Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
moon
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

22 sty 2010 17:13

Tylko że 2-litrówka po wirusku idzie troszkę inaczej jak 1.6 nawet po zawirusowaniu wiec
wiem że już na pewno nie dam się następnym razem namówić na nic mniejszego jak 2 litry


No oczywiście, że idzie, bo jest większa i silniejsza.

Myślę, że to jest zwyczajnie oczywiste, że auto, to samo, z mocniejszym silnikiem jest szybsze i chyba już (już, bo bywały elementy oporne na logiczne myślenie i prostą matematykę) nie trzeba tego udowadniać.
Z drugiej strony różnica między nimi to nie przepaść jakaś. Faktycznie przy lajtowej jeździe nie ma większych różnic. Trzeba oba porządnie pocisnąć aby różnica była widoczna.

Jeśli chodzi o wirusowanie, to rajt- jak wyżej. Zaczynamy od większej ilości kucy, to i na ogół na większej kończymy.

Ale całkiem logicznie- 1.6 to całkiem fajny silnik. Ma wady typowe dla innych małych diesli (np. bardzo krótki zakres efektywnych obrotów), ma zalety (małe spalanie i dobre zbieranie się z niskich obrotów bez turbodziury), nie ma sensu robić samych ohów i ahów, bo są lepsze silniki, ale na 100% z ekonomicznego punktu widzenie jest oki.
Myślę, że jak ktoś chce tanio- kupi 1.6 i nie ma sensu udowadniać, ze da się tak zmodyfikować 2.0, że będzie oszczędniejszy, a z drugiej strony, gdy ktoś chce szybsze to 2.0 jest szybsze i tyle. Też nie ma nad czym się rozwodzić.

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

09 lut 2010 13:09

moon napisał(a):Ale całkiem logicznie- 1.6 to całkiem fajny silnik. Ma wady typowe dla innych małych diesli (np. bardzo krótki zakres efektywnych obrotów)


Sama prawda - póki jeździmy raczej spokojnie 1,6 sprawia wrażenie bardzo dynamicznego (dzięki "kopowi" w okolicach 2000rpm). tymczasem gdy np trzeba żwawo wyprzedzić okazuje się że powyżej 3000rpm już tak różowo nie jest i poczucie dynamiki jest złudne.

AUTOR WĄTKU
novee
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

09 lut 2010 13:38

Taka jest po prostu specyfika diesla. Wszyscy sie jarają jaki to diesel elastyczny, a diesel jest elastyczny tylko w zakresie 1500-2000 obr. i potem finito. Ciptuning trochę sprawę poprawi, ale cudów nie zrobi.

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

09 lut 2010 13:55

novee napisał(a):Taka jest po prostu specyfika diesla. Wszyscy sie jarają jaki to diesel elastyczny, a diesel jest elastyczny tylko w zakresie 1500-2000 obr. i potem finito. Ciptuning trochę sprawę poprawi, ale cudów nie zrobi.


Ano właśnie nie każdego. A już na pewno nie w takim zakresie jak w 1,6 crdi. Mój poprzedni klekot ciągnął równo prawie do 4000rpm, a to duża różnica.

AUTOR WĄTKU
novee
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

09 lut 2010 14:07

Tak równo do 4000 to chyba nie, no chyba że jakieś BMW bi-turbo miałeś, a nawet jakby, to i tak zakres "powera" był niewiele wyższy niż 2000 obr, może 2200-2300.

AUTOR WĄTKU
moon
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

10 lut 2010 14:24

Mój równo ciągnie prawie do 5tys.

AUTOR WĄTKU
szady
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

10 lut 2010 16:53

moon napisał(a):Mój równo ciągnie prawie do 5tys.


Moon ale ty się nie liczysz :P ty i twój ceed jest hm orginalny - inny jak wszystkie :)

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

11 lut 2010 08:50

Novee - zwykly 140KM 1,9 Multijet. Zapewniam cię, ze nigdy nie miałem wątpliwości czy ciągnąć do >4000 czy może juz wrzucić kolejny bieg. A takie właśnie dylematy pojawiały się czasem przy wyprzedzaniu w 1,6Crdi przed zmianą programu. samochód miał ewidentną zadyszkę >3000. Obecnie jak ręką odjął - dziś sobie to kilka razy sprawdzałem w drodze do pracy. Obecnie 260nm czyli tyle ile seria ma w zakresie ~2000 - 3000 mam w zakresie 1800 - 3900 wiec nic dziwnego ze zakres uzytecznych obrotow jest teraz znacznie wiekszy.

Zakres "powera" na poziomie 2000 obr jest w dieslu juz wystarczajacy - w koncu klekot ma znacznie dluzsze przelozenia niz benzyna.

AUTOR WĄTKU
moon
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

11 lut 2010 10:18

to i tak zakres "powera" był niewiele wyższy niż 2000 obr, może 2200-2300.


?
Przeciętna dwulitrowa jednostka TD, ciągnie przyzwoicie od jakiś 1600 o/min, do spokojnie 4200 o/min. To około 2500-2600 o/min.

To przepraszam Cię Novee- ale który silnik, przeciętny, bo rozmawiamy o przeciętności, ma inne wartości obrotów użytecznych. Benzyny tez przyspieszają od 3800 do np. 6000.

Następna sprawa- jakie znaczenie ma amplituda obrotów do wartości elastyczności faktycznej?
Czy Audi 3.0TDI jest mniej elastyczne od Toyoty Yaris 1.0? Przecież na piątce taka Yaris przyśpiesza w granicach od 80 na godzinę do od bidy 150 (na długiej, prostej górce)... a jakie wartości osiąga 3.0TDI na piątce? 60-210?

Może rozróżnijmy elastyczność silnika, od elastyczności auta. Z tego pierwszego nic nie wynika, to że silnik się wkręca, nie oznacza, że auto jedzie- zaraz okaże się, że najelastyczniejszy jest motorower marki Romet.

Swojego czasu na Streetracingu było porównanie Stilo 1.9 Mjet 115 i 1.8 16V benzyny i amplituda prędkości osiąganych na poszczególnych biegach była miażdżąca dla diesla, mimo większej mocy benzyny.

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

11 lut 2010 10:23

O przepraszam, Yaris 1,0 na V biegu spokojnie ciągnie do 170 (bez górki) :-P, A raz (pewnie z wiatrem) było nawet 179 ;-) A jakie fajne ma wtedy spalanie :D

AUTOR WĄTKU
novee
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

11 lut 2010 11:00

moon napisał(a):Przeciętna dwulitrowa jednostka TD, ciągnie przyzwoicie od jakiś 1600 o/min, do spokojnie 4200 o/min. To około 2500-2600 o/min.

Przeciętne nowoczesne TD ciągną od 1600-1800 do 3500-3700 max. Przy 4200 to mogą mieć maksymalną moc, a często już ta moc spada, bo max. był ustawiony na 4000. Ja nie piszę o Twoich subiektywnych wrażeniach, tylko o faktach. Weź jakikolwiek wykres nie chipowanego diesla i zobacz jaki jest przebieg momentu obrotowego. Oczywiście że powyżej tych +/- 3500 obr auto przyspiesza, ale jakoś już słabiej... Widać to jak na dłoni na wykresach z hamowni. W codziennej jeździe czy na trasie diesel jest subiektywnie elastyczny, tylko jak się go przegoni po krętej drodze i pomiesza biegami i da polatać wskazówce obrotomierza, to jazda jest nie ciągnie-ciągnie-nie ciągnie na każdym biegu.
moon napisał(a):To przepraszam Cię Novee- ale który silnik, przeciętny, bo rozmawiamy o przeciętności, ma inne wartości obrotów użytecznych. Benzyny tez przyspieszają od 3800 do np. 6000.

Która benzyna tak przyspiesza??? Ja znam wolnossące benzyny które ciągną normalnie od 2000-2500 obr. do 6000-6500, niektóre jeszcze wyżej. Turbobenzyny to już inna bajka, TSI czy coś podobnego ciągnie równo od 1500 do 6000 obr. Poza tym benzyna nawet z dołu jakoś jedzie, a diesle mimo wszystko mają "dziurę" w obrotach.
moon napisał(a):Następna sprawa- jakie znaczenie ma amplituda obrotów do wartości elastyczności faktycznej?

Jaka amplituda obrotów? Amplituda (w uproszczeniu) jeśli już to dla diesla będzie 4500 (0-4500), dla benzyny 6500 (0-6500). Tylko że nie chodzi o amplitudę a w uproszczeniu o wartość momentu obrotowego w funkcji obrotów i zakres obrotów użytecznych. A tu nie ma siły, diesel ma zakres obrotów użytecznych wąski. Do normalnej jazdy i ganiania w trasie OK, ale niewiele więcej.

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

11 lut 2010 11:08

novee napisał(a):
moon napisał(a):To przepraszam Cię Novee- ale który silnik, przeciętny, bo rozmawiamy o przeciętności, ma inne wartości obrotów użytecznych. Benzyny tez przyspieszają od 3800 do np. 6000.

Która benzyna tak przyspiesza??? Ja znam wolnossące benzyny które ciągną normalnie od 2000-2500 obr. do 6000-6500, niektóre jeszcze wyżej. Turbobenzyny to już inna bajka, TSI czy coś podobnego ciągnie równo od 1500 do 6000 obr. Poza tym benzyna nawet z dołu jakoś jedzie, a diesle mimo wszystko mają "dziurę" w obrotach.

znakomita większość przeciętnych benzynowych ssaków ma słaby dół. w moim procku brakuje kompresorka, bo dopiero od 3tys zaczyna jechać, w corolce 1.4 i 1.6 podobnie, foka 1.6 i 1.8 również lubi mieć powyżej 3tys rpm... itd itd...

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

11 lut 2010 11:24

Ano właśnie - benzyniak N/A poniżej 3500 też zwykle jakoś jedzie. Tylko czemu to jakoś w benzyniaku jest dla Ciebie cacy a w ropniaku jakoś powyżej 3500 już jest be?

No i nie przesadzajmy z tymi obrotami w benzynie. Większość przeciętnych dupowozów kończy się gdzieś w okolicach 6000rpm. więc uzytecznych obrotów też wychodzi pi x drzwi 2500.
Ostatnio edytowano 11 lut 2010 11:27 przez zajcol, łącznie edytowano 2 razy

AUTOR WĄTKU
szady
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

11 lut 2010 11:25

novee napisał(a):Ja znam wolnossące benzyny które ciągną normalnie od 2000-2500 obr


Novee możesz podać jakiś przykład ? Akurat jestem w trakcie poszukiwania silnika benzynowego
- składam auto. Przydadzą mi się takie info.

sorry za OT

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

11 lut 2010 11:28

Np Wolnossące 1,4 60KM by VW ciągnie już od 2000 obr. tyle że kończy się na 4500...

AUTOR WĄTKU
novee
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

11 lut 2010 11:32

szady87 napisał(a):
novee napisał(a):Ja znam wolnossące benzyny które ciągną normalnie od 2000-2500 obr


Novee możesz podać jakiś przykład ? Akurat jestem w trakcie poszukiwania silnika benzynowego
- składam auto. Przydadzą mi się takie info.

sorry za OT


A co składasz? Prawie każda normalna benzyna od 2 litrów w górę tak jeździ.

AUTOR WĄTKU
szady
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

11 lut 2010 11:35

novee napisał(a):Prawie każda normalna benzyna od 2 litrów w górę tak jeździ.


no akurat się z tobą tutaj nie zgodzę bo przykładowo silniki Mercedesa to żwawo wkręcają się ok 3500
a poniżej to muł - 2Litrówka od 3500 a 2,6 od 3200. Szukam coś od 3L w z wyż ;)

AUTOR WĄTKU
novee
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

11 lut 2010 13:24

Ale ja nie piszę o wyjątkach tylko generalizuję. Poza tym jak chcesz 3 litry i wyżej, to już inna bajka.

Ano właśnie - benzyniak N/A poniżej 3500 też zwykle jakoś jedzie. Tylko czemu to jakoś w benzyniaku jest dla Ciebie cacy a w ropniaku jakoś powyżej 3500 już jest be?

No i nie przesadzajmy z tymi obrotami w benzynie. Większość przeciętnych dupowozów kończy się gdzieś w okolicach 6000rpm. więc uzytecznych obrotów też wychodzi pi x drzwi 2500.


Nie be, tylko jest coś takiego jak charakterystyka silnika, że benzyna ogólnie ciągnie subiektywnie "słabiej" tylko w szerszym zakresie, a t.diesle są "łamaczami karków" gdzie czuje się tego kopa i użytkownikom to się podoba... pasażerom czasem mniej :oops:

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

11 lut 2010 14:04

Użytkownikom też nie zawsze ;-)

AUTOR WĄTKU
moon
 

Re: Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

11 lut 2010 17:29

A co składasz? Prawie każda normalna benzyna od 2 litrów w górę tak jeździ.


Jasne. Taki Hemi to ma elastyczność. Z tym, że rozmawiamy o silnikach do, powtórzę- DO, dwóch litrów.

A takie benzynki do 3500 o/min jadę nie jak diesel powyżej 4000 o/min, tylko jak diesel od tysiąca.

W dodatku jeszcze raz Ci sie spytam- co mi z amplitudy użytecznych obrotów, jeżeli nie przekłada się to amplitudę osiąganych prędkości na poszczególnych biegach.

3500-3700 max.


Nonsens. Taka reklama jest- uważaj. Nie znam takiego silnika, nie znam aktualnie produkowanej TD, które nie wkręcałaby się bez większego problemu powyżej 4tys.

a często już ta moc spada, bo max. był ustawiony na 4000. Ja nie piszę o Twoich subiektywnych wrażeniach, tylko o faktach.


Moc spada- jasne. Podobnie jak w benzynie rośnie. Ignorujesz jednak pewien fakt- średnia moc w silniku doładowanym jest większa, niż w wolnossącym. Spada- tylko dalej jest większa niż w porównywalnej benzynie np. przy 3500 tys- jak chcesz sprawdzać wykresy- to fakt, sprawdź i porównaj.

Ja znam wolnossące benzyny które ciągną normalnie od 2000-2500 obr.


Ja nawet mam taką- Fiat Palio 1.4. Nawet na gazie.

Tak Novee, po zakrętach lepiej się jeździ benzyną, z wielu powodów. Tak masz rację- 3.0 V6 jeździ lepiej niż 2.0TD (choć pewnie to też kwestia czasu).

Tak nawiasem mówiąc Novee, bo Ty lubisz strasznie- był jakiś teścik, w czasie którego jeździli 3.0TSI Audi, a potem porównywalnym Dżagiem Dieslem, i mimo ah i och rewelacji różnica w spalaniu wyszła... 11 litrów na 100 kilometrów. To tak OT.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl