[C2] Niska kompresja silnika

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
cortx
Przedszkolak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 19 sty 2019 08:28
Lokalizacja: Ząbki
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014

[C2] Niska kompresja silnika

10 lut 2019 15:36

Witajcie ,

Zakupiłem Ceed II 1,4 + lpg 2014 rocznik. Jak odpalam silnik który to stoi 8 godzin na zewnatrz zauważam mocno nie równa prace silnika. Pojechałem do mechanika aby zmierzyć ciśnienie. Pokazało ze każdy cylinder nie ma ciśnienia :

pomiar na zimnym silniku

1 5,0

2 5,0

3 11,8

4 9.8

Pomiar na ciepłym :

1 8,9

2 8,9

3 12,2

4 7,9



Oleju nie bierze spadku mocy nie zauważam. Jak silnik się rozgrzeje to pracuje równo. Ciśnienie silnika wydaje się masakryczne i aż nie możliwe aby przy takim silniku samochód jeździł i to w miare Ok. Podejrzewam aż ze pomiar był źle zrobiony... :roll: Przy rozgrzanym silniku wszystko działa poprawnie. Samochód cicho pracuje, ma siłę, przyśpieszenie, na wolnych obrotach jest równa praca silnika. Oleju nie bierze.

Co myślicie , wypaliły się zawory? Na gazie Kia przejechała już 70 tys km bez regulacji zaworów. Łączny przebieg 150 tys

Przemek77
Brygadzista
 
Posty: 81
Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
Lokalizacja: PL
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M

Re: Niska kompresja silnika

10 lut 2019 19:49

Na ciepłym podładowany akumulator więc szybciej kręci i wyższe ciśnienie. Obroty podczas pomiaru powinny być 200-250 /min. Zimny tzn? 0 st, 20 st?

Świeżo kupione auto? Zmień olej (5W30), zrób płukankę po motodoktorze, zmierz ciśnienie.

Mam coś podobnego u siebie ale bez LPG... Zalej wcześniej Liqui Moly do czyszczenia zaworów dolotowych, dawkę tak na dwa zbiorniki paliwa, pojeździj, zmierz ciśnienie, zobaczymy. Znany problem z zaworami, sprawdzone rozwiązanie. Duże problemy zostawmy sobie na później.
Gazownicy zalecają w silnikach Gamma z LPG regulacje zaworów co 30kkm i częściej, więc przy Twoich 70kkm bez regulacji... Regulacja czyli szlifowanie szklanek lub wersja "na bogato" - nowe szklanki.

AUTOR WĄTKU
cortx
Przedszkolak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 19 sty 2019 08:28
Lokalizacja: Ząbki
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014

Re: Niska kompresja silnika

10 lut 2019 22:40

Mechanik mierzył mi ciśnienie tak więc nie wiem jaką temp. miał silnik. Mówił że sprawdzał go z rana. Kia stała całą noc na mrozie tak więc domyślam się że silnik miał 0 st. Mechanik nawet nie zrobił próby olejowej (gdzieś cały czas mam nadzieje że mechanik dobrze nie pomierzył ciśnienia)

Dokładnie. Auto kupiłem miesiąc temu. Olej (5W30) był wymieniany 3 tys km. temu.

- "zrób płukankę po motodoktorze, zmierz ciśnienie"- nie rozumiem za bardzo tego :/ Jestem całkwitym laikiem jeśli chodzi o mechanikę. Jak mam zrobić płukankę ?
- Liqui Moly rozumiem, że to co kupię mam rozlać na 2 zbiorniki paliwa czyli połowę na jeden zbiornik i jak wyjeżdzę jeden zbiornik to mam drugą połowę Moly dolać do kolejnego zbiornika ?
No właśnie czytałem że regulację powinno robić się co 30 tys. km. Niestety poprzedni właściciel nie słyszał o tym. Po takich wynikach ciśnienia nastawiony jestem już na wymianę całej głowicy. Mechanik powiedział że zawory mogą być całkowicie powypalane, pierścienie popękane i tak dalej. Mówił jeszcze że rozrząd może być do wymiany/ustawienia.

Jeszcze podpytam się o jedną rzecz. Zastanawiam się czy tej sprawy nie obejmuje rękojmia. Przy zakupie sprzedający nić nie wspomniał o tym że silnik nie równo pracuję na zimnym silniku. Jak myślicie...Kwalifikuje się to do prawa o rękojmi ?

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 14 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl