Awaria 1,6 crdi , UPG ?
Napisane: 07 paź 2020 20:41
Dzień dobry ,
Na wstępie chciałem się przywitać. Jest to mój pierwszy post na forum i jeśli coś robię źle proszę o wybaczenie
Od prawie dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem Kia Cee'd 1,6 crdi 90KM z 2007r ,aktualny przebieg ponad 220tyś km. Nic się nie działo, standardowe wymiany płynów , filtrów itp
Niestety jakiś miesiąc temu moje szczęście się skończyło. Awaria objawiła się wyrzuceniem oleju do a następnie przez zbiorniczek wyrównawczy - wysokie ciśnienie aż bąblowało. Brak jakichkolwiek innych symptomów awarii. Moc w normie , auto odpalało bez problemu , nie kopci, kompletnie nic poza tym olejem w zbiorniczku którego było na tyle dużo że aż się przelewało. Na bagnecie poziom oleju z full spadł poniżej połowy skali. Podjechałem do mechanika mam dość blisko, wstępna diagnoza uszkodzona chłodniczka oleju lub uszczelka pod głowicą, ewentualnie sama głowica lub w najgorszym przypadku pęknięty blok. Zrobiony test na UPG wyszedł pozytywnie. Na pierwszy ogień poszła chłodniczka oleju. Mechanik stwierdził że jest ok trzyma ciśnienie itp. Uszczelnienie do podstawy filtra oleju też wygląda ok. Decyzja - zdejmujemy głowicę i patrzymy co się dzieje. Głowica sprawdzona na szczelność , wyczyszczona, splanowana doprowadzona do stanu jak nowa - wszystko jest ok. Uszczelka cała nie widać uszkodzeń , przedmuchów. Zagadka trwa dalej... Kolejna rzecz oglądanie bloku czy cały czy nie ma pęknięć przynajmniej z zewnątrz tam gdzie można dojrzeć gołym okiem. I tutaj jedynym punktem zaczepienia jest wyżłobienie powstałe w bloku przy kanale olejowym. Nie jest to duży ubytek ale czuć go pod paznokciem.
wklejam link do foto https://www.fotosik.pl/zdjecie/1226c7ec0ea581d4
Czy to może być przyczyna awarii ? Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym u siebie w aucie? Może ten typ tak ma i gdzie indziej należy szukać przyczyny ?
Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Na wstępie chciałem się przywitać. Jest to mój pierwszy post na forum i jeśli coś robię źle proszę o wybaczenie
Od prawie dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem Kia Cee'd 1,6 crdi 90KM z 2007r ,aktualny przebieg ponad 220tyś km. Nic się nie działo, standardowe wymiany płynów , filtrów itp
Niestety jakiś miesiąc temu moje szczęście się skończyło. Awaria objawiła się wyrzuceniem oleju do a następnie przez zbiorniczek wyrównawczy - wysokie ciśnienie aż bąblowało. Brak jakichkolwiek innych symptomów awarii. Moc w normie , auto odpalało bez problemu , nie kopci, kompletnie nic poza tym olejem w zbiorniczku którego było na tyle dużo że aż się przelewało. Na bagnecie poziom oleju z full spadł poniżej połowy skali. Podjechałem do mechanika mam dość blisko, wstępna diagnoza uszkodzona chłodniczka oleju lub uszczelka pod głowicą, ewentualnie sama głowica lub w najgorszym przypadku pęknięty blok. Zrobiony test na UPG wyszedł pozytywnie. Na pierwszy ogień poszła chłodniczka oleju. Mechanik stwierdził że jest ok trzyma ciśnienie itp. Uszczelnienie do podstawy filtra oleju też wygląda ok. Decyzja - zdejmujemy głowicę i patrzymy co się dzieje. Głowica sprawdzona na szczelność , wyczyszczona, splanowana doprowadzona do stanu jak nowa - wszystko jest ok. Uszczelka cała nie widać uszkodzeń , przedmuchów. Zagadka trwa dalej... Kolejna rzecz oglądanie bloku czy cały czy nie ma pęknięć przynajmniej z zewnątrz tam gdzie można dojrzeć gołym okiem. I tutaj jedynym punktem zaczepienia jest wyżłobienie powstałe w bloku przy kanale olejowym. Nie jest to duży ubytek ale czuć go pod paznokciem.
wklejam link do foto https://www.fotosik.pl/zdjecie/1226c7ec0ea581d4
Czy to może być przyczyna awarii ? Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym u siebie w aucie? Może ten typ tak ma i gdzie indziej należy szukać przyczyny ?
Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam