[C1] Korekty długoterminowe na PB/LPG +18% - jaka przyczyna

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
WojtekG
Dopiero co...
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 maja 2021 10:28
Lokalizacja: Rzeszow
Grupa: Podkarpacka
Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb/LPG 109KM
2009

[C1] Korekty długoterminowe na PB/LPG +18% - jaka przyczyna

25 maja 2021 10:56

Witam forumowiczów,

Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyn wysokich korekt długoterminowych. Przy spokojnej jeździe na trasie na benzynie wynoszą około 18%, na LPG około 24% (check engine lub się pojawić na LpG z błędem ubogiej mieszanki). Przy jeździe po mieście na benzynie spadają do około 12-14%.

Kia ceed CW 2009, przedlift, 109 KM, silnik 1.4, przebieg 114 000 KM.

Czynności wykonane do tej pory przez mechaników:
- czyszczenie wtrysków benzynowych i sprawdzenie ciśnienia paliwa dawanego przez pompę (korekty na LPG też są wysokie, więc to i tak mało prawdopodobna przyczyna)
- czyszczenie przepustnicy
- zdjęcie kolektora dolotowego i zmiana uszczelek
- wymiana MAP sensora (wyniki bez zmian)
- regulacja luzów zaworowych
- sprawdzenie kompresji (wszystkie cylindry OK)
- wlanie nafty na noc do cylindrów - tu uwaga: nafta uciekła z cylindra nr 4. Ale kompresje ma, wiec sam nie wiem.

We własnym zakresie zrobiłem
- odpięcie węża z zaworka PCV do odmy "za przepustnicą" i zaślepienie go (by nie zaciągał lewego powietrza). Korekty bez zmian po przejechaniu około 100km
- sprawdzenie szczelności dolotu (wpuściłem sprężone powietrze wężem odmy, zatkałem rure od filtra powietrza, nasłuchiwałem - wszystko szczelne).

Sonda lambda daje wartości między 0-0,7 V, wykres wygląda prawidłowo.
Zmieniane świece, olej, łańcuch rozrządu po zakupie samochodu (styczeń 2021). Nie wiem czy problem występował przed zmianą tych elementów, bo zleciłem te wymiany zaraz po zakupie auta). Ogólnie silnik pracuje bardzo równo, ma moc (na tyle na ile można się spodziewać po takim silniku).

Bardzo proszę o sugestie co może być przyczyną, bo już troche przybity tym jestem i nie mam pomysłu żadnego.
Ostatnie co wymyśliłem to że źle jest ustawiony rozrząd (np. o 1 ząbek na którymś wałku). Czy to może być przyczyna?

Jeśli ktoś zna dobrego speca od tych silników na podkarpaciu to proszę o info.


Pozdrawiam,
Wojtek
Ostatnio edytowano 25 maja 2021 12:39 przez WojtekG, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
Pangenitor
Asystent Kierownika
 
Posty: 271
Dołączył(a): 30 gru 2017 23:02
Lokalizacja: Sosnowiec
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2017, M SMART+

Re: Korekty długoterminowe na PB/LPG +18% - jaka przyczyna

25 maja 2021 11:56

Silnik jasno zgłasza co jest nie tak "zbyt uboga mieszanka" dla tego korekty idą do góry. Podjedź do gazownika i niech sprawdzi ustawienia map LPG.
Skóra i ćwieki na wieki.....

AUTOR WĄTKU
WojtekG
Dopiero co...
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 maja 2021 10:28
Lokalizacja: Rzeszow
Grupa: Podkarpacka
Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb/LPG 109KM
2009

Re: Korekty długoterminowe na PB/LPG +18% - jaka przyczyna

25 maja 2021 12:23

Dziękuję za odpowiedź.
Od około 3 miesięcy jeżdzę tylko na benzynie żeby wykluczyć, że problemem jest LPG. Oczywiście gazownika też odwiedziłem (Czakram Rzeszow), ale wskazują że przyczyna leży poza instalacją LPG, bo korekty są wysokie również po jeżdżeniu na PB.

Generalnie wyłącznie na benzynie zrobiłem jakieś 3500 kilometrów i korekty stabilizują się w okolicach 18%. Jak przełączam na LPG to po kilkudziesięciu kilometrach wzrastają do ponad 20%. Potem potrzeba kolejnych kilkudziesięciu kilometrów na benzynie by spadły do tych 18%.

Edit: zauważyłem, że jak jeżdżę troszkę dynamiczniej to korekty spadają do tych 12-14 procent. Stąd moje podejrzenie padło na przestawiony rozrząd. Oczywiście nie mówię tu "o gazie do dechy", bo akurat wtedy odczyty z lambdy nie są brane pod uwagę, tylko raczej o niejednostajnej jeździe po mieście.

Kawu
Asystent Kierownika
 
Posty: 273
Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
Lokalizacja: Legnica
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: Korekty długoterminowe na PB/LPG +18% - jaka przyczyna

25 maja 2021 15:45

Szkoda, że przed montażem gazu nie sprawdziłeś co i jak- To podstawa.
Ale ewidentnie najpierw do doprowadzenia do porządku auto na pb.
Ja bym spróbował na początek też strojenie LPG po afr. Zobaczysz wtedy jak się będą ustawiać długie korekty wtedy.
Kia Cee'd 1.6 Crdi: Obrazek

AUTOR WĄTKU
WojtekG
Dopiero co...
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 maja 2021 10:28
Lokalizacja: Rzeszow
Grupa: Podkarpacka
Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb/LPG 109KM
2009

Re: Korekty długoterminowe na PB/LPG +18% - jaka przyczyna

25 maja 2021 16:38

W poniedziałek mam się spotkać z innym gazownikiem, może on zestroi na AFR.
Instalacja LPG to BRC Plug&Drive, była zamontowana w samochodzie od początku (wersja Bi-fuel, sprowadzony z Włoch na początku tego roku).

Dziękuję za sugestie! Jak ktoś ma jeszcze jakiekolwiek pomysły to będę wdzięczny ze wszelką pomoc.
Zastanawiam się czy faktycznie nie ściągnąć całego osprzętu i nie sprawdzić faktycznie tego rozrządu. Ale troche się boje tego podejmować na własną rękę, więc pewnie kolejny koszt u mechanika. Zgodnie z moją wiedzą już wszystkie inne potencjalne przyczyny zostały wykluczone :cry:

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Korekty długoterminowe na PB/LPG +18% - jaka przyczyna

28 maja 2021 08:16

WojtekG napisał(a):W poniedziałek mam się spotkać z innym gazownikiem, może on zestroi na AFR.
Instalacja LPG to BRC Plug&Drive, była zamontowana w samochodzie od początku (wersja Bi-fuel, sprowadzony z Włoch na początku tego roku).

Dziękuję za sugestie! Jak ktoś ma jeszcze jakiekolwiek pomysły to będę wdzięczny ze wszelką pomoc.
Zastanawiam się czy faktycznie nie ściągnąć całego osprzętu i nie sprawdzić faktycznie tego rozrządu. Ale troche się boje tego podejmować na własną rękę, więc pewnie kolejny koszt u mechanika. Zgodnie z moją wiedzą już wszystkie inne potencjalne przyczyny zostały wykluczone :cry:


Mi ciągle wywalało błędy z sondami itp. - rozrząd przeskoczył o jeden ząbek i korekty też były kosmiczne i auto przede wszystkim paliło z 3 litry więcej ;p
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Powrót do Silniki i skrzynia biegów

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl