[C1FL] P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Filak
Przedszkolak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 05 lis 2020 15:35
Lokalizacja: Krzeszowice
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 Pb/LPG 126KM
2010

[C1FL] P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?

08 mar 2021 21:54

Cześć,

Wersja krótka:
Błąd P0016 + check po remoncie silnika, auto mułowate, czy ktoś wie jak sprawdzić koło zmiennych faz rozrządu (KZFR) ?


Wersja długa:
Samochód jest po remoncie silnika, który został moim zdaniem profesjonalnie wykonany. Przebieg oryginalny 170k.
Wymienione zostały tłoki, pierścienie, łańcuch rozrządu wraz z napinaczem i ślizgami oraz komplet uszczelek. Głowica po kompletnej regeneracji.

Po odebraniu auta i pojeżdżeniu trochę wyskoczył check engine z błędem P0016.
Poczytałem trochę i wszyscy piszą o przestawionym rozrządzie.
Oddałem samochód na powtórne sprawdzenie wszystkiego - rozrząd jest ustawiony poprawnie, zawór faz rozrządu (OCV) został wyczyszczony i sprawdzony (rezystancja 7,7 Ohm) oraz sprawdzone sitko - czyste.
Wszystko wygląda ok, ale jednak błąd się pojawia i samochód nie ma mocy, jeździ bardzo mułowato.

Na początku nie odczułem tego braku mocy ponieważ po remoncie jeździłem bardzo delikatnie, ale po jakiś 500km przy delikatnie mocniejszym wciskaniu gazu okazało się, że faktycznie samochód jest mułowaty.

Mechanik obstawia uszkodzone KZFR i sugeruje jego wymianę, zastanawiam się co o tym myślicie?
Przed remontem nie miałem żadnych problemów z brakiem mocy, jedynie silnik żarł olej. Czy po remoncie i wymianie łańcucha rozrządu KZFR mogło tak nagle paść?
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego koła czy faktycznie jest wadliwe?
Włożyłem już w remont sporo pieniędzy , więc chciałbym ograniczyć kolejne koszty, albo chociaż być pewnym że to faktycznie KZFR jest tutaj problemem.

Ciekawostka:
Po usunięciu błędu (P0016) błąd pojawia się zaraz po odpaleniu silnika, ale nie zaświeca check'a. Check zaświeca się po 3-4 uruchomieniach silnika.

Będę bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie :thankyouyellow:

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?

09 mar 2021 07:05

Filak napisał(a):Cześć,

Wersja krótka:
Błąd P0016 + check po remoncie silnika, auto mułowate, czy ktoś wie jak sprawdzić koło zmiennych faz rozrządu (KZFR) ?


Wersja długa:
Samochód jest po remoncie silnika, który został moim zdaniem profesjonalnie wykonany. Przebieg oryginalny 170k.
Wymienione zostały tłoki, pierścienie, łańcuch rozrządu wraz z napinaczem i ślizgami oraz komplet uszczelek. Głowica po kompletnej regeneracji.

Po odebraniu auta i pojeżdżeniu trochę wyskoczył check engine z błędem P0016.
Poczytałem trochę i wszyscy piszą o przestawionym rozrządzie.
Oddałem samochód na powtórne sprawdzenie wszystkiego - rozrząd jest ustawiony poprawnie, zawór faz rozrządu (OCV) został wyczyszczony i sprawdzony (rezystancja 7,7 Ohm) oraz sprawdzone sitko - czyste.
Wszystko wygląda ok, ale jednak błąd się pojawia i samochód nie ma mocy, jeździ bardzo mułowato.

Na początku nie odczułem tego braku mocy ponieważ po remoncie jeździłem bardzo delikatnie, ale po jakiś 500km przy delikatnie mocniejszym wciskaniu gazu okazało się, że faktycznie samochód jest mułowaty.

Mechanik obstawia uszkodzone KZFR i sugeruje jego wymianę, zastanawiam się co o tym myślicie?
Przed remontem nie miałem żadnych problemów z brakiem mocy, jedynie silnik żarł olej. Czy po remoncie i wymianie łańcucha rozrządu KZFR mogło tak nagle paść?
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego koła czy faktycznie jest wadliwe?
Włożyłem już w remont sporo pieniędzy , więc chciałbym ograniczyć kolejne koszty, albo chociaż być pewnym że to faktycznie KZFR jest tutaj problemem.

Ciekawostka:
Po usunięciu błędu (P0016) błąd pojawia się zaraz po odpaleniu silnika, ale nie zaświeca check'a. Check zaświeca się po 3-4 uruchomieniach silnika.

Będę bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie :thankyouyellow:



Może kolega @Kryzys Ci pomoże :) a czujnik położenia wału??
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

AUTOR WĄTKU
Filak
Przedszkolak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 05 lis 2020 15:35
Lokalizacja: Krzeszowice
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 Pb/LPG 126KM
2010

Re: P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?

09 mar 2021 12:49

Wydaje mi się, że mechanik to weryfikował, ale tutaj pewności nie mam, nie pamiętam.

Sam czujnik generowałby raczej inne błędy, a nie tylko P0016. Żaden opis tego błędu nie wskazuje raczej na uszkodzony czujnik położenia wału.
Innych błędów nie ma.

byd1
Dopiero co...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 08 kwi 2023 14:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Grupa: Kujawska
Model cee'd:
C1 Brak, 1,4 Pb 90KM
2011

Błąd P0016

11 kwi 2023 13:58

Witam, mam problem z kodem P0016 w Kia Ceed 1.4 cvvt benzyna z 2011r. Po wymianie kompletnego rozrządu nadal pojawia się błąd P0016. Zauważyłem że jeszcze do końca nie pracuje równo nie ma takiego przyspieszenia jak przed wymian, czyli wciskając pedał gazu ma chwilę zawieszenia i reaguje po chwili. Zdemontowałem pokrywę zaworową i sprawdziłem jak jest ustawiony rozrząd i zauważyłem że na kole zmiennych faz obrotów nie ma kreski poziomej do ustawiania. Moje pytani ; czy można ustawić rozrząd na podstawie kropek wybitych na kołach zębatych. Na kole zmiennych faz obrotów nie ma tej kreski jak na starym. Oczywiście mechanik twierdzi że rozrząd jest dobrze ustawiony

Piejar
Kierownik
 
Posty: 403
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: Błąd P0016

11 kwi 2023 15:04

Nie wiem jaki masz kod silnika - podaj. W pierwszej kolejności poszukałbym jakiejś dokumentacji albo filmiku na YT jak ten rozrząd powinien być ustawiony. Masz jakąś fakturę od tego mechanika? Skladaj reklamację. Sam się nie przyzna do błędu - to już sprawdziłeś.

byd1
Dopiero co...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 08 kwi 2023 14:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Grupa: Kujawska
Model cee'd:
C1 Brak, 1,4 Pb 90KM
2011

Re: Błąd P0016

12 kwi 2023 16:37

Witam.
Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI G4FA o mocach 90,
Oglądałem różnie filmik i tam zawsze były znaki poziome na kołach zębatych.
Na jednym filmiku w wersji chyba rosyjskiej gość ustawiał na wybite kropki na kołach zębaty.
Tu na forum oglądałem różne zdjęcia jak powinno być ustawione i według tego sprawdzałem w moim aucie (brak znaku poziomego na kole zmiennych faz).
Jutro jadę na komputer to zobaczymy jakie błędy wyskoczą.
A co do mechanika byłem u niego i umówiliśmy się na następny piąte i jak będzie trzeba obiecał że nawet przyjdzie w sobotę - zobaczymy co zrobi.
Jutro napisze jakie błędy się pokazały.

Pozdrawiam























9b

Piejar
Kierownik
 
Posty: 403
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: Błąd P0016

12 kwi 2023 18:22

Filmik pierwszy z brzegu. Niezly całkiem
https://youtu.be/1jO-0MnaMRc

Widać że na filmiku gość ma niezgodność cech - poziomych kresek i wyrównuje to przez poluzowanie koła.zebatego walka wydechowego, korektę ustawienia walka ssania i ponowne zafiksowanie położenia walka wydechowego. Do tego ma dochodzić zgodność cechy na kole pasowym wału korbowego. Regulacje robi na poluzowanym napinaczy - przyznam że filmik oglądałem z krótkimi skokami, nie cały.

byd1
Dopiero co...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 08 kwi 2023 14:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Grupa: Kujawska
Model cee'd:
C1 Brak, 1,4 Pb 90KM
2011

Re: Błąd P0016

13 kwi 2023 10:57

Witam.
Dzięki za filmik
Odczytany kod
P0016 Korelacja położenia wału korbowego - z wałkiem rozrządu ( rząd1 czujnik A).

Piejar
Kierownik
 
Posty: 403
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: Błąd P0016

13 kwi 2023 12:23

No, ciepło ciepło... Czyli walki rozrządu (góra) mogą być ok a pytanie wlasnie jak korelacja z wałem korbowym - wycięcie na kole pasowym powinno być na 0.
Ciekawa wymiana zdań...
https://forum-mechanika.pl/threads/kia- ... 016.39177/
Może też być problem z kołem faz lub sterowaniem olejowym (elektrozawór, sterowanie elektrozaworami)
Na filmiku poniżej gość tłumaczy że 0016 to korelacja czujnika walka ssania z wałem korbowym. Wskazuje też szereg przyczyn po stronie zaworu sterowania olejem. Może być zanieczyszczony lub rozdzielacz w zaworku może być uszkodzony (cewka i sterowanie mogą być ok)
https://youtu.be/SFigNFINZVE

byd1
Dopiero co...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 08 kwi 2023 14:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Grupa: Kujawska
Model cee'd:
C1 Brak, 1,4 Pb 90KM
2011

Re: P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?

14 maja 2023 18:56

Witam

Dziękuję wszystkim za porady i filmik w mojej sprawi.
Autko śmiga jak przed wymianą rozrządu. Zostało naprawione w ramach gwarancji bez żadnej dopłaty.
Jestem ciekawy waszych wypowiedzi na tłumaczenie mechanika.
Powiedział że 0 fabryczne to nie 0, musiał przestawić rozrząd o 10 st. czy jest to możliwe, bo nie spotkałem się nigdy z takim twierdzeniem.

Pozdrawiam

Piejar
Kierownik
 
Posty: 403
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?

15 maja 2023 13:09

Za cienki jestem żeby tu dyskutować ale czasem niektóre koła są mocowane na stożek a nie na klin. Czyli można je zamontować jak chcesz a jak się poluzują to mogą się obrócić. Więc jeżeli taka sytuacja by tu była to technicznie - może się zdarzyć. Widziałem na filmikach że czasem wkładają pręta w otwór po świecy czy cylindrze żeby sprawdzić czy okreslony tłok faktycznie w położeniu max

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wojwie i 29 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl