[C1FL] Czujnik temp. DPF

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
roofman
Przedszkolak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 06 lut 2022 16:31
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1FL HB, 1.6 ON 90KM
2011

[C1FL] Czujnik temp. DPF

16 gru 2023 15:31

Witajcie,
Wymieniałem sobie świece żarowe na sezon zimowy (nie wiem jak to się stało ale wszystkie 4 martwe, i niestety chyba jeszcze "fabryczne").
Samochód kupiony około 1.5 roku temu i szczerze to wcześniej świec nie sprawdzałem jakoś, bo palił ładnie.

Przy tej okazji sprawdziłem czujnik temperatury DPF. No i brak przejścia na mierniku.
Z tego co wiem, taki czujnik powinien na mierniku pokazywać wartość między 200 a 500ohm.
Czyli mam martwy czujnik czy w KIA inaczej to działa?
Jeśli jest martwy to czemu nie wywala CE na desce? (wiem, diagnostyka tego samochodu skanerami to jest na poziomie kamienia łupanego niestety...).
Ma może ktoś nr po jakim należy takiego czujnika szukać? Tylko OEM czy zamienniki dają radę? A może używkę OE?
No i jak go odkręcić? Potrzebna chyba nasadka otwarta (taka jak do sond) 14mm ale dostępność takiego rozmiaru jest słaba... Klucz płaski raczej tylko obrobi "nakrętkę".

Piejar
Kierownik
 
Posty: 407
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: Czujnik temp. DPF

16 gru 2023 17:06

Czujnik temperatury DPF to termistor NTC i na zimno ma bardzo wysoką rezystancję rzędu 3,5 megaoma. Gwinty w rejonie wydechu często są pozapiekane więc nie szarpałbym się tym bardzie przy sprawnym czujniku.

AUTOR WĄTKU
roofman
Przedszkolak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 06 lut 2022 16:31
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1FL HB, 1.6 ON 90KM
2011

Re: Czujnik temp. DPF

16 gru 2023 17:24

A, no to jasne wszystko. Bo sprawdzałem na max zakresie 200kohm, dalej nie przełączałem, bo nie sądziłem że to aż takie wartości.
Jeśli pomiar zrobię na gorącym, po jeździe to jakie okolice powinny być?
No i nie zrobiłem czegoś najprostszego... mogłem odpiąć czujnik, pojeździć i zobaczyć co wywali za błąd i czy w ogóle jakiś wywali.
Następnym razem to sprawdzę może.

A jeszcze w temacie DPF. Są jakieś sprawdzone sposoby na kontrolę drożności aluminiowych rurek idących z DPF do czujnika różnicy ciśnień?
Tam są zawijasy pod kątem 90 stopni i drucikiem jakoś nie mogę sprawdzić. Może linką stalową?

Piejar
Kierownik
 
Posty: 407
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: Czujnik temp. DPF

17 gru 2023 15:29

Na gorąco ta rezystancja znacząco spada więc możesz spokojnie zauważyć to na zakresie 200 kohm.
Odnosnie rurek: Zdejmujesz przewody gumowe z czujnika różnicy ciśnień i dmuchasz do każdej z rurek - musi mieć przelot. Nie przedmuchuj czujnika różnicy ciśnień bo on przelotu nie ma ;-)

AUTOR WĄTKU
roofman
Przedszkolak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 06 lut 2022 16:31
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1FL HB, 1.6 ON 90KM
2011

Re: Czujnik temp. DPF

17 gru 2023 15:37

Dzięki za odpowiedź. Za tydzień sprawdzę, mam gdzieś wężyki silikonowe to naciągnę ina końcówkę rurki przed DPF i metodą paszczową podmucham.
W tygodniu raczej czasu na to nie mam, dlatego zostaje tylko grzebanie weekendowe.

-- edit: czujnik w DPF po odstaniu około godziny po jeździe ma okolice 620 kohm.
Odnośnie drożności metalowego przewodu DPF przed czujnikiem różnicy ciśnień to mam mieszane uczucia. Jakiś przedmuch idzie ale z dość dużym oporem.

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 126 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl