Witajcie ,
Zakupiłem Ceed II 1,4 + lpg 2014 rocznik. Jak odpalam silnik który to stoi 8 godzin na zewnatrz zauważam mocno nie równa prace silnika. Pojechałem do mechanika aby zmierzyć ciśnienie. Pokazało ze każdy cylinder nie ma ciśnienia :
pomiar na zimnym silniku
1 5,0
2 5,0
3 11,8
4 9.8
Pomiar na ciepłym :
1 8,9
2 8,9
3 12,2
4 7,9
Oleju nie bierze spadku mocy nie zauważam. Jak silnik się rozgrzeje to pracuje równo. Ciśnienie silnika wydaje się masakryczne i aż nie możliwe aby przy takim silniku samochód jeździł i to w miare Ok. Podejrzewam aż ze pomiar był źle zrobiony... Przy rozgrzanym silniku wszystko działa poprawnie. Samochód cicho pracuje, ma siłę, przyśpieszenie, na wolnych obrotach jest równa praca silnika. Oleju nie bierze.
Co myślicie , wypaliły się zawory? Na gazie Kia przejechała już 70 tys km bez regulacji zaworów. Łączny przebieg 150 tys
[C2] Niska kompresja silnika
Moderator: Żandarmeria
-
cortx - Przedszkolak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 19 sty 2019 08:28
- Lokalizacja: Ząbki
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014
- Przemek77
- Brygadzista
- Posty: 81
- Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
- Lokalizacja: PL
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M
Re: Niska kompresja silnika
Na ciepłym podładowany akumulator więc szybciej kręci i wyższe ciśnienie. Obroty podczas pomiaru powinny być 200-250 /min. Zimny tzn? 0 st, 20 st?
Świeżo kupione auto? Zmień olej (5W30), zrób płukankę po motodoktorze, zmierz ciśnienie.
Mam coś podobnego u siebie ale bez LPG... Zalej wcześniej Liqui Moly do czyszczenia zaworów dolotowych, dawkę tak na dwa zbiorniki paliwa, pojeździj, zmierz ciśnienie, zobaczymy. Znany problem z zaworami, sprawdzone rozwiązanie. Duże problemy zostawmy sobie na później.
Gazownicy zalecają w silnikach Gamma z LPG regulacje zaworów co 30kkm i częściej, więc przy Twoich 70kkm bez regulacji... Regulacja czyli szlifowanie szklanek lub wersja "na bogato" - nowe szklanki.
Świeżo kupione auto? Zmień olej (5W30), zrób płukankę po motodoktorze, zmierz ciśnienie.
Mam coś podobnego u siebie ale bez LPG... Zalej wcześniej Liqui Moly do czyszczenia zaworów dolotowych, dawkę tak na dwa zbiorniki paliwa, pojeździj, zmierz ciśnienie, zobaczymy. Znany problem z zaworami, sprawdzone rozwiązanie. Duże problemy zostawmy sobie na później.
Gazownicy zalecają w silnikach Gamma z LPG regulacje zaworów co 30kkm i częściej, więc przy Twoich 70kkm bez regulacji... Regulacja czyli szlifowanie szklanek lub wersja "na bogato" - nowe szklanki.
-
cortx - Przedszkolak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 19 sty 2019 08:28
- Lokalizacja: Ząbki
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014
Re: Niska kompresja silnika
Mechanik mierzył mi ciśnienie tak więc nie wiem jaką temp. miał silnik. Mówił że sprawdzał go z rana. Kia stała całą noc na mrozie tak więc domyślam się że silnik miał 0 st. Mechanik nawet nie zrobił próby olejowej (gdzieś cały czas mam nadzieje że mechanik dobrze nie pomierzył ciśnienia)
Dokładnie. Auto kupiłem miesiąc temu. Olej (5W30) był wymieniany 3 tys km. temu.
- "zrób płukankę po motodoktorze, zmierz ciśnienie"- nie rozumiem za bardzo tego :/ Jestem całkwitym laikiem jeśli chodzi o mechanikę. Jak mam zrobić płukankę ?
- Liqui Moly rozumiem, że to co kupię mam rozlać na 2 zbiorniki paliwa czyli połowę na jeden zbiornik i jak wyjeżdzę jeden zbiornik to mam drugą połowę Moly dolać do kolejnego zbiornika ?
No właśnie czytałem że regulację powinno robić się co 30 tys. km. Niestety poprzedni właściciel nie słyszał o tym. Po takich wynikach ciśnienia nastawiony jestem już na wymianę całej głowicy. Mechanik powiedział że zawory mogą być całkowicie powypalane, pierścienie popękane i tak dalej. Mówił jeszcze że rozrząd może być do wymiany/ustawienia.
Jeszcze podpytam się o jedną rzecz. Zastanawiam się czy tej sprawy nie obejmuje rękojmia. Przy zakupie sprzedający nić nie wspomniał o tym że silnik nie równo pracuję na zimnym silniku. Jak myślicie...Kwalifikuje się to do prawa o rękojmi ?
Dokładnie. Auto kupiłem miesiąc temu. Olej (5W30) był wymieniany 3 tys km. temu.
- "zrób płukankę po motodoktorze, zmierz ciśnienie"- nie rozumiem za bardzo tego :/ Jestem całkwitym laikiem jeśli chodzi o mechanikę. Jak mam zrobić płukankę ?
- Liqui Moly rozumiem, że to co kupię mam rozlać na 2 zbiorniki paliwa czyli połowę na jeden zbiornik i jak wyjeżdzę jeden zbiornik to mam drugą połowę Moly dolać do kolejnego zbiornika ?
No właśnie czytałem że regulację powinno robić się co 30 tys. km. Niestety poprzedni właściciel nie słyszał o tym. Po takich wynikach ciśnienia nastawiony jestem już na wymianę całej głowicy. Mechanik powiedział że zawory mogą być całkowicie powypalane, pierścienie popękane i tak dalej. Mówił jeszcze że rozrząd może być do wymiany/ustawienia.
Jeszcze podpytam się o jedną rzecz. Zastanawiam się czy tej sprawy nie obejmuje rękojmia. Przy zakupie sprzedający nić nie wspomniał o tym że silnik nie równo pracuję na zimnym silniku. Jak myślicie...Kwalifikuje się to do prawa o rękojmi ?
Posty: 3
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Bierze olej, kompresja w normie
przez ludwik » 04 lis 2019 11:14 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 4484 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
05 lis 2019 09:23
-
Bierze olej, kompresja w normie
-
-
Szarpanie silnika
przez fafa69 » 19 lip 2020 06:28 w Silniki i skrzynia biegów - 13 Odpowiedzi / 8562 Wyświetlone
- Ostatni post przez tom937
10 gru 2020 01:21
-
Szarpanie silnika
-
-
Drgania silnika
przez damek21 » 30 lis 2019 12:45 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 6789 Wyświetlone
- Ostatni post przez damek21
03 gru 2019 17:22
-
Drgania silnika
-
-
Zapocenie silnika
przez Rzeszowiak » 15 gru 2020 20:18 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 4129 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
17 gru 2020 13:17
-
Zapocenie silnika
-
-
Wymiana silnika
przez Zibi P » 07 cze 2019 20:44 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 8102 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pjoter4681
07 sty 2023 18:36
-
Wymiana silnika
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 32 gości