No może to jest dobry trop. Muszę jeszcze to sprawdzić. Skoro nie ciśnie paliwa to może powietrze.
Tylko szczerze nie wiem gdzie ona jest - o ile w ogóle jest coś takiego w tym silniku. Gdzieś przy tej klapie gaszącej (widzę że to nazywają przepustnicą?)?
To raczej nie to.
________________________________________________________________
EDYTA1:
Dostałem info, że może zacięły się kierownice zmiennej geometrii? To by mogło tłumaczyć dlaczego od samego dołu tak ciągnie, "większy" moc/moment. Ale ktoś wie jakie są standardowe bolączki, jak się kierownice zatną? Ktoś ma z tym doświadczenie? Ja mam 85 kkm więc dziwne by to było. Jak to zdiagnozować? Ma ktoś pomysł?
________________________________________________________________
EDYTA2:
Kierowniczki pracują. Jak się da podciśnienie to grucha wciąga bolec i kierowniczki się ruszają. Jadąc bez podciśnienia to auto prawie nie przyspiesza.
Odpięcie EGR - słychać, że coś się zamknęło i silnik pracuje lepiej. Ale z moim problemem nic się nie zmienia. Checka brak.
Odpięcie przepływki - silnik rozpędza się do 3000 RPM. Jest słabszy. Checka brak.
Olej jest, płyny są. Nie wiem co dalej. Chyba proszę o wymianę tego czujnika ciśnienia paliwa?
________________________________________________________________
EDYTA3:
Faktycznie nie mogę włączyć tempomatu. Mam dokładany więc nie widzę ikonek, ale na pewno się nie zazbraja. Czyli coś jest...
________________________________________________________________
EDYTA4:
Coś mam. Rozbebeszylem pół auta. Mierzyłem na ECU wszystkie przejścia tempomatu - wsio ok. Aż tu nagle wpadłem na pomysł sprawdzenia czujników hamulca i sprzęgła bo są na tej samej kostce w ECU - CUD-K. Hamulec gitara. Sprzęgło - ciągłe zwarcie do masy. Mówię luzik - w lagunie też to miałem, zwykły styk i sprężynka - trzeba ją naciągnąć. Ludzie... W lagunie ten czujnik wyciągam w 20 sekund... A to tutaj to nie wiem kto wymyślił... Ani tam wejść, ani rękę wsadzić, ani klucz bo ciasno, no masakra. Zatem rozpialem wtyczkę od pedału sprzęgła żeby nie było zwarcia do masy i jazda...
Chłopaki - bingo. ECU widocznie jakoś wykrywa, że jedziesz a nigdy nie wcisnąłem sprzęgła czy coś... Zupełnie inna jazda. Nie wiem czemu, nie do końca rozumiem, ale to to.
Czujnik położenia pedału sprzęgła zapobiega niekontrolowanemu gaśnięciu silnika. Daje elektronicznemu modułowi kontrolnemu (ECU) sygnał o naciśnięciu sprzęgła, co powoduje, że komputer nie pozwoli silnikowi zgasnąć. Czujnik daje sygnał do ECU o odciążenie silnika. Zmieniają się dawki wtrysku paliwa oraz spowalniany jest spadek obrotów po naciśnięciu pedału, co zapobiega to szarpnięciom podczas zmiany biegów.