Nierówna praca, kontrolka check engine
Napisane: 01 sie 2018 11:19
Witajcie,
od mniej więcej miesiąca jestem właścicielem Kia Ceed 1.6 CRDI 2011, po lifcie. Z tego co udało mi się ustalić jest do niej wgrany program z wersji mocniejszej 115KM, standardowo 90KM. Poniżej opis co dokładnie się dzieje.
OBJAWY:
1. Szarpanie po odpaleniu silnika.
2. Przełączanie w tryb serwisowy (niezależnie od sposobu jazdy). Zdarzyło mi się również na autostradzie w czasie jednego przejazdu jechać w trybie serwisowym i samoistnie z niego wyjść - auto zaczęło "normalnie" jechać i przekraczać ok. 2800 obrotów.
3. Pomiędzy biegami jest dość duża "dziura", tak bym to nazwał. Po zmianie biegu i wciśnięciu gazu następuje przerwa, dopiero po sekundzie samochód zaczyna się zbierać.
4. Wyraźna dziura w mocy poniżej ok. 1700 obrotów (nie wiem czy ten silnik tak ma, nie mam porównania).
CO POKAZUJE KOMPUTER:
1. Przed wymianą EGR, pokazywał się jego błąd, stąd wymiana na nowy oryginalny.
2. Po wymianie znów pokazał się check, potem zniknął; pod podłączeniu pod kompa nic nie pokazał w historii.
CO ZOSTAŁO ZROBIONE:
1. Wymiana EGR.
2. Wypalanie DPF (tutaj tez podobno był jakiś problem, nie do końca wiem o co chodziło, ale wkurzony zabrałem samochód z warsztatu, nie wchodziłem w szczegóły).
Mechanik w tej chwili już mi się poddał. Znacie jakiegoś speca od Kii w Warszawie lub okolicach który mógłby zajrzeć do tego samochodu?
od mniej więcej miesiąca jestem właścicielem Kia Ceed 1.6 CRDI 2011, po lifcie. Z tego co udało mi się ustalić jest do niej wgrany program z wersji mocniejszej 115KM, standardowo 90KM. Poniżej opis co dokładnie się dzieje.
OBJAWY:
1. Szarpanie po odpaleniu silnika.
2. Przełączanie w tryb serwisowy (niezależnie od sposobu jazdy). Zdarzyło mi się również na autostradzie w czasie jednego przejazdu jechać w trybie serwisowym i samoistnie z niego wyjść - auto zaczęło "normalnie" jechać i przekraczać ok. 2800 obrotów.
3. Pomiędzy biegami jest dość duża "dziura", tak bym to nazwał. Po zmianie biegu i wciśnięciu gazu następuje przerwa, dopiero po sekundzie samochód zaczyna się zbierać.
4. Wyraźna dziura w mocy poniżej ok. 1700 obrotów (nie wiem czy ten silnik tak ma, nie mam porównania).
CO POKAZUJE KOMPUTER:
1. Przed wymianą EGR, pokazywał się jego błąd, stąd wymiana na nowy oryginalny.
2. Po wymianie znów pokazał się check, potem zniknął; pod podłączeniu pod kompa nic nie pokazał w historii.
CO ZOSTAŁO ZROBIONE:
1. Wymiana EGR.
2. Wypalanie DPF (tutaj tez podobno był jakiś problem, nie do końca wiem o co chodziło, ale wkurzony zabrałem samochód z warsztatu, nie wchodziłem w szczegóły).
Mechanik w tej chwili już mi się poddał. Znacie jakiegoś speca od Kii w Warszawie lub okolicach który mógłby zajrzeć do tego samochodu?