Uszczelka pod głowicą
Napisane: 15 cze 2020 17:40
Cześć [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
W skrócie i na temat
Kia Proceed 1.6 126km, aktualnie przebieg 185tys km zakupiona niecaly rok temu, po zakupie założona instalacja gazowa od tego czasu zrobione około 8tys
Moc w normie, brak zadławien, bardzo sporadyczne problemy z zapalaniem (za drugim zawsze zapali) może z 5 razy od kiedy posiadam.
Nowy termostat: verstat miesiąc temu (z powodu przegrzania na trasie)
Test na UPG: pozytywny
Kompresja (od strony rozrzadu)
1cyl- 9.25
2cyl- 8
3cyl- 8.1
4cyl- 9.5
Temperatura na zegarach klasycznie dla tego silnika około 87°C, w komputerze przy prędkości około 100km/h dochodzi do 105°C, czasem wiecej w zależności od temperatury zewnetrznej. Na postoju i zagrzanym silniku około 90°C-100°C
Objawy:
-Pobór oleju (Shell 5w30) : 3,7L / 8000km
-Praktyczny brak kopcenia, czasem delikatnie na biało na postoju (przy gazowaniu nic)
-Przegrzewanie sie silnika, głównie przy staniu na światłach, po ruszeniu z reguły temperatura maleje
-Wentylator chłodnicy jak już się załączy to nie wyłącza zapewne z racji wysokiej temperatury w kompie (jest tak od momentu zakupu ale myślałem, że ten typ tak ma). Według kompa włącza się przy 96°C
Oczywiście UPG będzie robiona ale chcę uniknąć ponownie takiej samej sytuacji.
Chyba za mały przebieg na gazie, żeby obwiniać podtlenek gazu o wypalenie zaworów?
Może pierścienie? Czy płukanka (liqui moly Profi) może wprowadzić jakieś zmiany przy obecnej ilości spalanego oleju?
Czy raczej nastawić się na kompletny remont pierścieni, zaworów i głowicy?
Jesli ktoś robił podobny zabieg prosiłbym o informację jaki koszt.
W skrócie i na temat
Kia Proceed 1.6 126km, aktualnie przebieg 185tys km zakupiona niecaly rok temu, po zakupie założona instalacja gazowa od tego czasu zrobione około 8tys
Moc w normie, brak zadławien, bardzo sporadyczne problemy z zapalaniem (za drugim zawsze zapali) może z 5 razy od kiedy posiadam.
Nowy termostat: verstat miesiąc temu (z powodu przegrzania na trasie)
Test na UPG: pozytywny
Kompresja (od strony rozrzadu)
1cyl- 9.25
2cyl- 8
3cyl- 8.1
4cyl- 9.5
Temperatura na zegarach klasycznie dla tego silnika około 87°C, w komputerze przy prędkości około 100km/h dochodzi do 105°C, czasem wiecej w zależności od temperatury zewnetrznej. Na postoju i zagrzanym silniku około 90°C-100°C
Objawy:
-Pobór oleju (Shell 5w30) : 3,7L / 8000km
-Praktyczny brak kopcenia, czasem delikatnie na biało na postoju (przy gazowaniu nic)
-Przegrzewanie sie silnika, głównie przy staniu na światłach, po ruszeniu z reguły temperatura maleje
-Wentylator chłodnicy jak już się załączy to nie wyłącza zapewne z racji wysokiej temperatury w kompie (jest tak od momentu zakupu ale myślałem, że ten typ tak ma). Według kompa włącza się przy 96°C
Oczywiście UPG będzie robiona ale chcę uniknąć ponownie takiej samej sytuacji.
Chyba za mały przebieg na gazie, żeby obwiniać podtlenek gazu o wypalenie zaworów?
Może pierścienie? Czy płukanka (liqui moly Profi) może wprowadzić jakieś zmiany przy obecnej ilości spalanego oleju?
Czy raczej nastawić się na kompletny remont pierścieni, zaworów i głowicy?
Jesli ktoś robił podobny zabieg prosiłbym o informację jaki koszt.