Napisane: 28 sie 2007 17:09
Ogólnie pierwszy raz spotykam się z taką
sytuacją
, że z fabryki wyjeżdża samochód na mineralnym... a później dolewa się syntetycznego. Zapytajcie każdego mechanika... jeżeli samochód jest eksploatowany na oleju syntetycznym to powinno się to kontynuować jak najdłużej... nawet i 200 tys. km. Olej mineralny zaleca się zalewać tylko do aut, które są
mocno wyeksploatowane czy wykonują
ciężką
pracę, np. ciągniki czy coś w tym stylu! Chyba, że producent zastosował zasadę, jeździmy na mineralnym przez 1000 km, a później wskakujemy na syntetyk...
A tu zasady związane z olejem
Zasada 1.
Wybieramy olej zalecany przez producenta silnika.
Po prostu należy odszukać książkę pojazdu albo instrukcję użytkownika i przeczytać jaki jest zalecany olej.
UWAGA! Niektórzy producenci piszą , że ich olej jest zalecany do określonego samochodu: modelu lub marki.
Przed posłuchaniem takiej rady należy zdobyć więcej informacji na ten temat gdyż generalną zasadą jest, że olej do silnika jest zalecany przez producenta silnika a nie przez producenta oleju. Producent oleju jest zobowiązany natomiast wyprodukować olej zgodny z normami i specyfikacjami, które zamieszcza na opakowaniu. Np. olej mineralny klasy SL o lepkości 10W40 musi spełniać odpowiednie normy co do lepkości w określonym przedziale temperatur oraz wykazać odpowiednie parametry w testach na silnikach testowych.
Zasada 2.
Nie zmieniamy oleju z gorszego na lepszy.
Jeśli silnik samochodu jest zalany olejem mineralnym nie powinniśmy w żadnym wypadku zmieniać go na olej półsyntetyczny lub syntetyczny. Natomiast jeśli silnik jest zalany olejem półsyntetycznym możemy go zamienić na olej mineralny. Analogicznie olej syntetyczny możemy zamienić na półsyntetyczny lub mineralny.
Dlaczego nie zamieniać oleju mineralnego na lepszy syntetyczny? Otóż olej mineralny tworzy w silniku grubszą warstewkę oleju (film olejowy) niż olej syntetyczny. Dodatkowo, oleje mineralne zawierają dużo mniej dodatków myjących niż oleje syntetyczne. Z tego wynika, że jeżeli zamienimy olej mineralny na syntetyczny prawdopodobnie dojdzie do wymycia istniejących osadów, nagarów w silniku i mogą pojawić się niezamierzone luzy. Silnik może zacząć pracować nieprawidłowo. Do zwiększenia luzów przyczynia się też cieńsza warstewka oleju, którą wytworzy olej syntetyczny.
Zasada 3.
Jeśli nadal nie jesteś pewny jaki olej wlać do silnika zapytaj osoby bardziej doświadczonej. Sprzedawca w punkcie wymiany oleju powinien doradzić jaki olej wymienić. Tutaj też należy być ostrożnym i nie dać się naciągnąć. Nie istnieje praktycznie sytuacja, że odpowiednia jest tylko jedna marka oleju. Zawsze można wybrać pomiędzy kilkoma producentami olejów i pomiędzy różnymi cenami
źródło: olejesilnikowe.pl
Może nowy temat dotyczą cy samego oleju silnikowego
A tu zasady związane z olejem
Zasada 1.
Wybieramy olej zalecany przez producenta silnika.
Po prostu należy odszukać książkę pojazdu albo instrukcję użytkownika i przeczytać jaki jest zalecany olej.
UWAGA! Niektórzy producenci piszą , że ich olej jest zalecany do określonego samochodu: modelu lub marki.
Przed posłuchaniem takiej rady należy zdobyć więcej informacji na ten temat gdyż generalną zasadą jest, że olej do silnika jest zalecany przez producenta silnika a nie przez producenta oleju. Producent oleju jest zobowiązany natomiast wyprodukować olej zgodny z normami i specyfikacjami, które zamieszcza na opakowaniu. Np. olej mineralny klasy SL o lepkości 10W40 musi spełniać odpowiednie normy co do lepkości w określonym przedziale temperatur oraz wykazać odpowiednie parametry w testach na silnikach testowych.
Zasada 2.
Nie zmieniamy oleju z gorszego na lepszy.
Jeśli silnik samochodu jest zalany olejem mineralnym nie powinniśmy w żadnym wypadku zmieniać go na olej półsyntetyczny lub syntetyczny. Natomiast jeśli silnik jest zalany olejem półsyntetycznym możemy go zamienić na olej mineralny. Analogicznie olej syntetyczny możemy zamienić na półsyntetyczny lub mineralny.
Dlaczego nie zamieniać oleju mineralnego na lepszy syntetyczny? Otóż olej mineralny tworzy w silniku grubszą warstewkę oleju (film olejowy) niż olej syntetyczny. Dodatkowo, oleje mineralne zawierają dużo mniej dodatków myjących niż oleje syntetyczne. Z tego wynika, że jeżeli zamienimy olej mineralny na syntetyczny prawdopodobnie dojdzie do wymycia istniejących osadów, nagarów w silniku i mogą pojawić się niezamierzone luzy. Silnik może zacząć pracować nieprawidłowo. Do zwiększenia luzów przyczynia się też cieńsza warstewka oleju, którą wytworzy olej syntetyczny.
Zasada 3.
Jeśli nadal nie jesteś pewny jaki olej wlać do silnika zapytaj osoby bardziej doświadczonej. Sprzedawca w punkcie wymiany oleju powinien doradzić jaki olej wymienić. Tutaj też należy być ostrożnym i nie dać się naciągnąć. Nie istnieje praktycznie sytuacja, że odpowiednia jest tylko jedna marka oleju. Zawsze można wybrać pomiędzy kilkoma producentami olejów i pomiędzy różnymi cenami
źródło: olejesilnikowe.pl
Może nowy temat dotyczą cy samego oleju silnikowego