Panowie i Panie mam pytanko.
Dzisiaj w serwisie KIA powiedzieli mi ze w ceedach benzyniakach nie ma pokrywy silnika (gornej czesci).
Chodzi mi oto, ze wydawalo mi sie ze jest tam ta pokrywa caly czas bo nawet sa otwory na srubki zeby te pokrywe przykrecic a przy wymianie oleju zostala ona odkrecona i zapomnieli mi ja przykrecic.
Wiec teraz nie wiem czy mnie poprostu zbyto czy faktycznie w benzynach nie ma tego dekla gornego na silniku?
Ponoc jest to w kazdej benzynie niezaleznie od wersji wyposazenia.
Jak jest w Waszych "cedzarkach"?
pokrywa silnika w benzynie
Moderator: Żandarmeria
-
msiem2
- EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
no bez przesady z tym przegrzewaniem ..... w autach sÂą termostaty. jakby kawaÂłek wyciszenia na masce decydowaÂł o przegrzewaniu - to co by sie dziaÂło podczas jazdy w baaaaaaardzo ciepÂłym klimacie .... gdzie temperatury sÂą o wiele wyÂższe niÂż u nas. a nie sÂłyszaÂłem Âżeby cee'd byÂł tylko na rynki o klimacie umiarkowanym....
-
KZ
EMWU napisał(a):no bez przesady z tym przegrzewaniem ..... w autach sÂą termostaty. jakby kawaÂłek wyciszenia na masce decydowaÂł o przegrzewaniu - to co by sie dziaÂło podczas jazdy w baaaaaaardzo ciepÂłym klimacie .... gdzie temperatury sÂą o wiele wyÂższe niÂż u nas. a nie sÂłyszaÂłem Âżeby cee'd byÂł tylko na rynki o klimacie umiarkowanym....
¯e silniki benzynowe generuj¹ wiêcej ciep³a ni¿ diesle (niektóre maj¹ elektryczne ogrzewanie kabiny bo s¹ za zimne) tajemnic¹ nie jest, to ¿e wymiana ciep³a przez maskê bêdzie mniejsza to te¿ jest doœÌ oczywiste.
Jak kiedyÂś pisaÂłem o tym Âże konstrukcja silnika moÂże uwzglĂŞdniaĂŚ to co silnik oddaje przez maskĂŞ (niewiele ale zawsze) to kilka osĂłb (majÂących pewnie blade pojĂŞcie o wymianie ciepÂła) prĂłbowaÂło sobie kpiĂŚ...
O przegrzewanie to go nie podejrzewam, ale uk³ad ch³odzenia bêdzie bardziej obci¹¿ony, w ekstremalnym przypadku (kilka osób z forum ju¿ po europie podró¿owa³o) mo¿e siê okazaÌ ¿e nie da rady...
- EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
może i masz rację .... ale mi sie wydaje, że tylko mała część ciepła odprowadzana jest bezpośrednio przez blok silnika, chłodzenie odbywa się na poziomie układu chłodzenia - a tutaj żadna część nie jest przykryta ... nawet jeśli zamontowanie maty spowoduje, że pewna część ciepła nie zostanie odprowadzona na zewnątrz - to będzie to wielkość na tyle mała, że nie będzie w stanie zakłócić bilansu cieplnego silnika - przecież ten ma pewne rezerwy. jednocześnie jestem sobie w stanie wyobrazić jakieś super ekstremalne warunki, w których układ chłodzenia doprowadzony na skraj swoich możliwości może potrzebować jeszcze i tej rezerwy - chociaż to wydaje mi się mimo wszystko mało prawdopodobne... przynajmniej w warunkach jakie mamy w Europie .... z drugiej strony jest coraz cieplej ...
generalnie - do chłodzenia służy sprawny układ chłodzenia a nie maska...
pozdr!
generalnie - do chłodzenia służy sprawny układ chłodzenia a nie maska...
pozdr!
-
KZ
-
kris
-
kris
pokrywy silników, w tym benzynowych widać także na stronie KIA http://www.kia.pl/ceed_silniki.htm, więc jak to jest ? są one w Waszych autkach czy nie ?
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
U mnie jest piękny platikowy dekielek - 1,4 CVVT - bo jak rozumiem o tą osłonę chodzi a nie o mate wygłuszającą maskę
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
KZ
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
Matę stosuje się w dieslach, aby wytłumić głośniejszą pracę tego typu silnika i nadać mu bardziej stonowane brzmienie. W benzynach nie dają bo zapewne stwierdzili, że nie ma takiej potrzeby. Jeżeli ktoś jest ciekawy, niech zdejmie matę z diesla i pojeździ. Co do maty w benzynie, robi ona dokładnie to, co w dieslu - zmienia odgłos silnika, nieco go przytłumiając i robiąc go mniej dokuczliwym przy ruszaniu i przy wyższych prędkościach.
Odnośnie potencjalnego przegrzewania: moim zdaniem nie ma takiego niebezpieczeństwa - to nie jest silnik chłodzony powietrzem, aby ograniczenie wymiany ciepła miało spowodować jakieś niekorzystne efekty.
Co więcej, główna część ciepła oddawana jest przez układ chłodzenia i chłodnicę, projektowaną ze sporym zapasem wydajności (pojemność cieplna układu plus powierzchnia oddawania ciepła w chłodnicy plus wentylator chłodnicy) a to ze względu na klimatyzację, a dwa, ze względu na konieczność utrzymywania stabilnej temperatury silnika nawet podczas długotrwałego postoju z uruchomionym silnikiem. Jeżeli oddawanie ciepła przez pokrywę silnika miałoby miejsce w szerszym zakresie to gwarantuję, że po dłuższej jeździe w korkach w upały mielibyście na masce zamiast lakieru bąble i gustowne przebarwienia spowodowane podgrzaniem lakieru. Na dodatek, popatrzcie na silnik - ze względu na jego objętość i masę, powierzchnia oddawania ciepła przez korpus jest znikoma w porównaniu do ilości tego ciepła odbieranej przez układ chłodzenia - wystarczy porównać efektywną powierzchnię chłodnicy do silnika. Oddawanie ciepła przez korpus to są po prostu fistaszkowe wielkości w porównaniu do sprawności chłodnicy i przysłonięcie silnika od góry matą tego bilansu nie zmienia, szczególnie jeżeli zwrócić uwagę, że chłodnica oddaje ciepło powietrzu, które i tak WPŁYWA DO komory silnika i jest wydmuchiwane dołem.
Odnośnie potencjalnego przegrzewania: moim zdaniem nie ma takiego niebezpieczeństwa - to nie jest silnik chłodzony powietrzem, aby ograniczenie wymiany ciepła miało spowodować jakieś niekorzystne efekty.
Co więcej, główna część ciepła oddawana jest przez układ chłodzenia i chłodnicę, projektowaną ze sporym zapasem wydajności (pojemność cieplna układu plus powierzchnia oddawania ciepła w chłodnicy plus wentylator chłodnicy) a to ze względu na klimatyzację, a dwa, ze względu na konieczność utrzymywania stabilnej temperatury silnika nawet podczas długotrwałego postoju z uruchomionym silnikiem. Jeżeli oddawanie ciepła przez pokrywę silnika miałoby miejsce w szerszym zakresie to gwarantuję, że po dłuższej jeździe w korkach w upały mielibyście na masce zamiast lakieru bąble i gustowne przebarwienia spowodowane podgrzaniem lakieru. Na dodatek, popatrzcie na silnik - ze względu na jego objętość i masę, powierzchnia oddawania ciepła przez korpus jest znikoma w porównaniu do ilości tego ciepła odbieranej przez układ chłodzenia - wystarczy porównać efektywną powierzchnię chłodnicy do silnika. Oddawanie ciepła przez korpus to są po prostu fistaszkowe wielkości w porównaniu do sprawności chłodnicy i przysłonięcie silnika od góry matą tego bilansu nie zmienia, szczególnie jeżeli zwrócić uwagę, że chłodnica oddaje ciepło powietrzu, które i tak WPŁYWA DO komory silnika i jest wydmuchiwane dołem.
Wojtek Piszczek
-
Konio
-
siuto
Panowie to jak jest z tym "deklem" plastikowym?
@kris twoj link juz nie bangla, strona została usunieta czy jak?
chodzi mi nie o mate wyciszajaca na masce od spodu bo jej nie ma ale o pkrywe silnika - te gorna bo dolna jest.
Na bloku u gory sa jeszcze 2 otwory ktore pewnie ta pokrywe mocuja.
Kurde chyba zadzwonie do KIA Polska
A i jeszcze jedno jak nie ma tej pokrywy to jest widoczny napis KIA na silniku.
A sprawdzilem w prospekcie reklamowym (niebieska rozkladowka) no i na zdjeciu podpisanym silnik benzyna 1,6 1,4 tego dekielka nie ma. Widoczny jest napis KIA.
@kris twoj link juz nie bangla, strona została usunieta czy jak?
chodzi mi nie o mate wyciszajaca na masce od spodu bo jej nie ma ale o pkrywe silnika - te gorna bo dolna jest.
Na bloku u gory sa jeszcze 2 otwory ktore pewnie ta pokrywe mocuja.
Kurde chyba zadzwonie do KIA Polska
A i jeszcze jedno jak nie ma tej pokrywy to jest widoczny napis KIA na silniku.
A sprawdzilem w prospekcie reklamowym (niebieska rozkladowka) no i na zdjeciu podpisanym silnik benzyna 1,6 1,4 tego dekielka nie ma. Widoczny jest napis KIA.
-
topic
pokrywa silnika w benzynie
Jest pokrywa plastikowa tak owa umnie występuje, przykrecona jest czterema srubami M6,chyba ze masz jeszcze coś innego na myśli
- EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
nie wiem na jakich zdjęciach widziałeś taką "dodatkową osłonę" na silniku. przeglądnąłem jeszcze raz fotki /z różnych źródeł/ i na żadnej nie ma dodatkowej pokrywy... jest duży kawał plastiku z dziurą na bagnet poziomu oleju przykrywający w głównej mierze blok silnika oraz za nim czarna plastikowa klapka z wytłoczonym logo KIA przykręcona na chyba 4 śruby - i to jest wszystko.... nic więcej nie ma ... koniec kropka...
-
topic
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Problem z obrotami na gorącym silniku na benzynie
przez uki100 » 27 lis 2022 19:28 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 11 Odpowiedzi / 5197 Wyświetlone
- Ostatni post przez uki100
29 lis 2022 11:45
-
Problem z obrotami na gorącym silniku na benzynie
-
-
Szarpanie silnika
przez fafa69 » 19 lip 2020 06:28 w Silniki i skrzynia biegów - 13 Odpowiedzi / 8578 Wyświetlone
- Ostatni post przez tom937
10 gru 2020 01:21
-
Szarpanie silnika
-
-
Drgania silnika
przez damek21 » 30 lis 2019 12:45 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 6803 Wyświetlone
- Ostatni post przez damek21
03 gru 2019 17:22
-
Drgania silnika
-
-
Gaśniecie śilnika
przez johnny1976 » 01 lis 2021 19:09 w Silniki i skrzynia biegów - 3 Odpowiedzi / 1931 Wyświetlone
- Ostatni post przez johnny1976
16 lis 2021 19:27
-
Gaśniecie śilnika
-
-
Temperatura silnika < 90’
przez Lasoya » 23 paź 2021 21:40 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 3110 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
25 paź 2021 03:39
-
Temperatura silnika < 90’
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 38 gości