Strona 3 z 71

Napisane: 11 lut 2009 19:57
przez adamg29
Lotos

Napisane: 11 lut 2009 20:27
przez novee
<span>Sylvio</span> napisał(a):Norma CH dotyczy olejów do samochodów ciężarowych- to jest błąd w książce obsługi-juz zgłębiałem ten temat ,nie sugeruj sie tym.

Pytałeś się w Kia? Oficjalnie Ci odpowiedzieli? Tak szczerze to nowe oleje ciężarówkowe B-4 CH-4 wcale nie są gorsze czy bardzo inne od tych do osobówek.

Napisane: 11 lut 2009 21:55
przez George
darekt napisał(a):A dlaczego nie jeÂździcie na zalecanym LOTOSIE 5W/30.
P.s. nie pracujĂŞ w LOTOSIE !!!!!! :evil:


ja mykam na tym obecnie. Waham siĂŞ nad zmianÂą na Shell'a

Napisane: 11 lut 2009 23:00
przez novee
Ja nie mykam na Lotosie z przyczyn prozaicznych, jak dotąd nie mam za wielkiego zaufania do marki, żaden znany mi serwis go nie leje, ale wcale nie mówię, że to jest zły olej. Po drugie jest droższy niż Shell, Texaco czy Midland które kupuję.
Castrola nie lubię, już parę niepochlebnych opinii o nim słyszałem, ale z kolei Lotos dużo komponentów do oleju dla Castrola robił/robi.

Poza tym dziwi mnie, że Lotos (jeśli jest taki dobry) ma oleje certyfikowane wg stosunkowo starych norm. Orlen jest pod tym względem o niebo lepszy, praktycznie ma oleje certyfikowane wg wszystkich nowych norm.

Napisane: 12 lut 2009 21:13
przez Sylvio
novee napisał(a):Ja nie mykam na Lotosie z przyczyn prozaicznych, jak dotąd nie mam za wielkiego zaufania do marki, żaden znany mi serwis go nie leje, ale wcale nie mówię, że to jest zły olej. Po drugie jest droższy niż Shell, Texaco czy Midland które kupuję.
Castrola nie lubię, już parę niepochlebnych opinii o nim słyszałem, ale z kolei Lotos dużo komponentów do oleju dla Castrola robił/robi.

Poza tym dziwi mnie, że Lotos (jeśli jest taki dobry) ma oleje certyfikowane wg stosunkowo starych norm. Orlen jest pod tym względem o niebo lepszy, praktycznie ma oleje certyfikowane wg wszystkich nowych norm.


Ja też nie mam zaufania do castrola, pamiętam ich wtopę z Slx -gdzie w Toykach i Misiach robili remonty kapitalne bo z oleju robiła się galareta.Nidgy nie przyznali sie do błędu oficjalnie i remonty były robione na gwarancji.

Napisane: 12 lut 2009 21:28
przez popmart
George napisał(a):
darekt napisał(a):A dlaczego nie jeździcie na zalecanym LOTOSIE 5W/30.
P.s. nie pracuję w LOTOSIE !!!!!! :evil:


ja mykam na tym obecnie. Waham się nad zmianą na Shell'a


ja leje ultra extra shella ... ale po cenach lepszych niż na stacjach wychodzi 220 za 5l

Napisane: 12 lut 2009 22:09
przez lancer
ja leje olej Motul 8100X-Clean 5W40 :)

Napisane: 12 lut 2009 22:25
przez novee
Jak ktoś chce zaoszczędzić i do tego mieć gwarancję że ASO się nie przystosunkuje:
http://allegro.pl/item549379767_lotos_s ... rmula.html

Napisane: 12 lut 2009 22:31
przez madagaskar1
zalałem ostatnio na przegladzie Castrol EDGE Sport 5W-40 i teraz załuję po wymianieceed chodzi jak traktor z czasów komunistycznych !!!!

Napisane: 13 lut 2009 09:39
przez Sajmon
Ja przed zimą zalałem Castrola Edge 0W30. Ale zastanawiam się, czy na przegladzie w kwietniu nie zalać Mobil1 5W30 ESP. Z tego co wyczytałem na butelkach i w specyfikacjach dostępnych w Internecie na stronach producentów, Mobil spełnia jednak nowocześniejsze normy niż EDGE.

Napisane: 13 lut 2009 12:07
przez madagaskar1
ja wracam do Agipa i przy tym oleju zostane

olej do ceed'a

Napisane: 23 lut 2009 13:31
przez d.mika1
Ja, na pierwszym przeglądzie, zalałem Lotos Syntetic 5W-40. W serwisie był prawie połowę tańszy niż Castrol. Zobaczę jak na nim się jeżdzi. Nie wiem jakim olejem był zalany fabrycznie. Mogę się jedynie domyślać, że też Lotosem, skoro cee'd jest oklejony naklejkami tej firmy.

Napisane: 23 lut 2009 13:55
przez lancer
fabryczny olej to prawdopodobnie Castrol

<span>d.mika1</span> napisał(a):Nie wiem jakim olejem był zalany fabrycznie. Mogę się jedynie domyślać, że też Lotosem, skoro cee'd jest oklejony naklejkami tej firmy.

Napisane: 23 lut 2009 13:56
przez novee
<span>d.mika1</span> napisał(a):Mogę się jedynie domyślać, że też Lotosem, skoro cee'd jest oklejony naklejkami tej firmy.

A myślisz że Kia ze Słowacji ma umowę z naszym Lotosem?

BTW. Jeśli jakąś różnicę wyczujesz przy tym Lotosie to daj znać.

Olej

Napisane: 23 lut 2009 15:47
przez Darek_Korbik
Castrol SLX 5W/30 - C3. Taki ostatnio zalali w GAM Wrocław

Napisane: 23 lut 2009 19:46
przez Daru
W serwisach nie mają pojęcia co jest zalane fabrycznie - dzwoniłem do dwóch to nie wiedzieli. Pewnie trzeba zalewać to co spełnia parametry i jeździć.

Napisane: 23 lut 2009 19:51
przez bociek
Daru napisał(a):W serwisach nie mają pojęcia co jest zalane fabrycznie - dzwoniłem do dwóch to nie wiedzieli. Pewnie trzeba zalewać to co spełnia parametry i jeździć.


Możesz napisać co TO za serwisy, które nie mają pojęcia o oleju?

Napisane: 23 lut 2009 19:58
przez Daru
Multitruck w Rzeszowie (tam mam najbliżej) i ANKOL w Chorzelowie kolo Mielca (tam kupowałem). Z Multitrucka obiecali nawet oddzwonić - ale jak się domyślacie ciagle czekam :evil:

Napisane: 23 lut 2009 20:11
przez novee
bociek_krakow napisał(a):
Daru napisał(a):W serwisach nie mają pojęcia co jest zalane fabrycznie - dzwoniłem do dwóch to nie wiedzieli. Pewnie trzeba zalewać to co spełnia parametry i jeździć.


Możesz napisać co TO za serwisy, które nie mają pojęcia o oleju?


No w tym przypadku to będę choć trochę bonił ASO, bo niby skąd mają wiedzieć? Importer raczej o tym nie informuje, a sama wiadomość nie ma wielkiego znaczenia. Na pierwsze zalanie idą czasami dziwaczne oleje, nieosiągalne w handlu. W wielu markach ASO nie wiedzą jaki jest olej fabrycznie zalany. Z kolei z firm olejowych, to chyba tylko Fuchs jasno pisze jakie marki zalewają ich oleje fabrycznie.
A z kolei wiele ASO pierdyknie że na pewno Castrol/Mobil/Shell bo takiego oni sprzedają.

Napisane: 24 lut 2009 08:17
przez john78
<span>Daru</span> napisał(a):Multitruck w Rzeszowie

ja tam kupowałem i mówili że Castrol, na ramkach od tablic też mam naklejki castrol-a.