Zalecane prędkości dla automatycznej skrzyni biegów

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
klosj24
 

Zalecane prędkości dla automatycznej skrzyni biegów

02 sty 2009 01:33

Witam
Jako nowy właściciel studiuję sobie instrukcję użytkownika i
Na stronie 4/15 (po prawej na szaro) jest napisane aby w wypadku automatycznej skrzyni biegów nie przekraczać zalecanych prędkości dla trybów D1 D2 i D3
Ale nigdzie nie mogę doszukać się tych prędkości :? .
Czy może je znacie?

AUTOR WĄTKU
teon
 

02 sty 2009 09:47

Nie musi oznaczać to czysto pojętej prędkości. Chodzi o prędkość obrotową. A więc trzeba uważać aby przy wybieraniu lub jeździe na jednym z programów "3-2-1" nie przekroczyć czerwonego pola na obrotomierzu.
Dam przykład: Jedziesz na "D" z prędkością autostradową 130 km/h i postanawiasz przełączyć z trybu "D" na program "2". W tym momencie zostaje przekroczona zalecana prędkość obrotowa na programie "2".

AUTOR WĄTKU
klosj24
 

02 sty 2009 22:22

No tak. Ale skąd mam wiedzieć czy po przełączeniu z D3 na D2 przekroczę daną prędkość obrotową i odwrotnie z D2 na D3. Myślałem, że jest jakaś tabelka.

AUTOR WĄTKU
teon
 

02 sty 2009 23:23

Wystarczy że będziesz kierował się zdrowym rozsądkiem to nic nie powinno się stać. A jeżeli chcesz sprawdzić to gdy przy okazji sytuacja w trasie zmusi cię do wyhamowania do "0" albo w jego okolice to zacznij przyśpieszać począwszy od 1 i wszystko będzie jasne (tylko staraj się zmieniać bieg/przesuwać dźwignie w momencie gdy nie masz wciśniętego pedału gazu). Na oko mogę Ci podać 1~50, 2~85, 3~120.

AUTOR WĄTKU
klosj24
 

03 sty 2009 00:07

<span>teon</span> napisał(a):Na oko mogę Ci podać 1~50, 2~85, 3~120.

To znaczy, że na D1 mogę maksymalnie jechać 50km/h z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu?

AUTOR WĄTKU
teon
 

03 sty 2009 00:20