Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Napisane: 12 wrz 2022 12:25
Cześć,
Temat - desperacja i jak ktoś przeczyta to będzie przecierał oczy. Wątpię by ktoś pomógł i przechodził coś podobnego ale cóż... zrobić.. gdzie szukać pomocy.
Pacjentem Kia Ceed II 1.6 GDI z 2012r skrzynia automat DCT 6 biegowa
Auto pojechało do mechanika bo przy zakupie widzieliśmy leciuśkie pocenie się przy skrzyni biegów więc do zrobienia, uszczelnienie całej pokrywy. Mechanik "niestety", rozebrał przy okazji sprzęgło. Wszystko przedmuchał / przeczyścił....ale po tym zauważył że okładziny sprzęgła już na wykończeniu i sprzęgło nadaje się do wymiany.
I tu zaczyna się dramat:
Zestawu zamienników (kiedyś był zamiennik od LUK nr. 602001200) już nie ma, nie produkują i jest nie do zdobycia (jak ktoś by zdobył stawiam 12 letnią whisky!). Pozostaje tylko ASO gdzie uwaga:
TARCZA SPRZEGLOW.DWU.STOPN./JD = 8391,12 zł
Lozysko oporowe sprzegla /JD/ = 756,45 zł
REGULATOR SPRZEGLA (2)/JD/ = 3422,46 zł
TULEJA W/SPRZEGL./JD/ = 339,09 zł
PIERSCIENI ZABEZP. = 17,19 zł
Co nam daje razem prawie 13 tysięcy złotych !! prawie 1/3 wartości auta
Widząc ceny, mechanik spr złożyć to wszystko ale powiedział, że kiepsko przechodzi adaptacja sprzęgła gdyż nie chce się dobrze ułożyć. Gdy pokombinował to efekt finalny taki, że prawie nie wchodzą biegi parzyste, a nieparzyste działają poprawnie.
Ktokolwiek wie, ktokolwiek widział, ktokolwiek zna kogoś kto wie....cokolwiek przyda się w tym temacie. Od zniżek w ASO po jakieś dojścia części z innych źródeł.
Oraz
Jeżeli jakimś cudem ktoś przerabiał ten temat, czy orientuje się, czy trzeba zmienić WSZYSTKIE te wypisane rzeczy ? nie wystarczy np. sama tarcza sprzęgła ??
ASO tłumaczyło się tym, że pierwotne sprzęgło (które mam zamontowane) było o numerach OE 412002A000 a obecnie produkowane jest nowsze i ma numer OE 412002A001 co ma powodować dokupienie tego cholernego regulatora za prawie 3,5 tys złotych.
Myślałem o tym, że ten mechanik coś spieprzył (on sam już czasem miał chwilę zwątpienia) ale dzwoniąc do ASO i pytając się czy oni by przeprowadzili ponownie to ustawienie sprzęgła, powiedzieli, że na mocno zużytym sprzęgle nie dają gwarancji, że to zadziała. Auto ma "ponoć" 166 tys przebiegu. ASO sobie liczy 369zł/h a potrzebują na to dniówki więc drogi interes by tylko sprawdzili czy się im uda.
Jestem załamany, nie sądziłem, że kupno tego auta w automacie, będzie wkopaniem się w najdroższą naprawę w moim życiu! Sprzęgło do nowiutkiego Ceeda tyle nie kosztuje co do 10 letniej!
Temat - desperacja i jak ktoś przeczyta to będzie przecierał oczy. Wątpię by ktoś pomógł i przechodził coś podobnego ale cóż... zrobić.. gdzie szukać pomocy.
Pacjentem Kia Ceed II 1.6 GDI z 2012r skrzynia automat DCT 6 biegowa
Auto pojechało do mechanika bo przy zakupie widzieliśmy leciuśkie pocenie się przy skrzyni biegów więc do zrobienia, uszczelnienie całej pokrywy. Mechanik "niestety", rozebrał przy okazji sprzęgło. Wszystko przedmuchał / przeczyścił....ale po tym zauważył że okładziny sprzęgła już na wykończeniu i sprzęgło nadaje się do wymiany.
I tu zaczyna się dramat:
Zestawu zamienników (kiedyś był zamiennik od LUK nr. 602001200) już nie ma, nie produkują i jest nie do zdobycia (jak ktoś by zdobył stawiam 12 letnią whisky!). Pozostaje tylko ASO gdzie uwaga:
TARCZA SPRZEGLOW.DWU.STOPN./JD = 8391,12 zł
Lozysko oporowe sprzegla /JD/ = 756,45 zł
REGULATOR SPRZEGLA (2)/JD/ = 3422,46 zł
TULEJA W/SPRZEGL./JD/ = 339,09 zł
PIERSCIENI ZABEZP. = 17,19 zł
Co nam daje razem prawie 13 tysięcy złotych !! prawie 1/3 wartości auta
Widząc ceny, mechanik spr złożyć to wszystko ale powiedział, że kiepsko przechodzi adaptacja sprzęgła gdyż nie chce się dobrze ułożyć. Gdy pokombinował to efekt finalny taki, że prawie nie wchodzą biegi parzyste, a nieparzyste działają poprawnie.
Ktokolwiek wie, ktokolwiek widział, ktokolwiek zna kogoś kto wie....cokolwiek przyda się w tym temacie. Od zniżek w ASO po jakieś dojścia części z innych źródeł.
Oraz
Jeżeli jakimś cudem ktoś przerabiał ten temat, czy orientuje się, czy trzeba zmienić WSZYSTKIE te wypisane rzeczy ? nie wystarczy np. sama tarcza sprzęgła ??
ASO tłumaczyło się tym, że pierwotne sprzęgło (które mam zamontowane) było o numerach OE 412002A000 a obecnie produkowane jest nowsze i ma numer OE 412002A001 co ma powodować dokupienie tego cholernego regulatora za prawie 3,5 tys złotych.
Myślałem o tym, że ten mechanik coś spieprzył (on sam już czasem miał chwilę zwątpienia) ale dzwoniąc do ASO i pytając się czy oni by przeprowadzili ponownie to ustawienie sprzęgła, powiedzieli, że na mocno zużytym sprzęgle nie dają gwarancji, że to zadziała. Auto ma "ponoć" 166 tys przebiegu. ASO sobie liczy 369zł/h a potrzebują na to dniówki więc drogi interes by tylko sprawdzili czy się im uda.
Jestem załamany, nie sądziłem, że kupno tego auta w automacie, będzie wkopaniem się w najdroższą naprawę w moim życiu! Sprzęgło do nowiutkiego Ceeda tyle nie kosztuje co do 10 letniej!