[C1] 1.6 CRDi (2007) i dołożony DPF

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Lubią ten wątek: Bing [Bot]
AUTOR WĄTKU
LeHardi
Dopiero co...
 
Posty: 1
Dołączył(a): 24 lut 2022 23:27
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007

[C1] 1.6 CRDi (2007) i dołożony DPF

24 lut 2022 23:57

Witam!

Jestem od niedawna posiadaczem Ceed I 1.6 CRDi 90 KM (2007) - do 2014 jeździł w Niemczech i w tym czasie Niemcy dołożyli do silnika DPF. Tak przynajmniej mi się wydaje - na papierach jest REMUS Dieselpartikelfilter (KBA 17111,Typ: PMS-RS10). Póki co z silnikiem raczej nic się nie dzieje, żadnego mulenia, ani spadku mocy nie zauważyłem. Z lektury różnych forów poświęconych innym samochodom wywnioskowałem, że nie jest to klasyczny DPF tylko jakiś niemiecki wynalazek założony w celu spełnienia norm emisji: coś zbliżonego do katalizatora. ;)
Jak postępować z tym ustrojstwem? Czy jest konieczne jakieś serwisowanie, wypalanie czy inne zabiegi?
Co do wypalania: jeśli to nie jest fabryczny DPF, więc jak rozumiem sterownik w silniku też nie ma żadnej funkcji sterowania wypalaniem filtra. Więc tradycyjne wypalanie nie jest tu chyba możliwe...
Ponieważ filtr nie widnieje w oficjalnej specyfikacji silnika - z tego co mówił poprzedni właściciel - nie jest sprawdzany na diagnostyce. Teoretycznie można go więc wyciąć, ale dopóki nie sprawia kłopotów, nie jest to chyba konieczne. No, właśnie: czy można coś zrobić, by jak najdłużej takich kłopotów nie sprawiał?
Gdzieś na forum Audi czytałem, że Niemcy dokładali takie DPF-y do diesli, by zdobyć nalepkę Euro 4. To takie coś jak dodatkowy katalizator, tyle że pełniący funkcję DPF. Jest bezobsługowy, ale jak się zapełni, to podobno do wyrzucenia...
Jakieś pomocne sugestie? ;)
--
LeHardi

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: 1.6 CRDi (2007) i dołożony DPF

25 lut 2022 06:45

LeHardi napisał(a):Witam!

Jestem od niedawna posiadaczem Ceed I 1.6 CRDi 90 KM (2007) - do 2014 jeździł w Niemczech i w tym czasie Niemcy dołożyli do silnika DPF. Tak przynajmniej mi się wydaje - na papierach jest REMUS Dieselpartikelfilter (KBA 17111,Typ: PMS-RS10). Póki co z silnikiem raczej nic się nie dzieje, żadnego mulenia, ani spadku mocy nie zauważyłem. Z lektury różnych forów poświęconych innym samochodom wywnioskowałem, że nie jest to klasyczny DPF tylko jakiś niemiecki wynalazek założony w celu spełnienia norm emisji: coś zbliżonego do katalizatora. ;)
Jak postępować z tym ustrojstwem? Czy jest konieczne jakieś serwisowanie, wypalanie czy inne zabiegi?
Co do wypalania: jeśli to nie jest fabryczny DPF, więc jak rozumiem sterownik w silniku też nie ma żadnej funkcji sterowania wypalaniem filtra. Więc tradycyjne wypalanie nie jest tu chyba możliwe...
Ponieważ filtr nie widnieje w oficjalnej specyfikacji silnika - z tego co mówił poprzedni właściciel - nie jest sprawdzany na diagnostyce. Teoretycznie można go więc wyciąć, ale dopóki nie sprawia kłopotów, nie jest to chyba konieczne. No, właśnie: czy można coś zrobić, by jak najdłużej takich kłopotów nie sprawiał?
Gdzieś na forum Audi czytałem, że Niemcy dokładali takie DPF-y do diesli, by zdobyć nalepkę Euro 4. To takie coś jak dodatkowy katalizator, tyle że pełniący funkcję DPF. Jest bezobsługowy, ale jak się zapełni, to podobno do wyrzucenia...
Jakieś pomocne sugestie? ;)
--
LeHardi




Zadzwonić do osób, które regenerują i czyszczą i mają pojęcie o DPF i zapytać, na pewno już widzieli takie wynalazki.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 137 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl