[C2 i C2FL] Rytmiczne cykanie w okolicy rozrządu/koła pasowego

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
SzymonR
Dopiero co...
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 sie 2019 08:02
Lokalizacja: Olkusz
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2017

[C2 i C2FL] Rytmiczne cykanie w okolicy rozrządu/koła pasowego

13 sie 2019 09:22

Witajcie,
mam problem z autem kupionym dwa tygodnie i 1500km temu. Silnik rytmicznie cyka/popiskuje z okolic rozrządu lub koła pasowego wału. Częstotliwość dźwięku wzrasta wraz ze wzrostem obrotów, nie zmienia się natomiast samo natężenie dźwięku. Dodatkowych objawów brak, auto przyspiesza dynamicznie, nic niepokojącego się nie dzieje. Dźwięk prawdopodobnie był od początku, niestety mimo dość dokładnych oględzin nie został zauważony, bo na zimnym silniku jest prawie niesłyszalny. Nie słychać go też w środku po rozgrzaniu silnika, a przy otwartej masce zagłusza go klekot. Komputer nie zgłasza błędów stałych ani tymczasowych, logi statyczne i dynamiczne w normie (poza lekko ociągającą się zmienną geometrią turbiny), wtryski pracują cichutko. Brak wycieków.

Samochód od pierwszego właściciela, z polskiego salonu. Niestety kupiony od pośrednika i nie mam kontaktu z pierwszym właścicielem. Poza standardowymi przeglądami, miał wymienione oba uszczelniacze wału korbowego, ten od strony skrzyni na gwarancji, ten od strony rozrządu w serwisie zewnętrznym.

Po zakupie pełny serwis wg procedury serwisowej KIA ( w serwisie zewnętrznym, z którego korzystam od wielu lat)- oleje, filtry, czyszczenie smoka. Mechanik nie zauważył tego dźwięku, musiałem zwrócić uwagę. Zdjęty pasek osprzętu, dźwięk pozostał, dzięki czemu wykluczone sprzęgiełko alternatora, napinacz, rolki i pasek. Stetoskop nie pomaga zdiagnozować skąd dobywa się dźwięk, poza ogólnym "z okolic rozrządu/koła pasowego"). Mój mechanik stwierdził, że nie jest kompetentny żeby wykluczyć rozrząd.

Wczoraj wizyta w ASO (auto wypadło z gwarancji- ostatni serwis zrobiony poza ASO przez poprzedniego właściciela), kolejna zupełnie zbędna pełna diagnostyka komputerowa, z której nic nie wynika, poza tym, że przebieg auta (134000) autentyczny i auto w nadspodziewanie dobrym stanie. Kolejne zrzucenie paska osprzętu + stetoskop. Wnioski mechaników z ASO są takie, że to nie może być rozrząd bo dźwięk zupełnie inny. Raczej nie koło pasowe, bo wygląda dobrze i "w tych ceedach nie padały", być może uszczelniacz wału popiskuje, w co szczerze mówiąc trudno mi uwierzyć. Koło pasowe nie zostało zdemontowane. Jeździć- obserwować.

Moje obserwacje są takie, że dźwięk zanika na zimnym silniku, czasem jest cichutki, czasem (ostatnio po intensywnych opadach i wilgoci) nie ma go wcale, robi się głośniejszy po rozgrzaniu. Auto odpala kulturalnie bez najmniejszego kłopotu i typowych dla naciągniętego łańcucha dźwięków, normalnie się nagrzewa i trzyma temperaturę, po zgaszeniu również brak dźwięków charakterystycznych dla padającego rozrządu.

Czy ktoś miał podobny kłopot? Szczerze mówiąc trochę spędza mi to sen z powiek. Nie sam dźwięk, bo z tym mogę żyć, ale brak jednoznacznej diagnozy.

Pozdrawiam,
Sz.

EDIT: Mój mechanik wyklucza na przykład panewkę- inny dźwięk, nie w tym rytmie i brak opiłków w oleju.

Lukeonee
Dopiero co...
 
Posty: 8
Dołączył(a): 06 wrz 2019 18:42
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1.6 GDI Pb 135KM
2013, XL Platinium

Re: Rytmiczne cykanie w okolicy rozrządu/koła pasowego

07 wrz 2019 21:47

Także posiadam ceeda II z silnikiem 1.6 GDI zakupiony 25tysiecy km temu i od samego początku zauważyłem to samo, ale nie zwróciłem uwagi na warunki atmosferyczne, ogólnie jakiegoś stukania z silnika nie zauważyłem, jest takie typowe klikanie, ale to ponoć typowe dla bezpośredniego wtrysku przez pompę, ale niekiedy odpalam silnik i słychać odrazu, że pracuje bezdźwięcznie w kabinie, a czasami odpalę i podczas jazdy podczas przyspieszania w okolicach 1800-2200 obrotów dźwięk jest podobny delikatnie do diesla, a czasem tego nie ma, taki delikatny klekot podczas przyspieszania. Wydaje mi się, że zaraz po zakupie jak pierwszy raz zwróciłem na to uwagę dźwięk był bardziej donośny, typowy klekot diesla, raz byl, a raz nie. Zacząłem na to reagować coraz częściej podczas jazdy wyłączałem radio, nawiew i się wsłuchiwałem, zacząłem od wymiany wszystkiego jak leci na raz, zrobiłem płukankę liqui moly, wlałem olej według specyfikacji liqui moly Special Tec F 5w30, założyłem filtr powietrza od K&N koszt chyba 60€ w rozmiarach oryginalnego, a plus jest taki, że można go umyć i wysuszyć, bo jest bawełniany i ma o wiele większą przepuszczalność powietrza niz papierowe czy jakieś tam inne, ten jest bawełniany o ile dobrze pamiętam, olej w skrzyni biegów też został zlany i wymieniony na nowy, auto wtedy miało 50tysiecy przebiegu, płyn chłodniczy także nowy, nowe świece irydowe od Boscha koszt chyba 65€, wszystko wykonałem w ciągu jednego dnia, po odpaleniu nie było szoku, silnik pracował równiej, nie było takich delikatnych drgań, które były wcześniej, pewnie przez świece, ale wyjechałem z garażu i klikanie było nadal, trochę zmartwiony po 14 godzinach w garażu i sprawdzaniu wszystkiego, od kompresji silnika po wkładanie stetoskopu i endoskopu tu i ówdzie w trakcie oczekiwania aż płyny zleca czy układ chłodniczy się wypluła woda destylowana, ale do rzeczy. Minęły z 4 dni i pojawiło się pierwsze odpalenie auta i cisza, przyspieszanie też przyjemnie bez klikania i tak zostało do około 5 tysięcy kilometrów, później raz się pojawił ten dźwięk spowrotem, nie zastanawiając się długo po pracy pojechałem po olej filtr oleju i wymiana, nie zaszkodzi, a może pomoże i tak było dźwięku nie ma, klikanie odeszło, nie wiem co pomogło, ale poświęciłem mojej kijance sporo czasu i myśli, chyba się odwdzięczyła, albo ja się poprostu przyzwyczaiłem, może wypróbuj mój sposób i daj znać, czy to działa czy to moje urojenia, pozdrawiam :icon_biggrin:

AUTOR WĄTKU
SzymonR
Dopiero co...
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 sie 2019 08:02
Lokalizacja: Olkusz
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2017

Re: Rytmiczne cykanie w okolicy rozrządu/koła pasowego

11 wrz 2019 11:41

Tyle, że u Ciebie to benzyna- u mnie ON. Mocno inna konstrukcja silnika. Z resztą, od zakupu zrobiłem już trochę ponad 6k i odrobinę mniej mnie straszy. W zaprzestaniu myślenia o pierdołach pomógł też check engine, który się niedawno zapalił (brudny EGR jak sądzę) i tym muszę się zająć. Tak czy owak, auto jeździ, EGR się wyczyści i jeździć będzie dalej. Mam nadzieję ;)

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl