Strona 1 z 1

Uszczelka pod głowicą

Napisane: 15 cze 2020 17:40
przez Fitte
Cześć [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
W skrócie i na temat
Kia Proceed 1.6 126km, aktualnie przebieg 185tys km zakupiona niecaly rok temu, po zakupie założona instalacja gazowa od tego czasu zrobione około 8tys
Moc w normie, brak zadławien, bardzo sporadyczne problemy z zapalaniem (za drugim zawsze zapali) może z 5 razy od kiedy posiadam.

Nowy termostat: verstat miesiąc temu (z powodu przegrzania na trasie)

Test na UPG: pozytywny

Kompresja (od strony rozrzadu)
1cyl- 9.25
2cyl- 8
3cyl- 8.1
4cyl- 9.5

Temperatura na zegarach klasycznie dla tego silnika około 87°C, w komputerze przy prędkości około 100km/h dochodzi do 105°C, czasem wiecej w zależności od temperatury zewnetrznej. Na postoju i zagrzanym silniku około 90°C-100°C

Objawy:
-Pobór oleju (Shell 5w30) : 3,7L / 8000km
-Praktyczny brak kopcenia, czasem delikatnie na biało na postoju (przy gazowaniu nic)
-Przegrzewanie sie silnika, głównie przy staniu na światłach, po ruszeniu z reguły temperatura maleje
-Wentylator chłodnicy jak już się załączy to nie wyłącza zapewne z racji wysokiej temperatury w kompie (jest tak od momentu zakupu ale myślałem, że ten typ tak ma). Według kompa włącza się przy 96°C

Oczywiście UPG będzie robiona ale chcę uniknąć ponownie takiej samej sytuacji.
Chyba za mały przebieg na gazie, żeby obwiniać podtlenek gazu o wypalenie zaworów?
Może pierścienie? Czy płukanka (liqui moly Profi) może wprowadzić jakieś zmiany przy obecnej ilości spalanego oleju?

Czy raczej nastawić się na kompletny remont pierścieni, zaworów i głowicy?
Jesli ktoś robił podobny zabieg prosiłbym o informację jaki koszt.

Re: Uszczelka pod głowicą

Napisane: 15 cze 2020 20:52
przez Piejar
Silnik z LPG mocniej się grzeje, miałem tak dawno w Xsarze, więc nie dziw się że na każdych światłach dmuchawa się kręci.
A ten test na UPG to CO2 w płynie chłodzącym?
Nie do końca rozumiem powiązanie wypalania zaworów (?) z UPG?
A czy szukałeś też innych dróg ucieczki oleju? Jakieś wycieki itp?

Re: Uszczelka pod głowicą

Napisane: 15 cze 2020 21:42
przez Fitte
Piejar napisał(a):Silnik z LPG mocniej się grzeje, miałem tak dawno w Xsarze, więc nie dziw się że na każdych światłach dmuchawa się kręci.
A ten test na UPG to CO2 w płynie chłodzącym?
Nie do końca rozumiem powiązanie wypalania zaworów (?) z UPG?
A czy szukałeś też innych dróg ucieczki oleju? Jakieś wycieki itp?


Dmuchawa kręciła od momentu zakupu, gdy jeszcze nie było gazu.
Test to oczywiście sprawdzenie zawartości CO2 w płynie testerem.
Bardziej miałem na myśli, że zawory mogły się wypalić przez lpg i dlatego też jest problem z olejem.
Wycieki jedynie na górnej pokrywie ale nic konkretnego, bardziej zapocenie.

Wysłane z mojego CPH2009 przy użyciu Tapatalka

Re: Uszczelka pod głowicą

Napisane: 16 cze 2020 05:57
przez hevimental
Mam hyundaia z tym samym silnikiem, 100k przejechane na LPG i żadnych problemów z tym związanych nie mam.

Re: Uszczelka pod głowicą

Napisane: 16 cze 2020 06:24
przez pioter
Pomierzone wartości ciśnienia sprężania i branie oleju w takiej ilości wskazują na problem ze szczelnością na drugim i trzecim garnku. Być może tylko pierścienie się zapiekły, ale może coś więcej.