Od razu się tłumaczę włodarzom, że to co znalazłem na forum trochę pasuje a trochę nie pasuje do mojego problemu - stąd nowy wątek.
Mianowicie od początku - zaczęło się od wywalenia checka na trasie. Blisko miałem do domu więc dokulałem się jakieś 2km i auto zdechło prawie pod domem. Na lpg kapa, na pb odpalił i po próbie przełączenia na lpg gaśnie. Gaziarz i diagnoza - padł wtrysk. Wymiana wszystkich. Po jakimś tygodniu/półtora na trasie wywala mi checka znowu. Wizyta na u gazownika i komp pokazał wypadanie zapłonu i sonde za katem. Akurat byłem chwilę przed wymianą oleju i świeczek i jak się okazało - powymianie świec wypadanie zniknęło.
Jednak dzień później znowu check - błąd p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank1. Wszyscy obstawili sondę, która ma już nalatane 240tyś.
Skasowaliśmy błąd i pojeździłem kilka dni na benzynie. Niby na desce check się nie pojawił ale gaziarz polecił sprawdzić na kompie czy błąd nie siedzi w 'błędach prawdopodobnych'. Okazało się że siedział i w sumie dzień później wywaliło go na zegarach - jeżdżąc na benzynie.
Do tego zauważyłem, że na wolnych obrotach silnik ma czkawkę co jakiś czas i strasznie trzepie budą a obroty mam na poziomie 550-600, gdzie wcześniej pamiętam, że na zimnym były w okolicy 1100, a po rozgrzaniu nie spadały poniżej 800-900.
Kupiłem dedykowaną sondę ngk, wymieniłem i co - i nic. Obroty dalej niskie i chodzi nierówno, a błąd dalej siedzi w prawdopodobnych i wczoraj mi go wywaliło na zegary.
Do tego nie wiem czy tak macie w 1.6/1.4 ale jak na wolnych obrotach depne lekko pedał to zanim silnik się wkręci, to słychać syknięcie. Zastanawiam się czy gdzieś nie mam nieszczelności, która będzie winowajcą całego zamieszania, czy po prostu przy tak gwałtownym wciśnięciu pedału, silnik tak mocno/gwałtownie zasysa powietrze i nie jest to żadna nieszczelność w dolocie.
Mój problem różni się od tych na forum, że nie odczuwam żadnego szarpania w żadnym przedziale obrotów. Jedyne co, to wydaje mi się że prosie jest słabsze, ale pewności nie mam bo może się już przyzwyczaiłem i mało mi
Ktoś coś może podpowiedzieć gdzie szukać dalej i co po kolei eliminować?
Na dniach może uda mi się podmienić cewki. Zastanawiam się też czy nie kupić dla świętego spokoju czujnika temperatury płynu chłodzącego bo to grosze, a przewinęło się na forum takie rozwiązanie jednego z problemów.
Co myślicie?
[C1] Słynny błąd p2096
Moderator: Żandarmeria
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Słynny błąd p2096
Jak na moje oko to sonda ci pokazuje, że katalizator poszedł papa - co jest wielce prawdopodobne na elpidżi.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6536
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Słynny błąd p2096
Też obstawiałbym, że kat "pad"
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Słynny błąd p2096
Kurde padło też takie podejrzenie, ale odpycham to od siebie
A powiedzcie mi - kat tak sobie może umrzeć po cichutku? Nie robi się z niego grzechotka?
EDIT
Doczytałem teraz. Jest spora szansa że kat dostał mocno po dupie rok temu podczas mojej przygody z żarciem oleju przez silnik. Szlag by to....Trzeba będzie zajrzeć do środka.
A powiedzcie mi - kat tak sobie może umrzeć po cichutku? Nie robi się z niego grzechotka?
EDIT
Doczytałem teraz. Jest spora szansa że kat dostał mocno po dupie rok temu podczas mojej przygody z żarciem oleju przez silnik. Szlag by to....Trzeba będzie zajrzeć do środka.
Don't Eat Yellow Snow!
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1364
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Słynny błąd p2096
Tak może umrzeć po cichutku. Wykręć sondy i odpal auto jak zacznie sypać białym proszkiem (nie wciągać nosem) to znaczy, że wkład kata = szmelc. Dalsza eksploatacja z usterką grozi poważną awarią silnika – cząstki katalizatora cofnięte do silnika działają jak papier ścierny.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Słynny błąd p2096
gisio napisał(a):Tak może umrzeć po cichutku. Wykręć sondy i odpal auto jak zacznie sypać białym proszkiem (nie wciągać nosem) to znaczy, że wkład kata = szmelc. Dalsza eksploatacja z usterką grozi poważną awarią silnika – cząstki katalizatora cofnięte do silnika działają jak papier ścierny.
Dzięki Gisio. Powiedz mi tylko czy po wykręceniu mam obserwować miejsca po sondach i stąd będzie sypało czy bardziej z wydechu z tyłu? I czy sondy powypinać z wtyczek czy wystarczy je tylko wykręcić z gniazd?
Don't Eat Yellow Snow!
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1364
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Słynny błąd p2096
Wystarczy, że odkręcisz górną sondę i odpalisz silnik (pamiętaj sondy wykręca się na ciepłym silniku w innym razie możesz zerwać gwint). Odpal auto - jak z otworu po sondzie zacznie sypać białym proszkiem to znaczy, że kat się skończył (tak było u Piterka podczas wizyty w ASO). Jak nie będzie w/w zjawiska warto zajrzeć przez otwór sondy kamerą czy wkład jest cały.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Słynny błąd p2096
Raczej bym się od razu nastawiał na kamerkę.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Słynny błąd p2096
Sondę wykręciłem, odpaliłem gadzine i nic się z otworu po sondzie nie wydobyło.
Poszła w ruch kamerka i takie o to efekty:
Co z tych zdjęć szanowni Państwo wnioskują?
Poszła w ruch kamerka i takie o to efekty:
Co z tych zdjęć szanowni Państwo wnioskują?
Don't Eat Yellow Snow!
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Słynny błąd p2096
Wkład wygląda na cały. Tyle tylko można powiedzieć.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Słynny błąd p2096
Jest cały.
Nie mam pojęcia czy widać tu że jest przytkany? Totalnie zapomniałem, że przed remontem silnik żarł litr oleju na 1000km i obstawiam, że wtedy kat mógł dostać po dupie ostro.
Pytanie czy któreś zdjęcie to potwierdza? Nie jestem fanem wywalania hajsu w błoto a jeśli oddam sprawny kat do regeneracji to tak będzie i się zdenerwuje
Nie mam pojęcia czy widać tu że jest przytkany? Totalnie zapomniałem, że przed remontem silnik żarł litr oleju na 1000km i obstawiam, że wtedy kat mógł dostać po dupie ostro.
Pytanie czy któreś zdjęcie to potwierdza? Nie jestem fanem wywalania hajsu w błoto a jeśli oddam sprawny kat do regeneracji to tak będzie i się zdenerwuje
Don't Eat Yellow Snow!
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1615
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: Słynny błąd p2096
A nie jest tak, że są dwa katy i niekoniecznie chodzi o ten w który zajrzałeś?
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: Słynny błąd p2096
A nie jest tak, że po spojrzeniu prze otwór górnej sondy widzisz "sitko" DPFa" a nie katalizatora, który jest za nim ?
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1615
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: Słynny błąd p2096
DPF w benzynie z 2008 roku?
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: Słynny błąd p2096
Geegles napisał(a):DPF w benzynie z 2008 roku?
Ups - Nie popatrzyłem genezę tematu.
Spojrzałem tylko na stopkę kolegi co odpisywal przede mną - on miał diesla i nie pomyslalem ze chodzi o Pb
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Słynny błąd p2096
Jak dla mnie ten kat nie tyle wygląda na cały co jak nowy, więc jeśli leciało przez niego 1 litr oleju na 100 km to coś jest nie tak
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1364
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Słynny błąd p2096
Jak dla mnie wkład katalizatora jest dość poważnie "zaklejony".
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Słynny błąd p2096
Litr na 1000 Rybsą - co nie zmienia faktu, że katalizator i tak dostał baty.
Pod koniec tygodnia kat leci do regeneracji.
Oby to rozwiązało sprawę.
Pod koniec tygodnia kat leci do regeneracji.
Oby to rozwiązało sprawę.
Ostatnio edytowano 24 wrz 2019 15:52 przez kryzys, łącznie edytowano 1 raz
Don't Eat Yellow Snow!
- pawdedi
- Kierownik zmiany
- Posty: 145
- Dołączył(a): 23 mar 2018 22:14
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,4 Pb 90KM
2012
Re: Słynny błąd p2096
Czekam na info odnośnie regeneracji. Jakie koszta?
W Łodzi 450 - 550. Ale to zwykłe "płukanie".
Jeszcze są patenty na "wymianę" wkładu na metalowy / ceramiczny ale nie znalazłem nikogo u mnie mieście.
Zamiennik z metalowym nowy 1050zl.
W Łodzi 450 - 550. Ale to zwykłe "płukanie".
Jeszcze są patenty na "wymianę" wkładu na metalowy / ceramiczny ale nie znalazłem nikogo u mnie mieście.
Zamiennik z metalowym nowy 1050zl.
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Słynny błąd p2096
pawdedi napisał(a):Czekam na info odnośnie regeneracji. Jakie koszta?
W Łodzi 450 - 550. Ale to zwykłe "płukanie".
Jeszcze są patenty na "wymianę" wkładu na metalowy / ceramiczny ale nie znalazłem nikogo u mnie mieście.
Zamiennik z metalowym nowy 1050zl.
Niecałe 400. Firma daje 2lata gwarancji bez limitu km więc zobaczymy co to 'płukanie' da.
Don't Eat Yellow Snow!
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Błąd U0001
przez kakersik » 27 lip 2019 23:36 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 4 Odpowiedzi / 6804 Wyświetlone
- Ostatni post przez pawdedi
06 sie 2019 18:06
-
Błąd U0001
-
-
Błąd P2033
przez kamil_tbg » 17 wrz 2019 08:12 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 8973 Wyświetlone
- Ostatni post przez kamil_tbg
06 wrz 2021 13:14
-
Błąd P2033
-
-
Błąd P0172
przez zlotowq » 05 cze 2020 18:00 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 4031 Wyświetlone
- Ostatni post przez Przemek77
08 cze 2020 09:10
-
Błąd P0172
-
-
Błąd P0807
przez patrykjm3 » 04 kwi 2022 12:13 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 7 Odpowiedzi / 3725 Wyświetlone
- Ostatni post przez patrykjm3
07 kwi 2022 03:32
-
Błąd P0807
-
-
C3 kolejny błąd w cenniku?
przez Zinman » 20 lip 2019 21:29 w Akcesoria i wyposażenie - 2 Odpowiedzi / 4292 Wyświetlone
- Ostatni post przez Adamos
05 wrz 2019 07:27
-
C3 kolejny błąd w cenniku?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości