Już kiedyś pytałem o swoja przypadłość jednak nie znalazłem odpowiedzi. Watek poprzedni
viewtopic.php?f=36&t=9818&p=189791#p189791
Rzecz dotyczy Ceed I po lifcie 2010r 1,6 PB 126kM
Wrócę znowu do tego gdyż te objawy chwilowego spadku mocy jakby się nasilały. Zacząłem ciut szukać po różnych forach i przyszła mi myśl czy to czasami nie jest to koło zmiennych faz rozrządu. Jakie są objawy jego uszkodzenia oprócz hałasowania? Czy chwilowe spadki mocy w granicach zawsze tych samych obrotów mogą być spowodowane złym ustawianiem tego koła? Z grubsza, to ten element zmienia czas/moment otwarcia zaworów dolotowych tak? Czyli teoretycznie może chyba wpływać na moje delikatne jakby przyhamowanie mocy w okolicach 2000 obrotów. Po przekroczeniu powiedzmy 2100 obrotów samochód dostaje kopa , czuję to takim szarpnięciem i zauważalnym wzrostem mocy ( można by to porównać, ten chwilowy spadek mocy, z turbodziurą w dieslu) . Dodam tylko , że mam przejechane obecnie 98,5kkm. Rozrządu jeszcze nie sprawdzałem , luzów zaworowych też. Może to będzie śmieszne co napiszę ale trochę mnie dziwi brak w tymi silnika przepływomierza. Skąd ECU wie ile zassał powietrza skoro go nie mierzy? A już myślałem, że jestem "mądry" i go na chwilę odepnę hahahah ot takie nawyki z burakowoza TDI
[C1FL] Kolo zmiennych faz -pytanie
Moderator: Żandarmeria
-
aro333 - Przedszkolak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 24 mar 2018 15:52
- Lokalizacja: Siedlce
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 125KM
2010, Comfort
- Przemek77
- Brygadzista
- Posty: 81
- Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
- Lokalizacja: PL
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M
Re: Kolo zmiennych faz -pytanie
Zacznijmy od elementarza cyt "Rozrządu jeszcze nie sprawdzałem , luzów zaworowych też." Kiedy wymieniane świece zapłonowe? Później będziemy rozbijać ECU na atomy.
Wskazany dobry mechanik który zna te silniki, (przypadłości z napinaczem, łańcuchem), wie jak diagnozować, dysponuje endoskopem, oscyloskopem (badanie różnicy między kątem zapłonu a przestawieniem kfzr w zależności od prędkości obrotowej silnika).
Wskazany dobry mechanik który zna te silniki, (przypadłości z napinaczem, łańcuchem), wie jak diagnozować, dysponuje endoskopem, oscyloskopem (badanie różnicy między kątem zapłonu a przestawieniem kfzr w zależności od prędkości obrotowej silnika).
-
aro333 - Przedszkolak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 24 mar 2018 15:52
- Lokalizacja: Siedlce
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 125KM
2010, Comfort
Re: Kolo zmiennych faz -pytanie
Hmmm świece zmieniłem jakby ciut lepiej ale może to subiektywne odczucie. Z tym oscyloskopem - tak sie składa że posiadam takowy tylko pewnie potrzebny jest dwu kanałowy aby obserwować na raz dwie zmienne? Dodam może że same obroty to chyba za mało bo ważne jesty też obciażenie . Przynajmniej tak mi sie wydaje. Na luzie jest cacy. Co ciekawe nie mam tego tez bez klimy czyli bez dodatkowego obciażenia silnika. To zaobserwowałem dopiero teraz. I nie chodzi absolutnie o załaczanie się sprężarki podczas jazdy, bo to czuć całkowicie inaczej. Problem w tym że nie bardzo mam "znachora" do tego silnika . A ASO no cóż dużo za drogie na takie dywagacje typu "eee panie ten typ tak ma"
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1362
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Kolo zmiennych faz -pytanie
Akurat ASO Kia w Siedlcach ma jedną z najniższych stawek płatnych w Polsce! Jak za drogo to przydrożnych "warsztatów" nie brakuje a do tego chwalą się, że spełniają wszelkie wymogi GVO.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
aro333 - Przedszkolak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 24 mar 2018 15:52
- Lokalizacja: Siedlce
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 125KM
2010, Comfort
Re: Kolo zmiennych faz -pytanie
Czy Twój post dodał coś do tematu - NIEEEE. Dla jednego duzo dla drugiego mało, kwestia wzgledna. Byłem raz w tym serwisie i nie wzbudzili mojego zaufania na kwote jaką proponuja . To tyle. Stawka za godzinę to nie wszystko, prawda? A to wg mnie w tym przypadku nie wypada korzystnie dla tego ASO i już. Ty akurat mogłeś być zadowolony, i cieszę sie z tego.
Posty: 5
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Zawór zmiennych faz rozrządu
przez zlotowq » 17 kwi 2020 18:25 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 4239 Wyświetlone
- Ostatni post przez Mmb22
02 sty 2021 09:32
-
Zawór zmiennych faz rozrządu
-
-
[C1]Prawidłowe ustawienie koła zmiennych faz rozrządu
przez Kias » 12 kwi 2023 11:09 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 5923 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
13 kwi 2023 04:16
-
[C1]Prawidłowe ustawienie koła zmiennych faz rozrządu
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 15970 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 10257 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 11770 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości