Siwy dym.

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Zoltar
 

15 maja 2008 22:08

Generalnie od rzeczy nie tyczy się Ciebie.

To ogólna opinia nadwrażliwości na każdy "defekt" w tym aucie. Nowy model ma prawo mieć choroby wieku dziecięcego, ten samochód i tak jest na prawdę udany, inne marki miały/mają dużo więcej wtop

Doczytałem, że winny jest olej. Castrol to przereklamowane gówno i to wiadomo nie od wczoraj, nigdy tego nie zaleję ;) Midland przemawia dużo bardziej, sam stosuję w innych autach.



Pozdro

AUTOR WĄTKU
misiek1
 

15 maja 2008 22:27

Panowie,to też zależy od temperatury zewnętrznej.Jak ktoś odpala auto o 6 rano kiedy jest 5 stopni,to może pójść biało-szary dymek bo spaliny są dużo cieplejsze od powietrza na zewnątrz.To tak jak z parą z ust(sic!)W lecie/lub ciepłym pomieszczeniu to nie powinno występować

AUTOR WĄTKU
Boski
 

15 maja 2008 22:33

hmm ja u siebie nigdy szarego dymu nie przyuwazyłem a 50kkm minęło

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

16 maja 2008 10:09

Żeby zobaczyć ten dymek, musisz stać za samochodem w momencie odpalenia silnika. Czyli potrzebna jest druga osoba. Z auta tego nie widać, bo nie jest to duża chmura a raczej mały dymek, niknący po 3-4 sekundach
(przynajmniej u mnie tak jest)

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

16 maja 2008 14:57

mark napisał(a):Żeby zobaczyć ten dymek, musisz stać za samochodem w momencie odpalenia silnika. Czyli potrzebna jest druga osoba. Z auta tego nie widać, bo nie jest to duża chmura a raczej mały dymek, niknący po 3-4 sekundach
(przynajmniej u mnie tak jest)


I to jest prawidłowo , natomiast widok jak z archiwalnych filmów niemych to chyba nie jest normalne. Dziś poranny rozruch był jak za dobrych czasów. TO była wina kuzajowego oleju. I pomyśleć ,że na oleju zalanym fabrycznie spoko bujnąłem 20 kkm bez najmniejszego dymku.

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

16 maja 2008 16:44

Vitaras czy u ciebie po uruchomieniu silnika ta chmura była duża???

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

16 maja 2008 17:14

<span>mark</span> napisał(a):Vitaras czy u ciebie po uruchomieniu silnika ta chmura była duża???

Mniej więcej wielkości ceeda.

Dodam jeszcze, że dym nie rozmywał się natychmiast w powietrzu tak jak jest to charakterystyczne dla kłębu pary.

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

16 maja 2008 18:11

vitaras napisał(a):
<span>mark</span> napisał(a):Vitaras czy u ciebie po uruchomieniu silnika ta chmura była duża???

Mniej więcej wielkości ceeda.

Dodam jeszcze, że dym nie rozmywał się natychmiast w powietrzu tak jak jest to charakterystyczne dla kłębu pary.


Jak zmieniłeś olej to przestało dymić, czyli przyczyną lub jedną z przyczyn był olej. Natomiast drgania i szarpania silnikiem trwające ok 3-5 sekund, zaraz po uruchomieniu nie wiązałbym na 100 % z mocnym dymieniem. W moim ceedku po uruchomieniu, przez kilka sekund silnik trochę hałasuje ale nie dymi mocno w tym czasie. Więc mogą to być dwa niezależne od siebie objawy.
Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

16 maja 2008 18:37

<span>mark</span> napisał(a):Więc mogą to być dwa niezależne od siebie objawy.

Niby mogą ale u mnie po wymianie oleju oba zniknęły. Start jest taki jak poprzednio, bez dymu ale też i bez szarpania motorka. Typowy zimny klekocik jak poprzednio. :) Najważniejsze ,że już po problemie.

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

16 maja 2008 19:54

vitaras napisał(a):
<span>mark</span> napisał(a):Więc mogą to być dwa niezależne od siebie objawy.

Niby mogą ale u mnie po wymianie oleju oba zniknęły. Start jest taki jak poprzednio, bez dymu ale też i bez szarpania motorka. Typowy zimny klekocik jak poprzednio. :) Najważniejsze ,że już po problemie.


No to się cieszę. Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
Boski
 

16 maja 2008 22:36

sprawdzałem to własnie w taki sposób czyli kto inny palił ja stałem za samochodem. Totalnie zadnego dymienia nic sie z rury nie wydobywa . Dodam ze mam przejechane 50kkm i vitaras tutaj cię zmartwie również jezdze na kuzajowym castrol edge sport 0w40 zrobiłem na nim od wymiany 15kkm i nic.Nie wiem moze wasze problemy wynikają z czegos innego moze zle dotarliscie moze jest coś z silnikiem nie tak ze powoduje nieprawidłowe przerabianie oleju nie wiem ale u mnie zadnych dymów nie ma.

AUTOR WĄTKU
R@D
 

17 maja 2008 09:09

A ja Wam zazdroszczę tego obłoczka! Też bym chciał takiego ;)
Bo jak na razie mam takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=OckWNZoqm2U

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

17 maja 2008 10:54

R@D napisał(a):A ja Wam zazdroszczę tego obłoczka! Też bym chciał takiego ;)
Bo jak na razie mam takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=OckWNZoqm2U


Oooo.... u mnie było bardzo podobnie.

Boski, a bo ja wiem jaki olej po frytkach był w tej flaszce? Pierwszy smok pojawił się w Cesarce po jeździe "autostradą". Mało tego, wcześniej pisałem ,że po 10 kkm olej zachowywał sie świetnie. Za 7 kkm zmiana na inny. Wypróbuję Midland SYNOVA 5W40 SM /CF C3. Cena jednak mnie zastanawia. 25 zł za litr Syntetyka????? Przewał jaki czy dumping?

AUTOR WĄTKU
novee
 

17 maja 2008 11:26

Ja tam sobie zmieniam Midlanda co 10kkm i nie narzekam :P Synova jest lux, teraz mam Axxept 5w-30, bo nie mieli 6 butelek Synovy na składzie i też daje radę, a jeszcze tańszy jest. Normalnie w sklepie w Łodzi, nie w necie cały asortyment jest, Synova 32zł/litr, Axxept 25/litr. Do tego możesz sobie zarzucić Friction Reducer za 15-17zł. Nie wiem czy pomaga (mnie się wydaje, w innym aucie, że praktycznie przestał silnikiem hamować), ale nie zaszkodzi, a jakby co to jest kogo ścigać, bo ten sam producent co oleju. Ze strony producenta wziąłem nowy nr do przedstawiciela na Polskę, zadzwoniłem, dał mi adres sklepu w Łodzi, więc chyba lipy nie ma.

Poza tym nasz najdroższy koncern paliwowy też ma w ofercie kilka syntetyków w cenie ok. 25zł/litr w hurtowniach. Jak już Orlenowi się opłaca... :D Nie wiem czy 2x droższe są 2x lepsze, ale marketing robi swoje.

AUTOR WĄTKU
less
 

17 maja 2008 15:19

midlandy są teraz pod Łodzią rozlewane. Ja w sumie kilka lat temu odstawiłem Midlanda właśnie ze względu na to że już nie pochodzi ze Szwajcarii, ale właściwie nie było ku temu jakiś specjalnych powodów. W każdym razie IMO lepiej zmienia takiego syntetyka co 10 kkmów niż najlepszego co 20 kkmów.

PS AXXEPT nie jest syntetykiem tylko semi

AUTOR WĄTKU
novee
 

17 maja 2008 19:54

Ja nie jestem jakimś superzwolennikiem Midlanda, ale na opakowaniu jest napisane jak byk Made in Switzerland. Poza tym że ludzi na forach piszą, to nigdzie nie znalazlem potwierdzenia że pod Lodzią rozlewają.
Zresztą 90% olei światowych marek na nasz rynek jest rozlewanych w Polsce .

Axxept wg. strony producenta jest fullsyntetyk:

http://www.oelbrack.ch/pdf/21721_axxept ... 008-02.pdf -ulotka od producenta.

AUTOR WĄTKU
less
 

18 maja 2008 06:11

No to ciekawostka bo z informacji z linki poniżej wynika że semi

http://www.midland.pl/produkty/silnikowe/2554/AXXEPT%205W-30/produkt.html

AUTOR WĄTKU
novee
 

18 maja 2008 10:38

Ju¿ wiem, Axxept od 2008 jest fullsyntetyk, wczeœniej by³ robiony jako semi. A ogólnie Midland jak i np. Castrol czy Mobil maj¹ ró¿ne nomenklatury na ró¿ne rynki.

Z ciekawostek- link na czeskiej stronie z certyfikatami producentĂłw dla Midlanda:

http://www.midland.cz/certyfikaty.html

W kaÂżdym razie normĂŞ B4 do diesla ma i jeden i drugi.

SwojÂą drogÂą po niedawnej rozmowie z facetem 'siedzÂącym' w olejach, to mi to podniecanie olejami przeszÂło. Generalnie jak nie kupisz poodrĂłby, to kaÂżdy olej powinien byĂŚ dobry, byle normy miaÂł. A nawiÂązujÂąc do wykazywania ktĂłry lepszy, full- czy semisyntetyk, to opowiedziaÂł Âże 2 czeskie firmy robiÂą semisyntetyki, ktĂłre jak badali, to praktycznie z wszystkimi syntetykami 'Âświatowych marek' na rynku wygraÂły, m.in. wÂłaÂśnie najbardziej stabilne byÂły, tzn. najlepiej trzymaÂły parametry po dÂługim przebiegu.

Zby
Kierownik zmiany
 
Posty: 149
Dołączył(a): 19 mar 2017 07:30
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009

Re: Siwy dym.

20 wrz 2017 17:15

Złota łopatka dla mnie :-)
Panowie dołączyłem do grona białego obłoku po odpaleniu.
Czasem widzę go w tylnej szybie a czasem nie. Nie wiem sam jak często się pojawia. Kolega w pracy dziś mnie pytał co tak mi puszcza dymek.
Z doświadczenia już kilkuletniego pytam Was czy coś się wam wyjaśniło z tym? Zgłaszać gdzieś? Coś naprawiać?

Avatar użytkownika
skrot
Kierownik
 
Posty: 509
Dołączył(a): 21 paź 2011 15:53
Lokalizacja: Zabrze
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009

Re: Siwy dym.

20 wrz 2017 19:08

Daj spokój, to diesel. Znaczy się DMD (diesel musi dymić)... :biggrin:
skrot :thank_you:
To Protect and Serve

Obrazek

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl