Strona 2 z 3

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 28 sty 2019 20:42
przez hacker
Ryba4 napisał(a):Hackerowi ktoś konto zhackierował :biggrin:

Też się zdziwiłem jak próbowałem się zalogować i okazało się, że konta nie ma, a login wolny :)
Natomiast na Rybcię zawsze można liczyć :drinkingcheers:

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 10 wrz 2019 23:41
przez Lukeonee
gzyms napisał(a):Kurczę. Widzę, że nie ważne czy to gt czy gdi problem jest podobny. W moim gdi drgania zauważyłem w październiku po około 11kkm i 10 miesiącach użytkowania. Silnik do tego na jałowym zaczął być słyszalny, wcześniej nie był prawie w ogóle słyszalny. Również wcześniej sprawdzałam czy dziala na jalowym bo był nieslyszalny ;) Teraz jak diesel pracuje. Może to przyzwyczajenie się już?
Oczywiście w serwisie nic nie znaleźli kazali obserwować. Qzwa a jak coś się stanie w Rumuni w górach? ;) Do tego przy normalnej jeździe tak około 2.5 kobr. również jest bardzo nieprzyjemny dźwięk. Przyspieszając i zwiększając obroty do 3kobr. robi się ciszej.
Co do trzęsienia silnika w instrukcji jest napisane żeby wyregulować zawory. Ale w serwisie na to nie zareagowali. Ehh
A ha w poprzednim samochodzie jak następowała przerwa w przyspieszeniu to powodem były kierownice turbiny która zacinaly sie.


Witam, również posiadam 1.6 GDI, wibracje na wolnych obrotach też i wydaje mi się, że rzeczywiście ten typ tak ma. Zastanawia mnie klika innych rzeczy, ogolnie silnik pracuje kulturalnie, spod maski słychać delikatne klikanie, żadnych stuków puków, podczas dodania gazu na biegu jałowym czy dwa tysiące obrotów czy cztery, silnik pracuje przyjemnie i równo, tylko podczas spadania obrotów po puszczeniu gazu poniżej dwóch tysięcy do tak 1200 obrotów silnik wpada w dość mocne wibracje co czuć na całym aucie, też tak macie? Druga sprawa. Silnik na biegu jałowym pracuje okej nawet na wyższych obrotach, inaczej jest jak już jest pod obciążeniem, w okolicach powyżej dwóch tysięcy silnik zaczyna sprawiać wrażenie silnika Diesla, nieprzyjemny dzwięk i klekotanie, raz głośniej raz ciszej, czasami mam wrażenie, że tego nie ma, że pracuje płynnie bez klekotu, czy macie tak samo? O wyższych obrotach podczas przyspieszania nie mówię rzędu 4-5 tysięcy, bo ten silnik nie brzmi, on ryczy, krzyczy, drze się, takie mam wrażenie. Kolejna rzecz która mnie irytuje, to brak płynnej jazdy, jestem bardzo wyczulony na takie rzeczy jak płynna jazda, zmiany biegów bez żadnego poszarpywania, wszystko plynnie, ale w tym przypadku się nie da, dajmy na to, że jadę sobie 70km/h 5 bieg z delikatnej górki bez gazu i zaczyna się prosta, bardzo powoli i delikatnie dodaje gazu, na prawdę delikatniej się nie da, ale nie, on i tak musi szarpnąć, dać odczuć, że jednak ten gaz dotknales. Podzielcie się swoimi odczuciami, czy tylko ja jestem jakiś przewrażliwiony. Pozdrawiam :spoko:

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 11 wrz 2019 06:29
przez vonski
GDI i T-GDI to inne silniki...

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 05 paź 2019 11:25
przez gzyms
vonski napisał(a):GDI i T-GDI to inne silniki...

Ale problemy takie same ... ;)


Wysłane z ajpada za pomocą Tapatalka

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 14 gru 2020 12:51
przez Janek75
Witam wszystkich. Mam gt po fl. I jak widzę nie ja jeden mam problem z silnikiem. W moim przypadku drgania są tak odczuwalne że czuć je bardzo mocno. Mało tego mam wrażenie że przy przyśpieszaniu nie raz czuje spadek mocy. Aso rozkłada ręce. Według komputera diagnostycznego jest wszystko ok. Czy ktoś znalazł przyczynę tych objawów?

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 17 gru 2020 18:44
przez gzyms
Tak się zastanawiam czy coś takiego może mieć związka: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/hyundai-i-kia-wielka-akcja-przywolawcza-auta-moga-sie-spalic/8979m4d
Szczególnie ten fragment jest interesujący: „Dodatkowo ma być też wgrywana aktualizacja oprogramowania, dzięki której czujnik spalania stukowego będzie mógł być wykorzystywany do monitorowania silnika również pod kątem początkowych objawów usterki panewek na podstawie drgań silnika o specyficznych częstotliwościach”.
Co prawda dotyczy to innych samochodów ale z nieformalnych rozmów w aso drgania w 1.6, czy to z turbo lub nie, są dobrze znane. Ciekawe ..

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 16 sty 2021 22:38
przez pavlo180
Witam, mam 1,6 GDI w C2FL i w poniedziałek jadę do serwisu z powodu check engine. Objawy takie jak u kolegów wyżej. Tyle że w moim przypadku ten etap o którym piszecie był jakieś 7 miesięcy temu no i tutaj największy problem to szarpanie przy przyspieszaniu i dławienie samochodu włącznie z miganiem kontrolki CE. Tez serwis nie wiedział o co chodzi. 5 miesięcy temu po pierwszej kontrolce CE, diagnoza wypadanie zaplonow. Samochód odstawiony na trzy tygodnie, silnik wyjmowany itd... minął miesiąc i objawy wróciły. Teraz jest jeszcze gorzej bo CE pali się już od tygodnia bez przerwy. A tyle dobrego słyszałem o tym silniku...jedyny plus ze na gwarancji jest.

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 08 lut 2021 23:28
przez Janek75
Jestem po wizycie w aso. Wymienione wtryski, świece i cewki. Nic się nie zmieniło. Chcieli rozbierać silnik bo dziwne błędy na każdym z cylindrów. Nie zgodziłem się i jest tak jak było. Dowiedziałem się że może to być przyczyna uszkodzonego któregoś z wariatorów lub zaworu zmiennych faz rozrządu. Ale nie sprawdzałem zaworów gdyż jeden kosztuje prawie 500 zł. Jest ich dwa. Wariator nie sprawdzałem ceny. Podejrzewam że to grubszy wydatek. Na razie jeżdżę ale mnie to denerwuje bo tak nie powinno być. Może komuś uda się zlokalizować przyczynę tego objawu. Pozdrawiam wszystkich

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 09 lut 2021 08:27
przez S6Sbk
U mnie na wolnych również występuje ten problem (GT FL, 2017r.) . Irytujące na parkingach i światłach, ale poza tym jak narazie żadnych dodatkowych objawów. Z tego co widzę, to popularna i ciężka do zdiagnozowania usterka.

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 11 lut 2021 15:35
przez xon
Janek75 napisał(a):Jestem po wizycie w aso. Wymienione wtryski, świece i cewki. Nic się nie zmieniło. Chcieli rozbierać silnik bo dziwne błędy na każdym z cylindrów. Nie zgodziłem się i jest tak jak było. Dowiedziałem się że może to być przyczyna uszkodzonego któregoś z wariatorów lub zaworu zmiennych faz rozrządu. Ale nie sprawdzałem zaworów gdyż jeden kosztuje prawie 500 zł. Jest ich dwa. Wariator nie sprawdzałem ceny. Podejrzewam że to grubszy wydatek. Na razie jeżdżę ale mnie to denerwuje bo tak nie powinno być. Może komuś uda się zlokalizować przyczynę tego objawu. Pozdrawiam wszystkich

To nie podlega gwarancji? Masz w profilu wpisane, że 2016 :)

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 15 lut 2021 18:04
przez Janek75
Witam. Owszem podlega gwarancji. Tak jak pisałem chcieli rozbierać silnik ale się nie zgodziłem. Nie postawiono konkretnej diagnozy. Nie chcę żeby moj samochód był królikiem doświadczalnym. Jest jeszcze jedna ciekawostka. Przy przeglądzie dałem swój olej do wymiany na motul. Widać poprawę pracy silnika co
najmniej 50%. Nie wiem czy to przypadek czy jakość oleju ma coś wspólnego.

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 15 lut 2021 21:00
przez vonski
Jakby olej nie miał znaczenia to by wszyscy na kujawskim jeździli...

Tapatalk @ Huawei P30

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 16 lut 2021 10:38
przez xon
vonski napisał(a):kujawskim jeździli...

5 butelek W 30 lyzeczkach :jumpeveryone:

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 16 lut 2021 11:07
przez marcin255
Ciekawe co ASO tak naprawdę leje do naszych - właściwie waszych silników :-)

[GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 16 lut 2021 11:15
przez gzyms
marcin255 napisał(a):Ciekawe co ASO tak naprawdę lej to naszych - właściwie waszych silników :-)
Inna sprawa czy jak przywiozę swój olej to czy go wlewają? Nie chcą wpuszczać klientów na halę. No i czy kolega jest na 100% pewien, że przywieziony motul jest w silniku ;) No i ta poprawa o 50% - placebo?
A co do drgań. Na konkurencyjnym forum ktoś podsunął pomysł, że kia ze względów oszczędnościowych do całej serii gdi nie montowała/zaprojektowała jakiegoś elementu kompensującego, zakładając, że silnik jest idealnie wyważony. System, który jest zamontowany działa tylko pod obciążeniem, na postoju nie bardzo i dlatego na jałowym jest efekt drgań. Oczywiście jest to hipoteza, ale coś jest na rzeczy bo w aso pracownik powiedział nieoficjalnie, że problem znany jest od dawna. Ale nic z tym nie robią, bo klienci za bardzo nie czepiają się.

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 17 lut 2021 18:04
przez marcin255
Myślę ,że tak grubo by nie było żeby mój olej - olali :redface:

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 18 gru 2021 13:20
przez Dymin
Witam.

Podbijam temat, bo tak się zrobiło, że i ja zacząłem odczuwać drgania. Niedawno nie było tego na pewno, a teraz na luzie podryguje i czuć wibracje. I to nawet spore, a jak na mnie wrażliwego na takie sprawy to bardzo mocno. Dodatkowo tak jak inni sugerowali mam wrażenie innej pracy silnika, jakby nutka diesla, ale niekoniecznie to silnik tylko moze jakis pasek czy cos takiego. Slychac tylko jak sie wylaczy nawiem, radio itp. Przebieg śmieszny, bo 21 tysięcy. Jeżeli chodzi o resztę, to nie widzę nic niepokojącego. Auto ciągnie elegancko, żadnych przymuleń itp. Jakby nie stanie na światłach to bym nawet nie zauważył.

Zauważyłem za to jedną rzecz. Zastanawiałem się dlaczego jak jadę do roboty to nie czuję tego, a jak wracam to już częściej. Kombinowalem w różny sposób kiedy tak się dzieje. Miałem wrażenie, że może jak stoję na wzniesieniu pod górkę itp. Ale już wiem kiedy tak się dzieje. Teraz zrobiła się taka pogoda, że zaczęły włączać się światła po południu. I teraz wiem, że jak jest duży pobór prądu to drga na jałowym. Kombinacja xenony-radio-nawiew-kierunkowskaz-światło_stop to pewne drgania. Wyłączę połowę z tego w dowolnej kombinacji i wibracji nie czuć. Zobaczyłem że klemy zaśniedziałe, kabel masowy też. Nie ułatwia diagnozy fakt, że jeżdżę co parę dni, samochod sporo stoi i na pewno to nie pomaga akumulatorowi. Dodam jeszcze że po włączeniu klimy czuć drgania, ale takie bardziej typowe dla pracy z klimą, jakby wyrównuje się wszystko, ale pewnie dlatego że komp podbija obroty.

Byłem dzisiaj w ASO przy zmianie opon i na szybko takie wnioski:
1. Klasyka - brak błędów więc aso jak dzieci we mgle od razu
2. Oczyścili klemy, przewód masowy itp, nasmarowali, a akumulator jest tak trochę ponad granicę "dobrego", wymaga naładowania. Może ten samochód jest wrażliwy na sprawność akumulatora i musi być prawie nowy, gdzieś czytałem jak ktoś sugerował, że po wymianie się poprawia. Mam takie odczucie jakby trochę lepiej po oczyszczeniu, jakby drga tak mniej i bardziej równomiernie, ale to może być odczucie subiektywne.
3. Sprawdzali świece i cewki podmienialina nową z półki i coś tam jeszcze i nie ma różnicy. Dodam, że świece były zmieniane w marcu na przeglądzie, 5 tysięcy na nich zrobione. I tu moje pytanie. Czy komuś się te drgania pojawiły jeszcze na świecach oryginałach z pierwszego montażu? Czy po wymianie dopiero?
4. Twierdzą, że tam jakieś podejrzenie przy kolektorze mają, ale na razie nie mówią dokładnie co i jak, bo to trzeba by zostawić samochód na dzień czy dwa i muszą dokładnie obejrzeć i mieć uszczelki na wymianę. Pytanie co oni by tam robić chcieli i czy pół samochodu nie rozbiorą jako królik doświadczalny. Może ktoś ma dobrą radę/uwagę do tego?
5. Naczytałem się o osadzania nagaru na wtryskach wylotowych w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i o czym że je niektorzy czyszczą, że nawet takie usługi w ASO mają. Ale oni jakoś tego tematu nie podejmują. Twierdzą, że nie przy takim przebiegu. Albo nie chcą tego robić albo nie wiedzą nawet jak. Może strach im to zlecić. Coś mowili o czyszczeniu przepustnicy. Ale to też nie dzisiaj.

Rozpisałem się, ale temat mega drażniący, moze komuś zechce sie czytać.

Podsumowując - czy komuś udało się problem rozwiązać, albo wie co za takie drgania odpowiada???

Jak podpowiecie coś to Was ozłocę :spoko:

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 19 gru 2021 10:33
przez gzyms
W instrukcji jest napisane, że jak wibruje silnik trzeba regulować luzy zaworowe. Ale myślę, że to nie to. Zatem (1) czy po włączeniu wielu odbiorników elektrycznych wibracje zmniejszają się? Rosną obroty i silnik "uspokaja się. Podobno, niestety, fabrycznie obroty jałowego są ustawione zbyt nisko. W swoim, co prawda tylko gdi, zauważyłem taką właśnie zależność.Inna teoria mówi ;), że kia przyoszczędziła na jakimś tłumik drgań jalowego.
Po (2) rozlączanie sprzęgła uspokaja wibracje? Też zauważyłem coś takiego. Jednak aso twierdzi, że TTTM i każde gdi, czy z turbo czy nie, ma tą przypadłość. Ba nawet w 3kach też jest ten efekt, a problem rozwiązuje system start/stop ;)
Problem jest taki, że niektórzy użytkownicy zauważają to od początku, inni po jakimś czasie, a jeszcze inni twierdzą że nic nie wibruje ;)

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 19 gru 2021 15:41
przez hsurim
Dwumasa (??)

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 19 gru 2021 16:53
przez Dymin
W moim przypadku ewidentnie wzmaga się po włączeniu kilku odbiorników. Im więcej włączone tym większe drgania. Natomiast włączenie klimatyzacji podbija obroty i drgania staja się jakby bardziej stabilne, takie podobne do tych "standardowych drganiach przy a/c dla każdego samochodu".

Możliwe, że coś przyoszczedzili i nie wywazyli dokladnie, albo przyjęli zalozenie, że będzie ok. Tylko dlaczego sie objawia to po jakimś czasie. A jestem stuprocentowo pewien, że to zaczęło drgać dopiero teraz i tak nie było wcześniej. Jakby coś się "wyrobiło i zluzowało" i pojawiło po pewnym czasie/przebiegu. Obawiam się się tylko zasyfienia zaworów czy kolektora i konieczności czyszczenia, a do tego nikt widzę się nie garnie oficjalnie. Średnio mi się uśmiecha robić to samemu, bo i wiedzę mam na ten temat mglistą i teoretyczną :P

W czarnym scenariuszu też pomyślałem o dwumasie, ale ludzie przy 21 tysiącach? No już chyba takiego badziewia Kia nie robi...