[C2] Wymiana rozrządu i komplikacje

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
cortx
Przedszkolak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 19 sty 2019 08:28
Lokalizacja: Ząbki
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014

[C2] Wymiana rozrządu i komplikacje

18 kwi 2019 17:43

Panowie, proszę o opinie/poradę 2 dni temu odpaliłem samochód poczym zgasł. Jakby nie trzymał obrotów. Aby nie zgasł musiałem cały czas dodawać gazu i tak jakby obroty mu się pomieszały ( obrotomierz pokazywał 2000 obr. a silnik brzmiał jak by 1000-1200. Jak puszczałem gaz to od razu samochód gasł.
3 tygodnie temu robiłem remont silnika. Regenerowana była głowica i robiony rozrząd.
Podczas remontu mechanik mówił że w tych silnikach strasznie cięzko wymienia się rozrząd ponieważ łańcuch jest bardzo mocno wbity w koła zęba. Ciężko go było wybić a później Ciężko było założyć. Ale ponoć się udało. Przejechałem 500 km i powstałą wyżej opisana usterka. Mechanik powiedział że pewnie będzie trzeba wymienić cały wał i musi być oryginalny bo inaczej nie ma szans. Czyli wizyta w ASO.

Spotkaliście się z czymś takim ??

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

19 kwi 2019 05:44

No cóż, pan Kowalski nie wiedział jak, ale robił - i zapewne przeskoczył Ci rozrząd, stąd te objawy. Ile razy można powtarzać, ze ASO wcale nie jest takie drogie - szczególnie, kiedy za poważną robotę biorą się Ci, co nie mają pojęcia o danej jednostce, a jak spartolą, to potem wymyślają kolejne mityczne usterki i każą płacić za zbyteczne naprawy lub za usuwanie skutków własnych, karygodnych błędów.
Rzeczoznawca, niech za ponowną naprawę płaci warsztat, bo jak widzę jest tradycyjna próba zepchnięcia winy na inna usterkę - bo co, wał był do wymiany, a on o tym nie powiedział??? Polecam program TVN Turbo "Będzie pan zadowolony" - podejrzewam, że Twój warsztat już tam był jako gwiazda programu.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
cortx
Przedszkolak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 19 sty 2019 08:28
Lokalizacja: Ząbki
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

19 kwi 2019 16:22

Czyli myślicie ze po prostu robota została spierdzielona? Mam paragon i wydruk od mechanika co zostało wymienione i za jaka kwotę tak wiec jeśli coś to myśle ze mogę liczyć na gwarancje i wykłócać się aby naprawił bez dodatkowych kosztów dla mnie. Pytanie czy silnik się nie wysypał. Mechanik jeszcze sprawdza...

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

19 kwi 2019 17:41

cortx napisał(a):Mechanik jeszcze sprawdza...

Ten sam, który robił? Myślisz, że przyzna się do błędu i weźmie koszty (zapewne spore) na siebie? Właśnie coś wspominałeś o rzekomym "mocnym wbiciu łańcucha" (pierwsze słyszę) i o wymianie wału ...
Nie, wymyśli kolejną usterkę, która też podobno będzie do zrobienia. Niech jednostkę obejrzy ktoś, kto się zna, a najlepiej weź rzeczoznawcę - bez faktury skasuje Cię na 100 - 200 zł za opinię, a jeśli się okaże, że winą jest partactwo, to będziesz miał mocny argument w ręku.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
cortx
Przedszkolak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 19 sty 2019 08:28
Lokalizacja: Ząbki
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

19 kwi 2019 22:30

No właśnie ie jak zacznie wymyślać to chce wezwać rzeczoznawcę. Zapłaciłem za wszystko 4700 - za remont silnika, rozrząd, płyny, uszczelki itp. Samochód miał śmiało jeździć. Zobaczę i poczekam na ostateczna diagnozę mechanika.
Pojechałem teraz do tego samego bo liczę na uczciwość tego jegomościa. Jakbym pojechał do innego to mógłby się wyprzeć ze jak ktoś inny tam zaglądał to on umywa ręce.
Dam znać jaka będzie diagnoza. Na razie dzięki za podjęcie tematu.

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

24 kwi 2019 21:55

W jednym poście - 3700 za regenerację głowicy i słowo uczciwość...

"mocno wbite" - pewnie chodziło o koło zębate rozrządu na wale/wałku.

GMP względem wałków rozrządu powinien ogarnąć w 30 sek każdy koleś z zawodówki. Cicho liczę (życzę) na jakąś elektroniczną bzdurę.

AUTOR WĄTKU
cortx
Przedszkolak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 19 sty 2019 08:28
Lokalizacja: Ząbki
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

25 kwi 2019 06:48

Dokładnie to 4700. Regeneracja głowicy, rozrząd, płyny , filtry i robocizna.
Mechanik podejrzewa ze koło mogło przeskoczyć i dzieje się tak ze wał korbowy trzeba wymienić na oryginalny bo inaczej dalej będzie przeskakiwało. Ponoć wymiana wału w tych silnikach (1,4 73 kw) jest mega kłopotliwa bo trzeba wyjmować cały silnik... Jak poczytałem to podejrzewam czujnik położenia wału. Świece maja na sobie czarny nalot i musiałem promować gazem aby samochód nie zgasł.

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

26 kwi 2019 22:45

zakładam że 1000 zł to rozsądna cena za wymianę rozrządu więc 3700 za głowicę...

AUTOR WĄTKU
cortx
Przedszkolak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 19 sty 2019 08:28
Lokalizacja: Ząbki
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

27 kwi 2019 06:59

Wczoraj dostałem inf od mechanika. Przeskoczyło koło zębate które zostało źle obsadzone na wale korbowym ( o ile dobrze zrozumiałem). Została uszkodzona głowica. Jak wspominałem wcześniej mechanik podejrzewa ze trzeba będzie wymienić wał korbowy bo inaczej tego koła zębatego nie da się dobrze obsadzić na starym wale.
Nie chce mi się wierzyć ze wymiana rozrządu co jest naprawą dosyć powszechną i wręcz eksploatacyjna jest aż tak rozległa. Wał korbowy ponoć około 3000 zł i aby go wymienić trzeba wręcz wyjmować cały silnik. Mechanik zaproponował ze ewentualnie można koło zębate przyspawać do wału.
Panowie pomocy bo z jednej strony nie chce odposcic mechanikowi bo przez jego błąd znów głowica jest rozwalona ale jak ma dalej tak patrolic to pozdrawiam.
Szczęście ze mechanik sam przyznał się do błędu. I jeśli na 100 % będzie pewny ze wymiana wału naprawi problem to tylko zapłacę za wał a reszte mechanik bierze na siebie.

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

27 kwi 2019 07:51

cortx napisał(a):które zostało źle obsadzone na wale korbowym

Jakie zapłacę za wał ????? Usterka powstała w wyniku SPARTOLONEJ ROBOTY, a nie dlatego, że nastąpiła samoistnie awaria, więc za naprawę w 100% POWINIEN ZAPŁACIĆ PARTACZ!!! I co on proponuje - spawanie do wału ????????????????????? A w oryginale było przyspawane ??????????????? Nie ???????? A działało ... :iiam:
On nadal nie ma bladego pojęcia, jak to zrobić i Ty dalej chcesz mu zostawić swoje auto ???????????
No to brnij, brnij, jaką kolejną pozycję będziesz u niego naprawiał, na co wydasz kolejne tysiące? Ten PARTACZ i NACIĄGACZ nie powinien zbliżać się z narzędziami na 10 metrów do samochodu, może pracować co najwyżej na zmywaku, i to tylko z blaszanymi naczyniami, bo ceramiczne na pewno potłucze.
Oczywiście czeka Cię zapewne droga sądowa w dochodzeniu roszczeń, bo tacy mistrzowie destrukcji zawsze starają się zwalić winę na cokolwiek, byle nie ponosić konsekwencji swojej niewiedzy i braku umiejętności. Pierwsze co musisz zrobić - natychmiast niech obejrzy to "dzieło" rzeczoznawca, który napisze opinię, bez tego ten RZEŹNIK SILNIKA będzie dalej naciągał Cię na kasę. Nie masz wiedzy w zakresie, w którym ten gość daje koncert knocenia, musisz mieć kogoś, kto obiektywnie zajmie się sprawą i uchroni Cię od macek NACIĄGACZA!

Pozdrawiam przy okazji wszystkich, którzy twierdzą, że ASO jest drogie i nie opłaca się tam serwisować auta, lepiej u pana Zenka, co to dziś robi Kamaza, a jutro bierze się za nowoczesny silnik z toną elektroniki, wymagający specjalistycznej wiedzy ... Jak działają tacy geniusze, w przypadku łudząco podobnym do Twojego, świetnie opisuje i pokazuje Michu:
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
cortx
Przedszkolak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 19 sty 2019 08:28
Lokalizacja: Ząbki
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

27 kwi 2019 14:36

Największy problem to to ze kompletnie nie znam się na mechanice dlatego pomysł z rzeczoznawca jest Ok. W po iedzialek będę dzwonił.
Podczas pierwszej naprawy gdzie była regenerowana głowica i rozrząd mechanik zadzwonił do mnie ze dowiadywał się jak to jest z wymiana rozrządowów w tych silnikach i od razu w hurtowni z częściami zaproponowali mu wymianę koła zębatego razem z Wałem korbowym. No ale mechanik powiedział ze trochę pomeczy się i wymieni samo koło zębate i wbije je w wał korbowy. No ale tak wbił ze się obróciło. Pytanie czy od samego początku nie trzeba było wymienić tego wału ?
Dodam ze podczas pierwszej naprawy silnik miał kompresje rzędu 5 ba na dwóch cylindrach i około 7-8 ba na pozostały dwóch- silnik zimny. Na ciepłym miał około 8-9. Większość mechaników mowila ze silnik się skończył. Podczas naprawy okazało się ze podczas próby olejowej ciśnienie podniosło się tylko o 1 ba i mechanik stwierdził ze Doł silnika jest Ok. Wykonał regenerację głowicy. ciśnienie po remoncie było Ok. Silnik pracował cichutko tylko spaprał ten rozrząd do czego się przyznaje. Nie bronię go w żadnym stopniu ale teraz trochę głupio byłoby od niego się wynieść No chyba ze odda 4700 to wtedy tak.

k@li1
Dopiero co...
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 gru 2018 14:46
Lokalizacja: Szczecin
Grupa: Szczecińska
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 110KM
2014

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

27 kwi 2019 22:03

To wszystko co piszesz to jakieś grubymi nićmi szyte...
Napewno powiedział wał korbowy? Może rozrządu...
Chyba że Ty coś tu mieszasz...

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
emilemil
Dyrektor
 
Posty: 779
Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
Lokalizacja: Polska
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

28 kwi 2019 07:08

Dziwi Mnie, że gość Ci tak namieszał,tobie nie oświeciła się lampka i mało tego dalej z nim gadasz bez konsekwencji dla niego. Nie wspomne już o tym spawaniu.

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

28 kwi 2019 10:03

Cortx – to co opisujesz to o jakąś pomstę do nieba woła! Koło o którym mówi Twój mechanik nie jest w żaden sposób wbijane na wał a jego położenie w stosunku do wału ustala klin. Jeżeli miejsce w wale na klin nie jest wyrobione to nie ma potrzeby wymiany wału korbowego! Dodatkowo przy wymianie wału trzeba dobrać odpowiednio panewki a jest iż aż 5 selekcji w zależności od oznaczeń na korbowodach oraz nowym wale.

Idźmy dalej: napisałeś o pomiarze kompresji, która wyniosła 8-9 bara a powinna wynosić standardowo 12,5 a minimalnie to 11. Próba olejowa wskazuje na uszkodzenia pierścieni lub gładzi cylindrów co za tym idzie po zdjęciu głowicy pierwsze co powinien zrobić mechanik to ocenić i zmierzyć średnicę i odchyłkę kształtu cylindrów (to zaledwie 10 minut pracy przy „otwartym” silniku).

No ale jak mechanik widzi LPG to na bank musi to być głowica.

Staram się zawsze zachować ostrożność nazywając rzeczy po imieniu ale jeżeli to co piszesz jest prawdą to wybacz ale traktują Cię jak „frajera” i naciągają na kolejne nieuzasadnione koszty.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

AUTOR WĄTKU
cortx
Przedszkolak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 19 sty 2019 08:28
Lokalizacja: Ząbki
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

28 kwi 2019 11:42

Bardziej o co podejrzewam mechanika to niewiedza na temat tych silników niż chęć naciągnięcia mnie na coś więcej ( No chyba ze przez jego niewiedzę wpędza mnie w dodatkowe niepotrzebne koszty). Mam wszystkie kwity z poprzedniej naprawy ( faktura, paragon ) hdzie opisane są wszystkie części i naprawa. Jeśli głowica została uszkodzona to wszystko będzie naprawiał ze swojej kieszeni. Robocizny wiadomo teraz żadnej nie będzie liczył i mnie nią obciążał tak wiec jeśli chciał by mnie naciągnąć to chyba nie w ten sposób a przez niewiedzę i wpędzanie mnie w dziwne koszty.
Tak wiec co radzicie? Zabrać samochód, żądać 100% zwrotu kosztów poprzedniej naprawy ? No bo jeśli tak jak piszesz gisio mechanik nawet dobrze nie stwierdził czy pierścienie są Ok No to chyba dobrze to o nim nie świadczy...tylko teraz co jeśli spartolenie rozrządu spowodowało jeszcze większe usterki w silniku? Ewentualnie jak odbiorę samochód od mechanika to rzeczoznawca i sprawa sądowa... ?

Avatar użytkownika
emilemil
Dyrektor
 
Posty: 779
Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
Lokalizacja: Polska
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

28 kwi 2019 13:08

Zwrot kosztów doprowadzenia auta do stanu poprzedniego ale działającego, jak miało być po naprawie. Oczywiście naprawa w innym warsztacie/serwisie, a jak nie to niestety chyba prawnik apotem sąd.

Szczerze to boję się, że szybko tego nie zrobisz ;/

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

28 kwi 2019 13:45

Niestety NIE MA KLINA. Jest moment dokręcenia 125-137 Nm śruby koła pasowego osprzętu, który powoduje odpowiednie zblokowanie koła zębatego rozrządu. Zazwyczaj Pan Mechanior skręcał jakośtam pneumatem i było ok, nie tym razem... Śruba jednorazowego użytku, każde skręcenie/odkręcenie z wymaganym momentem zmienia strukturę materiału.

Wersja lajt - tylko obrócone koło zębate na wale, (ok kilka stopni, rozstrojony rozrząd, brak kompresji, przesunięty zapłon), bez kolizji i uszkodzenia zaworów. Prawdopodobne jeśli silnik jakoś działa i nie słychać odgłosów uderzeń. Do naprawienia za kilkaset zł.

Wersja hard - obrócone koło zębate, kolizja i skrzywienie zaworów. Silnik nie powinien odpalać. Remont głowicy 2,5kPLN.

Wersja total ultimate - obrócone koło zębate o część obrotu, skrzywione zawory, skrzywione korbowody, pęknięty/e tłok. Do wymiany prawie wszystko, robota głowicy, nowe panewki DOBRANE pod wał i korbowody, panewki główne dobrane pod blok, nowy wał jeśli jeśli ślady zużycia co prawdopodobne po 150kkm. Tłoki tylko oryginalne, tulejowanie bloku. Nowy wał 1600 zł... całość z 8 kPLN?

Pomysł ze spawaniem prymitywny ale bardzo skuteczny. Wersja demontowalna - próbowałbym nawiercić otwór na czole wału i koła zębatego, 3-4mm, włożyć śrut o zbliżonej średnicy. Sądzę, że ew. próba przestawienia się rozrządu nie ścięłaby śruta. Oczywiście skręcenie kół z odpowiednim momentem.

Robiony rozrząd - czy wymieniony komplet, ze ślizgami? Nowy typ łańcucha to inne ślizgi, inny napinacz. Jeśli wymiana połowiczna to może przeskoczył łańcuch na kołach zębatych. Czy nowy napinacz działa prawidłowo? I czy wiemy jak powinien działać? ;)

Na forach renault nie ma tygodnia z takim problemem nieumiejętnego złożenia rozrządu.

Cortx poproś mechaniora, niech pokaże manual serwisowy silnika. Jeśli nie ma to Wam podeślę.

AUTOR WĄTKU
cortx
Przedszkolak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 19 sty 2019 08:28
Lokalizacja: Ząbki
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

28 kwi 2019 14:42

No ogólnie silnik nie odpala, a jak chwile zaskoczy to słychać takie rzężenie i za chwile gaśnie. Mechanik na razie zajrzał i zobaczył ze koło przeskoczyło i podejrzewa ze głowica do remontu.
Nie mam teraz przed sobą faktury ale z tego co pamietam to ślizgi tez były wymienione.
No właśnie. Spisze sobie na krateczkę wasze rady, uwagi i pytania do mechanika. ( z góry wielkie dzięki za podjęcie tematu). Czekam tydzień jeszcze bo teraz mechanik nie pracuje i po majowce będę coś wiedział. Czyli ogólnie jak mechanik powie ze wymiana wału korbowodowego pomoże to sceptycznie do tego podejść? Tylko teraz pytanie. Przy tym co opisałem czy jest szansa ze to faktycznie wał czy bardzo mało prawdopodobne i to mechanik źle coś obsadził, ustawił i stad taka akcja ?
Dodam ze auto przed remontem jeździło i paliło tylko miało niepoprawna kompresje i pracowało nie równo na zimnym silniku. Jak się silnik rozgrzał to wszystko było na tip top.

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

28 kwi 2019 15:46

Przemek77 napisał(a):Niestety NIE MA KLINA


Tak to wygląda w katalogu. Zrozumiałem, że mowa jest o kole wału a nie wieńcu zębatym ...

Najbardziej prawdopodobne jest to co napisał Przemek77 - nieprawidłowy moment dokręcenia śruby koła.

Obrazek

cortx - swoją drogą to masz auto z 2014 roku i jak nie przekroczyłeś 150 tys km i instalacja jest "fabryczna" to powinieneś mieć jeszcze gwarancję?

EDIT: prześledziłem Twoje posty i masz "niefabryczne" LPG :(
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

marcin_jaw
Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 03 wrz 2015 18:50
Lokalizacja: Wrocław <-> Ostrów Wielkopolski
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2009, Optimum+

Re: Wymiana rozrządu i komplikacje

28 kwi 2019 17:38

Co do trudności z wymianą rozrządu to na pewno nie jest skomplikowanym rozrządem. Nie jestem mechanikiem a sam sobie wymieniłem rozrząd w tym silniku(1.4 109km) i był to drugi rozrząd w moim życiu w tym pierwszy na łańcuchu. Trochę rozbierania a sama wymiana łańcucha, napinacza i ślizgów to bajka. Poziom trudności zbliżony do zmiany łańcucha w rowerze. Strach pomyśleć co twój mechanik by zrobił gdyby dostał naprawdę trudny rozrząd do wymiany.
Pierwsze pytanie to dlaczego mechanik wymieniał koło zębate na wale korbowym podczas remontu silnika? Było tak zużyte? Drugie czy założył oryginalny zestaw rozrządu? Napinacz jest kluczowym elementem i można znaleźć wiele postów w sieci jak skończyła się praca na zamienniku napinacza. Ja wymieniałem przy 200tys. profilaktycznie(łańcuch,ślisgi,napinacz i kzfr). Koło na wale korbowym pozostało. Było w idealnym stanie.
Poza tym jest ono najpewniej opasanym kołem w całym rozrządzie przez łańcuch. Więc jeśli coś przeskakuje to przeważnie wina napinacza. W twoim przypadku przy eksperymentach z kołem na wale może coś uszkodził próbując je ściągnąć i wbijając nowe. Nie wymieniałem go ale czasem nie jest ono mocowane na "gorąco" co by tłumaczyło męki mechanika? Po zdjęciach w sieci rzeczywiście nie widać klina a u mnie siedziało na pewno na sztywno

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl