[C1FL] Kia pije olej

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

bartekmisiek.9087
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 03 gru 2019 19:34
Lokalizacja: Warka
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2011

Re: Kia pije olej

12 lis 2020 16:47

Przepraszam, że tak późno, ale może komuś to pomoże.

Długo się męczyłem, żeby w miarę jak najmniejszym kosztem chociaż poprawić działanie silnika.

Kompresji nie mierzyłem, ale dostałem info, żeby zastosować płukankę przy wymianie oleju.
Okazało się, że ruszyłem nagary, spowodowane przez nieumiejętne serwisowanie auta przez poprzedniego właściciela (nieodpowiedni olej, może za długie interwały olejowe).

Efekt mojego działania był taki, że zaczął brać odrazu więcej oleju. Pojechałem do mechanika, rozebrał silnik. Zdjęć nie mam, ale finalnie sprawa zakończyła się następująco:

1) wymiana pierścieni, zapieczone na sztywno
2) nowe tłoki (dostępne tylko w serwisie) w komplecie sworznie, poprzedni miał wytartą okładzinę wyciszającą jego pracę, dlatego zdecydowałem się na zakup.
3) wymiana panewek
4) na szczęście gładzie cylindrów wyglądały super mimo takiego stanu reszty, ale oczywiście honowanie zostało zrobione.
5) itp
Na koniec docieranie silnika.

Na koniec mechanik przekazał mi wiadomość, że najlepiej w tych autach skrócić interwały olejowe (to nie był pierwszy remontowany przez niego ceed) do 10k km, dla bezpieczeństwa.
Dodam również, że olej bierze nadal, ale w granicach rozsądku, ok 100 ml na 10k km.

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: Kia pije olej

17 lis 2020 10:38

bartekmisiek.9087 napisał(a):Przepraszam, że tak późno, ale może komuś to pomoże.

Długo się męczyłem, żeby w miarę jak najmniejszym kosztem chociaż poprawić działanie silnika.

Kompresji nie mierzyłem, ale dostałem info, żeby zastosować płukankę przy wymianie oleju.
Okazało się, że ruszyłem nagary, spowodowane przez nieumiejętne serwisowanie auta przez poprzedniego właściciela (nieodpowiedni olej, może za długie interwały olejowe).

Efekt mojego działania był taki, że zaczął brać odrazu więcej oleju. Pojechałem do mechanika, rozebrał silnik. Zdjęć nie mam, ale finalnie sprawa zakończyła się następująco:

1) wymiana pierścieni, zapieczone na sztywno
2) nowe tłoki (dostępne tylko w serwisie) w komplecie sworznie, poprzedni miał wytartą okładzinę wyciszającą jego pracę, dlatego zdecydowałem się na zakup.
3) wymiana panewek
4) na szczęście gładzie cylindrów wyglądały super mimo takiego stanu reszty, ale oczywiście honowanie zostało zrobione.
5) itp
Na koniec docieranie silnika.

Na koniec mechanik przekazał mi wiadomość, że najlepiej w tych autach skrócić interwały olejowe (to nie był pierwszy remontowany przez niego ceed) do 10k km, dla bezpieczeństwa.
Dodam również, że olej bierze nadal, ale w granicach rozsądku, ok 100 ml na 10k km.



Mam pytanie ile brało oleju przed remontem?
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Poprzednia strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl