Witajcie,
od mniej więcej miesiąca jestem właścicielem Kia Ceed 1.6 CRDI 2011, po lifcie. Z tego co udało mi się ustalić jest do niej wgrany program z wersji mocniejszej 115KM, standardowo 90KM. Poniżej opis co dokładnie się dzieje.
OBJAWY:
1. Szarpanie po odpaleniu silnika.
2. Przełączanie w tryb serwisowy (niezależnie od sposobu jazdy). Zdarzyło mi się również na autostradzie w czasie jednego przejazdu jechać w trybie serwisowym i samoistnie z niego wyjść - auto zaczęło "normalnie" jechać i przekraczać ok. 2800 obrotów.
3. Pomiędzy biegami jest dość duża "dziura", tak bym to nazwał. Po zmianie biegu i wciśnięciu gazu następuje przerwa, dopiero po sekundzie samochód zaczyna się zbierać.
4. Wyraźna dziura w mocy poniżej ok. 1700 obrotów (nie wiem czy ten silnik tak ma, nie mam porównania).
CO POKAZUJE KOMPUTER:
1. Przed wymianą EGR, pokazywał się jego błąd, stąd wymiana na nowy oryginalny.
2. Po wymianie znów pokazał się check, potem zniknął; pod podłączeniu pod kompa nic nie pokazał w historii.
CO ZOSTAŁO ZROBIONE:
1. Wymiana EGR.
2. Wypalanie DPF (tutaj tez podobno był jakiś problem, nie do końca wiem o co chodziło, ale wkurzony zabrałem samochód z warsztatu, nie wchodziłem w szczegóły).
Mechanik w tej chwili już mi się poddał. Znacie jakiegoś speca od Kii w Warszawie lub okolicach który mógłby zajrzeć do tego samochodu?
[C1FL] Nierówna praca, kontrolka check engine
Moderator: Żandarmeria
-
kochamch - Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 03 lip 2018 21:28
- Lokalizacja: Żyrardów
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.5 ON 90KM
2011
- spirosun
- Klubowicz
- Posty: 74
- Dołączył(a): 03 kwi 2015 04:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1600 ON 90KM
2010, Comfort+
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
Po 1 nie można wgrać z mocniejszego bo turbina jest inna, można jedynie modyfikować mape u tunera.
Można spróbować wrócić do oryginalnego programu (np w ASO) i wtedy spróbować, być może jest to spowodowane nieprawidłowym chip tuningiem.
Jeśli chodzi o parametry pracy i chip tuning możesz pojechać tu i może da się rzucić okiem na program lub przywrócić wartości domyślne.
http://www.chiptuning-tdi.pl/ - ogolnie polecany człowiek.
Sensowne chłopaki są jeszszcze przy obozowej:
MAS serwis:
https://dobrymechanik.pl/mechanicy/wars ... odowa.html
Coś tam u nich robiłem i są wg mnie uczciwi.
Co do EGR zawsze można go wyłączyć, szkoda kasy na wymianę na nowy.
Ogólnie ten silnik to muł wiec nie spodziewaj się rwania, poniżej 1700 obrotów turbo jeszcze dobrze nie pompuje wiec dlatego nie ciągnie do przodu.
Można spróbować wrócić do oryginalnego programu (np w ASO) i wtedy spróbować, być może jest to spowodowane nieprawidłowym chip tuningiem.
Jeśli chodzi o parametry pracy i chip tuning możesz pojechać tu i może da się rzucić okiem na program lub przywrócić wartości domyślne.
http://www.chiptuning-tdi.pl/ - ogolnie polecany człowiek.
Sensowne chłopaki są jeszszcze przy obozowej:
MAS serwis:
https://dobrymechanik.pl/mechanicy/wars ... odowa.html
Coś tam u nich robiłem i są wg mnie uczciwi.
Co do EGR zawsze można go wyłączyć, szkoda kasy na wymianę na nowy.
Ogólnie ten silnik to muł wiec nie spodziewaj się rwania, poniżej 1700 obrotów turbo jeszcze dobrze nie pompuje wiec dlatego nie ciągnie do przodu.
-
kochamch - Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 03 lip 2018 21:28
- Lokalizacja: Żyrardów
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.5 ON 90KM
2011
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
spirosun napisał(a):Po 1 nie można wgrać z mocniejszego bo turbina jest inna, można jedynie modyfikować mape u tunera.
Dopytam jeszcze w takim razie co i gdzie tam było robione z tym programem. Z tego co pamiętam po podpięciu pod kompa nie chciał się połączyć na wersji 90KM, zaskoczył dopiero po wybraniu opcji 115KM.
spirosun napisał(a):Można spróbować wrócić do oryginalnego programu (np w ASO) i wtedy spróbować, być może jest to spowodowane nieprawidłowym chip tuningiem.
Jeśli chodzi o parametry pracy i chip tuning możesz pojechać tu i może da się rzucić okiem na program lub przywrócić wartości domyślne.
Wizyta w serwisie konieczna do wgrania standardowego programu, czy można to zrobić u tego typu tunerów za jednym zamachem?
spirosun napisał(a): Co do EGR zawsze można go wyłączyć, szkoda kasy na wymianę na nowy.
Ogólnie ten silnik to muł wiec nie spodziewaj się rwania, poniżej 1700 obrotów turbo jeszcze dobrze nie pompuje wiec dlatego nie ciągnie do przodu.
EGR już wymieniony więc po ptokach. Przy następnym będę się zastanawiał
- spirosun
- Klubowicz
- Posty: 74
- Dołączył(a): 03 kwi 2015 04:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1600 ON 90KM
2010, Comfort+
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
najlepiej spytać tunera czy wrzuci oryginalny czy ten zmieni co jest.
Posty: 4
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Check engine - błędy P2239 i P0234
przez Łukasz lca » 10 kwi 2020 16:06 w Silniki i skrzynia biegów - 11 Odpowiedzi / 8634 Wyświetlone
- Ostatni post przez Łukasz lca
13 kwi 2020 16:54
-
Check engine - błędy P2239 i P0234
-
-
Świecący check engine - czy włączy się tryb awaryjny?
przez zlotowq » 12 kwi 2020 21:07 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 3797 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
13 kwi 2020 10:03
-
Świecący check engine - czy włączy się tryb awaryjny?
-
-
Odpalanie silnika. Nierówna praca
przez Kacper.01w » 05 lis 2023 20:25 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 472 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
05 lis 2023 21:38
-
Odpalanie silnika. Nierówna praca
-
-
1.6 GDI - szarpanie przy przyspieszaniu oraz nierówna praca
przez Dartal » 13 wrz 2019 22:17 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 11333 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
27 wrz 2019 22:59
-
1.6 GDI - szarpanie przy przyspieszaniu oraz nierówna praca
-
-
Check ESP off
przez mati771 » 30 maja 2019 07:36 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 2775 Wyświetlone
- Ostatni post przez cyganowicz
08 cze 2019 18:50
-
Check ESP off
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości