Witam, mam następujący problem kupiłem
Kię ceed, poprzedni właściciel zapiera się twardo ze wymienił niedawno sprzęgło, jestem w stanie mu uwierzyć, aczkolwiek mam problem z 1, 2 oraz wstecznym biegiem. Dotychczas wymieniłem tylko wysprzeglik, układ odpowietrzylem. I nadal występuje problem. Czasami biegi działają jak złoto czasami trudno wrzucić oraz wypiąć ww biegi. Dodam ze pomaga kilkukrotne podpompowanie pedałem sprzęgła. Zanim podejmę się sprzęgła czy warto wymienic pompę sprzęgła? Właśnie ja sprawdziłem pompa wyglada sucho, nic z niej nie wycieka, czy istnieje możliwość ze to może być przyczyna usterki?
Dziękuje i pozdrawiam
Mateusz
[C1FL] Kia ceed 2009 1.6crdi problem z biegami
Moderator: Żandarmeria
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Kia ceed 2009 1.6crdi problem z biegami
na forum ...lewy gorny róg strony i tam wpisujesz słowo klucz.
...też Cie witam na forum
...też Cie witam na forum
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
msyogi
Re: Kia ceed 2009 1.6crdi problem z biegami
Witam, przepraszam nie przywitałem się na samym początku. Niestety nie znalazłem odpowiedzie używając opcji SZUKAJ
-
msyogi
Re: Kia ceed 2009 1.6crdi problem z biegami
Update
Nowy wysprzeglik, nowy płyn w układzie, wszystko odpowietrzone, poprzedni właściciel twierdzi i twardo się zapiera ze sprzęgło wymienione na nowe. Dziś wymontowalem pompę sprzęgła, spędziłem pół dnia ażeby wszystko zdemontować. Wymieniłem cześć która po angielski nazywa się dumper (regulator sprzęgła?), nie znam nazwy polskiej, jest to mała cześć zaraz przy pompie sprzęgła do której wkręca się przewód miedziany który dalej doprowadza płyn do wysprzeglika. Cześć ze szrotu, w serwisie Kia zaśpiewali mi za ta cześć £235, w komplecie ta mała cześć plus wszystkie przewody aż do wyprzeglika.
Znalazłem dziś informacje ze czasami sprężyna zawiesza się w środku i nie odbija co sprawia ze w układzie brakuje ciśnienia? Znalazłem nawet mod do tego, opisany na przykładzie Hyundaia i30. Koleś miał podobny problem, wykręcił dolna podstawę w której znajduje się cały mechanizm i zaślepił śruba do misy olejowej. Problem znikł. (https://youtu.be/VxxRe_OTvZw)
W moim przypadku jeszcze nie zastosowałem tego moda, jak pisałem wyżej jest nowy wysprzeglik, płyn w układzie plus zamieniony damper ze szrotu. Po tylko tych zmianach nie było możliwości wbicia żadnego biegu, zaglądając pod maskę na zablokowanym przy podłodze sprzęgle zauważyłem ze wysprzeglik nie wysowa się do końca, i łapa która popycha nie zalaczala sprzęgła.
Po kolejnej próbie odpowiedzenia dalej to samo.
Zblokowałem pedał drewniana belka przy podłodze, gdy wysprzeglik wysunął się do swojej maksymalnej odległości na dana chwile metalowa breszka wysunąłem łapę sprzęgła do końca jak tylko dałem radę. Zblokowałem łapę, odkręciłem zaworek do odpowietrzania i wcisnąłem wysprzeglik do zerowej pozycji, poczynić zakręciłem zaworek odpowietrzającym a na końcówkę wysorzeglika założyłem nasadkę nr 8, od grzechotki. Całość się ładnie wpasowała w wyżłobieniu łapy. Odpuściłem breche, na wszelki wypadek odpowietrzylem układ jeszcze kilka razy.
Pomogło. Biegi wchodzą leciutko, żadnych oporów nie odczuwam.
Teraz pytanie, skąd taki przypadek? Wycieków brak, wszystko szczelne. Pompa ładnie pracuje. Pedał oraz reszta podzespołów dokładnie sprawdzona.
Jak wyglada procedura wymiany wysprzeglika? Czy przy jego montażu powinien być maksymalnie wciśnięty do pozycji początkowej?
Jakieś pomysły? Spostrzeżenia?
Pozdrawiam serdecznie, czekam na wasze podpowiedzi, opinie.
A dodam jeszcze ze zamówiłem dziś. Owa pompę sprzęgła, pojechałem odebrać ze sklepu, ale była zupełnie inna od mojej, otwory mocujące były zupełnie w odwrotnych mijających, i facet przekazał cały katalog i stwierdził ze jedynie dealer może pomoc. Koszt pompy u dealera £115 + nowy dumper £235, za wysprzeglik zapłaciłem £38
Pozdro!
Nowy wysprzeglik, nowy płyn w układzie, wszystko odpowietrzone, poprzedni właściciel twierdzi i twardo się zapiera ze sprzęgło wymienione na nowe. Dziś wymontowalem pompę sprzęgła, spędziłem pół dnia ażeby wszystko zdemontować. Wymieniłem cześć która po angielski nazywa się dumper (regulator sprzęgła?), nie znam nazwy polskiej, jest to mała cześć zaraz przy pompie sprzęgła do której wkręca się przewód miedziany który dalej doprowadza płyn do wysprzeglika. Cześć ze szrotu, w serwisie Kia zaśpiewali mi za ta cześć £235, w komplecie ta mała cześć plus wszystkie przewody aż do wyprzeglika.
Znalazłem dziś informacje ze czasami sprężyna zawiesza się w środku i nie odbija co sprawia ze w układzie brakuje ciśnienia? Znalazłem nawet mod do tego, opisany na przykładzie Hyundaia i30. Koleś miał podobny problem, wykręcił dolna podstawę w której znajduje się cały mechanizm i zaślepił śruba do misy olejowej. Problem znikł. (https://youtu.be/VxxRe_OTvZw)
W moim przypadku jeszcze nie zastosowałem tego moda, jak pisałem wyżej jest nowy wysprzeglik, płyn w układzie plus zamieniony damper ze szrotu. Po tylko tych zmianach nie było możliwości wbicia żadnego biegu, zaglądając pod maskę na zablokowanym przy podłodze sprzęgle zauważyłem ze wysprzeglik nie wysowa się do końca, i łapa która popycha nie zalaczala sprzęgła.
Po kolejnej próbie odpowiedzenia dalej to samo.
Zblokowałem pedał drewniana belka przy podłodze, gdy wysprzeglik wysunął się do swojej maksymalnej odległości na dana chwile metalowa breszka wysunąłem łapę sprzęgła do końca jak tylko dałem radę. Zblokowałem łapę, odkręciłem zaworek do odpowietrzania i wcisnąłem wysprzeglik do zerowej pozycji, poczynić zakręciłem zaworek odpowietrzającym a na końcówkę wysorzeglika założyłem nasadkę nr 8, od grzechotki. Całość się ładnie wpasowała w wyżłobieniu łapy. Odpuściłem breche, na wszelki wypadek odpowietrzylem układ jeszcze kilka razy.
Pomogło. Biegi wchodzą leciutko, żadnych oporów nie odczuwam.
Teraz pytanie, skąd taki przypadek? Wycieków brak, wszystko szczelne. Pompa ładnie pracuje. Pedał oraz reszta podzespołów dokładnie sprawdzona.
Jak wyglada procedura wymiany wysprzeglika? Czy przy jego montażu powinien być maksymalnie wciśnięty do pozycji początkowej?
Jakieś pomysły? Spostrzeżenia?
Pozdrawiam serdecznie, czekam na wasze podpowiedzi, opinie.
A dodam jeszcze ze zamówiłem dziś. Owa pompę sprzęgła, pojechałem odebrać ze sklepu, ale była zupełnie inna od mojej, otwory mocujące były zupełnie w odwrotnych mijających, i facet przekazał cały katalog i stwierdził ze jedynie dealer może pomoc. Koszt pompy u dealera £115 + nowy dumper £235, za wysprzeglik zapłaciłem £38
Pozdro!
Posty: 4
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Problem z biegami
przez N_Jay » 25 sie 2021 15:50 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 1337 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
25 sie 2021 17:25
-
Problem z biegami
-
-
Problem z biegami
przez gouter » 07 wrz 2021 18:02 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 2008 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
11 wrz 2021 07:31
-
Problem z biegami
-
-
Reflektor Ceed I a Proceed 2009
przez Matius » 13 wrz 2022 15:44 w Tipsy i triksy ... - 10 Odpowiedzi / 4778 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
16 wrz 2022 08:13
-
Reflektor Ceed I a Proceed 2009
-
-
podwyższenie zawieszenia Ceed 2011 hatchback 1.6crdi
przez Rafalisko » 17 sie 2020 11:33 w Zawieszenie - 4 Odpowiedzi / 4258 Wyświetlone
- Ostatni post przez Rafalisko
18 sie 2020 15:23
-
podwyższenie zawieszenia Ceed 2011 hatchback 1.6crdi
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości