[C1FL] Problem z przyspieszaniem, pedałem gazu

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Lubią ten wątek: Bing [Bot]
AUTOR WĄTKU
mwwmck
Dopiero co...
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 paź 2021 21:41
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1,4 Pb 90KM
2010

[C1FL] Problem z przyspieszaniem, pedałem gazu

12 paź 2021 22:46

Witam Wszystkich,
Piszę w sprawie mojej KIA Ceed, której jestem posiadaczem od 2 miesięcy.
Jest to 1.4 benzyna CVVT z 2010 roku, 95k przebiegu.

Mam problem z ruszaniem/przyspieszaniem/ogółem z dodawaniem gazu. Zacznę od tego, że na postoju na wolnych obrotach samochód bardzo dziwnie reaguje na pedał gazu. Po wciśnięciu pedału gazu do około jakiś 20% jest całkowity brak reakcji silnika, a po przekroczeniu tej granicy obroty od razu wskakują na około 2000 i ciągle delikatnie wzrastają mimo, że trzymam stopę w jednej pozycji. Praktycznie nie da się ustawić obrotów w zakresie ~700 (bieg jałowy) do 2000. Całość przekłada się na jazdę, tzn. najbardziej odczuwalne jest to podczas jazdy na pierwszym biegu kiedy auto niemal szarpie, mocno przyspiesza przy lekkim naciśnięciu gazu i mocno zwalnia po jego odpuszczeniu - tworzy się efekt kangura. Podczas ruszania jeśli nie załagodzi się tego sprzęgłem auto albo przydusi bo było za mało gazu ( czyli te martwe 20% naciśnięcia pedału ) albo wystrzeli jak z procy - czyli te 2000 obrotów na starcie.
Podczas jazdy na wyższych biegach nie jest to już tak uciążliwe (chyba ze względu na małą moc silnika ) ale mocno odczuwalne tzn. 20% martwej pracy pedału gazu, a potem mocne przyspieszenie. Dodam, że jak auto zacznie przyspieszać od ok. 20% wciśnięcia pedału nie widać zbyt wielkiej różnicy czy wcisnę pedał 30, 50 czy 80%. Jeśli trzyma się lekko wciśnięty pedał gazu podczas jednostajnej jazdy czasem czuć jakby silnik "łapał" i przyspieszał i przestawał - około tych 20% przyciśnięcia.

Auto kilka dni temu przeszło remont silnik ponieważ brało ok. 1L oleju na 500km - były zapieczone pierścienie. Najprawdopodobniej w aucie nie był wymieniany olej oraz po bardzo długim postoju. Przy okazji zostało wymienione sprzęgło, które też stwarzało problemy, został wymieniony rozrząd, planowanie głowicy, luzy zaworowe, panewki uszczelniacze, olej w skrzyni i coś tam jeszcze. Wcześniej wymieniłem świece, przeczyściłem przepustnice oraz map sensor. Dzisiaj wymieniłem pedał gazu na używkę i nic nie uległo zmianie (nie ma szans żeby 2 były tak samo uszkodzone). Problem gazu występował już przed remontem silnika.
Ogółem silnik pracuje chyba całkiem dobrze, równo, obroty nie falują, ma moc, pali od strzała. Autem jedzie się bardzo dobrze tylko ten gaz....

Dodam jeszcze, że występuje u mnie problem drgań silnika/całego auta po rozgrzaniu - ~700 obrotów oraz były 2 błędy wypadania zapłonu na 1 i 2 cylindrze. Mechanik mówił, że są to jeszcze stare błędy, które nie były wykasowane.

Czytałem temat viewtopic.php?f=36&t=10023&p=191438#p191689 odnośnie czujnika pedału sprzęgła, lecz oglądałem go i bolec, który tam pracuje wychyla się i chowa prawidłowo. Czy mimo to problem może leżeć po jego stronie?

Od zakupu auta wydałem już na naprawy ponad 3,5k zł.... (wyszło znacznie więcej ale część kosztów podniósł komis gdzie kupiłem auto) proszę wybaczyć, że dopytuję o takie rzeczy ale mówiąc wprost nie mam już pieniędzy na wymianę części w ciemno.
Proszę o pomoc.

Edit: Śr paź 13, 2021 11:44

Dodam jeszcze, że dzisiaj pod komputerem sprawdzałem pracę pedału gazu, który według mnie działa prawidłowo. Standardowo komputer widzi 15%, a podczas delikatnego naciskania stopniowo % wzrastają. Reakcja silnika dopiero kiedy komputer widzi 20% wciśnięcia i leci do 2000 obrotów. Zamówiłem inną używaną przepustnice na podmiankę czy będzie jakaś różnica.

Avatar użytkownika
Renegade
Weteran
 
Posty: 3743
Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
Lokalizacja: SLU
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM

Re: Problem z przyspieszaniem, pedałem gazu

15 paź 2021 12:17

Wydaje mi się, że TTM wiem jak przymierzałem się do zmiany mojej C1FL to robiłem jazdy nowymi Ceedami i innymi kiami i w każdej odczuwwałem ten sam problem reakcji na gaz w przyspieszeniu. Wyszło na to, że w silnikach DOHC reakcja na gaz jest natychmiastowa, a w tych wszystkich nowych występuje to opóźnienie.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Obrazek
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97

AUTOR WĄTKU
mwwmck
Dopiero co...
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 paź 2021 21:41
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1,4 Pb 90KM
2010

Re: Problem z przyspieszaniem, pedałem gazu

15 paź 2021 21:04

Dodam, że dzisiaj zmieniłem przepustnice na inną i przy okazji obserwowałem jej pracę. Niestety wymiana nie przyniosła żadnej różnicy. Jeśli chodzi o jej pracę to już lekki odchył powoduje znaczący wzrost obrotów. Tzn. jeśli silnik dostanie chodź trochę więcej powietrza obroty mocną idą do góry.

Edit: Pn paź 18, 2021 22:08

Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa mimo iż stary był czysty. Niestety zachowanie samochodu bez zmian.
Doszedłem jednak do pewnego wniosku:

Jeśli za obroty odpowiada tylko przepustnica, a na zimnym silniku ECU potrafi ustawić dowolne, optymalne obroty (niskie, których pedałem gazu nie da się ustawić) do momentu rozgrzania silnika to znaczy, że problem leży po stronie komunikacji pedału gazu, a ECU. Pedał gazu teoretycznie działa prawidłowo ponieważ komputer widzi jego odchył w każdym procencie (sprawdzane na dwóch). Więc zostaje tylko problem ECU, który wydaje się mało prawdopodobny.
Czy jest jeszcze coś co może wpływać na komunikację pomiędzy pedał gazu -> ECU -> przepustnica?

Edit: Cz paź 28, 2021 07:16

Jestem po wymianie czujnika położenia sprzęgła - brak efektu.

Kolejne wnioski:
Miałem możliwość przejechania się KIA Sportage 1.6 GDI z tego roku i odnośnie zachowania silnika (obrotów) na biegu jałowym to sytuacja wygląda podobnie i potwierdziło się to w innych wątkach na forum więc zakładam że TTTM choć nie uważam tego za właściwe/wygodne. Nie mniej jednak Sportage płynnie przyśpiesza i płynnie zwalnia po odpuszczeniu gazu na 1-2 biegu.
U mnie w Ceed po odpuszczeniu gazu samochód dość znacznie zaczyna zwalniać do "jakiejś tam" nominalnej prędkości na biegu (robi się kangur) i to tutaj chyba zacznę szukać problem. Wygląda to tak jakby po odpuszczeniu gazu zaraz mu coś odcinało przez co zaczyna zwalniać.

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 28 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl