Ktory silnik wybrac 1.6 CRDi czy 2.0 CRDi ?

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

12 sie 2008 15:43

_alek_ napisał(a):A jak wypadają oba auta jeśli chodzi o kryterium finansowe ??


praktycznie tak samo ~82tys za pelne wyposazenie(poza szyberdachem;-) w ceed 2.0crdi i octavii tour 1,8t , przy czym w octavii w tej cenie sa jeszcze ksenony fabryczne, ale nie ma kurtyn(bo nie wystepuja), w ceedzie jak wiadomo nie ma opcji ksenony...

Czy ktos z kolegow orientuje sie czy sa roznice w przeniesieniu napedu(np. inne sprzeglo? ), inny uklad hamulcowy, zawieszenie miedzy wersja 1,6 a 2,0 crdi ceeda? (jak to bywa w innych bardziej renomowanych markach, przy roznych wersjach mocy silnika)

pozdr.piotr

AUTOR WĄTKU
_alek_
 

12 sie 2008 16:18

Novee wkleił bardzo ciekawego linka do strony brokera samochodowego..Szczerze powiem że nie do końca orientuję się na jakiej zasadzie taki broker funkcjonuje?? Może mi to ktoś wyjaśnić??
Ostatnio edytowano 12 sie 2008 16:22 przez _alek_, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
_alek_
 

12 sie 2008 16:21

<span>pioteer</span> napisał(a):praktycznie tak samo ~82tys za pelne wyposazenie(poza szyberdachem;-) w ceed 2.0crdi i octavii tour 1,8t , przy czym w octavii w tej cenie sa jeszcze ksenony fabryczne, ale nie ma kurtyn(bo nie wystepuja), w ceedzie jak wiadomo nie ma opcji ksenony...


Kurcze myślałem ze Octavia będzie jednak trochę tańsza..Z tego co pamiętam to moi rodzice w 99r za Octavie 1.8T L&K płacili coś koło 80tys zl więc można powiedzieć że cenę po 9 latach mają wciąż na podobnym poziomie.. Jednak jak sam zauważyłeś to już nie jest najnowocześniejsza konstrukcja.. :(

AUTOR WĄTKU
moon
 

12 sie 2008 16:28

_alek_ napisał(a):Novee wkleił bardzo ciekawego linka do strony brokera samochodowego..Szczerze powiem że nie do końca orientuję się na jakiej taki interes funkcjonuje?? Może mi to ktoś wyjaśnić??


Generalnie na dwóch zasadach;

1. Wyszukiwania w calej Europie najtańszych ofert przyjmując za pewien wyznacznik dwie kwestie;
a; w kraju X obowiązuje jakaś promocja, a w kraju y- nie, względnie np. różnią się ceny na zasadzie takiej jak obecnie w Polsce- złoty się umacnia, a importerzy tna głupich.
b; stałej współpracy z pewnymi dealerami, z zalożeniem, że dealer X np. ma problem z wyrobieniem normy i odsprzedaje brokerowi okreslone prawa do określonej liczby aut po kosztach- aby zachować możliwość autoryzowanej sprzedaży. Ja też tak robię często w innym zupełnie segmencie- mam określone limitery- musze je osiągnąc- pomijam zysk na kliencie X i wyrabiam norma, dlatego mam większy rabat.

Jeżeli kupujesz auto wyprodukowane w kraju UE lub z tzw. gwarancją europejska [ w przypadku aut np. japońskich-Subaru, Mazda- Honda czy Nissan nie są japońskie, podobnie jak Toyota] w zasadzie nie istnieje problem braku gwarancji. ASO w Polsce musi taka gwarancje honorawać. Problem istnieje, wiem bo się dowiadywałam, w dostepności wersji, czasie realizacji i mozliwościach np. homologacji auta.


a Octavii 1 nie kupiłabym za 80 tys. Wolałabym chyba Logana- taniej, a konstrukcyjnie i jakościowo żadna róznica. Jeżdził ktos Octavią 1? Toż to autoszrot. Taka niedoróba golfa 3 generacji.

AUTOR WĄTKU
_alek_
 

12 sie 2008 16:42

<span>moon</span> napisał(a):Jeżdził ktos Octavią 1? Toż to autoszrot. Taka niedoróba golfa 3 generacji.


Jeździłem i zupełnie nie zgadzam się z Twoją opinią...Nie za bardzo rozumiem też co ma Golf 3 generacji do Octavii 1 generacji?? Coś Ci się chyba pokićkało..

AUTOR WĄTKU
moon
 

12 sie 2008 16:49

_alek_ napisał(a):
<span>moon</span> napisał(a):Jeżdził ktos Octavią 1? Toż to autoszrot. Taka niedoróba golfa 3 generacji.


Jeździłem i zupełnie nie zgadzam się z Twoją opinią...Nie za bardzo rozumiem też co ma Golf 3 generacji do Octavii 1 generacji?? Coś Ci się chyba pokićkało..

duzo rzeczy- np. tandetne oplastikowanie wiejące chłodem.
prowadzenie w stylu traf mna w drogę
hamulce- hamuj zawszasu
i ABS zalaczjący sie wszędzie i przy każdej jakości

ale powaznie- dla Ciebie może to być cudowne auto dlatego EOT w temacie- kłocic sie nie będę. Logan też ma swoich wielbicieli. Lublin też. EOT i wybacz, że urazilam Twoje uczucia.

AUTOR WĄTKU
novee
 

12 sie 2008 17:10

Linki od brokera które wklejałem dotyczyły Octavii II :!: takie ceny są całkiem realne, proszę:

http://new.skoda-auto.com/LTU/modeliai2 ... inynas.pdf

1 Lt (czy 1LTL - lit litewski) = 0,9510

Wyposażenia nie porównuję, bo ja się z Litwinami porozumiewam po rosyjsku, a swój język mają straszny :wink: , ale pewnie jest dość porównywalne, a to są ceny cennikowe, więc pewnie jeszcze można coś z tego urwać. Zakładam że doliczając 3% wiekszy VAT i 3,1 % akcyzy + opłaty rejestracyjne można w uproszczeniu przyjąć 1 LTL = 1 PLN i to będzie cena auta już w Polsce (dla poj. silnika >=2litry).

Heh, a jakie są na Litwie ceny Saaba :D to już w ogóle polski importer sobie jaja robi :twisted:

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

12 sie 2008 17:33

novee napisał(a):Linki od brokera które wklejałem dotyczyły Octavii II :!: takie ceny są całkiem realne, proszę:
....


Znam oferty brokerow, gdyby Polska byla normalnym krajem to na 100% kupilbym u brokera mazde6 sedan z td 2,0 w pelnej opcji(bez tapicerki skorzanej) za 86tys...
Jednak zyjemy w Polsce i zeby odliczyc vat i amortzowac netto jednorazowo i odliczac vat od paliwa musi byc to samochod z homologacja ciazarowa - stad octavia i ceed...

Bylem w salonie i chyba zdecyduje sie na wersje 2,0crdi w pelnej opcji. Niestety nie ma mozliwosci jazdy probnej samochodem z takim silnikiem...(jest tylko ceed z silnikiem 1,4i !!)
Mam pytanie do posiadaczy skorzanej tapicerki: czy wyglada tak samo kiepsko jak tapicerka premium (wstawki ze skory ekologicznej), czy jest to rzeczywiscie skora z jakiegos zwierzaka;-)
Moze ktos z klubowiczow z okolic Katowic z tapicerka skorzana w ceedzie bylby taki mily i dal mi mozliwosc obejrzenia swojego autka(w salonie niestety nie ma rowniez takiej wersji)
pozdr.piotr

AUTOR WĄTKU
Kojot
 

12 sie 2008 18:45

a gdzie będziesz kupował? Bo może warto pojechać (zadzwonić) np do Łazisk może oni mają taki silnik w jazdach próbnych i autko ze skórą :)

Z tego co tu czytałem to w pakiecie skórzanym to już jest prawdziwa skóra :) I różnica jest spora między tym eko.... a skórą :)

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

12 sie 2008 18:47

Kojot napisał(a):a gdzie będziesz kupował? Bo może warto pojechać (zadzwonić) np do Łazisk może oni mają taki silnik w jazdach próbnych i autko ze skórą :)

Z tego co tu czytałem to w pakiecie skórzanym to już jest prawdziwa skóra :) I różnica jest spora między tym eko.... a skórą :)


Najchetniej w Katowicach, ale rzeczywiscie musze zadzwonic do Lazisk i zapytac...

pozdr.piotr

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

12 sie 2008 20:54

a tak sie zastanawiam
w cenniku mamy napisane że: "* Cena netto dotyczy samochodów w wersji ciężarowej. Ilość miejsc w wersji ciężarowej - 2"
tak więc pioteer czy zdajesz sobie z tego sprawę ze brak mu tylnej kanapy?

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

12 sie 2008 21:19

e2rdo napisał(a):a tak sie zastanawiam
w cenniku mamy napisane że: "* Cena netto dotyczy samochodów w wersji ciężarowej. Ilość miejsc w wersji ciężarowej - 2"
tak więc pioteer czy zdajesz sobie z tego sprawę ze brak mu tylnej kanapy?


dokladnie, to cena ktora jest dla mnie akceptowalna, w zamian za korzysci finansowe...poprostu zupelnie mi wystarcza wersja dwuosobowa...

pozdr.piotr

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

13 sie 2008 07:25

moon napisał(a):a Octavii 1 nie kupiłabym za 80 tys. Wolałabym chyba Logana- taniej, a konstrukcyjnie i jakościowo żadna róznica. Jeżdził ktos Octavią 1? Toż to autoszrot. Taka niedoróba golfa 3 generacji.


Raczej ubogi kuzyn Golfa IV. Przyznac muszę jednak, ze w służbowym Tourze u mnie w firmie plastiki, mimo że twarde, nie skrzypią.

IMHO największe wady to ciasnota jaka panuje w tym aucie i hałas generowany przez TDI PD. Jeździłem zawsze jako pasażer, więc się nie wypowiem na temat prowadzenia.

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

13 sie 2008 20:09

Bylem dzis na jezdzie testowej crdi 1,6 i 2,0.
1,6 jakby ciszej, ale chyba i tak wezme 2,0 bo jednak ciagnie lepiej i te 6 biegow...na 6 biegu przy 120km/h 2000obr/min w 1,6 przy 120km/h na 5 biegu 2700obr/min.

Niestety dalej nie mialem okazji zobaczyc skorzanej tapicerki - nigdzie w regionie w salonach nie maja takiego samochodu - bede musial wziac w ciemno:-( bo ta w wersji premium nie przekonuje mnie...
pozdr.piotr

AUTOR WĄTKU
moon
 

14 sie 2008 16:04

Ja mam skórzana tapicerkę i mam z pracownikiem jazdę testową w Katowicach w czwartek o 10 w przyszłym tygodniu. Chcesz zobaczyć to wezmę kijanke ze skóra i obejrzysz. Nie jest to cerata- bedziesz miał porównanie bo matołki zostawiaja podłokietnik z wersji O+ standart, pokryty tym fujem. Wygląda łokropnie. Sama tapicerka jest dobra, zresztą ta sama firma robi do A-classe i Ml-classe.

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

14 sie 2008 22:06

pioteer napisał(a):Bylem dzis na jezdzie testowej crdi 1,6 i 2,0.
1,6 jakby ciszej, ale chyba i tak wezme 2,0 bo jednak ciagnie lepiej i te 6 biegow...na 6 biegu przy 120km/h 2000obr/min w 1,6 przy 120km/h na 5 biegu 2700obr/min.


I pamiętaj, że ze 140 możesz zrobić nawet 175 KM i ponad 400 Nm a to już nawija asfalt na koła :-)

AUTOR WĄTKU
potok
 

14 sie 2008 22:50

Do 2000 obr mam fabryczne parametry, trochę wyżej moc rośnie proporcjonalnie do 170 przy 4000 obr i o 5 KM przy 4260 obr, a moment w zakresie 2000-2800 przekracza 340 Nm (max wynosi 355 Nm). Ogólnie silnik ma charkterystykę zbliżoną do benzynówek i ciągnie liniowo do ponad 4400 obr.
Moment powyżej 400 Nm wydaje się być zabójczy i nieproporcjonalny dla tego silnika, może układ przeniesienia napędu jednak wytrzyma :wink:

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

15 sie 2008 05:34

potok napisał(a):Do 2000 obr mam fabryczne parametry, trochę wyżej moc rośnie proporcjonalnie do 170 przy 4000 obr i o 5 KM przy 4260 obr, a moment w zakresie 2000-2800 przekracza 340 Nm (max wynosi 355 Nm). Ogólnie silnik ma charkterystykę zbliżoną do benzynówek i ciągnie liniowo do ponad 4400 obr.
Moment powyżej 400 Nm wydaje się być zabójczy i nieproporcjonalny dla tego silnika, może układ przeniesienia napędu jednak wytrzyma :wink:


a gdzie robiles modzik? Zamowilem ostatecznie td 2.0 wiec predzej czy pozniej pewnie cos bede chcial polepszyc;-) a twoje rozwiazanie wydaje mi sie bardzo sensowne... Wszelkie opinie bardzo pozadane - moze masz wykres z hamowni? Mam nadzieje, ze jak odbiore autko to sie spotkamy na jakims slaskim zlociku ceedow 2,0crdi:->

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

15 sie 2008 05:42

moon napisał(a):Ja mam skórzana tapicerkę i mam z pracownikiem jazdę testową w Katowicach w czwartek o 10 w przyszłym tygodniu. Chcesz zobaczyć to wezmę kijanke ze skóra i obejrzysz. Nie jest to cerata- bedziesz miał porównanie bo matołki zostawiaja podłokietnik z wersji O+ standart, pokryty tym fujem. Wygląda łokropnie. Sama tapicerka jest dobra, zresztą ta sama firma robi do A-classe i Ml-classe.


Dzieki za propozycje, ale 10 rano to dla mnie kosmiczna godzina;-)
Zreszta klamka zapadla, zamowilem juz 2,0crdi z jasna tapicerka skorzana...
+ dodatkowe obszycie kierownicy, bo ta fabryczna skora na kierownicy jakos mi nie pasuje...
A o tym "ekologicznym" podlokietniku to juz wiem, no poprostu rece opadaja, czarny ceratowiec miedzy bezowymi skorzanymi fotelami...ale z drugiej strony, kupujac samochod budzetowy za 80 tys nie mozna za duzo marudzic. Mysle, ze prawo do marudzenia zaczyna sie mniej wiecej od 160-200tys;-) Niestety, poki co polka poza moim zasiegiem(i pewnie juz tak zostanie), wiec mam nadzieje ze ceed z 2 litrowym dieslem sprawi mi wystarczajaca radoche z jazdy, a do tego sie wszystko sprowadza.
pozdr.piotr

AUTOR WĄTKU
razor7
 

1.6 CRDi vs 2.0 CRDi

31 sty 2009 22:51

czy może ktoś jeździł jakiś czas jednym i drugim silnikiem żeby je bezpośrednio porównać ???
Wszędzie pisali że 1.6 ma wystarczające osiągi ale nie wiem czy dobrze zrobiłem kupując wersję 115 KM zamiast 140 konnej. Pomijając oczywiście kwestię że 2.0 ma skrzynię 6-biegową !

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 132 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl