silnik nie odpala

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

silnik nie odpala

Postprzez max » 31 gru 2008 13:24

witam mam taki mały problemik- a mianowicie -po przejechaniu na zimnym silniku krótkiego odcinka np .200m i wyłączeniu go -ponowna próba jego uruchomienia jest nie możliwa ,dopiero za drugim razem po przekręceniu zaplonu auto odpala--co Wy na to jaka może być przyczyna
max

 

Postprzez cisco » 31 gru 2008 13:28

<span>max</span> napisał(a):witam mam taki mały problemik- a mianowicie -po przejechaniu na zimnym silniku krótkiego odcinka np .200m i wyłączeniu go -ponowna próba jego uruchomienia jest nie możliwa ,dopiero za drugim razem po przekręceniu zaplonu auto odpala--co Wy na to jaka może być przyczyna

częste podróże na krótkim odcinku powodują rozładowanie akumulatora, który nie ma okazji sie podładować od alternatora.
Takie jest moje zdanie :wink:
CEED SW 1.6 DOHC Optimum PLUS
Kia Sportage XL 2.0 CRDi 184KM, AT, AWD, SLS, AW8, SAND TRACK D5U ;)
Avatar użytkownika
cisco
Derektor
 
Posty: 607
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Marka i model samochodu: CEED SW 1.6 DOHC
Kia Sportage XL 2.0 CRDi 184KM, AT, AWD, SLS, AW8, SAND TRACK D5U

Postprzez matyk » 31 gru 2008 13:31

Diagnoza po podłączeniu kompa powinna Ci podpowiedzieć co jest nie tak
Ceed 1.6 CRDi 117 KM, 255 Nm, Optimum, HB, kompass blue, 89kkm przejechane
Skoda Octavia II FL kombi, 1.6 TDI CR, CAYC, 110kkm przejechane
Avatar użytkownika
matyk
Derektor
 
Posty: 747
Dołączył(a): 07 lis 2007 20:50
Lokalizacja: Kraków/Warszawa
Marka i model samochodu: Kia Ceed/ Skoda Octavia II FL

Postprzez Hazael » 31 gru 2008 14:15

To pewnie problem z anteną immobilisera u mnie było tak samo. Wymiana 0,5h oczekiwanie na część 3 dni (AS motors nadarzyn).
Cee'd HB 05.2007 1,6 CRDi beżowy met. 8Q - sprzedany :)
Suzuki Grand Vitara 2.0 benzynka
Cee'd SW FL 1.6 CRDi czrna perła ver. L - zamówiony :)
Avatar użytkownika
Hazael
Odmieniec :-)
 
Posty: 336
Dołączył(a): 10 lis 2007 13:43
Lokalizacja: Piaseczno
Marka i model samochodu: Suzuki grand Vitara 2.0
Zamówiony: Cee'd FL SW 1,6 115CRDI 115KM czarna perła ver. L

Postprzez lalas » 31 gru 2008 15:46

cisco napisał(a):
<span>max</span> napisał(a):witam mam taki mały problemik- a mianowicie -po przejechaniu na zimnym silniku krótkiego odcinka np .200m i wyłączeniu go -ponowna próba jego uruchomienia jest nie możliwa ,dopiero za drugim razem po przekręceniu zaplonu auto odpala--co Wy na to jaka może być przyczyna

częste podróże na krótkim odcinku powodują rozładowanie akumulatora, który nie ma okazji sie podładować od alternatora.
Takie jest moje zdanie :wink:


z tego postu wynika, że akumulator kręci rozrusznikiem, a auto odpala dopiero po drugim przekręceniu stacyjki, czyli naładowanie akumulatora nie ma tu nic współnego, bardziej pasuje problem z immobilizerem 8-)
KIA CEED 1.6 CRDI Optimum(I Edition - marzec 2007) "black pearl" :-) "bez kołpaków i chlapaczy club"
lalas
Derektor
 
Posty: 647
Dołączył(a): 22 lip 2007 21:47
Lokalizacja: Katowice
Marka i model samochodu: Kia Ceed I 1,6 CRDI 115KM

Postprzez damian23 » 31 gru 2008 16:31

spróbuj odpalac drugim kluczkiem(zapasowym)...jesli moze to byc immobiliser
damian23

 

Postprzez wpiszczek » 31 gru 2008 22:29

Nie panikowałbym. Spróbuj pokręcić dłużej, pewnie odpali - na zimnym silnik na rozruchu dostaje spore dawki paliwa - mieszanka jest bardzo wzbogacona. Przy tak krótkim działaniu po wyłączeniu może być, że nie odpali od razu - paliwo skropliło się na zimnych jeszcze elementach i trzeba kilku obrotów, aby cylindry i świece przewietrzyć.
To zresztą mniej więcej taki sam efekt, jak przy próbie odpalenia zduszonego przed chwilą silnika (np. gdy zgaśnie przy ruszaniu) - przed zatrzymaniem dostał z automatu więcej paliwa, aby przeciwdziałać zgaśnięciu właśnie.
Wojtek Piszczek
Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 511
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

Postprzez e2rdo » 01 sty 2009 15:34

a ja miałem raz sytuację gdy wystawiłem z ciepłego garażu bolida ma mróz
zgasiłem go na zewnątrz i po 5 minutach znów chciałem odpalić
to za pierwszym podejściem nie zaskoczył
a przy drugim, pokręciłem go dłużej niż zwykle i już hasał bez problemu
śmieje się że dostał wstrząsu termicznego ;)
więcej problemów z odpalaniem nie było, może dlatego że nie mam swojego garażu :(
e2rdo

 

Postprzez Łukasz » 01 sty 2009 19:50

Ja miałem ewidentny przypadek o którym pisze cisco. moja żona ma ok 2km do pracy i jak tak pojedziła sobie do pracy autem akumulator padł i musiałem prostownikiem go potraktować bo nie dał znaku życia:(
komplement i szczerość nie są zbyt zgraną parą i rzadko ze sobą chadzają pod rękę
Łukasz
Kierownik
 
Posty: 356
Dołączył(a): 07 sie 2007 21:07

Postprzez Łukasz » 01 sty 2009 19:51

...ale skoro silnik normalnie kręci to problem tkwi gdzie indziej
komplement i szczerość nie są zbyt zgraną parą i rzadko ze sobą chadzają pod rękę
Łukasz
Kierownik
 
Posty: 356
Dołączył(a): 07 sie 2007 21:07

Postprzez marko » 02 sty 2009 06:43

także miałem taki przypadek! ASO podpowiedziało abym miał drugi komplet kluczyków ze sobą i jak nie odpala to spróbował tym drugim kompletem, czyli wskazanie na imobilajzer :evil:
marko

 

Postprzez pioter » 04 sty 2009 08:49

max - to niestety dosyć normalny objaw u większości silników spowodowany tym, co opisuje wpiszczek - podczas odpalania zimnego silnika auto pracuje na "ssaniu" (nie jak w CC 700 włączanym dźwignią tylko komp podaje duże dawki paliwa na wtryski) i masz je załączone aż do uzyskania roboczej temperatury pracy (stąd większe obroty od nominalnych stopniowo się zmniejszające w miarę rozgrzewania silnika). Jeśli przejedziesz kilkset metrów i zgasisz silnik to bardzo prawdopodobne, że świece ulegną zalaniu wtryśniętą bogatą mieszanką i stąd konieczność dłuższego kręcenia przy kolejnej próbie rozruchu.
Kia cee'd 1,6 CVVT Opt VII 2009 (ex III 2007 1,4 CVVT C+)
Ford Focus II FL 1,8 TDCi
kontakt pioter(małpa)mojaceed.pl
Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 4411
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Marka i model samochodu: Kia cee'd 1,6 CVVT Optimum 2009

Postprzez max » 04 sty 2009 10:56

ok dzięki za wpisy---najważniejsze że jeździ :)
max

 

Re: silnik nie odpala

Postprzez erzet » 23 mar 2012 08:14

Tu wlasnie nie chodzi o temperatury powietrza, rodzaj paliwa itp. problem to immobiliser.. U mnie juz byl wymieniany po paru miesiacach. Rok temu pare razy mi nie odpalil, ale pozniej juz bylo OK. Teraz znow mam ten problem - nie pomoże tu drugi komplet kluczyków. Przy podłączeniu do komputera pokazuje zero błędów.

Niestety 200km temu skończyła mi się gwarancja i muszę sam z tym walczyć, chociaż podczas gwarancji "przegniły" mi tylne czujniki cofania, to serwis powiedział że to koszt 800zł, bo na wiele podzespołów elektronicznych są 2 lata gwarancji tylko.

U mnie problem z immobiliserem pojawia się jak przypadkowo pare razy zamknę auto mimo otwartych drzwi, czy bagażnika. Wtedy po przekręceniu kluczyka patrzę czy pojawia się kontrolka "auto z kluczykiem", jeśli nie to znow przekrecam i tak czasem pare razy. Poki nie pojawi to nie ma szans na odpalenie, a jak się pojawi to wtedy przekrecam do konca i auto odpala od razu. Jak sie nie pojawi ta kontrolka to nie ma sensu kręcić rozrusznika... Czasem jak już z 5 razy się nie pojawi ta kontrolka, to uzbrajam i odzbrajam alarm i wtedy jest OK.
erzet
Dopiero co...
 
Posty: 1
Dołączył(a): 22 mar 2012 12:15
Lokalizacja: Czerwonak / Poznań
Marka i model samochodu: kia ceed 1.6 CRDi

Re: silnik nie odpala

Postprzez witia_2005 » 23 mar 2012 09:27

erzet napisał(a):U mnie problem z immobiliserem pojawia się jak przypadkowo pare razy zamknę auto mimo otwartych drzwi, czy bagażnika. Wtedy po przekręceniu kluczyka patrzę czy pojawia się kontrolka "auto z kluczykiem", jeśli nie to znow przekrecam i tak czasem pare razy. Poki nie pojawi to nie ma szans na odpalenie, a jak się pojawi to wtedy przekrecam do konca i auto odpala od razu. Jak sie nie pojawi ta kontrolka to nie ma sensu kręcić rozrusznika... Czasem jak już z 5 razy się nie pojawi ta kontrolka, to uzbrajam i odzbrajam alarm i wtedy jest OK.

Problem znany.
Trzeba rozebrać stacyjkę i ją przesmarować. Sprawa opisana w TSB.
Kia Rio 1,4 97KM
Obecny model Kia cee'd SW 1,6 benzyna nr serii 0420 FL

Witia.

Obrazek
Avatar użytkownika
witia_2005
Weteran
 
Posty: 1530
Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
Lokalizacja: małopolska
Marka i model samochodu: kia cee'd SW

kijanka ceed nie odpala mi

Postprzez pchela13 » 02 sty 2013 23:37

witam wszystkich mam problem z kijanką ceed 1,6 crdi 115kM nie zawsze mi odpala100000 tys km

od ok poł roku co jakiś czas nie chce mi odpalać z tym ze nie jest to regularne nie ma znaczenia czy jest ciepły czy zimny akumulator mam nowy rozrusznik kręci a kijanka nie odpala.
ostatnio nie odpalila mi na 3 razem po przejechaniu 40km zgasilem silik i przez 20 minut nie udalo sie jej odpalic.po 10 mintach sprubowalem jeszcze raz i od razu zaskoczyla. była w serwisie podlaczona pod kompa i nie ma zadnego bledu i powiedziano mi ze jest to szukanie igly w stogu siana ze MOŻE pompa paliwa.

CZY KTOS miał podobne problemy albo moze mi cos podpowiedziec z góry wielki dziex
pchela13
Dopiero co...
 
Posty: 1
Dołączył(a): 02 sty 2013 23:08
Lokalizacja: trójmiasto
Marka i model samochodu: kia ceed

Re: silnik nie odpala

Postprzez pioter » 03 sty 2013 08:00

Ja bym zaczął od sprawdzenia immobilisera - dość często był on powodem problemów o opisywanych objawach. Poza tym kolego najpierw użyj szukajki zanim założysz nowy wątek - o problemach z odpalaniem nieraz już pisano na forum :pałka
Kia cee'd 1,6 CVVT Opt VII 2009 (ex III 2007 1,4 CVVT C+)
Ford Focus II FL 1,8 TDCi
kontakt pioter(małpa)mojaceed.pl
Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 4411
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Marka i model samochodu: Kia cee'd 1,6 CVVT Optimum 2009

Re: silnik nie odpala

Postprzez lysy8702 » 08 kwi 2013 21:11

na wasze problemy ja mam najlepszy sposób jak wyjedziesz z garażu to jedź do celu a nie stawiasz go zaraz po wyjechaniu i dziwisz się że nie chce odpalić silniki nie lubią być zapalone i zaraz zgaszone , bo na zimnym ciężko rozpalić drugi raz ,ja ostatnio jak musiałem sprawdzić drugi akumulator , odpaliłem i od razu zgasiłem tak na drugi dzień nie mogłem go odpalić bo się zbuntował
a poza tym kiedyś czytałem , że jedno odpalenie na zimnym silniku skraca jego przebieg o 400 km więc szanuję swój silnik i nie robię mu tej krzywdy wam też tak radzę i jak na razie nie mam z nim żadnych problemów zawsze rozpala z pierwszego
lysy8702
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 04 kwi 2013 21:52
Lokalizacja: Jarosławiec
Marka i model samochodu: KIA ceed


Powrót do Silniki i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 2 gości