Najmocniejsze silniki benzyna/diesel

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Ronol
 

Najmocniejsze silniki benzyna/diesel

15 paź 2008 11:02

Witam zabieram sie za szukanie auta trafił mi sie w centrum miasta Kia Ceed i patrze hmm ladne autko na zewnątrz..spojrzałem w necie na zdjęcia stwrdziłem,ze zainteresuję sie ile to auto jest warte

Panowie wstępny pytnia do uyztkownikow ceed

w obecnej chwili gdzie cena benzyny=cenie ropy

niewiem na co postawic

moze cos o stylu jazdy
Przez długi okres czasu jezdziłem dieslami i styl jazdy taki wyregulowal noge,ze maja teraz benzyne zmieniam zawsze biegi max do 3tyś obrotów
W miesice czasami tylko potrafie pojechac dość szybko i niebzpieczenie wtedy faktycznie benzyna pokazuje pazur..
ale do zeczy przy takiej czasami dynamiczne jezdzie moj samochd(benzyna pali 12L/100km)- zdecydowanie odpada..
Dieslami chyba jezdzi mi się lepiej ale mocnymi diesalmi (obecnie Laguna 2005 rok 2,0 chyba dokaldnie ma 146koni)

Wiec szukam raczej silnika dieslowego czytałem ze w ceedach jest 2,0..ale szukam najmocniejszej wersji...?
Jak Wam się ona sprawuje ?

AUTOR WĄTKU
popmart
 

15 paź 2008 13:07

imo w ceed tylko 1,6 115KM, 255Nm (2200-2700) waga auta HB 1292kg

silnik bajka spalanie w mieście 6-7 (zależy jakim)
trasa ok 5 (gazu nie oszczędzając)

w tej chwili wgrywany jest nowy oryginalny soft do tej jednostki na 122KM

imo 2.0 crdi to nie jest szcvzególnie udany silnik

pozdro

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

15 paź 2008 14:50

popmart napisał(a):w tej chwili wgrywany jest nowy oryginalny soft do tej jednostki na 122KM

imo 2.0 crdi to nie jest szczególnie udany silnik

pozdro


Już za niedługo 2.0 w Ceedach będzie miało 150 KM seryjnie i 305 Nm.
Popmart, podrzuć parę argumentów dlaczego uważasz 2.0 za nieudaną konstrukcję ? Jeździłeś przynajmniej takim czy tylko stałeś obok ?

Ronol, ja swoim przejechałem 30 kkm, przestrzegam żeby nie lać gówna do baku, wymieniam filtr powietrza co 10 kkm, po dłuższej jeździe czekam 10-20 sek. zanim wyłączę silnik i jak do tej pory jestem zadowolony. W mieście pali 7,5-8l., w trasie 6-6,5l na zbiorniku robię średnio 700 km. Na dynamikę nie narzekam, ładnie się zbiera a przy wyprzedaniu kolumny ciężarówek nie trzęsą mi się portki. Zajrzyj na wątek http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?p=38689 trochę dokładniej opisałem wrażenia z jazdy. Na temat 2.0 benzyny się nie wypowiadam bo nią nie jeździłem. Pzdr

Avatar użytkownika
gbear
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 1289
Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk

15 paź 2008 16:21

2.0 CRDi, 175 KM / 380 Nm :twisted:

42 tys przelotu, bez problemow. Jedyne co mogliby zmienic, to pasek nierządu na łańcuch.

spalanie srednie jak w opisie (większość autostrady w DE i drogi lokalne u nas, miasta niewiele w sumie)

pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek :-)

Obrazek

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

15 paź 2008 16:41

popmart napisał(a):imo 2.0 crdi to nie jest szcvzególnie udany silnik


jezdzilem w testach 1.6crdi i 2.0crdi - kupilem 2.0crdi :-)


imo 1.6crdi to nie jest szczegolnie udany silnik
Boze, co ja za bzdury wypisuje? ;-)


Podstawowa zaleta 2.0crdi jest szesciobiegowa skrzynia dolaczana do niego...

1.6crdi seryjnie troszke slaby, po wzmocnieniu do 140KM bedzie ok, ale 5-biegowa skrzynia zostaje... Tak wiec jesli budzet podola to brac 2.0crdi - satysfakcja gwarantowana (a jak 140KM komus malo to za dodatkowe ~1500zl z powodzeniem mozna dolozyc kolejne 30KM by cieszyc sie calymi 170KM...)

pozdr.piotr

AUTOR WĄTKU
lancer
 

15 paź 2008 17:15

<span>popmart</span> napisał(a):w tej chwili wgrywany jest nowy oryginalny soft do tej jednostki na 122KM
od kiedy go wgrywają? i czy informują o tej modyfikacji klienta / właściciela?jak sie jeździ na nowym sofcie?

AUTOR WĄTKU
potok
 

15 paź 2008 17:48

popmart napisał(a):imo 2.0 crdi to nie jest szcvzególnie udany silnik

pozdro


imo jak się nie ma co się lubi ... 8-)

AUTOR WĄTKU
Boski
 

15 paź 2008 19:33

jesli moge cos dodac od siebie to podzielam opinie kolegi który twierdził ze 2.0 to srednio udana jednostka. Wynika to z tego ze jest to stara konstrukcja bardzo paliwożerna a dynamiką do 120km/h od 1.6 niewiele się różni potwierdza to kazdy kto przesiadając się z 1.6 ( dającego subiektywnie bardzo pozytywne odczucia) do 2.0. Kazdy oczekuje ze skoro tam 115 ciągnie tak łądnie to co to dopiero 140. A okazuje sie ze różnica nie jest tak znacząca a spalanie kultura pracy to niebo i ziemia na korzysc 1.6. Dodam tylko ze aktualnie przesiadłem się z 1.6crdi (oddałem żonie) na 1.9tdi 140km Leon Zwija on kazdego ceeda 2.0 i to znacznie a na 55litrowym zbiorniku robie 1000km głownie trasa. Jeżdże hmm ofensywnie:)

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

15 paź 2008 20:29

Boski napisał(a):Wynika to z tego ze jest to stara konstrukcja bardzo paliwożerna a dynamiką do 120km/h od 1.6 niewiele się różni potwierdza to kazdy kto przesiadając się z 1.6 ( dającego subiektywnie bardzo pozytywne odczucia) do 2.0.


hmm, nie zebym bronil 2.0crdi dla tego ze mam ale nie bardzo rozumiem twoj wywod: skoro jezdziles 1,6 i przesiadles sie do leona 1,9tdi to czemu wyrazasz kategoryczna opinie(kazdy to powie?) o 2.0crdi? Ze niby leon 1,9tdi kazdego ceeda 2.0 zwija znacznie, bo kazdy to powie? Troche to niepowazne...
Moje subiektywne odczucie na podstawie ktorego wybieralem wersje silnika jest takie ze 1.6crdi to za slaba jednostka dla ceeda i nie ma zadnego porownania z 2.0crdi
I jestem chyba tym jedynym, ktory przesiadajac sie z ceeda 2.0crdi do 1.6crdi stwierdzil, ze to nie to...

pozdr.piotr

AUTOR WĄTKU
novee
 

15 paź 2008 21:39

<span>Boski</span> napisał(a):jesli moge cos dodac od siebie to podzielam opinie kolegi ktĂłry twierdziÂł ze 2.0 to srednio udana jednostka. Wynika to z tego ze jest to stara konstrukcja bardzo paliwoÂżerna a dynamikÂą do 120km/h od 1.6 niewiele siĂŞ ró¿ni potwierdza to kazdy kto przesiadajÂąc siĂŞ z 1.6 ( dajÂącego subiektywnie bardzo pozytywne odczucia) do 2.0. Kazdy oczekuje ze skoro tam 115 ciÂągnie tak ³¹dnie to co to dopiero 140. A okazuje sie ze ró¿nica nie jest tak znaczÂąca a spalanie kultura pracy to niebo i ziemia na korzysc 1.6.

- a ja siê pod tym podpisujê. 2.0 jest paliwo¿erny, g³oœny i ma marn¹ kulturê pracy. Jest dynamiczny, ale trzeba go mocno têpiÌ. IMO 1.6 jest do Cee'da optymalny, jeŸdzi³em nim i jest przyjemnie kulturalny, du¿o mniej ociê¿a³y (rekcja na gaz, turbodziura), du¿o lepiej zachowuje siê w zakrêtach (2.0 ma ciê¿ki przód i to czuÌ jak silnik ci¹gnie auto w ³ukach). Fakt, w wartoœciach bezwzglêdnych 2.0 jest szybszy, mocniejszy, ale 1.6 jako ca³okszta³t jest wg. mnie lepszy (spalanie to ju¿ w ogóle 2 ró¿ne bajki).

AUTOR WĄTKU
potok
 

15 paź 2008 21:48

Tiaaa, Leon z przestarzałym i już wycofywanym TDI zwija każdego ceeda 2.0 - napisał jeździec ofensywny :P
@ novee
Ty przecież od zawsze narzekasz na głośność i paliwożerność swojego ceeda, współczuję takiego egzemplarza :( ale czy jeździłeś sprawnym 2.0, spalającym w trasie 5 a w mieście 7 litrów i to z 170/355 ? :wink:

AUTOR WĄTKU
Ziemek
 

15 paź 2008 21:49

Boski, a jakbyś porównał kulturę pracy 1,9 z Seata do 2,0 z Kii?

AUTOR WĄTKU
novee
 

15 paź 2008 21:56

<span>potok</span> napisał(a):czy jeÂździÂłeÂś sprawnym 2.0, spalajÂącym w trasie 5 a w mieÂście 7 litrĂłw i to z 170/355 ?

potok puszczasz oko piszÂąc o sprawnym Cee'dzie majÂąc na myÂśli swojego chipowanego. Ja wiem co to jest i jak siĂŞ auto po tym zmienia, ale ja bym najpierw chciaÂł mieĂŚ normalnie peÂłnosprawne auto wg. norm producenta, albo wiarygodne przekonanie mnie przez ASO Kia czy przedstawiciela KMP, Âże ja jestem przewraÂżliwiony. Dopiero wtedy mogĂŞ myÂśleĂŚ o poprawianiu fabryki.

Co nie zmienia faktu, Âże jeÂździÂłem 1.6 i naprawdĂŞ fajny silniczek. Do jakichÂś 120-130km/h nie czuje siĂŞ jakiejÂś wielkiej przewagi seryjnego 2.0, a kultura, spalanie i co mnie zaskoczyÂło prowadzenie w zakrĂŞtach jest w 1.6 odczuwalnie lepsze.

AUTOR WĄTKU
Ronol
 

15 paź 2008 22:01

Zaraz zaraz panowie...co ja tu słyszę więc są inne jednostki niz 2,0 140 koni ?
2.0 CRDi, 175 KM / 380 Nm napisał gbear.. ??
co to jest za wersja ?
jezeli mam wyjazdy nie jeżdzę sam jezdze z miłością i drugą polową mego życia..a na wakcje zabieramy dużo.. więc siła moc...no się przydaje
Laguna czasami nie dawała rady..oczywiście nie mówię tu o tym,ze była obładowana do granic możiwości ale sprzęt w górych troche zajmuje miejsca ..i trochę waży..

Myślałem też o jakimś megane II kombi ale z mocnym silnikiem..

AUTOR WĄTKU
Ziemek
 

15 paź 2008 22:29

Bo gbear ma taką specjalną wersję. Z kosmicznym softem limited korean edition :wink:

AUTOR WĄTKU
Ronol
 

15 paź 2008 22:32

hmm ;-))
a tak serio ?
Zreszta słysze, że pakowanie sie w 2,0 ze względu na ciężar nie jest dobrym wyborem..
a czy jest może jakaś wersja sport ?
Faktycznie kanapowe auta nie dla mnie...fakt faktem,ze jest tego minu trace na komforcie..no więc jakies póltwarde zawieszenie, jezeli cos takiego jest..

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

15 paź 2008 22:53

gbear napisał(a):Jedyne co mogliby zmienic, to pasek nierządu na łańcuch.


Panie Kolego, a czy coś się dzieje z Twoim paskiem ? Czy obawiasz się, że pęknie w modyfikowanym silniku. Moim zdaniem przy 60 kkm można zafundować naszemu ceedowi wymianę paska i rolek, tak profilaktycznie 8-)

AUTOR WĄTKU
novee
 

15 paź 2008 23:04

A tak serio to potok ma chipowany silnik i się chwali :P :)
Jeśli nie jesteś w temacie to wejdź na: http://www.vtech.pl lub http://www.tdi-tuning.pl i będziesz wiedział co można "poprawić" po fabryce, w Twojej Lagunie też.

AUTOR WĄTKU
novee
 

15 paź 2008 23:07

<span>Puhaal</span> napisał(a):Moim zdaniem przy 60 kkm można zafundować naszemu ceedowi wymianę paska i rolek, tak profilaktycznie

hę?! Nie przesadzasz z tą profilaktyką? Jak w rok zrobiłem 52 500 km, to wychodzi że co 15 miesięcy pasek i rolki mam wymieniać? Jak tak zacznę kombinować co jeszcze profilaktycznie wymienić to zbankrutuję przez to "tanie" auto :P :twisted:

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

15 paź 2008 23:11

Ronol napisał(a):hmm ;-))
a tak serio ?
Zreszta słysze, że pakowanie sie w 2,0 ze względu na ciężar nie jest dobrym wyborem..
a czy jest może jakaś wersja sport ?


Tak na serio to Gbear modyfikował swój silnik w firmie tuningowej, stąd takie wyniki.

Co do ciężaru to powiem tak, na co dzień jeździmy po drogach PL, w miastach lub DK w najlepszym przypadku po autostradach w Dojczlandzie. To nie są tory rajdowe żeby takie parametry jak cięższy silnik miały największe znaczenie. Dla malkontentów podpowiem, że większe znaczenie ma ESP którego niestety moje auto nie posiada. A że ktoś posiada jedynie 1.6D a nie 2.0D to skwituję to jak Kol. Potok, "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma". Wywody na temat przestarzałej konstrukcji, paska zamiast łańcucha lub paliwożerności wsadźcie sobie w buty bo to żadne argumenty dla gościa który chce wybrać między najmocniejszym dieslem a benzyną. Niestety, brutalne dane są jakie są, 115/255 vs. 140/305. Jakbyście się starali to swoimi 1.6D nie objedziecie 2.0D. Powiem więcej, wcześniej posiadałem Cerato 1.5D i nim objeżdżałem Wasze ceedy 1.6D ot co mimo że 1.5D to starsza konstrukcja.

Wersja sport, tylko we własnym zakresie :D , jedyne 1500-2100 zł brutto i masz 30/35 KM i 65-68 Nm więcej.
Ostatnio edytowano 15 paź 2008 23:29 przez Puhaal, łącznie edytowano 1 raz

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl