Strona 1 z 1

1.6 CRDI - Ubywa płynu chłodzącego

Napisane: 10 kwi 2019 12:10
przez marp123
Witam wszystkich, od paru dni zaobserwowałem ubywanie płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. Po obejrzeniu silnika nie widać miejsca wycieku. Kolor spalin również nie jest niepokojący, a pod korkiem oleju czyściutko (brak osadu), również poziom oleju nie podnosi się. Zamówiłem dla pewności test CO2 dla sprawdzenia spalin w układzie chłodzenia. Zastanawiam się jeszcze czy płyn nie ucieka przy nagrzewnicy. Mam nadzieję że to nie kwestia UPG czy czegoś jeszcze gorszego :( Moje pytanie brzmi natomiast:

1. Czy macie jakieś pomysły gdzie szukać wycieku lub co może być przyczyną?
2. Gdzie jest zlokalizowana nagrzewnica, żeby się do niej dostać i obejrzeć czy nie ma wycieków (na dywanikach z przodu sucho)

Re: 1.6 CRDI - Ubywa płynu chłodzącego

Napisane: 20 kwi 2019 22:52
przez lalas
A dużo tego płynu ubywa w skali np miesiąca?
Ja kiedyś w Lagunie namierzyłem wyciek gdy silnik miał temp roboczą i pracował, na jednym z przewodów, który wchodzi do chłodnicy była nieszczelność i płyn się sączył.

Re: 1.6 CRDI - Ubywa płynu chłodzącego

Napisane: 21 kwi 2019 05:53
przez pioter
Jeżeli spod auta nic nie kapie, to szukałbym jednak przyczyny pod uszczelką głowicy ... Poczekaj na test.

Re: 1.6 CRDI - Ubywa płynu chłodzącego

Napisane: 03 maja 2019 19:22
przez Jasiu90
Kolego obejrzyj dobrze przewody od nagrzewnicy i całą resztę, ja miałem tam jakiegoś gościnnego futrzaka oraz warto przyjrzeć się korkowi od chłodnicy, ta uszczelka lubi się wyrobić.

Re: 1.6 CRDI - Ubywa płynu chłodzącego

Napisane: 09 maja 2019 09:53
przez Przemek77
Mod- poprawa chłodzenia bloku i głowicy

https://www.youtube.com/watch?v=Twbtou-SR58

Re: 1.6 CRDI - Ubywa płynu chłodzącego

Napisane: 08 lis 2019 13:08
przez wader11
hey
Zobacz czy nie cieknie pod autem - mi uciekał przez magistralę wodną :) . Wymienione na używkę i jak ręką odjął.
Pozdrawiam

Re: 1.6 CRDI - Ubywa płynu chłodzącego

Napisane: 08 lis 2019 22:58
przez pioteer
Przemek77 napisał(a):Mod- poprawa chłodzenia bloku i głowicy


Zastanawia mnie jak możliwe, że fabryka nie robi tego tak by taki mod był zbędny (zważywszy jak banalne jest jego zastosowanie na etapie składania silnika w fabryce)? Nie zauważają problemu przegrzewania się dalszych cylindrów, czy też problem pojawia się po gwarancji?