1.4 czy 1.6 ?
Moderator: Żandarmeria
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Ja wybrałem 1,4 z jednego zasadniczego powodu - 95% jazdy to wykona żona po mieście. Jeżeli bym kupował auto "pod siebie" czyli 70% to jazda poza miastem - to wtedy 1,6 - i nie chodzi tu o kuce (bo co z tego kiedy maksymalną moc uzyskuje się przy ponad 5 tys. obrotów - kto tak jeździ) ale o niżej położony maksymalny moment obrotowy, który decyduje o tym jak autko z tym silnikiem "się zbiera" Dopasuje więc sobie silnik do tego, jak i gdzie auto będziesz eksploatować - na miasto w zupełności wystarczy 1,4, jak większość zrobisz poza miastem - łykaj 1,6.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
surtoip
-
cyberstorm
Przy takich silnikach (nawet 1.4 109KM) włączenie klimy nie powoduje spadku mocy samochodu podczas jazdy/wyprzedzania. Testowałem pod tym kątem auto na jazdach testowych i żadnej różnicy nie odczułem a mam z tego typu przypadkami doczynienia na codzień. Moja Alfa po włączeniu klimy "słabła" - zwłaszcza przy niskich partiach obrotów i mniejszych prędkościach (do 80-100 km/h). W kilku starszych służbowych autkach też zaczyna to być odczuwalne (Focus, Primera, Astra) - samochód wyraźnie traci na mocy po włączeniu klimy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 14 paź 2007 11:16 przez cyberstorm, łącznie edytowano 1 raz
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Sensor, ja też jeździłem z 5 tys. na zegarze - ale po autostradach w Austrii i Chorwacji. U nas wystarcza mi zaledwie 4 - 4,2 tysią
czków rpm-ów ....
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
no mówie o przyciskaniu w autach bezn z 1.6 przy 4 tys obrotów przeważnie prędkośc wynosi 140km/h
cyber ja tam czuje załaczenie klimy w porzednim też czułem zwłaszcza jak gorąco i spręzara klimy chodzi mocno
tu też czuję zwłaszcza przy prędkościach i obciążeniach moze mniej niż w poprzedni m aucie ale też czuć -nie ma opcji
cyber ja tam czuje załaczenie klimy w porzednim też czułem zwłaszcza jak gorąco i spręzara klimy chodzi mocno
tu też czuję zwłaszcza przy prędkościach i obciążeniach moze mniej niż w poprzedni m aucie ale też czuć -nie ma opcji
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Jechałem przez góry w okolicach Ploce - czasami ostre zawijasy że trzeba było redukować do dwójki - i nie zauważyłem, aby wyłączenie klimy dodało kopa. Może w nowym autku dysponuje się jeszcze wszystkimi kucykami, a w starszym konikówmniej to i klima bardziej obciąża. No i im niższy bieg tym spadek mocy jest mniej odczuwalny.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
krisder
Silnik 1.4 DOHC a 1.6 DOHC
Miałem okazję porównać oba silniki i chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami.
Posiadam Ceedka 1.6 122km wersja SW. Moje autko przez trzy dni gościło w serwisie na drobnej naprawie lakierniczej. Jako samochód zastępczy otrzymałem Ceedka 1.4 109km wersja HB. Od początku byłem zaskoczony przyśpieszeniem auta z bądż co bądż słabszym silnikiem. Do prędkości mniej więcej 70-80km/godz wydawał mi się żwawszy od mojego niby mocniejszego. Przy wyższych prędkościach już przyśpieszenie znacznie spada, rośnie za to hałas od silnika. Nie wiem czy kwestia hałasu to nie wynik zastosowania w moim aucie maty na masce silnika czego Ceedek 1.4 jak każdy benzyniak nie posiada. Zdaję sobie sprawę że SW jest sporo cięższe od HB ale różnica mocy powinna to rekompensować z nadwyżką a nie jest tak według mojej oceny. Jeżeli to właśnie różnica masy powoduje takie a nie inne odczucia w porównaniu tych aut to nie mogę sobie wyobrazić SW z silnikiem 1.4, a takie są oferowane na innych rynkach Europy. Jak wiadomo auta zastępcze nie są w sposób szczególny oszczędzane przez wielu a do tego różnych kierowców a mimo to wskazania śr. spalania w/g komputera wynosiło 7.4l. W moim wyświetla od 8.8 do 9.1 i nie ma zamiaru zbliżyć się do akceptowalnej wartości 8.0. Dodam jeszcze że przebieg obu aut był zbliżony (mój 6500, zastępczy 8400).
Posiadam Ceedka 1.6 122km wersja SW. Moje autko przez trzy dni gościło w serwisie na drobnej naprawie lakierniczej. Jako samochód zastępczy otrzymałem Ceedka 1.4 109km wersja HB. Od początku byłem zaskoczony przyśpieszeniem auta z bądż co bądż słabszym silnikiem. Do prędkości mniej więcej 70-80km/godz wydawał mi się żwawszy od mojego niby mocniejszego. Przy wyższych prędkościach już przyśpieszenie znacznie spada, rośnie za to hałas od silnika. Nie wiem czy kwestia hałasu to nie wynik zastosowania w moim aucie maty na masce silnika czego Ceedek 1.4 jak każdy benzyniak nie posiada. Zdaję sobie sprawę że SW jest sporo cięższe od HB ale różnica mocy powinna to rekompensować z nadwyżką a nie jest tak według mojej oceny. Jeżeli to właśnie różnica masy powoduje takie a nie inne odczucia w porównaniu tych aut to nie mogę sobie wyobrazić SW z silnikiem 1.4, a takie są oferowane na innych rynkach Europy. Jak wiadomo auta zastępcze nie są w sposób szczególny oszczędzane przez wielu a do tego różnych kierowców a mimo to wskazania śr. spalania w/g komputera wynosiło 7.4l. W moim wyświetla od 8.8 do 9.1 i nie ma zamiaru zbliżyć się do akceptowalnej wartości 8.0. Dodam jeszcze że przebieg obu aut był zbliżony (mój 6500, zastępczy 8400).
-
lancer
-
kris
-
teon
SW od Hb jest cięższy o 30-40 KG. Więc różnica niewielka. Wydaje mi się że jazda 1.4 była głośniejsza co powodowało, że Twoje subiektywne odczucie szybkości było większe. Auta o niedużej różnicy pojemności i mocy do tych 70 na godzinę będą przyśpieszać podobnie. Później im coraz większą rolę odgrywają opory powietrza i toczenia różnica będzie bardziej odczuwalna.
Ostatnio edytowano 15 lut 2009 18:57 przez teon, łącznie edytowano 1 raz
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
No, dobre obserwacje, dobre wnioski, z jedną uwagą: przy przyspieszaniu, w początkowej fazie największym problemem jest bezwładność, lekkie auta wypadają tutaj lepiej, nawet jeśli silnik jest nieco słabszy. Później, w miarę wzrostu prędkości, do bezwładności dołączają się opory powietrza i tutaj nie ma mocnych - aby je pokonać trzeba dysponować mocą. Spróbuj kiedyś przejechać się takim Picanto - przy starcie wyrywa jak szalony, później, przy 70-80 zaczyna zdychać, a rozbujać go do 150 to sztuka.
Co mnie natomiast dziwi, to spalanie - u mnie, w jeździe 70%miasto - 30% trasa, średnie oscyluje w granicach 7,5. Masz taką ciężką nogę?
Co mnie natomiast dziwi, to spalanie - u mnie, w jeździe 70%miasto - 30% trasa, średnie oscyluje w granicach 7,5. Masz taką ciężką nogę?
Wojtek Piszczek
-
novee
<span>lancer</span> napisał(a):W Polsce ta wersja silnikowa do SW chyba by się nie przyjeła, my lubimy silniki o większej pojemności - taka jest specyfika naszego rynku moto
no coś Ty? My lubimy auta tanie, ew. duzo za małe pieniądze. Jakby była wersja 1.4 znacząco tańsza to by dominowała w sprzedaży.
-
lancer
-
teon
Nie porównaj specyfikacje już kiedyś o tym pisałem.
Ok. sprawdziłem około 53 KG np.:
1.6 crdi hb5 1292KG SW 1344KG różnica 52KG
1.6 Pb hb5 1188 KG SW 1242KG różnica 54KG
1.4 Pb hb5 1188KG SW brak
Dane wersji o najniższym wyposażeniu.
Ok. sprawdziłem około 53 KG np.:
1.6 crdi hb5 1292KG SW 1344KG różnica 52KG
1.6 Pb hb5 1188 KG SW 1242KG różnica 54KG
1.4 Pb hb5 1188KG SW brak
Dane wersji o najniższym wyposażeniu.
Ostatnio edytowano 15 lut 2009 19:33 przez teon, łącznie edytowano 2 razy
-
krisder
<span>wpiszczek</span> napisał(a):Co mnie natomiast dziwi, to spalanie - u mnie, w jeździe 70%miasto - 30% trasa, średnie oscyluje w granicach 7,5. Masz taką ciężką nogę?
Problem w tym że u mnie miasto to może 5% a reszta to dojazd do pracy i z powrotem. To spalanie jest spowodowane według mnie odległością do i z pracy (7km) oraz tym że jest to dwupasmówka o dobrej nawierzchni i nie ma możliwości jechać poniżej setki. W zasadzie silnik osiąga optymalną temperaturę w momencie kiedy jestem już na miejscu. Latem podczas wyjazdu na wypoczynek nad kaszubskie jeziora miałem śr. spalanie na dystansie 1000 km 6.3 według komputera.
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
-
arvind
Re: Warszawa wita!
makler222 napisał(a):Witaj, udanego zakupu.
Ja mam 1.4, ale teraz żałuję, że nie wziąłem 1.6
nie przejmuj się, prawda taka że to co najważniejsze w prockach masz dostępne obojętnie od silnika... czyli piękno i komfort
Równie dobrze moglibysmy wszyscy narzekac ze nie mamy wersji z wyścigówBTCS
A i tak przez większość czasu jedziemy 80 albo i mniej i ważne że czujemy to samo....
-
Azaziel79
Re: Warszawa wita!
Też miałem dylemat 1.4 czy 1.6 - ale miałem warunki go rozwiązać na bazie doświadczeń z firmy (mamy flotę w ceed) - jeździłem pół roku około 6 egzemplarzami (4x1.4 i 2x1.6)
główne przewagi 1.6:
1. mniejsze spalanie (średnio o litr - lepsze dopasowanie mocy do masy) - pamiętajcie, że najważniejszy jest właśnie ten stosunek
2. lepsze przyśpieszenie (nawet 1.6 nie jest demonem szybkości, przy wyprzedzaniu 1.4 podciągam do 6-7 tys, w 1.6 4-5 wystarczy. Efekt? - patrz pkt.1)
3. lepsze dociążenie przodu - w 1.4 pod lekką górkę na szutrze - doświadczysz tego o co mi chodzi. 1.6 ma już mniej z tym problemu.
Mam jeszcze doświadczenia cee'd vs cee'd sw - jak ktoś chce...
główne przewagi 1.6:
1. mniejsze spalanie (średnio o litr - lepsze dopasowanie mocy do masy) - pamiętajcie, że najważniejszy jest właśnie ten stosunek
2. lepsze przyśpieszenie (nawet 1.6 nie jest demonem szybkości, przy wyprzedzaniu 1.4 podciągam do 6-7 tys, w 1.6 4-5 wystarczy. Efekt? - patrz pkt.1)
3. lepsze dociążenie przodu - w 1.4 pod lekką górkę na szutrze - doświadczysz tego o co mi chodzi. 1.6 ma już mniej z tym problemu.
Mam jeszcze doświadczenia cee'd vs cee'd sw - jak ktoś chce...
Ostatnio edytowano 11 lip 2009 08:40 przez CEEDEEROM, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Ostatnie dwa posty przeniosłem z działu Tu się witamy - trzymajmy porządek
Powód: Ostatnie dwa posty przeniosłem z działu Tu się witamy - trzymajmy porządek
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 137 gości