piszczacy pasek klinowy..

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

mirastegapala
Dopiero co...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 09 sie 2015 22:41
Lokalizacja: Ełk Miasto
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C1 HB, 2,0 Pb 143KM
2009

Re: piszczacy pasek klinowy..

11 sie 2015 10:18

Czesc. MAmy upały od rana juz dochodzace do 30 stopni. O godzinie 10.30 wsiadam do samochodu nagrzanego na sloneczku na maxa (deszcz nie padal od kilku dni) i po minucie odpalonego silnika ruszam.. i co slysze? Piszczy jak cholera :evil: Ktos wie jak to jest tam zbudowane w 2.0 benzyna 143 km ? Piszczy jak piszczacy pasek klinowy.
Pierwszy raz uslyszalem i trwalo to 10 sekund do zatrzymania na skrzyzowaniu... pozniej juz nic. Moze to co innego moze byc?

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: piszczacy pasek klinowy..

11 sie 2015 10:27

Miras! Ty tęga pało! B)
Podjedź choćby do pierwszego lepszego pana mietka, to Ci powie, czy pasek jest luźny czy nie, bo my na forum tego przecież nie wydedukujemy! 2,0 benzyna ma rozrząd też na pasku, w przeciwieństwie do mniejszych silników, więc to też teoretycznie kolejne źródło pisków.
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

mirastegapala
Dopiero co...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 09 sie 2015 22:41
Lokalizacja: Ełk Miasto
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C1 HB, 2,0 Pb 143KM
2009

Re: piszczacy pasek klinowy..

11 sie 2015 10:51

B) jak latwiej na forum napisac i posty nabijac niż wychodzic na zewnatrz w ten upał (teraz 27 stopni).
obawiam sie tez, ze to wlasnie ten pasek rozrzadu robi ten halas a Ryba4 tylko mnie w tym utwierdza.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: piszczacy pasek klinowy..

11 sie 2015 11:49

Ale pamiętaj że fachowej diagnozy mechanika nie zastąpi żadne forum.
Na 27 to ja klimę w biurze nastawiam, żeby klientów nie pozabijać, jak na zewnątrz 37 :-/

Wysłane z mojego Note 4 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Zby
Kierownik zmiany
 
Posty: 149
Dołączył(a): 19 mar 2017 07:30
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009

Re: piszczacy pasek klinowy..

26 wrz 2017 18:11

Panowie przy jakim przebiegu wymienialiscie paski osprzętu w swoich ceedach?
Dziś jak otwieram bramę i wysiadłem z auta słyszałem lekki pisk. W aucie nic nie słychać. Przebieg mam 147k i nie wiem kiedy był wymieniany.
Czy przy takiej wymianie konieczne jest wymienienie też napinaczy i rolek czy sam pasek?
W jakim koszcie powinno się to zamknąć?

Avatar użytkownika
zelu
Dyrektor
 
Posty: 906
Dołączył(a): 23 lis 2011 23:31
Lokalizacja: Łódź / Rożenek GRUPA ŁÓDZKA
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 GDI, 6MT Pb 135KM
2018, L + Business Line, kolor KCS

Re: piszczacy pasek klinowy..

29 wrz 2017 10:52

Ja swój przy 105 tys. ale zaczął się odzywać przy 90 tys. :swerve:
KIA Cee'd SW, 1,6 GDI, 135 KM, 6MT, kolor KCS, wersja L + Business Line
KIA Stonic, 1,4 , 100KM 6MT, kolor EU3, wersja L+STY
Obrazek
Ceed - "Community of Europe with European Design"

stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

Re: piszczacy pasek klinowy..

29 wrz 2017 11:12

Zby napisał(a):Czy przy takiej wymianie konieczne jest wymienienie też napinaczy i rolek czy sam pasek?
W jakim koszcie powinno się to zamknąć?


Jeśli masz zamiar dłużej pojeżdzić to bym się nie zastanawiał tylko wymieniałbym komplet.
Z tego co mi się tłucze po głowie to najdroższy jest napinacz, coś około 400 pln, sam pasek oryginał 100 ?
Zerknij na kiasklep - wyguglaj.
Pozdrawiam
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

dzygi
Kierownik zmiany
 
Posty: 177
Dołączył(a): 24 cze 2017 13:52
Lokalizacja: NDM
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: piszczacy pasek klinowy..

29 wrz 2017 22:38

Jak sie pasek ślizga to zapewne napinacz do wymiany jak pasek slaby juz to tez a rolke trzeba by sprawdzic czy nie wyje.

izer4
Przedszkolak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 01 maja 2015 12:18
Lokalizacja: Działdowo
Grupa: Warmińsko-Mazurska

Re: piszczacy pasek klinowy..

08 lip 2018 13:15

Szanowne Panie i Panowie. U mnie w G4FA (benzyna) nie ma napinacza paska wieloklinowego. Jego napiecie reguluje się odchylając alternator - długa sruba z gwintem. Najpierw należy poluzować mocowanie alternatora odkręcając dwie sruby. Ja wykonałem pierwsza regulacje po 160 tys km. napięcie paska badałem naciskając palcem. Przestrzegam przed regulacja osoby nie majace doświadczenia. W moim przypadku pasek piszczał po właczeniu się wentylatora chłodnicy przy włączonej klimatyzacji - zwiększony opor alternatora. Po regulacji objawy ustapiły. Nie dajcie się naciągnąć na wymiane paska. Jezdziłem wcześniej Vectra B i pasek wymieniłem asekuracyjnie po 250 tys km. Myslę ze KIA nie sa gorsze paski. Pozdrawiam.

Poprzednia strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 32 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl