[C1 i C1FL] G4FC uszczelka pod głowicą

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
imarom
Przedszkolak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21 wrz 2022 13:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 125KM
2009, Comfort+

Re: G4FC uszczelka pod głowicą

19 gru 2023 10:59

Edit
Na chwilę obecną mogę podać VIN: U5YFF24237L048528
Jak wrócę do domu, to dodam w poście numer silnika.
Numer z bloku silnika: G4FC7Z003946
Dzięki :) :thankyouyellow:

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1362
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: G4FC uszczelka pod głowicą

19 gru 2023 20:28

Ustaliłem, że masz fabryczny dół silnika więc do niego pasuje tylko uszczelka o numerze katalogowym 223112B000, żadna inna. Swoją drogą uszczelka o numerze 223112B003 nie jest zamiennikiem 223112B000 ponieważ ona wygląda tak:
Obrazek
Jak to ja mówię „nasi tutaj byli” więc wielce prawdopodobne jest, że coś namieszane jest również z głowicą ale tego już nie ustalę nawet po jej numerach seryjnych. Trzeba zwyczajnie przyłożyć właściwą uszczelkę do bloku i głowicy i sprawdzić czy wszystkie kanały technologiczne są przelotowe. Masz to nieszczęście, że Twój egzemplarz jest z przełomu zmian numerów katalogowych w tym silniku dlatego dobór części musi się zawsze odbywać po numerze VIN choć i to nie gwarantuje 100% pewności doboru niemniej do niego znacznie przybliża.
To tak w telegraficznym skrócie
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

AUTOR WĄTKU
imarom
Przedszkolak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21 wrz 2022 13:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 125KM
2009, Comfort+

Re: G4FC uszczelka pod głowicą

19 gru 2023 20:36

Czyli pasuje tylko z otwartym oknem?
Szkoda że tematu nie zagłębiłem przy pierwszej robocie... :sad:

Piejar
Kierownik
 
Posty: 407
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: G4FC uszczelka pod głowicą

19 gru 2023 21:55

No, ale już masz uszczelkę z dużym okienkiem więc jak poskladasz to w końcu będzie jakiś obieg wody (bo go raczej nie miałeś) a jak wsadzisz termostat to będziesz miał i mały i duży obieg :grin:

AUTOR WĄTKU
imarom
Przedszkolak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21 wrz 2022 13:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 125KM
2009, Comfort+

Re: G4FC uszczelka pod głowicą

19 gru 2023 22:59

Obrazek Obrazek :coolphotos:

Się pochwalę ;)

Dzięki wszystkim za pomoc, jak tylko złożę to do kupy, to dam wam znać czy rozwiązało to problem ;)

Piejar
Kierownik
 
Posty: 407
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: G4FC uszczelka pod głowicą

20 gru 2023 05:14

Wg badań włoskich naukowców każdy czerwony element w silniku to 5 KM więcej.

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6522
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: G4FC uszczelka pod głowicą

20 gru 2023 08:02

A auto czerwone jest zawsze szybsze od innych, takich samych modeli, tylko w innym kolorze :D I to wynika nie tylko z włoskich, ale i moich, jakże obiektywnych badań :wink: :biggrin:

@imarom, z niecierpliwością czekam na finał. Ktoś się bawił przy Twoim aucie i nie przejmował się ewidentnie takimi pierdołami, jak VIN, ważne było, że nazwa modelu pasuje ... :spoko:
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
imarom
Przedszkolak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21 wrz 2022 13:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 125KM
2009, Comfort+

Re: G4FC uszczelka pod głowicą

16 sty 2024 06:35

Także panie i panowie powracam!!!
- wreszcie żona dała mi podłubać przy autku :)
Przyczyna znaleziona
Obrazek
Po zmianie na docelową:
Obrazek
I dodaniu termostatu autko hula jak powinno. Jest cichsze, ma jakby więcej elastyczności, nie ma skoków temperatury 80 - 130 stopni, no i najważniejsze: WRÓCIŁO OGRZEWANIE!
Temperatura stabilnie 90 stopni cały czas, szybciej się nagrzewa.
Jako że jest to automat i ma on swój wymiennik ciepła w chłodnicy silnika to i automat chodzi lepiej. Wreszcie mu ciepło :P
Prześwietliłem kanały i było to jedyne okienko doprowadzające wodę do pompy wody...

Pomierzyłem przy okazji średnicówką cylindry, bo tłoki mi się "bujały" wzdłuż osi trzpienia. Odchyłki do 0,12mm, ale brak jaja (różnice średnicy wzdłuż-poprzek silnika max 0,03mm).
Wg informacji jakie znalazłem w serwisówce jest to jeszcze dopuszczalne zużycie.
Tłoków nie zrzucałem i mierzyłem. Już mi się nie chciało, bo jak będzie dalej brał olej, idzie na pierwszy szlif na +0,50.
Obrazek

Wszystkie śruby dokręcane z kluczem dynamometrycznym i pomiarem kąta.
W życiu bym nie powiedział że tak "lekko" się przykręca panewki wałków rozrządu i świece... Także panowie - nabyć takowy!

Dosyć długo trwał proces odpowietrzania zanim ciepło popłynęło do nagrzewnicy.
Sto lat temu wymyśliłem patent z butelką (miałem Probe co miał fabrycznie źle rozwiązany układ chłodzenia i często musiałem to robić).
Tutaj też się mega sprawdził:
Obrazek
Butelca coli z owiniętą szyjką taśmą izoalcyjną - idelane dopasowanie i szczelność.
Widzimy ile płynu wchodzi, bąble nie rozlewają glikolu, i poziom powierzchni jest ponad silnikiem, więc ułatwia nam to czyste i skuteczne odpowietrzenie.
Polecam również na ten czas ścisnąć rurkę przelewową (pomiędzy chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym), aby nam tamtędy nie wychodził glikol z butelki.
Bulbulki wychodziły przez 10 minut pracy silnika.

Zdjęcie czerwonych dodatkowych koni pod maską wrzucę jak już pozakładam wszystkie osłony, wyczyszczę śrubki, podpicuje gdzie trzeba :D
Wygląda to całkiem spoko - cieszę się głównie z tego że udało mi się w ten sposób na niektórych elementach zatrzymać korozję. Najgorszy był element/chomąto do wtyczki czujnika stukowego i kabla alternatora. Tutaj już trochę "oskubany".
ObrazekObrazek

Wrócę niedługo z informacją o spalaniu paliwa (chociaż po pracy napędu można oczekiwać pozytywnych relacji) i oleju (oby to pomogło...)
No i zdjęcia które obiecałem :)

PS: jak oceniacie moją blokadę do koła pasowego? :D Trochę ją wygięło.
Obrazek

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6522
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: G4FC uszczelka pod głowicą

16 sty 2024 07:36

imarom napisał(a):Butelca coli


A gdzie informacja, że wpis zawiera lokowanie produktu? :biggrin: :spoko:

Panie - szacun :hi: , szacun :hi: i jeszcze raz szacun :hi: Twój przypadek pokazuje, co często znaczy auto z drugiej ręki, "odpicowane" na sprzedaż. Ale i tak powinieneś się cieszyć, że nie były to trociny w skrzyni biegów.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Piejar
Kierownik
 
Posty: 407
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: G4FC uszczelka pod głowicą

16 sty 2024 08:15

Brawo! :drinkingcheers:

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6863
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: G4FC uszczelka pod głowicą

22 sty 2024 12:41

No i znowu gdyby nie Gisiek to ktoś byłby w dupie do następnej zimy :cool:
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Poprzednia strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 151 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl