butter18 napisał(a):możesz wrócić do poprzedniego. NA upartego możesz płukanke wlać przed wymianą.
A nie lepiej zmienić olej na poprzedni, pojeździć 1000 km i znów wymienić ? - nie ufam tym dziwnym płukanką do aut....
Moderator: Żandarmeria
butter18 napisał(a):możesz wrócić do poprzedniego. NA upartego możesz płukanke wlać przed wymianą.
Pitrek napisał(a):A nie lepiej zmienić olej na poprzedni, pojeździć 1000 km i znów wymienić ?
jaca009 napisał(a):Witam wszystkich,
temat wymiany oleju w kijance wraca Jestem posiadaczem Ceed'a 1.6 crdi 90km z przebiegiem 240 tys. 2007r. i właśnie nastał czas wymiany. Po przejrzeniu tematu nie znalazlem pomocy w wyborze. W instrukcji bez DPF'a klasa to API CH-4 lub wyżej, ACEA B4. Interesował by mnie o lepkości 5w30. Poprzednio miałem Mannola. Czy są jakieś oleje które nie są dedykowane dla samochodów z DPF'em?
z góry dzięki za pomoc
jaca009 napisał(a):Z 5W30 A3/B4 to znam tylko Vavoline Synpower (bez C3, i mst, normalny Synpower). Łatwiej na pewno będzie dostać 5w40 w tej specyfikacji, np. polecany wcześniej Liquy Molly Diesel Synthol 5w40. Można też dostać fajny olej w technologi GTL od Shella 5W40. Możesz też iść w 0W40 A3/B4 Mobil 1 Turbo Diesel lub New Life 0W40. Osobiście zalewam 5W30 co prawda C3, ale w specyfikacji MidSaps bo takich jest najwięcej, obecnie jeżdżę na Millers 5w30 EE C3, ciekawe propozycje to jeszcze Liquy Molly Top Tec 4600, Motul X-clean i wiele innych olejów posiadającą specyfikacje VW 502, 505. Jeżeli na pudełku napisana będzie specyfikacja VW 504/507, to tych nie polecam, bo to głównie oleje w technologii LowSaps, czyli te najbardziej dbające o DPFy (DPF>silnik).
jaca009 napisał(a):jaca009 napisał(a):
Dzięki za informacje a co sądzisz o CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W30 A3/B4 ( http://allegro.pl/castrol-magnatec-stop ... 15589.html ) który posiada specyfikacje ACEA A3/B3, A3/B4
oraz zastanawiam się nad GM 5W30 ( http://allegro.pl/olej-opel-gm-5w30-5l-i6646818400.html )
duża rozbieżność cenowa i trudny wybór.
z góry dzięki
kissiel021 napisał(a):jaca009 napisał(a):jaca009 napisał(a):
Jeżeli chodzi o Vavoline przytoczonego wyżej 5W30 FE, ten olej nie nadaje się do naszych samochodów z dieslem pod maską. Norma A5/B5. Jest to olej energooszczędny do samochodów z silnikiem benzynowym Ford, Honda, MAZDA lub nasza Kia z benzyniakiem gdzie w książce jest wyszczególniona właśnie ta norma A5/B5. Olej jakościowo spoko, jeżeli byłby ktoś zainteresowany, mogę przesłać dokładną analizę tego oleju czystej próbki.
[/quote]jaca009 napisał(a):ok, czyli wybór między valvoline a liqui moly.
1. http://allegro.pl/valvoline-maxlife-5w3 ... 09421.html
2. http://allegro.pl/valvoline-allclimate- ... 09318.html
3. http://allegro.pl/liqui-moly-olej-longt ... 56741.html
a więc który wybrać? zastanawiam się czy cena ma rzeczywiście przełożenie na jakość
butter18 napisał(a):Lotos jak to lotos widze szukasz najtańszego...
butter18 napisał(a):Lotos jak to lotos widze szukasz najtańszego...
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 43 gości