Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

22 maja 2008 13:20

<span>Limak74</span> napisał(a):To do czego przydaje sie 6 bieg? j

Teoretycznie do szybkiej jazdy autostradowej przy zmniejszonym zużyciu paliwa. ( novee i ronni21 napiszą co innego. :) Podział krzywej stałej mocy na 6 biegów powoduje teoretycznie ( bez uwzgl. czasu zmiany biegu) lepsze przyspieszenia.

AUTOR WĄTKU
Gaj
 

22 maja 2008 16:08

Moim zdaniem to różnica w cenie 5,5 tys zł nie jest taka duża, a wręcz minimalna, bo do 2.0 dostajesz alufelgi gratis (1,5 do 2 tys zł) i skrzynię 6 biegów - jak dobrze pamiętam. Zważywszy na alufelgi, które naprawdę powinno się autku zamówić to różnica ceny to 4 tys zł, a w tym masz skrzynię 6 biegów.

Osobiście wybrałem 1.6 bo wg mnie nie ma za bardzo gdzie jeździć powyżej 130 km, a więc skrzynia 6-ka ma małe znaczenie. ALusy wziąłem sam. A że mi całe auto wyszło dość drogawo, bo wziąłem wszystkie pakiety i silver metalic - czyli jak Ty bez szybera tylko, to uznałem, że nie ma co już przesadzać z ceną i 1.6 CRDi jest ok.

Za 1.6 przemawia ekonomiczność, zbliżone do 2.0 osiągi, nowa konstrukcja, lepsze wyciszenie, niższa cena, zdecydowanie większa popularność tego silnika w ceed, łańcuch rozrządu zamiast paska, fakt, że to silnik dedykowany ceedowi i wszystkie komponenty na pewno dobrze z nim pracują (sprzęgło, dolot, przeniesienie napędu etc...).

Za 2.0 przemawia większa elastyczność i moment, troszkę lepsze przyśpieszenie, lepsze wrażenie znaczka 2.0 na tylnej klapie :), skrzynia 6 biegów, powszechność tego silnika w innych modelach Kia (sportage, Carens, Magentis), ale chyba także w CHevrolecie (Nubira III czyli Laceti, Epica?).

Osobiście uważam, że 1.6 CRDi to idealny silnik do Ceeda i dla niego specjalnie dopasowany i przeznaczony. To auto średniej klasy i nie ma co przesadzać, a jeśli średniej kalsy i diesel to powinno być ekonomicznie, więc 1.6 to optymalny wybór. Jak tak wybrałem. Zresztą powyżej 80 tys zł można już kupić wiele innych ciekawych rzeczy jak Carens a wdobrej wersji etc...
Zamiast 2.0 lepiej wziąść coś z wyposażenia wg mnie i cieszyć się full wypasem. Lepiej za te 4 tysie różnicy wg mnie wziąść i wstawić sobie dobre dvd/navi 2 Din w konsolę środkową...

AUTOR WĄTKU
zawad
 

22 maja 2008 16:20

Mam swojego dopiera nie całe dwa miesiące i przejechane około 5 kkm silnik oceniam na 5 całkiem dobre przyśpieszenie zaskakujące innych użytkowników dróg na razie mnie nie zawiódł i mam nadzieje, że będzie tak dalej ale w miarę jedzenia apetyt rośnie, także te 115 koników niedługo sie znudzi i trzeba będzie odwiedzić jakiegoś chipdokora ale gdybym miał wybierać ponownie również wziąłbym jednostkę 1.6 115 konną

AUTOR WĄTKU
Limak74
 

22 maja 2008 16:36

Gaj napisał(a):Za 1.6 przemawia ekonomiczność, zbliżone do 2.0 osiągi, nowa konstrukcja, ...


To znaczy ze to jest zupelnie nowy silnik mam na mysli techniczne rozwiazania (sorry jestem tylko uzytkownikiem ;) ) ? i ze byl specjalnie zaprojektowany dla tego samochodu? wiem ze moze wczesnie o to pytac ale czy taka "nowa" konstrukcja jest pewna tzn. sprawdzona, bezawaryjna itp?

Gaj /lub inni posiadacze: jak zadowolony jestes z Pakietu funcjonalnego i skorzanego? mozesz odpowiedziec na PW (zeby nie zasmiecac watku)? zastanawiam sie na ile takie bajery jak tempomat , czujnik deszczu i tajemnicza podgrzewana przednia szyba (niestety nie taka jak w Ford Focus) sa przydatne? Jesli chodzi o tapicerke to na 100% skora bo ta cerata montowana w O+ to straszny badziew/tandeta

Avatar użytkownika
cisco
Dyrektor
 
Posty: 616
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line

22 maja 2008 16:45

<span>Limak74</span> napisał(a):Jesli chodzi o tapicerke to na 100% skora bo ta cerata montowana w O+ to straszny badziew/tandeta

z tym sie nie zgodze ze to badziew, mysle ze pakiet skorzany to taka sama skora tylko ze na calych siedzeniach. Sorry ale nie oczekuj skory takiej jak (np. w Leksusie czy Lincolnie) w aucie segmentu sredniego. ja mam o+ i jestem zadowolony z tapicerki.
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl :yah:

AUTOR WĄTKU
Limak74
 

22 maja 2008 17:15

cisco napisał(a):
<span>Limak74</span> napisał(a):Jesli chodzi o tapicerke to na 100% skora bo ta cerata montowana w O+ to straszny badziew/tandeta

z tym sie nie zgodze ze to badziew, mysle ze pakiet skorzany to taka sama skora tylko ze na calych siedzeniach. Sorry ale nie oczekuj skory takiej jak (np. w Leksusie czy Lincolnie) w aucie segmentu sredniego. ja mam o+ i jestem zadowolony z tapicerki.


Sorry nie chcialem tu nikogo urazic... ale nie jest to taka sama "skora" a raczej jest to skora bo w O+ to to jest niestety jakas syntetyczna cerata
Rozmawialem z uzytkownikami co maja pakiet skorzany i potwierdzaja to co napisalem ... Ale nie mam jeszcze samochodu wiec moze oni Cie przekonaja bo chyba uwazasz ze skoro nie mam to nie powinienem sie wypowiadac (i moze masz racje) :)
Pozdrawiam
PS Nie denerwuj sie ja po prostu siedzialem pare razy w O+ i czytalem na forum co to jest (widzialem zdjecia , dotykalem w salonie) na codzien mam w samochodzie skorzane "normalne" siedzenia i niestety nie podzielam Twojej opinii co do jakosci zastosowanych w O+ ale zbaczamy z tematu ...
Trzymajmy sie tematu przwodniego ...To jak moze sie jakis sympatyk 2.0 wypowie bo na razie sami zwolennicy 1.6 :) juz zaczynam pekac (sklaniac sie w strone 1.6) :)
Czy ten lancuch rozrzadu to takie blogoslawienstwo?

Avatar użytkownika
cisco
Dyrektor
 
Posty: 616
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line

22 maja 2008 17:19

spoko spoko :D agresywnosc 1 :wink:
moim zdaniem jezeli chodzi o diesel to wybralbym takze 1.6 jakby szyty na miare Ceed'a
pozdr
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl :yah:

AUTOR WĄTKU
Gaj
 

22 maja 2008 17:46

cisco napisał(a):
<span>Limak74</span> napisał(a):Jesli chodzi o tapicerke to na 100% skora bo ta cerata montowana w O+ to straszny badziew/tandeta

z tym sie nie zgodze ze to badziew, mysle ze pakiet skorzany to taka sama skora tylko ze na calych siedzeniach. Sorry ale nie oczekuj skory takiej jak (np. w Leksusie czy Lincolnie) w aucie segmentu sredniego. ja mam o+ i jestem zadowolony z tapicerki.


Możesz się nie zgadzać i mieć własne zdanie, ok. Z kolei moim zdaniem, tak jak kolegi, to to coś co montują jako tapicerkę w O+ to jest faktycznie straszny badziew. Zdecydowanie lepsza jest już zwykła tapiderka. Moją żona nie chciała tym jeździć i już, a ja chciałem mieć O+ z paru powodów, szczegółów wyposażenia Ceedka. Dlatego ostatecznie wziąłem O+ oraz Pakiet skórzany. Mam wszystko jak chciałem i jestem zadowolony - żona też :) .

A teraz co do pakietu skórzanego - to proszę łąskawie nie gadać emocjonalnych głupot. Z tego, że komuś nie podoba się Twoja tapicerka O+ nie wynika, że powinieneś gadać o swoich urojeniach odniośnie tapicerki z pakietu skóra. Odrobinę wiedzy, l3-5 minut ektury by się przydało. Heh.

Otóż w pakiecie skórzanym jest to zwykła, normalna skóra. Ładna i niezła, 3 klasy lepsza niż ecoskaj z O+, ale bez przesady. Nie jest to skóra firmowa Audi, ale też o wiele jest lepsza i inna niż to coś z O+. To jest prawdziwa skóra, a nie cerata stylizowana brakiem połysku na skórę. To wszystko. Cenę pakietu każdy zna: 3.000zł. ALe w tym 3.000zł są też ogrzewane fotele przednie (3 stopniowo) oraz mechanizm odmrażania przednich wycieraczek (przycisk obok ESP). W takiej sytuacji to cena 3.000zł za pakiet naprawdę jest IMHO szalenie atrakcyjna. Wygląd wnętrza jest bez porównania do O+.

Dziwię się wielu osobom, które nie biorą pakietu skóra i biorą ecoskaj z O+, ale cóż każdy ma swoje kryteria. Niemniej bez jaj, że w pakiecie skórzanym jest to samo co w O+ - bo to już przegięcie i totalna ignorancja jest :) .
Ja jestem szalenie zadowolony z efektu i wyglądu wnętrza swojego SW. Właśnie silver metalik, ale z czarną prawdziwą skórą i jasnymi dołami plastików wygląda naprawdę fajnie. Bez tych jasnych dołów byłoby jakby zbyt mroczno i dlatego zdaje się projektanci nie dali tu nawet wyboru. Podoba mi się taka wersja i każdemu komu pokazuję, a trochę osób już oglądało to zawsze nieznane im cudo :) .
Co do jasnej skóry to ona pasuje tylko do czarnego metalica z jasnymi dołami. W srernym ceedzie jaki oglądałem wyglądało to niezaciekawie - za jasno jakoś i kolory nie grały dobrze w całości auta. W silver wg mnie tylko czarna skóra pasuje dobrze. Co do innych kolorów to nie mam poglądu dopracowanego, ale w czerwonych SOLID chyba raczej jasna skóra pasi jak na zdjęciach jakiejś rosjanki z ichniejśszego forum cceed.ru . No, ale jasna skóra po latach to jednak z aduży kłopot boć będzie się ścierać i może to różnie wyglądać.
Ostatnio edytowano 22 maja 2008 18:03 przez Gaj, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
Gaj
 

22 maja 2008 17:54

A co do łańcucha rozrządu w 1.6 CRDi:
1. Na pewno jest o wiele trwalszy niż pasek. Zwykle wymiana to 250-300.000 km, ale nie wiem jak w ceed dokładnie. Grunt, że książka gwarancyjna - niech ktoś potwierdzi - nie przewiduje jego wymiany, a ta książka jest do 150.000km.
2. Na pewno łańcuchów nikt nie podrabia jak masowo ma to miejsce z Conti czy innymi paskami. A co się dzieje po tym jak strzeli podrabiany pasek top każdy samochodziarz doskonale wie - masakra panie :) .
3. Od wielu lat łańcuchy są tylko w autach klasy wyższej, bo są dla producenta po prostu znacznie droższe niż paski :) . Ostatnio coś jakby drgnęło w drugą stronę bo paski za często producentom strzelają, a to znó za wysokie koszty serwisu...
4. Nie znam poza tym wad łańcucha :) .

Ot, łańcuch to dobry argument ZA 1.6 CRDi 115/90.

AUTOR WĄTKU
novee
 

22 maja 2008 18:11

<span>Gaj</span> napisał(a):3. Od wielu lat łańcuchy są tylko w autach klasy wyższej, bo są dla producenta po prostu znacznie droższe niż paski . Ostatnio coś jakby drgnęło w drugą stronę bo paski za często producentom strzelają, a to znó za wysokie koszty serwisu...

To akurat dla producenta lepiej, byle strzelały po okresie gwarancji :wink: A myślę że w masowej produkcji dużo droższy łańcuch nie jest.


<span>Gaj</span> napisał(a):4. Nie znam poza tym wad łańcucha
Tak teoretycznie, to może głośniej pracowac niż pasek, ale w dieslu to i tak żadna wada, ginie w ogólnym hałasie. :)

AUTOR WĄTKU
RaffiSt
 

Ten sam dylemat

22 maja 2008 18:15

Mam ten sam dylemat co w temacie. Czytam wątek i się zastanawiam.
Jeżdżę raczej o mieście ale i dość często wyjeżdżam z rodziną lub kumplami.
Czy ktoś z użytkowników SW 1.6 CDRi 115KM jechał z zapakowanym na maksa bagażnikiem, z czterema osobami i 4 rowerami na haku lub dachu lub w jakiejś podobnej konfiguracji. I jak się auto spisywał an trasie, przyśpieszenie, elastyczność, dynamika jazdy? Jakie są wrażenia przy wyprzedzaniu?

Pozdrowienia

AUTOR WĄTKU
zawad
 

22 maja 2008 18:41

Ja głównie jeżdżę sam, lub z żoną i nie ma co narzekać na silnik i jego dynamikę(miasto/trasa). Ale miałem ostatnio podróż z Opoczna do Warszawki, maj i wiadomo komunie, samochodem dość obciążonym 5 osób ponad 400 kg żona i mama zaniżała trochę ciężar :D i spalanie wyszło 7.2 na komputerze a jakie w rzeczywistości to nie sprawdzałem dodam, że prędkość 140 i więcej, autko jakoś dawało radę ale już trochę nie było takie żwawe jak zwykle z resztą i tak na pokładzie były dwa "ograniczniki" a że siedziały z tyłu to od czasu do czasu zerkały na budzik jak było za głośno :twisted:

AUTOR WĄTKU
novee
 

Re: Ten sam dylemat

22 maja 2008 18:56

RaffiSt napisał(a):Mam ten sam dylemat co w temacie. Czytam wątek i się zastanawiam.
Jeżdżę raczej o mieście ale i dość często wyjeżdżam z rodziną lub kumplami.
Czy ktoś z użytkowników SW 1.6 CDRi 115KM jechał z zapakowanym na maksa bagażnikiem, z czterema osobami i 4 rowerami na haku lub dachu lub w jakiejś podobnej konfiguracji. I jak się auto spisywał an trasie, przyśpieszenie, elastyczność, dynamika jazdy? Jakie są wrażenia przy wyprzedzaniu?

Pozdrowienia


Pewnie będzie tak samo jak w każdym innym aucie, trochę wolniej, ale nagle o połowę słabiej jechał nie będzie. A full nabitym autem z 4 rowerami na dachu to się raczej hardcoru na drodze nie robi... Kup 1.6, najwyżej sobie zchipujesz jak będzie za słaby.

Trochę zaczyna się dyskusja "jak zjeść ciastko i mieć ciastko" :wink: IMO 1.6 CRDi 115KM jest optymalnym silnikiem do Cee'da i już. Wg. mnie szkoda dalej dzieli włos na czworo

AUTOR WĄTKU
Limak74
 

Re: Ten sam dylemat

22 maja 2008 19:16

novee napisał(a):TrochĂŞ zaczyna siĂŞ dyskusja "jak zjeÂśc ciastko i miec ciastko" :wink: IMO 1.6 CRDi 115KM jest optymalnym silnikiem do Cee'da i juÂż. Wg. mnie szkoda dalej dzieli wÂłos na czworo


Novee - dzieki za komentarz, jestes 1szym uzytkownikiem 2.0 (i jedynym jak na razie, ktory sie wypowiedzial) ktory obstaje przy 1.6
mysle ze to cenny komentarz dla "nowych" jak ja czy kolega "RaffiSt". Jednakze (z innych watkow wiem ze miales przygody z tym silnikiem) poczekam na opinie innych posiadaczy 2.0 takich jak Gbear lub Puhaal lub Dynamic ... i nie uwazam ze temat zostal jednoznacznie wyczerpany i nalezy go zamknac ...

(Zrozumialym jest ze w naszym kraju jest wiecej uzytkownikow 1.6 niz 2.0 i procentowo to zawsze oni beda mieli wiekszosc) ...ale wysluchac wszystkich nie zawadzi ..jesli na sie zamiar kupic auto za >80.000PLN na 7 lat

AUTOR WĄTKU
novee
 

22 maja 2008 19:27

Ja po prostu dużo jeżdżę i wg. mnie nie ma w PL tylu autostrad żeby wykorzystać przewagę mocy (IMO wcale nie taką wielką), a różnica w spalaniu jest duża (a ON już prawie 5zł/litr). Poza tym "czuć przodem" w zakrętach, że 2.0 jest dużo cięższy, 1.6 jest zwinniejszy - może to też w przyszłości rzutować na zużycie zawieszenia na naszych pięknych drogach. :twisted:

Oczywiście są momenty, że mocnym silnikiem pociągniesz po autostradzie i masz frajdę, ale to jest ułamek czasu jazdy w PL.

Staram się być obiektywnym i wg. mnie 1.6 + ewentualny chip jest najlepszy dla Cee'da.


<span>Limak74</span> napisał(a):...ale wysłuchać wszystkich nie zawadzi ..jeśli ma się zamiar kupić auto za >80.000PLN na 7 lat
- Cee'da ze złotymi klamkami znalazłeś? :wink: :) Za >80 tys. to bym bez namysłu wziął Accorda - inna półka, inna bajka :)

...a Dynamic to ma SuperCee'da 2.0 o jakimś niesamowicie małym spalaniu, szczególnie w mieście :) Dla mnie nieosiągalnym.

AUTOR WĄTKU
Limak74
 

22 maja 2008 19:44

novee napisał(a):Cee'da ze zotymi klamkami znalazłeś? :wink: :) Za >80 tys. to bym bez namysłu wziął Accorda - inna półłka, inna bajka :)

Znowu odstajemy od tematu ale odpowiem:
Nie wiem gdzie Ty taka Honde z takim wyposażeniem widzisz za takie pieniądze? Załączam cennik:
Honda Site napisał(a):ACCORD TOURER 2.0 COMFORT MT — od 81 900 :!: (najtańsza wersja rocznik 2007) :)

Tapicerka skórzana oraz 17 calowe felgi aluminiowe dla wersji 2.4 Executive: 6 500 PLN

Adaptacyjny tempomat z funkcją automatycznego hamowania dla wersji 2.4 Executive 7 000 PLN

brak przeciwmgielnych, niemożność zamontowania skory,tempomatu (w tej wersji),gwarancja itd..
Sorry chyba, że mówisz o złomie z USA? Poza tym fajni ludzie na forum i chciałbym zostać klubowiczem ;)

PS myślałem o Volvo V50, Oplu ,Mazdzie i A4 (-2letmich) ale jakoś nie przemawia do mnie używka niewiadomego pochodzenia z Niemiec i cytuje jedna klubowiczkę "to tak jakby po kimś skarpetki donosić" :) (dobry komentarz)

AUTOR WĄTKU
novee
 

22 maja 2008 20:18

Po 1, to ja bym tego za 81 900 (czyli niedużo >80 tys.) wziął jeśli już mam kupić w Polskim salonie i bez tych bajerów bo mi i tak niepotrzebne, a przyjemność i jakość jazdy zupełnie inna. Skóra, felgi sam sobie dokupisz jak koniecznie chcesz, p.mgielne też, chociaż ja moich używam może z 3 razy w roku, a akurat te soczewkowe p.mgielne z Cee'da to akurat porażka, skuteczność praktycznie zerowa.
Dodatki są przyjemne, ale to tylko dodatki do auta... wolę mieć kawał lepszego auta, a naprawdę Accordem nawet w bazowej wersji się zupełnie inaczej jeździ niż Cee'dem (mimo całej mojej sympatii dla tego auta).

Po 2, to wystarczy wejść na http://www.mobile.de i sprawdzić ceny Accorda.... za 80 już z tymi bajerami znajdziesz- auta nowe z salonu, jest wyprzedaż naprawdę świetnego modelu przed nowym, który teraz wejdzie.

Masz tak na szybko link z wyszukanymi Accordami:

http://tinyurl.com/4nwezt

Cee'd jest naprawdę fajnym autem, ale >80 tys., ale żeby miał nawet fontannę w środku, to bym za niego nie dał.

AUTOR WĄTKU
novee
 

22 maja 2008 20:42

A tu masz np. nową Mazdę 6...

http://autocc.pl/wrapper/index.php?file_wrap=Mazda.htm

Sorry za off-top :oops: :roll:

AUTOR WĄTKU
Limak74
 

22 maja 2008 21:08

<span>novee</span> napisał(a):tu masz np. nowÂą MazdĂŞ 6...
http://autocc.pl/wrapper/index.php?file_wrap=Mazda.htm
Sorry za off-top Embarassed

Coz pozostaje podziekowac, nie wiem czy skorzystam 92485 PLN za wersje ktora by mnie interesowala to juz troche za duzo. Potrzebuje auta rodzinnego kombi, ekonomicznego w miare (TD) , plus dobre wyposazenie, za wmiare niewielkie pieniadze (tak jak napisales wczesniej "zjesc ciastko i miec ciastko" wiec wybor padl na Ceed bo ma kredyt 50/50 i mial wszystko co dusza pragnie. Jasne ze to nie volvo S60 czy merc 500SL ale chyba mi wystarczy... z uwagi na brak wystarczajacej kasy, malo chodliwy dla zlodzieji, dobre warunki kredytu , gwarancja (lepsza niz w volvo) itp to nie bedzie samochod sluzbowy, ani do wozenia ziemniakow tylko rodzinny samochod z odrobina komfortu (czyt. zbedne bajery) i bezpieczenstwa.

Wiec nawet jesli w koncowym rozliczeniu kupie cos ze wspomnianej przez Ciebie "polki" to i tak chcialbym wiedziec ktory 1.6 czy 2.0 jest lepszy i dlaczego... Jestem wdzieczny za pomoc w wyborze auta ale trzymajmy sie tematu

PS Novee i inni jesli nie zwiazane z tematem bezposrednio to piszcie na priv'a :) to nie bedzie off-topic'ow . Bo przez ostatnie dni czytalem to forum i rozumiem luzna dyskusje ale robi sie za kazdym razem nie na temat i trudno ludziom chcacym zasiegnac wiedzy w jakims temacie , przebrnac przez te wszystkie dygresje.

Trzymajmy sie tematu : Moze ktos z doswiadczeniem w obu silnikach zabierze glos? Baaardzo prosze...

AUTOR WĄTKU
Gaj
 

22 maja 2008 21:32

Dobrze wypasiona wersja 1.6 CRDi musi kosztować 80.000zł. Bez przesady, że niby da się niżej chyba, że ktoś lubi lub po prostu znosi jakoś np: skaj z tapicerki O+ :) . Adekwatnie wyposażone inne marki to zwykle ok. 15-20.000zł drożej i gwara krótsza zwykle o połowę, a przeglądy z kolei droższe z 30-50%..Więc bez przesady z tym accordem.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 145 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl