Strona 1 z 3

[GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 02 sty 2019 11:16
przez xon
Cześć i czołem :cool:
"otwieram dyskusje", mam nabite 52 tyś km, auto z 2014, od nowości moje więc nie można powiedzieć, że silnik zajechany.

Miałem taką historię, że rzeczony silnik mi troszkę wariował w różnych sytuacjach.
Nadal nie jest idealnie, ale wymiana świec pomogła zdecydowanie.
Tu dochodzimy do mojego "zawodu" serwisiem KIA, bo żeby wymienić świece powiedział mi dopiero mechanik nie-KIA, ale to mało ważne.
Co roku robie przegląd w serwisie i sprawdzają teoretycznie wszystko czego wymaga książka serwisowa.
Natomiast mechanik nia-KIA powiedział mi, że przy takim silniku z turbo to świece najrzadziej co 30 tyś powinny być, jeśli chcemy dbać o auto.
Faktycznie świece, które wyjeliśmy były mocno już zużyte i zjarane.

W związku z tym chciałem zapytać posiadaczy innych GT, czy mieliście jeszcze jakieś historie związane z tym modelem, gdzie normalny serwis nie zakładał wymiany czegoś, a okazało się że trzeba?

Aktualne rzeczy, które mnie irytują, ale nie przeszkadzają w niczym:
- na luzie, w korku, obroty spadają ~600 i delikatnie czasem "drga", wbijam jedynke trzymam sprzęgło obroty ~800 i wszystko ok, to się zaczeło gdzieś z 3-4 miesiące temu
- na zimnym silniku start obroty lecą do ~2000 i powoli spadają do normalnego ~800 na sprzęgle, to zaczęło się po roku odkąd kupiłem aGTke i serwis nic nie poradził, pytali fabryki i nie dostali odpowiedzi

Na sam koniec, dla czepialskich program silnika robiłem później niż moje "usterki" się zaczęły, więc to nie to :)

Re: [GT] 1.6 T-GDI

Napisane: 02 sty 2019 12:22
przez marcin255
serwis chyba podaje wymianę świec przy 100 tys.km co do innych objawów na razie brak

Re: [GT] 1.6 T-GDI

Napisane: 02 sty 2019 13:25
przez vonski
Czekamy na fotki :)

Re: [GT] 1.6 T-GDI

Napisane: 02 sty 2019 13:28
przez xon
vonski napisał(a):Czekamy na fotki :)

Chyba muszę temat założyć dla aGTki :P w zasadzie opisałem wszystko w Tuningu o swoim aucie, a potem zobaczyłem, że trzymacie swoje tematy :3

Re: [GT] 1.6 T-GDI

Napisane: 02 sty 2019 13:58
przez bart210
U mnie też czasem na niskich obrotach silnik wpada w drgania. Na razie się tym nie przejmuję. Przy następnym przeglądzie poproszę, żeby zwrócili na to uwagę. Dodam, że moje auto ma nakręcone 82 tys.km. i też rocznik 2014.

Re: [GT] 1.6 T-GDI

Napisane: 02 sty 2019 16:48
przez micmal
takie delikatne drganie u mnie też zauważyłem od nowości - zgłaszałem za każdym razem jak byłem na przeglądzie ale ASO nic nie potrafiło ustalić... ale pamiętam, że po przesiadce z ave t25 to te drgania to był delikatny dramat dla mnie i strach ale już przywykłem bo od 3 lat nic się nie stało przez to

Re: [GT] 1.6 T-GDI

Napisane: 02 sty 2019 21:49
przez xon
Czyli 'drgania' można uznać za 'przypadłość' wersji? modelu?
Ktoś z was ma polift i 'drgania'?

Może by się zbiorowo do KIA odezwać w tej sprawie.

Re: [GT] 1.6 T-GDI

Napisane: 03 sty 2019 07:52
przez pioter
xon napisał(a):W związku z tym chciałem zapytać posiadaczy innych GT, czy mieliście jeszcze jakieś historie związane z tym modelem, gdzie normalny serwis nie zakładał wymiany czegoś, a okazało się że trzeba?


Dzisiaj wiele jest takich czynności serwisowych, gdzie mechanik nie-firmowy mówi, że trzeba, i patrz pan, w ASO nie robią ... No nie robią, bo "fabryczni" trzymają się harmonogramu czynności, określonego przez producenta dla danego modelu. Oczywiście nie ma problemu, by takie dodatkowe elementy poza terminarzowe zgłosić w ASO i zrobić, a dobre serwisy nawet same sugerują wykonanie częściej "czegoś", choć wtedy pojawiają sie wpisy "chcieli mnie naciągnąć, bo w książce jest napisane, że co 100 kkm, a ja mam nalatane dopiero 50 kkm".
Obecnie prawie każdy producent - w dobie walki o "zmniejszenie" kosztów - wydłuża interwały międzyprzeglądowe, teraz jest najczęściej "trynd", by robić je co dwa lata, a olej co 30 kkm. Tak jest np. podane w terminarzu w IO dla mojego diesla, ale ja olej daję do wymiany co 15 kkm, bo sorry - nie wierzę, że smarowidło (nawet z górnej półki) utrzyma dobre parametry przez cały wydłużony okres, a w silniku mam turbo - element cholernie wrażliwy na zanieczyszczenia, spadek jakości, etc.
Ostatnio na Interii był w ogóle artykuł na ten temat, podparty przykładem silników w Lagunach II, dzięki którym ten francuski pasztet zyskał miano "królowej lawet" - bo padało tam nagminnie turbo, panewki, dochodziło do częstych awarii układów korbowo-tłokowych. Ciekawostką było to, że dokładnie te same silniki wkładano także do Volvo i Mitsubishi, gdzie uważane były za napęd nie do zdarcia. Jak się okazało, wymiana oleju w Renault była wymagana co 30 kkm, w V i M co 15 kkm ...
Wiec nie ma co winić ASO, tylko światowe trendy wynikające z faktu, że "Kowalski" uważa, że nie po to kupił nowe auto, by je serwisować. Trzeba mieć swój rozum, dobrze żyć z serwisem i pytać, co lepiej wymienić częściej, niż wymaga instrukcja, dla spokoju duszy i - przewrotnie - portfela. Auto się odwdzięczy :spoko:

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 03 sty 2019 08:16
przez lobo
Potwierdzam delikatne drgania też w moim GT FL.

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 03 sty 2019 08:41
przez Pablo
U mnie tez :)


Szerokości ;)

Re: [GT] 1.6 T-GDI

Napisane: 03 sty 2019 12:05
przez xon
pioter napisał(a):Dzisiaj wiele jest takich czynności serwisowych, gdzie mechanik nie-firmowy mówi, że trzeba, i patrz pan, w ASO nie robią ... No nie robią, bo "fabryczni" trzymają się harmonogramu czynności, określonego przez producenta dla danego modelu. Oczywiście nie ma problemu, by takie dodatkowe elementy poza terminarzowe zgłosić w ASO i zrobić, a dobre serwisy nawet same sugerują wykonanie częściej "czegoś", choć wtedy pojawiają sie wpisy "chcieli mnie naciągnąć, bo w książce jest napisane, że co 100 kkm, a ja mam nalatane dopiero 50 kkm".

Widać, że są serwisy i serwisy, ja ze swoim dobrze żyję, a nie sugerowali mi do tej pory nic poza olejem na start (w 2014) po 5 tyś km.
Generalnie zaufany mechanik (ASO czy nie) jest potrzebny po prostu, który rozumie że chcesz dbać o auto, a nie tylko tyle co trzeba robić.

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 03 sty 2019 18:22
przez rafalg31
Co prawda ja mam zwykle 1.6 GDI ale też na luzie obroty trzymają ok 600 i co kilka sekund pojawiają się takie drgania (bez znaczenia czy z klimą czy bez). Pojawiło się to po przekroczeniu jakiś 30 tkm.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 06 sty 2019 14:52
przez xon
rafalg31 napisał(a):Co prawda ja mam zwykle 1.6 GDI ale też na luzie obroty trzymają ok 600 i co kilka sekund pojawiają się takie drgania (bez znaczenia czy z klimą czy bez). Pojawiło się to po przekroczeniu jakiś 30 tkm.

Ciekawe,
moze koreance cos zle stunowali na tak wolne obroty?

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 06 sty 2019 18:45
przez rafalg31
Sprawdzałem przez czytnik obd2 z aplikacja torque i na postoju jest 620-630 obrotów na luzie bez sprzęgła. Po wciśnięciu sprzęgła 680-690 obrotów. Przy tych 620 auto delikatnie drga i co kilka sekund mocniej. Wcześniej na bank tego nie było (stojąc na światach myślałam, że auto zgasło? Teraz już tak nie ma). Może najwyższy czas wymienić świece? 40 tkm w 95% po mieście.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 07 sty 2019 09:22
przez xon
rafalg31 napisał(a):Może najwyższy czas wymienić świece? 40 tkm w 95% po mieście.

Wymieniałem świece niecąły miesiąc temu, po 51 tyś, nie rozwiązało to tego konkretnego problemu w całości, ale ogólnie odczucia z jazdy poprawiło.
Dlatego myślę co dalej, u mnie ten problem przez pierwszy rok też nie występował, czyli jakieś 15 tyś od nowości.

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 26 sty 2019 21:47
przez hacker
Podbiję trochę temat drgań na wolnych w 1.6 GT FL. U Was silnik też brzmi bardziej jak diesel, niż benzyna ? Spotkałem się już z wieloma opiniami, że te silniki tak mają.
Druga sprawa to szarpanie - 2x zgłaszałem w ASO i nic nie potrafią znaleźć - albo nie chcą znaleźć. Przy przyspieszaniu delikatnym gwałtownym czuć takie dławienie się auta - jakby wypadanie zapłonu, ale na tyle delikatne, że 0 błędów. Przebieg to dopiero 30k km. Ktoś się z tym spotkał i skutecznie zdiagnozował ?

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 27 sty 2019 08:27
przez marcin255
Też czasem przy mocniejszym bucie czuję delikatne szarpnięcie.

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 27 sty 2019 14:01
przez gzyms
Kurczę. Widzę, że nie ważne czy to gt czy gdi problem jest podobny. W moim gdi drgania zauważyłem w październiku po około 11kkm i 10 miesiącach użytkowania. Silnik do tego na jałowym zaczął być słyszalny, wcześniej nie był prawie w ogóle słyszalny. Również wcześniej sprawdzałam czy dziala na jalowym bo był nieslyszalny ;) Teraz jak diesel pracuje. Może to przyzwyczajenie się już?
Oczywiście w serwisie nic nie znaleźli kazali obserwować. Qzwa a jak coś się stanie w Rumuni w górach? ;) Do tego przy normalnej jeździe tak około 2.5 kobr. również jest bardzo nieprzyjemny dźwięk. Przyspieszając i zwiększając obroty do 3kobr. robi się ciszej.
Co do trzęsienia silnika w instrukcji jest napisane żeby wyregulować zawory. Ale w serwisie na to nie zareagowali. Ehh
A ha w poprzednim samochodzie jak następowała przerwa w przyspieszeniu to powodem były kierownice turbiny która zacinaly sie.

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 28 sty 2019 11:48
przez xon
gzyms napisał(a):Co do trzęsienia silnika w instrukcji jest napisane żeby wyregulować zawory. Ale w serwisie na to nie zareagowali. Ehh

Zapytam znajomego mechanika (nie w KIA) jak będę co on na to.

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Napisane: 28 sty 2019 14:50
przez Ryba4
Hackerowi ktoś konto zhackierował :biggrin: