Strona 1 z 1

Nierówna praca, kontrolka check engine

Napisane: 01 sie 2018 11:19
przez kochamch
Witajcie,
od mniej więcej miesiąca jestem właścicielem Kia Ceed 1.6 CRDI 2011, po lifcie. Z tego co udało mi się ustalić jest do niej wgrany program z wersji mocniejszej 115KM, standardowo 90KM. Poniżej opis co dokładnie się dzieje.

OBJAWY:
1. Szarpanie po odpaleniu silnika.
2. Przełączanie w tryb serwisowy (niezależnie od sposobu jazdy). Zdarzyło mi się również na autostradzie w czasie jednego przejazdu jechać w trybie serwisowym i samoistnie z niego wyjść - auto zaczęło "normalnie" jechać i przekraczać ok. 2800 obrotów.
3. Pomiędzy biegami jest dość duża "dziura", tak bym to nazwał. Po zmianie biegu i wciśnięciu gazu następuje przerwa, dopiero po sekundzie samochód zaczyna się zbierać.
4. Wyraźna dziura w mocy poniżej ok. 1700 obrotów (nie wiem czy ten silnik tak ma, nie mam porównania).

CO POKAZUJE KOMPUTER:
1. Przed wymianą EGR, pokazywał się jego błąd, stąd wymiana na nowy oryginalny.
2. Po wymianie znów pokazał się check, potem zniknął; pod podłączeniu pod kompa nic nie pokazał w historii.

CO ZOSTAŁO ZROBIONE:
1. Wymiana EGR.
2. Wypalanie DPF (tutaj tez podobno był jakiś problem, nie do końca wiem o co chodziło, ale wkurzony zabrałem samochód z warsztatu, nie wchodziłem w szczegóły).

Mechanik w tej chwili już mi się poddał. Znacie jakiegoś speca od Kii w Warszawie lub okolicach który mógłby zajrzeć do tego samochodu?

Re: Nierówna praca, kontrolka check engine

Napisane: 01 sie 2018 15:18
przez spirosun
Po 1 nie można wgrać z mocniejszego bo turbina jest inna, można jedynie modyfikować mape u tunera.
Można spróbować wrócić do oryginalnego programu (np w ASO) i wtedy spróbować, być może jest to spowodowane nieprawidłowym chip tuningiem.
Jeśli chodzi o parametry pracy i chip tuning możesz pojechać tu i może da się rzucić okiem na program lub przywrócić wartości domyślne.

http://www.chiptuning-tdi.pl/ - ogolnie polecany człowiek.

Sensowne chłopaki są jeszszcze przy obozowej:

MAS serwis:
https://dobrymechanik.pl/mechanicy/wars ... odowa.html
Coś tam u nich robiłem i są wg mnie uczciwi.

Co do EGR zawsze można go wyłączyć, szkoda kasy na wymianę na nowy.
Ogólnie ten silnik to muł wiec nie spodziewaj się rwania, poniżej 1700 obrotów turbo jeszcze dobrze nie pompuje wiec dlatego nie ciągnie do przodu.

Re: Nierówna praca, kontrolka check engine

Napisane: 01 sie 2018 15:42
przez kochamch
spirosun napisał(a):Po 1 nie można wgrać z mocniejszego bo turbina jest inna, można jedynie modyfikować mape u tunera.

Dopytam jeszcze w takim razie co i gdzie tam było robione z tym programem. Z tego co pamiętam po podpięciu pod kompa nie chciał się połączyć na wersji 90KM, zaskoczył dopiero po wybraniu opcji 115KM.
spirosun napisał(a):Można spróbować wrócić do oryginalnego programu (np w ASO) i wtedy spróbować, być może jest to spowodowane nieprawidłowym chip tuningiem.
Jeśli chodzi o parametry pracy i chip tuning możesz pojechać tu i może da się rzucić okiem na program lub przywrócić wartości domyślne.

Wizyta w serwisie konieczna do wgrania standardowego programu, czy można to zrobić u tego typu tunerów za jednym zamachem?
spirosun napisał(a): Co do EGR zawsze można go wyłączyć, szkoda kasy na wymianę na nowy.
Ogólnie ten silnik to muł wiec nie spodziewaj się rwania, poniżej 1700 obrotów turbo jeszcze dobrze nie pompuje wiec dlatego nie ciągnie do przodu.

EGR już wymieniony więc po ptokach. Przy następnym będę się zastanawiał :)

Re: Nierówna praca, kontrolka check engine

Napisane: 02 sie 2018 11:55
przez spirosun
najlepiej spytać tunera czy wrzuci oryginalny czy ten zmieni co jest.