Strona 1 z 1

wyraźnie głośniejsza praca silnika

Napisane: 11 gru 2021 10:54
przez Webby
Dzień dobry..
Kilka razy ostatnio zdarzyło mi się zostawić samochód na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku, kilka razy na 20 min. Chodziło o podładowanie akumulatora. Raz nawet zapomniałem, że zostawiłem auto włączone i chodziło... przez godzinę.

I mniej więcej krótko po tym okresie samochód zaczął głośniej pracować. Delikatnie zwiększyły się wibracje i w ogóle dźwięk i praca...wyraźnie coś się zmieniło.

Od ostatniej zmiany oleju 4 tys. km. Nic na desce się nie zapala, żaden błąd. Pracuje stabilnie, spalanie w normie.

Od ostatniej zmiany świec minęło ok. 60 tys. km.

A na liczniku 190 tyś.

Podjechać na komp?

pozdrawiam

Re: wyraźnie głośniejsza praca silnika

Napisane: 11 gru 2021 13:28
przez pioter
Może plecionka się wypaliła. U mnie przy 150 kkm poszła do wymiany.

Re: wyraźnie głośniejsza praca silnika

Napisane: 11 gru 2021 19:21
przez Hornet
Webby napisał(a):Od ostatniej zmiany świec minęło ok. 60 tys. km.

Wymień. Koszt niewielki, a efekt może być powalający. Przynajmniej tak było u mnie.
Wg instrukcji świece powinno się wymieniać co 40 000 km.

Re: wyraźnie głośniejsza praca silnika

Napisane: 15 gru 2021 08:50
przez Pitrek
Proponuje świece wymieniać co MAX 20 tyś najlepiej co 10 tyś zrobić kontrolę, a takie praktyki tylko niszczą silnik, na biegu jałowym masz niższe ciśnienie oleju, co za tym idzie nie zostawia się auta na biegu jałowym nawet w zimę

Re: wyraźnie głośniejsza praca silnika

Napisane: 15 gru 2021 21:20
przez aviator
Pytanie co to za świece. Jeśli irydowe, to mogą wytrzymać te 60 tys. przebiegu, zwykle byłyby już na wykończeniu...

Re: wyraźnie głośniejsza praca silnika

Napisane: 16 gru 2021 05:40
przez Pitrek
pioter napisał(a):Może plecionka się wypaliła. U mnie przy 150 kkm poszła do wymiany.


Ja od kiedy mam swojego C1 dwa razy już wymieniałem ;/ ale jest wtedy dźwięk "szport"

Re: wyraźnie głośniejsza praca silnika

Napisane: 18 gru 2021 11:11
przez Józek
Witam,
jestem tu nowy, ale jeśli chodzi o sprawy silnikowe -to coś tam wiem.
Otóż silnik na biegu jałowym pracuje nieekonomiczne, bo nie ma obciążenia. Obciążenie to jest optymalne od 80-85%.
Zużycie paliwa nie wynosi więc około 206g/kWh, ale osiąga wartości dwukrotnie wyższe.
Turbosprężarka powinna się załączać od około 1500 min-1. Przy niskich obrotach, czyli poniżej 1000 min-1 turbo sprężarka nie jest właściwie smarowana i chłodzona, co w konsekwencji skraca jej żywotność.

Re: wyraźnie głośniejsza praca silnika

Napisane: 18 gru 2021 19:54
przez Pitrek
Józek napisał(a):Witam,
jestem tu nowy, ale jeśli chodzi o sprawy silnikowe -to coś tam wiem.
Otóż silnik na biegu jałowym pracuje nieekonomiczne, bo nie ma obciążenia. Obciążenie to jest optymalne od 80-85%.
Zużycie paliwa nie wynosi więc około 206g/kWh, ale osiąga wartości dwukrotnie wyższe.
Turbosprężarka powinna się załączać od około 1500 min-1. Przy niskich obrotach, czyli poniżej 1000 min-1 turbo sprężarka nie jest właściwie smarowana i chłodzona, co w konsekwencji skraca jej żywotność.



to jest benzyna bez turbo ;p

Re: wyraźnie głośniejsza praca silnika

Napisane: 18 gru 2021 21:35
przez Józek
No to niepotrzebne skreślić …