maksymalna prędkość ?
Moderator: Żandarmeria
- kawanagila
- Hazael
zajcol napisał(a):wpiszczek napisał(a):Hazael napisał(a):tylko zastanawia mnie dlaczego kiedyś na IV biegu wskazówka obrotomierza weszła na ponad 5000 obrotów (czerwone pole) a na V biegu jechałem prostą było trochę z górki (obwodnica Białobrzegów kier. Kielce) i wskazówka zatrzymała się na 4 tysiącach miałem luz pod gazem ale samochód już nie reagował.
Jesteś pewien braku blokady?
Blokada, jeżeli jest, to o wiele wyżej. Natomiast weź pod uwagę różnicę szybkości na różnych biegach i związanych z nimi oporów powietrza. Po prostu, opory są już na tyle duże, że brakuje mocy aby jeszcze przyspieszyć. Dokładnie taki efekt mam w Picanto, piąty bieg, 150 na budziku, powietrze pod pedałem, zero reakcji na głębsze wciskanie.
Zgadzam się w całej rozciągłości. Na 100% nie ma żadnego ogranicznika prędkości. V max wyznacza przecięcie wykresu mocy auta z wykresem sumy oporów .
ok, czyli idąć tym tropem jak zchipuję silnik to Vmax automatycznie wzrośnie?
Sprawdzę to w tatkim razie w przyszłym tygodniu
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
- wojtaz
a ja mam wrażenie, że kolejnym elementem mającym w ceedach duży wpływ na Vmax jest skrzynia. Bo generalnie Pro 2.0CRDi do prędkości powiedzmy 180-190km/h przyśpiesza poprostu rewelacyjnie i czuć, że nie sprawia mu to wysiłku i jeszcze może. Ale z seri tj 140KM nie udało mi się wycisnąć więcej niż 202-205 km/h*. Po chipie na 166KM jest trochę lepiej bo okolice 215-220km/h* - ale tak jak mówię czuć, że silnik jeszcze dałby rade - tylko skrzynia nie ta...
*V osiągnięte oczywiście na "zachodnioeuropejskiej" autostradzie bez ogr. V
** Z obserwacji przekłamanie licznika jest niecoinne niż podawaliście - na hamowni - prędkość rolek - do okolic 100km/h błąd pomijalny, 100-170 ok 5km/h, 170-202 błąd 10 km/h
*V osiągnięte oczywiście na "zachodnioeuropejskiej" autostradzie bez ogr. V
** Z obserwacji przekłamanie licznika jest niecoinne niż podawaliście - na hamowni - prędkość rolek - do okolic 100km/h błąd pomijalny, 100-170 ok 5km/h, 170-202 błąd 10 km/h
- Escobar
- Olek
- wladz
- tomek242
- Hazael
- ben74
- Criss
A ja mam taki kazusik: "Autostrada" Gdansk-Tczew 185km/h pod peda³em 1/3 luzu (przy wciskaniu opór); obroty i prêdkoœÌ stoj¹; to samo testowane w ró¿nych warunkach (tak¿e du¿e "zjazdy" na obwodnicy 3miasta w okolicach Gdyni); ZAWSZE TAKI SAM EFEKT; Na pytanie do sprzedawcy stwierdzi³ on, ¿e to wina ESP (umyœlnie muli silnik przy prêdkoœci powy¿ej 180km/h); Przyznam siê, ¿e bez ESP nie mia³em okazji spróbowaÌ; Auto - 1.6 DOHC 122KM nadwozie hatchback;
Te 185 to mĂłj rekord tym autem i czujĂŞ siĂŞ niepocieszony, gdyÂż juÂż wiĂŞcej NIE CHCIAÂŁ. MyÂślaÂłem Âże te 122 koniki pobiegnÂą szybciej niÂż mĂłj poprzedni 1.8TD Mondeo 98' 90KM, ktĂłrym natrzÂąsÂłem 205km/h
Pytanie do Was: zale¿y od ESP, czy nie? ew. w czym b³¹d, o opory powietrza do mnie nie przemawiaj¹ przy zjeŸdzie z górki gdy wokó³ lasy
Te 185 to mĂłj rekord tym autem i czujĂŞ siĂŞ niepocieszony, gdyÂż juÂż wiĂŞcej NIE CHCIAÂŁ. MyÂślaÂłem Âże te 122 koniki pobiegnÂą szybciej niÂż mĂłj poprzedni 1.8TD Mondeo 98' 90KM, ktĂłrym natrzÂąsÂłem 205km/h
Pytanie do Was: zale¿y od ESP, czy nie? ew. w czym b³¹d, o opory powietrza do mnie nie przemawiaj¹ przy zjeŸdzie z górki gdy wokó³ lasy
- zajcol
Criss napisał(a):A ja mam taki kazusik: "Autostrada" Gdansk-Tczew 185km/h pod pedaÂłem 1/3 luzu (przy wciskaniu opĂłr); obroty i prĂŞdkoœÌ stojÂą; to samo testowane w ró¿nych warunkach (takÂże duÂże "zjazdy" na obwodnicy 3miasta w okolicach Gdyni); ZAWSZE TAKI SAM EFEKT; Na pytanie do sprzedawcy stwierdziÂł on, Âże to wina ESP (umyÂślnie muli silnik przy prĂŞdkoÂści powyÂżej 180km/h); Przyznam siĂŞ, Âże bez ESP nie miaÂłem okazji sprĂłbowaĂŚ; Auto - 1.6 DOHC 122KM nadwozie hatchback;
Jakaœ bzdura z tym ESP. Zreszt¹ dawno ju¿ zw¹tpi³em w sprzedawców w salonach. Ma³o tam ludzi którzy robi¹ to z pasj¹. WiêkszoœÌ traktuje sprzeda¿ samochodów jak sprzeda¿ marchewek albo ziemniaków. Wiedzê maj¹ wy³¹cznie ze szkoleù plus to co sobie sami wymyœl¹ lub ubzduraj¹.
Z twoim problemem udaÂłbym siĂŞ na hamowniĂŞ. ponad 120 konne auto powinno licznikowo "lizaĂŚ" 200km/h. Te brakujÂące 15 km/h to, wbrew pozorom, caÂłkiem sporo bo opĂłr powietrza przecieÂż nie roÂśnie liniowo.
Criss napisał(a):Te 185 to mĂłj rekord tym autem i czujĂŞ siĂŞ niepocieszony, gdyÂż juÂż wiĂŞcej NIE CHCIAÂŁ. MyÂślaÂłem Âże te 122 koniki pobiegnÂą szybciej niÂż mĂłj poprzedni 1.8TD Mondeo 98' 90KM, ktĂłrym natrzÂąsÂłem 205km/h
Pytanie do Was: zale¿y od ESP, czy nie? ew. w czym b³¹d, o opory powietrza do mnie nie przemawiaj¹ przy zjeŸdzie z górki gdy wokó³ lasy
TwĂłj licznik w mondeo kÂłamaÂł prawie jak nasi politycy
Co do tematu, ja rozbrykaÂłem siĂŞ raz do okoÂło 195 licznikowych co odpowiadaÂłoby katalogowym 188 km/h w realu.
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 21 mar 2008 21:46 przez zajcol, łącznie edytowano 1 raz
- rawemon
- Dyrektor
- Posty: 732
- Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Criss
- madagaskar1
- Criss
- zajcol
Criss napisał(a):Nareszcie miałem możliwość sprawdzenia
Z tego co przyuważyłem to jakieś 5200-5300obr/min także do czerwonego pola jeszcze troszke zbrakło
Wiecie czym może być to spowodowane?!
Ps. Na niższych biegach wskazówka śmiało wchodzi na czerwone
Normalka - zdecydowana wiekszość cywilnych samochdów ma na tyle długie przełożenia, że osiąga Vmax zanim dojdzie do odcięcia na najwyższym przełożeniu. W sporcie samochodowym oczywiście sytuacja wygląda inaczej - zależnie od akurat zastosowanych przełożeń.
- rawemon
- Dyrektor
- Posty: 732
- Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Criss
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 112 gości