z testowania systemu ESP w warunkach oblodzonej nawierzchni.
Szkolenie z jazdy odbywało się na płycie lotniska. Samochód biorący udział w szkoleniu to jakaś mocna wersja BMW. Instruktor najpierw wyłączył system ESP, kazał rozpędzić auto do 150 km/h i po osiągnięciu prędkości kazał skręcić lekko kierownicę (ćwierć obrotu, energicznie tak jak to robimy chcąc w ostatniej chwili ominąć jakaś przeszkodę). Auto zaczęło się obracać dookoła i wylądowało wiele metrów od swojego toru jazdy.
Druga próba odbyła się z włączonym systemem ESP. Prędkość i sytuacja identyczna jak powyżej. Samochód bujnął sie najpierw w lewo, później w prawo i powrócił na swój tor jazdy.
Pierwsza sytuacja na oblodzonej nawierzchni bez ESP praktycznie nie możliwa do wyprowadzania nawet przez doświadczonego kierowcę (mówimy tu o prędkości 150 km/h). Nie pomaga nawet bardzo szybkie kontrowanie kierownicą w lewo i prawo (system ESP działa nawet 100 krotnie szybciej niż człowiek - może wielokrotnie w ciągu sekundy tak sterować kołami, że eliminuje w pewnym stopniu nad- i podsterowność auta, zwłaszcza przy tak trudnych warunkach).
Opisana sytuacja obrazuje oczywiście ekstremalny test tego systemu ale pokazuje jego skuteczność - co jest najważniejsze.
Pozdrawiam
Szkolenie z jazdy odbywało się na płycie lotniska. Samochód biorący udział w szkoleniu to jakaś mocna wersja BMW. Instruktor najpierw wyłączył system ESP, kazał rozpędzić auto do 150 km/h i po osiągnięciu prędkości kazał skręcić lekko kierownicę (ćwierć obrotu, energicznie tak jak to robimy chcąc w ostatniej chwili ominąć jakaś przeszkodę). Auto zaczęło się obracać dookoła i wylądowało wiele metrów od swojego toru jazdy.
Druga próba odbyła się z włączonym systemem ESP. Prędkość i sytuacja identyczna jak powyżej. Samochód bujnął sie najpierw w lewo, później w prawo i powrócił na swój tor jazdy.
Pierwsza sytuacja na oblodzonej nawierzchni bez ESP praktycznie nie możliwa do wyprowadzania nawet przez doświadczonego kierowcę (mówimy tu o prędkości 150 km/h). Nie pomaga nawet bardzo szybkie kontrowanie kierownicą w lewo i prawo (system ESP działa nawet 100 krotnie szybciej niż człowiek - może wielokrotnie w ciągu sekundy tak sterować kołami, że eliminuje w pewnym stopniu nad- i podsterowność auta, zwłaszcza przy tak trudnych warunkach).
Opisana sytuacja obrazuje oczywiście ekstremalny test tego systemu ale pokazuje jego skuteczność - co jest najważniejsze.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 14 paź 2007 14:06 przez cyberstorm, łącznie edytowano 1 raz
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3201
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
e to przy ruszaniui to mi niepotrzebne to wolÄ mój ESP ale chce sprawdziÄ jak dziaĹa coby siÄ nie zadziwiÄ na gorÄ
co
jezdziĹem megan F1 sport (225KM) i tam dziaĹaĹ to bajka ale to inne doznanie jak siÄ ma na przedniej osi ponad 200koni
goĹÄ jak mi najpier pokazywaĹ jak siÄ tym jeĹździ to w zakrÄt ostro zarzucaĹ tyĹem i auto siÄ samo wyprowadzaĹo z zakrÄtu
jezdziĹem megan F1 sport (225KM) i tam dziaĹaĹ to bajka ale to inne doznanie jak siÄ ma na przedniej osi ponad 200koni
goĹÄ jak mi najpier pokazywaĹ jak siÄ tym jeĹździ to w zakrÄt ostro zarzucaĹ tyĹem i auto siÄ samo wyprowadzaĹo z zakrÄtu
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
zbyniug
TCS to to samo co ASR, zapobiega buksowaniu kół przy słabo przyczepnych nawierzchniach, np. pomaga wtedy jak się chce szybko włączyć do ruchu w lewo lub prawo przy skręconych kołach a akurat jest mokro, wciskasz gaz auto nie przyspiesza jak chcesz, wręcz ślamazarnie się wpełza, jednym słowem dobra rzecz, oczywiście przy napędzie na przód
-
michalwaw
Dokładnie, mam ASR w Mondeo V6 i system jest bardzo przydatny, gdyż potrafi mi się załączyć nawet na 3 biegu jak mocno wcisnę gaz na mokrej powierzchni. W przypadku jego braku, gdyby sytuacja wystąpiła na zakręcie, byłoby niezbyt ciekawie. Prawdopodobnie Ceedziki mają za małą moc i moment by ten system był potrzebny, więc producent postawił na ew. ESP, co dla niedoświadczonych kierowców na pewno zwiększy poczucie bezpieczeństwa. Jednak najlepiej jeździć zgodnie z przepisami (m.in. dostosowując prędkość do warunków na drodze, a nie tylko znaków drogowych) i w większości przypadków awaryjnych wystarczy ABS.
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
-
e2rdo
nie tylko dla niedoświadczonych ale dla wszystkich kierowcówmichalwaw napisał(a):... producent postawił na ew. ESP, co dla niedoświadczonych kierowców na pewno zwiększy poczucie bezpieczeństwa. ...
dla mnie to nie tylko bajer ale coś co może mi sie przydać w najmniej oczekiwanej chwili, aby wyjść cało z niefajnej sytuacji.
-
michalwaw
e2rdo napisał(a):nie tylko dla niedoświadczonych ale dla wszystkich kierowcówmichalwaw napisał(a):... producent postawił na ew. ESP, co dla niedoświadczonych kierowców na pewno zwiększy poczucie bezpieczeństwa. ...
dla mnie to nie tylko bajer ale coś co może mi sie przydać w najmniej oczekiwanej chwili, aby wyjść cało z niefajnej sytuacji.
Oczywiście każdy system w tym np. wykrywanie aut w "martwym polu" zwiększa bezpieczeństwo, ale problem jest taki, że większość ludzi ufa bezgranicznie tym systemom, zamiast skupić się na bezpiecznej jeździe. I wtedy co z tego, że Ty jedziesz z ESP i chcesz gościa wyminąć jak on przy swojej prędkości nie umie zapanować nad samochodem i wali centralnie.
Apropos, żeby nie było że jestem przeciwny tym systemom (a nie jestem, uważam, że są przydatne, choć niekonieczne) za niecałe 4 lata każde nowe auto będzie musiało być wyposażone w ESP, może przy okazji obowiązkowo wprowadzą blokadę prowadzenia samochodów przez wariata (czujnik pirata drogowego) i wtedy będzie gites
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
Posty: 16
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
przez Pan Krecik » 17 paź 2022 20:01 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 4207 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pan Krecik
24 paź 2022 15:58
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości