Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
KZ
 

23 maja 2008 18:07

kamileek8 napisał(a):1.6 crdi to bardzo fajny i dynamiczny silnik, mysle ze do tego auta jest idealny. a jesli chcesz juz kupowac ceed'a to pomysl nad tym http://otomoto.pl/kia-cee-d-1-6-crdi-11 ... 02750.html

mój, sprawdzony już ;)


Jeden post w dziale giełda wystarczy a to ociera się o spam. Następny taki post w innym forum niż giełda skończy się jego usunięciem.

Pozdrawiam.

AUTOR WĄTKU
adam08
 

23 maja 2008 19:04

po co Ci 2,0 w mieście. Raczej nie będziesz się aż tak rozpędzał, no chyba że jeździś tylko w nocy :wink: . A jak chcesz szaleć to kup benzynkę. Pytasz który silnik jest lepszy-2,0 wystawili na 140 kucy, a 1,6 na 115. Jak dla mnie to lepszą sprawność ma ten drugi.

AUTOR WĄTKU
adam08
 

23 maja 2008 19:05

No i koniecznie daj znać na forum jakiego wyboru dokonałeś.

AUTOR WĄTKU
novee
 

23 maja 2008 22:13

moon napisał(a):
Ty masz naprawdę jakiś inny silnik niż ja


Ja mam przemożne wrażenie, ze Ty masz inny- konkretnie popsuty. Jedź może do kogos kto zna się na tym, ma hamownie i sobie sprawdź.

A z tym ruszaniem z gazem- moja szefowa tak jeździ. Mozna Jej wybaczyc- dziewczyna od dwóch miesięcy jezdzi. Fakt, że zjechała już sprzęgło... no ale uczy się.


Dobrze wypasiona wersja 1.6 CRDi musi kosztować 80.000zł. Bez przesady, że niby da się niżej chyba, że ktoś lubi lub po prostu znosi jakoś np: skaj z tapicerki O+ . Adekwatnie wyposażone inne marki to zwykle ok. 15-20.000zł drożej i gwara krótsza zwykle o połowę, a przeglądy z kolei droższe z 30-50%..Więc bez przesady z tym accordem.


Dokładnie tak- z tym Accordem to widać fantaste, sympatyka kalkulatorów netowych. 80 to może, ale netto. Robiłam kalkulacje interesującego mnie wyposażenia w Accordzie i wyszło 123 tysiące.


Koleżanko moon- OK, ja może mam silnik zepsuty (ja tak cały czas twierdzę ze względu na hałas) i sobie go sprawdzę, ale pozwól że podsumuję:

Ruszyć bez gazu da się nawet maluchem, ale ruszanie bez gazu jest męczeniem silnika. Jeśli nie odróżniasz ruszania z lekkim gazem, a dawania w palnik i ruszania na półsprzęgle, to... mam nadzieję, że świadomie przejaskrawiasz... Całe życie lekko przyciskam gaz przy ruszaniu, szczególnie w dieslach, bo się lubią zadławić i w życiu sprzęgła nie przypaliłem, nie mówiąc o zniszczeniu i wymianie.

Co do spalania, to sama twierdzisz, że pali Ci 8 litrów, mnie średnio troszkę mniej niż 7 - kolega Dynamic w poście o 2.0 CRDi kilkakrotnie twierdził, że w jeździe miejskiej, w korkach + chyba nawet dynamicznie jeżdżąc pali mu 6.7-6.8 litra! Podaję link do wątku: viewtopic.php?t=1590&start=40 Dla mnie to niepojęte, albo źle liczył.

Co do Accorda, to czytaj uważnie, bardzo proszę, to co napisałem wcześniej. Jeśli ktoś chce dać za Cee'da 86 tys., jest w salonie Accord za 81 900 (z aut. klimą, el. szybami, lusterkami, ABS i ESP) i jak napisałem- może teraz napiszę prościej- nie interesuje mnie parę dodatków które ma Cee'd za 86 tys., bo Accord jest zupełnie innym autem z wyższej półki, bezdyskusyjnie wg. mnie lepszym! Do Accorda dorzucę jaką chcę skórzaną tapicerkę i się w 86 tys. zmieszczę. Dodatki nie zrobią z Cee'da auta klasy Accorda czy Mazdy 6, mimo że Cee'da lubię. Jeśli lubisz dodatki- proszę Cię bardzo, ja lubię auta którymi się dobrze jeździ.

Co do zakupów auta nie w salonie, niezależnie, np. z Niemiec - ja miałem na myśli raczej brokera samochodowego, który sprowadza auta z innych krajów UE. Przywiozą mi auto na miejsce, zarejestrują, gwarancję mam, często obsługa lepsza niż w polskim salonie. Innych określasz fantastami, a chyba sama nie masz pojęcia o czym piszesz... Zresztą jeśli ironizujesz, że nie wiesz w którą stronę są Niemcy...

I trochę dla rozrywki:

Cee'd 2.0 CRDi robi masakrę z diesla 2.0 163KM w BMW 3(Vmax 225, 0-100kmh 8,8s katalogowo)??? :D :D :D
Nie trawię nowych BMW, nie lubię i cholernie mi nie pasują, ale jeździłem cały dzień BMW 3 z tym silnikiem i jeśli Cee'd z go miażdży... to dopiero BMW musiało być zepsute :lol:

Cee'd jest dobrym autem, mimo wszystko je lubię. 2.0 diesel nie pasuje wg. mnie do tego samochodu, ale zgadzam się, obiektywnie jest dynamiczny, dosyć dużo pali. Tylko proszę- bądźcie również obiektywni, bo na razie już wiem, że Cee'd w skórze i z czujnikiem deszczu i paroma innymi dodatkami jest lepszy od Accorda czy Mazdy 6 i miażdży BMW 3 2.0 diesla 163 konie.


Chętnie wymienię poglądy, będę polemizował, a nawet się inteligentnie pokłócę, ale... kto tu jest fantastą??? :?

AUTOR WĄTKU
corleone
 

24 maja 2008 20:02

zgadzam sie z przedmówcą ;)

Accord czy Mazda 6 to zupełnie inne autka... porównanie nie ma sensu,

Ceeda należy porównać z Corollą (Aurisem) czy Focusem...

a powracając do tematu :)

1.6 spokojnie wystarczy :mrgreen:

AUTOR WĄTKU
Limak74
 

25 maja 2008 22:12

Dziekuje Wszystkim za wypowiedzi.
Chyba wybor padnie na 1.6 CRDi SW Nie spieszy mi sie az tak z kupnem, wiec chyba bede mogl sie nim Wam pochwalic dopiero we wrzesniu/pazdzierniku. Tak czy siak bardzo dziekuje za wszystkie uwagi. Co do samochodow z "gornej polki" w cenie za >80000PLN to chyba jednak mimo wszystko zrezygnuje (zapoznalem sie z wielkoscia bagaznika i (niestety) ze spalaniem Mazdy6 Cena nie jest moze strasznie wielka,wydlad - ladniejszy niz KIA ale niestety to spalanie... (szczegolnie w miescie) tyle samo co moj "smok" , Honda Accord - wyglada w kombi jak karawan - moze to i dobry samochod ale jakos mi nie pasuje design...

Na marginesie dzis robilem w swoim S40 biegi (wsteczny przestal wchodzic) - koszt 90 PLN (originalne czesci z salonu 60 PLN - robocizna 30 PLN - "Pan Jozek") :) - chyba jeszcze pojezdze nim a na jesieni sprawie sobie nowego Ceed'a SW
PS: Przez 10 lat bylo w nim robione: tarcze,klocki,olej/filtry,podkladka stabilizatora,i teraz ten wsteczny (Moze mam dobry egzemplarz) ? :) mam nadzieje ze we wrzesniu juz wszystkie choroby wieku dzeciecego ceed'a beda znane i wyleczone wiec ... kto wie...moze tak samo bedzie z Ceed'em?

AUTOR WĄTKU
novee
 

25 maja 2008 22:39

Na dniach wyjdzie nowy Accord, ale nikt nie wie jaka cena w PL :wink:

...a tak z ciekawości, to ile ta Mazda 6 pali? I z jakim silnikiem?

Limak74- po tym co mi pisałeś ile jeździsz (115 tys. km. w 9 lat) to policz, pokombinuj, zastanów się czy diesel jest Ci naprawdę niezbędny... Chyba że tak lubisz diesle :)

Pzdr. i szerokiej drogi, czymkolwiek jeździsz i cokolwiek wybierzesz :)

AUTOR WĄTKU
kanciak2
 

26 maja 2008 05:42

Ja wybrałem 1.6 CRDi i jestem happy.
W 2.0 jest pasek rozrządu w 1.6 natomiast łańcuch więc bezobsługowy.
Rozmawiałem w salonie i dowiedziałem się że wersja 2.0 jest bardziej przestarzałą konstrukcją od 1.6 mimo.

BTW: Ludzie jak to robicie że wam pali 5,5 l na 100 km w trasie .
Ja mam non-stop 7.0 l
Ale moja jazda to 80-180 km/h z dużym przyśpieszeniem.
Sory ale jadąc z prędkością 90 km/h w trasie to ja usypiam :) za kierownicą

AUTOR WĄTKU
moon
 

26 maja 2008 09:56

Cee'd 2.0 CRDi robi masakrĂŞ z diesla 2.0 163KM w BMW 3(Vmax 225, 0-100kmh 8,8s katalogowo)???
Nie trawiĂŞ nowych BMW, nie lubiĂŞ i cholernie mi nie pasujÂą, ale jeÂździÂłem caÂły dzieĂą BMW 3 z tym silnikiem i jeÂśli Cee'd z go miaÂżdÂży... to dopiero BMW musiaÂło byĂŚ zepsute


To z danych
BMW 3 [ nie kombi]
60-100 na biegach 4/5- 6.8/9.3
80-120 na biegach 5/6- 9.0/12.8

Ceed- odpowiednio
6.4/8.7
9.2/11

Faktycznie nie robi masakry- jest tylko szybszy. Mam pytanie- czym nie jeździłeś?

Przyznam, ze nie rozumiem tego co napisałeś o Accordzie i co ma to do kupna Ceeda, indywidualnych konfiguracji etc. Co do okazji to za 82 tysiące stoi w salonie w Zawierciu Croma full wyposażona, która akurat w tej wersji też jest bezdyskusyjnie lepsza niż jakaś goła Honda... tylko co do ma do wyboru wyposażenia w Ceedzie, porównania silników etc.
Tu mam do Ciebie drugie pytanie- dlaczego nie kupiłeś Accorda tylko Ceeda? Różnica 5 tysięcy? :) Sorki to nawet nie jest śmieszne.
Mam dziwne wrażenie, że głupio Ci przed sąsiadem i masz potrzebe tłumaczenia sie reszcie świata z tego czym jeździsz i jak bardzo tego nie lubisz.

Co do sprzęgła- oczywiście Cie rozumiem- nie spaliles, ruszasz z lekkim gazem i ogólnie nie mylą ci sie pedały. Gratuluje. Grunt to technika.



On topik- jeżeli chcesz czekać- przemyśl kupno przed końcem roku- wtedy na ogól można liczyć na największe upusty. No i przemyśl czy przy takim przebiegu jak podajesz warto kupić diesla.

AUTOR WĄTKU
novee
 

26 maja 2008 11:39

No dobrze, danymi technicznymi mnie pobiłaś. Wg. danych elastyczności, w podanych przez Ciebie zakresach, Cee'd jest lepszy :) Posypuje głowę popiołem.
Tylko że elastyczność na poszczególnych biegach nie ma tak do końca przełożenia na realną dynamikę auta. To parametry książkowe, którymi się w gazetach licytują, miedzy innymi udowadniając np. przewagę diesla nad benzyną. Zazwyczaj mało kto jeździ i tak przyspiesza jak jest podawane w danych. Podane przez Ciebie dane świadczą o tym, że Cee'd ma w tym zakresie inaczej (może lepiej) zestawione przełożenia. Natomiast wystarczy że BMW ma przełożenia ustawione na szerszy zakres obrotów użytecznych, wg. mnie świetnie ciągnie do samej "góry". Cee'd w podanym zakresie prędkości będzie lepszy, tylko że BMW go objeżdża na wyższych prędkościach i obrotach.

Żeby nie było, że się wycofuje rakiem z tego co pisałem, z ręką na sercu- idź do salony BMW i przejedź się 3 z tym silnikiem. Jak na diesla ma niesamowitą dynamikę i kręci się prawie jak benzyna.
BTW. Nie zastanowiło Cię, że BMW tak spitoliło silnik, że ma 8,8 do setki, a ogólnie jest słabszy i gorzej jeździ od gorszego prawie 2s do setki Cee'da?

A co do ironizowania czym jeździłem. 4 Hondy były w rodzinie, kolejne generacje Civiców, ostatni 1.8 którego rozwaliłem niestety. Accordy, Civici i CRV ze wszystkimi silnikami jeździłem chociaż na jazdach próbnych, jak miałem swoje w serwisie. Mazda 626 a potem 6 były u ojca w firmie, tez miałem okazje. Mojej koleżanki ojciec jest dealerem BMW w Łodzi, więc raczej problemów z 3 i 5 do jeżdżenia nie było. Jak kupowałem Cee'da to sprawdzałem Focusa, Astrę, Mazdę 3. Parę razy jeździłem Audi a6, a8, TT i ML znajomych, itd. To naprawdę takie dziwne, ze parę razy jeździłem różnymi autami jak miałem możliwość?

Accord vs Cee'd - tłumaczę jeszcze raz. Cee'd nie ma konkurencji w zakresie cen mniej więcej 50-70 tys. Ale jeśli miałbym dać 86 tys. za Cee'da czy jakikolwiek inny kompakt, a miałbym do wyboru Mazdę 6 czy Accorda w tej cenie, to bym się nawet nie zastanawiał. Po prostu dodatki, gł. elektroniczne, które w produkcji kosztują dosłownie grosze windują cenę kompaktu do poziomu całkiem przyzwoicie wyposażonych limuzyn. A konstrukcyjnie, silnikowo i pod paroma innymi względami to wciąż kompakty. Wg. mnie (poza może paroma wersjami audi a3 czy Subaru Imprezy) żaden kompakt nie jest warty aż takich pieniędzy.

Dlaczego kupiłem Cee'da to już pisałem. Auto jest w firmie na leasing, miało mieć diesla, nie rzucać się w oczy, być średniej marki i trzeba je było kupić szybko. Taką mam firmę, branżę i takie doświadczenia. Accord mi się bardzo podobał, ale nie było czasu na ściąganie np. z Niemiec, w salonie w PL różnica była wtedy ok. 15 tysięcy, poza tym był "za dobry". Mój Cee'd wyszedł coś około 71-72 tys. z ubezpieczeniem, a Accord kosztował wtedy 86 900 jeśli dobrze pamiętam.
A generalnie jak rozbiłem roczną Hondę, a teraz mam Cee'da to mi się konkurencja sympatyczniejsza zrobiła :P bo taki biedny jestem i mi nie idzie bo koreańcem jeżdżę :o Takie czasy, taki kraj, tacy ludzie... :roll:

Silnik chciałem 1.6 CRDi, ale trzeba było 6 tyg. czekać, a 2.0 był od ręki. I wielokrotnie pisałem, ze Cee'd to fajne auto, ale 2.0 diesel do niego nie pasuje. Chociaż teraz mam tajną broń :wink: i dopiero zaczął jeździć jak powinien do początku, a na autostradzie pali ponad litr mniej :mrgreen:

AUTOR WĄTKU
moon
 

26 maja 2008 12:33

ÂŻeby nie byÂło, Âże siĂŞ wycofuje rakiem z tego co pisaÂłem, z rĂŞkÂą na sercu- idÂź do salony BMW i przejedÂź siĂŞ 3 z tym silnikiem. Jak na diesla ma niesamowitÂą dynamikĂŞ i krĂŞci siĂŞ prawie jak benzyna.
BTW. Nie zastanowiÂło CiĂŞ, Âże BMW tak spitoliÂło silnik, Âże ma 8,8 do setki, a ogĂłlnie jest sÂłabszy i gorzej jeÂździ od gorszego prawie 2s do setki Cee'da?


1. BMW nie spitoliło silnika- to jeden z najlepszych silników w tej klasie.
2. ''Dynamika'' auta jest na ogół rzeczą bardzo subiektywną. Np. wystarczy ustawić sterownik pedałem gazu aby auto reagowało nawet na lekkie dociśnięcie. Tak np. od dawna robi VaG.
3. Elastyczność jest na ogół jedynym miarodajnym ''papierowym'' pomiarem. Podane przeze mnie dane świadczą np. o tym, że Ceed ma bardzo dobre 6 przełożenie i w wartościach pomiędzy 110, a 150 km na godzinę, czyli wartościach nazwijmy ''szybkiej jazdy trasowej'' BMW przyśpiesza gorzej.
4. BMW oczywiście ładnie kręci, może nie jak współczesna benzyna, ale ładnie. Jednakże w rzeczywistości kręci skutecznie może 100-200 obrotów więcej niż Ceed.
5. Wszystkie te dywagacje nie świadczą o tym, że panowie z Merca zrobili dla Amerykanów super silnik, a BMW ''spitoliła'', tylko, ze warunkach drogowych, na średnich prędkościach Ceed jest szybszy od BMW 3.
6. Ceed vs. Accord- nie musisz w ogóle tłumaczyć, tylko nie rozumiem dlaczego osoby, które chcą dobrze wyposażonego kompakta, bo np. nie chcą auta klasy średniej, albo maja takie auto np. drugie w domu, muszą tłumaczyć dlaczego nabyły auto ze skórą. No, a przecież Ty zacząłeś. Kurcze- ja nie chcę auta z okazji, nie chcę Accorda z Niemiec, Alfy w wersji Bussines z zeszłego roku, lub Cromy co się nie sprzedała. Nie uważam aby różnica pomiędzy compactem, a autem klasy średniej dziś była ogromna i nie uważam aby 80 tysięcy to było dużo. Konkurencja sprzedaje od 90 plus.

AUTOR WĄTKU
novee
 

26 maja 2008 13:18

Ad. 1,2,3,4,5 - Nie do końca się zgodzę. Elastycznośc papierowa nie jest miarodajnym pomiarem, tzn. nie odzwierciedla sytuacji drogowej.
Podałaś przyspieszenia w zakresie 80-120, np. 6 biegu:
Po 1 - między 80-120 a zakresem 110-150 jest jednak duża różnica obrotów.
Po 2 - nikt normalny nie przyspiesza na 6 biegu od 80-120 km/h, bo to jest zarzynanie silnika. Ja wrzucam 6 od ok. 110-120kmh, bo poniżej praktycznie nie ciągnie- przy 120kmh jest +- 2000obr. (dopiero!)
Po 3- śmiem twierdzić, że BMW będzie praktycznie w każdym zakresie prędkości szybsze, wystarczy zredukować bieg. Chyba że założymy, że od 80kmh zapinamy 6 bieg i wtedy pewnie koło 140kmh BMW zacznie spokojnie odchodzić. BMW ma dłuższe biegi i po prostu w trochę innych zakresach obrotów i prędkości ich używasz.
Po 4- sądzę, że BMW ma zestrojone biegi i silnik, wg. mnie pod jazdę autostradową, tzn. z ogólnie wyższymi prędkościami. Na 6 jedziesz i 140 i 220kmh i w tym zakresie ma być w miarę cicho, komfortowo i ekonomicznie (jakiś kompromis trzeba uzyskać). Tak więc słaba 5 i 6 na niskich obrotach i prędkościach o niczym nie świadczy, bo tych biegów nie używa się praktycznie w zakresach prędkości podawanych przy pomiarze elastyczności. Szczególnie 6 -80-120 to papierowy parametr. Przecież ta moc i moment w BMW nie znika po przekroczeniu 100kmh.

Ogólnie, już bez Cee'da i BMW (serio nie lubię BMW)- dziennikarze, ludzie- podniecają się "elastycznością" diesla - silnika (nowoczesnego z turbo), który nie jest elastyczny i jakimś cudem np. Accordem 2.2 i-CTDI ciężko jest objechać zwykłego Accorda 2.0l w benzynie. A w ogóle przy obecnych cenach paliw, spalaniach i cenach aut coraz ciężej wskazać także zwycięzcę pod wzgl. opłacalności.

Ad. 6 Ja się nikomu nie każę tłumaczyć, ani nikomu nie wciskam okazji, tylko podaję normalne rynkowe ceny. Limak74 napisał mi w pryw. wiadomości jakie mu jest potrzebne auto, a ja tylko podsuwałem lepszy wg. mnie wybór. Różnica między kompaktem, a autem klasy średniej wg. mnie jest duża, do zauważenia szczególnie w czasie długich jazd. Przejedź kompaktem a autem średniej klasy 500-600km i sprawdź, z którego wysiądziesz mniej zmęczona. Na 95% z większego auta, bo jest bardziej komfortowe, lepiej wyciszone itd. Mnie np. w Cee'dzie męczy hałas podczas jazdy autostradowej, tu na 100% czy Accord czy BMW będą dużo cichsze. Pewnie że znajdziesz wyjątki, ale jeśli by nie było różnicy, to by klasa średnia wymarła, a na to się nie zanosi.

AUTOR WĄTKU
moon
 

26 maja 2008 14:02

Prawdopodobnie zaraz nas wywalą...

Przykro mi ale nie zgodzę się. BMW ma tak ustawione przełożenia, że auto doskonale przyśpiesza w sprincie- 3 pierwsze biegi. Pozostałe są długie, aby auto osiągało duże prędkości. Własnie dlatego- ceed będzie szybszy w średnim zakresie prędkości. Dlatego mimo relatywnie małej różnicy w mocy ceed osiąga 205, a BMW... sam napisałeś, ale dobija się t własnie na 'elastyczności' w zakresach prędkości pomiedzy 80, a 150.

Akurat pod względem opłacalności benzyna jest mimo wszystko, dla prywatnej osoby bardziej opłacalna. Nie w tym rzecz. Czy Accord 2.2 objedzie czy nie objedzie benzyny to raczej kwestia kierowcy. Jeżeli na 5 przy 100km/h oba zaczą przyśpieszać to diesel będzie szybszy, jeżeli porównasz oba na krętej, górskiej drodze, to benzyna pewnie będzie szybsza. Nie zmienia to faktu, że dla przeciętnego zjadacza chleba, który chce szybkiego auta, diesel ma większy potencjał- przyznasz...

Porównując compacta z klasą średnią... przyznasz, że to bez sensu- porównaj średnią z dużym suvem, albo z klasą wyższą... no i po co kupić Accorda za 124 tysiące, jeżeli dołozysz trochę, albo poszukasz i masz np. A6... tak można długo.
Ja właśnie chcę compacta, a nie klasę średnią. Nie robię dużo dziennych przebiegów 400-500 kilometrów. Odbijając piłkę- gdyby klasa średnia miała same zalety- nie byłoby compaktów.
Co do silnika- 2.0 CRDi faktycznie mało pasuje- wolałabym 2.2 CRDI- IMO bardziej pasuje. Niestety nie wkładają.

AUTOR WĄTKU
novee
 

26 maja 2008 14:46

Wywalą to sobie pójdziemy się przy piwie pokłócić :D


<span>moon</span> napisał(a):Przykro mi ale nie zgodzę się. BMW ma tak ustawione przełożenia, że auto doskonale przyśpiesza w sprincie- 3 pierwsze biegi. Pozostałe są długie, aby auto osiągało duże prędkości. Właśnie dlatego- ceed będzie szybszy w średnim zakresie prędkości. Dlatego mimo relatywnie małej różnicy w mocy ceed osiąga 205, a BMW... sam napisałeś, ale dobija się to właśnie na ''elastyczności'' w zakresach prędkości pomiędzy 80, a 150.
- no dobrze, ale nikt normalny nie jeździ na 6 od 80kmh, ja nie mam danych z realnej jazdy, tylko subiektywne odczucia, ale jeśli Ty masz to daj. Jak zaczniesz w normalnych warunkach mieszać biegami, czy Cee'd objedzie BMW?? Nie uwierzę...


<span>moon</span> napisał(a):Jeżeli na 5 przy 100km/h oba zaczną przyśpieszać to diesel będzie szybszy, jeżeli porównasz oba na krętej, górskiej drodze, to benzyna pewnie będzie szybsza
- j.w. kto się ściga benzyną od 110kmh na 5?? To mimo wszystko będzie porównanie elastyczności w jakimś tam zakresie obrotów, ale nie świadczy o elastyczności diesla. Elastyczność to zdolność pracy w jak najszerszym zakresie obrotów. Diesel ma większy potencjał, bo łatwiej go wzmocnić, np. chipem. Z wolnossacą benzyną jest gorzej (czyt. drożej). Ale np. Audi, VW, Skoda kładą do aut nowy silnik TSI czy TFSI 1.8 turbo 160KM, tak samo łatwo go wzmocnić jak diesla... W Pradze znajomy przesiadł się w Octavii z 2.0 TDI na 1.8 TSI i nachwalić się nie może, trochę tańszy, o niebo przyjemniej (ciszej, kulturalniej) jeździ, a pali mu średnio 1-1,5 litra więcej od TDI. Ekonomicznie różnica na 0, a przyjemność z jazdy dużo większa.


<span>moon</span> napisał(a):Porównując compacta z klasą średnią... przyznasz, że to bez sensu- porównaj średnią z dużym suvem, albo z klasą wyższą... no i po co kupić Accorda za 124 tysiące, jeżeli dołożysz trochę, albo poszukasz i masz np. A6... tak można długo.
Ja właśnie chcę compacta, a nie klasę średnią. Nie robię dużo dziennych przebiegów 400-500 kilometrów. Odbijając piłkę- gdyby klasa średnia miała same zalety- nie byłoby compaktów.
Co do silnika- 2.0 CRDi faktycznie mało pasuje- wolałabym 2.2 CRDI- IMO bardziej pasuje. Niestety nie wkładają.


Dlaczego bez sensu??? Ty ciągle chcesz Accorda ze wszystkimi bajerami za 124 tys., ja podsunąłem wybór do rozważenia- Cee'd z bajerami czy Accord bez bajerów (aczkolwiek wcale nie "goły"). Ja wolę Accorda, dużo jeżdżę (60 tys. rocznie) i wolę lepszy "hardware" niż bajery, za które się zresztą w każdym aucie i marce kosmicznie przepłaca (vide nawigacja- w sklepie full wypas poniżej 2 tys, firmowe w aucie 9-10 tys. - wbudowanie w auto przy seryjnym wytwarzaniu jest 5 razy droższe??). Pewnie że można tak długo, ale sprowadza się do "mojego" dylematu- "full wypas" klasa niższa czy "biedniejsza" klasa wyższa. Jeśli nie wchodzą w grę dodatkowe czynniki jak u mnie, że Accord byłby "za dobry" - to wolę po prostu większe, lepsze, wygodniejsze auto.

A co do 2.0 czy 1.6- 1.6 jest wg. mnie optymalny, wg. moich wrażeń czuć ciężar 2.0 w zakrętach i 1.6 jest "żywszy" lepiej (lżej, szybciej) wchodzi na obroty, mniej pali. 2.0 jest bardziej na trasę, ale tu mnie z kolei zaskoczyło duże spalanie i poziom hałasu na autostradzie. Limak74 jeździ ok. 1000km miesięcznie, głownie do pracy i z powrotem. Ja w ogóle wziąłbym na jego miejscu benzynę, ale jeśli już to po co dużego diesla? 1.6 + ew. chip i jest lux.

AUTOR WĄTKU
Limak74
 

27 maja 2008 23:50

Jeszcze jedno pytanko. Nie jezdzilem nigdy dluzej na ON ale pare razy sie przejechalem Fordem Focusem i Alfa i zaobserwowalem (tylko w Alfa Romeo) ze jak jade szybko i nagle odpuszcze gaz to samochod nadal przyspieszal przez chwile!! Przerazilem sie nie na zarty i zaczalem uzywac hamulca ... Chodzi mi o sytuacje kiedy turbina nie momentalnie sie odlacza. To znaczy wszedlem na obroty zalaczylo sie turbo calkowicie odpuscilem gaz a samochod porwal do przodu. Czy to byl jakis odosobniony przypadek czy diesel z turbo "tak ma" ? czy wystepuje to w ceed 1.6 lub 2.0 ? Czego to jest wynikiem (czy tak jak napisalem - pozna reakcja turbo)? to jest bardzo niebezpieczne i jesli tak wszystkie turbo maja to chyba wybiore benzynke.
Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
roodie
 

28 maja 2008 00:31

u siebie nic takiego nie zauważyłem, wcześniej też nie jeździłem dieslem... z wyboru 1.6 crdi jestem baaardzo zadowolony. :D

AUTOR WĄTKU
moon
 

28 maja 2008 07:33

Po mojemu- błąd sterowania pedałem gazu. Akurat jestem mocno objechana w JTD- jeżdziłam chyba większościa poza najnowszymi, mam w firmie kilka aut z tymi silnikami i nic takiego nie zauważyłam.

Wiele aut z turbo- czy to benzyn czy diesli ma różną reakcję na wciśnięcie pedału gazu- nie zawsze najlepiej przyśpieszają na wciśniętym full- dlatego czasami osoby, które przesiadły się z wolnossącego są zdziwione, że trzymają wcisnięty np. na 40% pedał gazu, nie dodają nic, a auto i tak samo przyśpiesza. Natomiast jeżeli zdejmujesz nogę z gazu, a auto dalej przyśpiesza to gdzieś jest błąd albo w sterowniku, albo błąd mechaniczny.

AUTOR WĄTKU
Grzech
 

28 maja 2008 07:53

Jeżdziłem długi dieslem dokladnie Audi A3 1,9 TDI :)
i nie miałem nigdy takiego przypadku, jedynie co to Audi na niskich obrotach samo dodawało sobie troche gazu tak aby nie zgasnąć :) ale jak puszczałem gazz to niw miałem takiej sytuacji nigdy.

AUTOR WĄTKU
Limak74
 

28 maja 2008 14:05

<span>moon</span> napisał(a):Po mojemu- błąd sterowania pedałem gazu. ..... Natomiast jeżeli zdejmujesz nogę z gazu, a auto dalej przyśpiesza to gdzieś jest błąd albo w sterowniku, albo błąd mechaniczny.

OK to uspokoilas mnie bo bylo to bardzo dziwne Wdepnalem gaz turbo sie zalaczylo i musialem nagle zwolnic wiec noga kompletnie z gazu a on do przodu jak glupi ... po hamulcach a silnik na obroty! i to tak z 1-2 sek
Ale jesli Ceed nie ma tego to spoko...zapytalem bo jak wiesz nie mam doswiadczenia z takimi silnikami
Pozdrawiam i dzieki za info

AUTOR WĄTKU
Ziemek
 

30 maja 2008 16:32

Limak jesteś z Wawy to umów sie z którymś forumowiczem, zeby Cie przewiózł 2.0 a z innym 1,6 i bedziesz miał porównanie jaka jest różnica :)

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 160 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl