Wibracje silnika 1.6 DOHC
Moderator: Żandarmeria
-
ceedman
Wibracje silnika 1.6 DOHC
Ma ktoś może wibracje w zakresie 2800 - 2900 obrotów odczuwalne na pedale gazu i podłodze. Co z tym można zrobić? Czy to kolejna niedoróbka KIA?
-
Daru
-
ceedman
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
maestro
Ufff a już myślałem że z tym zjawiskiem będę sam na forum pisałem o tym już w lipcu. Identycznie mam jak kolega napisał :
Byłem z tym w serwisie, obejrzano poduszki silnika i diagnoza brzmiała, że ten typ tak ma ale jesli sie nasili spróbujemy znaleźć przyczynę.
Do 1,5 tys. km nie odczuwałem tego w aucie, później występowało takie delikatne mrowienie na pedale gazu i kierownicy, po 5 tys. km czuje już na podlodze. Czasami wibracje są mniej odczuwalne, ale występują zawsze dokładnie przy 2700-2900 obrótów. Przy wyższych biegach czuć to bardziej, przy niższych mniej. Moim zdaniem może to pochodzić z :
1) wadliwej poduszki silnika (drgań jakiś dużych z silnika nie mam, przy 2200 - 2300 obrotów silnik dostaje większych wibracji, przy 2400 ustaje, sprawdzając to w innym ceedzie 1.6 B to miał identycznie)
2) układu wydechowego (obejrzałem go osobiście w kanale podczas pracy silnika na różnych obrotach, nie znalazłem nic co mogłoby powodować te drgania)
3) lub z samego silnika (elektronika lub jakas wadliwa część która pod wpływem ruchu obrotowego wpada w jakiś rezonas ?, czy to problem z ustawieniami elektronicznymi ? nie mam zastrzeżeń do mocy silnika, dźwięku jego pracy, itp)
...........
Mam nadzieje że komuś uda się rozwiązać zagadkę lub nakłonić jakiś serwis ASO do dokładnego zbadania auta.
<span>ceedman</span> napisał(a):Ma ktoś może wibracje w zakresie 2800 - 2900 obrotów odczuwalne na pedale gazu i podłodze.
Byłem z tym w serwisie, obejrzano poduszki silnika i diagnoza brzmiała, że ten typ tak ma ale jesli sie nasili spróbujemy znaleźć przyczynę.
Do 1,5 tys. km nie odczuwałem tego w aucie, później występowało takie delikatne mrowienie na pedale gazu i kierownicy, po 5 tys. km czuje już na podlodze. Czasami wibracje są mniej odczuwalne, ale występują zawsze dokładnie przy 2700-2900 obrótów. Przy wyższych biegach czuć to bardziej, przy niższych mniej. Moim zdaniem może to pochodzić z :
1) wadliwej poduszki silnika (drgań jakiś dużych z silnika nie mam, przy 2200 - 2300 obrotów silnik dostaje większych wibracji, przy 2400 ustaje, sprawdzając to w innym ceedzie 1.6 B to miał identycznie)
2) układu wydechowego (obejrzałem go osobiście w kanale podczas pracy silnika na różnych obrotach, nie znalazłem nic co mogłoby powodować te drgania)
3) lub z samego silnika (elektronika lub jakas wadliwa część która pod wpływem ruchu obrotowego wpada w jakiś rezonas ?, czy to problem z ustawieniami elektronicznymi ? nie mam zastrzeżeń do mocy silnika, dźwięku jego pracy, itp)
...........
Mam nadzieje że komuś uda się rozwiązać zagadkę lub nakłonić jakiś serwis ASO do dokładnego zbadania auta.
Ostatnio edytowano 09 paź 2008 07:18 przez maestro, łącznie edytowano 1 raz
-
ceedman
-
_Sebek_
..i ja też, i ja też tak mam...
więc chyba jest to zjawisko normalne w naszych autkach, w serwisie powiedzieliby: "...ten typ tak ma..."
Zakres obrotów w których odczuwalne są te wibracje najbardziej daje się odczuć przy popularnej prędkości przejazdowej około 100-110 km/h na V biegu. I to najbardziej mnie denerwuje...
więc chyba jest to zjawisko normalne w naszych autkach, w serwisie powiedzieliby: "...ten typ tak ma..."
Zakres obrotów w których odczuwalne są te wibracje najbardziej daje się odczuć przy popularnej prędkości przejazdowej około 100-110 km/h na V biegu. I to najbardziej mnie denerwuje...
-
maestro
-
novee
Co Ty nie powiesz? Ty chyba jeszcze nie wiesz jaki jest poziom obsługi Kia w PL. Po raz n-ty się potwierdza, podejście jak do UAZa: gniotsja, nie łamiotsja, dopóki są 4 koła, robi brum i jedzie to TTTM i wszystko OK.<span>maestro</span> napisał(a):nieeee, niezgadzam się, nie może takie coś występować w nowym aucie
Moje, w dieslu problemy z wibracjami i hałasem kończą się tak samo... Jakby nie ten cholerny leasing, to już bym czymś normalniejszym (albo marką z normalnymi ASO) jeździł. Aż mi szkoda tego modelu. Sam by miał duuuużo lepsze notowania gdyby nie firma-matka.
-
novee
Poczekaj jeszcze, sądząc z podpisu, to mało jeszcze ujechałeś. U mnie rok i ponad 53 tys. km najechane i powoli się grzechotka robi... Wychodzą różne świerszcze, skrzypy i wibracje
BTW. Dzisiaj tak już dla sportu przeciągnąłem silnik pod koniec skali, pod 5 tys. obr. to miałem wibratorek w siedzeniu i na pedałach a jakieś 30 tys. km. temu tego nie było. Ja już tylko czekam
BTW. Dzisiaj tak już dla sportu przeciągnąłem silnik pod koniec skali, pod 5 tys. obr. to miałem wibratorek w siedzeniu i na pedałach a jakieś 30 tys. km. temu tego nie było. Ja już tylko czekam
-
adam08
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
wik
<span>sensor</span> napisał(a):acha jak się b. mocno wciska pedał geza to problem prawie znika
Tak, sensor. Jak kołatanie rolety zaczyna mnie wkurzać, to też przycisnę gazu i mam spokój i ciszę...mhmm... to znaczy jest glośno...głośniej, ale ciszej... ...Coś kiepsko z wysławianiem się dzisiaj...Zresztą wiecie o co biega.
-
sebek
Hej !
mam 8 tys. na liczniku, pod maską 1,4 benzyna i tez coś przed 3000 obrotów mam drżenie na pedale gazu. bardzo nieprzyjemne pojawilo się jakoś niedawno...
Z wozu jestem jednak bardzo zadwolony. Nie mam żadnego punktu odniesienia bo ceedek jest moim pierwszym pojazdem, więc nie będę się wymądrzał
Mam ping-ponga na desce od strony pasażera, wiecie o co chodzi
Wkurza mnie cały czas skrzynia - wsteczny raz włazi raz nie, strasznie trzeba uważać, żeby nie zgrzytać... dwójka też jakaś niedorobiona, ale nie wiem czy to kwestia braku wprawy...
pozdrawiam !
mam 8 tys. na liczniku, pod maską 1,4 benzyna i tez coś przed 3000 obrotów mam drżenie na pedale gazu. bardzo nieprzyjemne pojawilo się jakoś niedawno...
Z wozu jestem jednak bardzo zadwolony. Nie mam żadnego punktu odniesienia bo ceedek jest moim pierwszym pojazdem, więc nie będę się wymądrzał
Mam ping-ponga na desce od strony pasażera, wiecie o co chodzi
Wkurza mnie cały czas skrzynia - wsteczny raz włazi raz nie, strasznie trzeba uważać, żeby nie zgrzytać... dwójka też jakaś niedorobiona, ale nie wiem czy to kwestia braku wprawy...
pozdrawiam !
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Kultura pracy silnika 1.4 cvvt DOHC
przez Babel86 » 03 mar 2022 07:29 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 1896 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
07 kwi 2022 16:30
-
Kultura pracy silnika 1.4 cvvt DOHC
-
-
Drgania ,wibracje kia ceed I
przez dudi781002 » 02 cze 2019 19:47 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 4 Odpowiedzi / 5644 Wyświetlone
- Ostatni post przez lukzak2298
26 sty 2021 11:33
-
Drgania ,wibracje kia ceed I
-
-
wibracje i pomruk przy 2 tyś. obr.
przez Webby » 04 sie 2022 14:51 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 1959 Wyświetlone
- Ostatni post przez Webby
05 sie 2022 13:14
-
wibracje i pomruk przy 2 tyś. obr.
-
-
Wibracje pedałów sprzęgła i gazu
przez Marianmarian2323 » 27 cze 2022 18:01 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 11 Odpowiedzi / 4358 Wyświetlone
- Ostatni post przez Marianmarian2323
01 lip 2022 15:34
-
Wibracje pedałów sprzęgła i gazu
-
-
1.6 CRDI Sprzęgło i wibracje przy 2 tys obrotów
przez antos90 » 03 kwi 2021 17:07 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 7915 Wyświetlone
- Ostatni post przez milczar86
17 kwi 2021 23:03
-
1.6 CRDI Sprzęgło i wibracje przy 2 tys obrotów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości