P0016
Moderator: Żandarmeria
-
GrubixD - Klubowicz
- Posty: 42
- Dołączył(a): 04 gru 2016 23:13
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb/LPG 109KM
2009, nie wiem
P0016
Witam, dzisiaj wyskoczył mi blad p0016 i przy każdym hamowaniu i spadku obrotów auto gaśnie, wiem ze są tematy podobne i wiem ze może to być łańcuch rozrządu ale dziwi mnie to bo i stan oleju jest w porządku i nie ma żadnych innych objawów nie ma straty mocy jedynie to ze gaśnie i po zapaleniu na wolnych obrotach albo faluje jak już złapie i silnikiem trzęsie albo od razu gaśnie, miał ktoś podobny problem ? Jest to możliwe ze łańcuch przeskoczył i mocy nie straciłem ? Jest możliwe ze tylko czujnik do wymiany ? A może coś innego ?
Night Kraków Racing
- brylek
- Kierownik zmiany
- Posty: 180
- Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort
Re: P0016
Ja bym na twoim miejscu nie kombinował z czujnikiem tylko sprawdził odrazu rozrząd, temat z tym błędem już istnieje i piszą ze winowajca był rozrząd. Olej może być wporzadku ale jak się już łańcuch rozciągnął lub napinacz nie daje rady to może przeskoczyć. Ja swój ostatnio sprawdzałem jak wygląda po 15tys. i napinacz wyciągnięty n 3 zęby łańcuch ładnie napięty, ale przy obrocie walem potrafił się na tyle cofnąć ze już trochę wisiał, jak dla mnie lipna jest konstrukcja napinacza który ma za duży skok pomiędzy zębami i przy rozciągniętym łańcuchu plus ten luz na napinaczu może on przeskoczyć, dlatego może w silnikach GDI napinacz na o wile więcej zębów bliżej siebie. Sam rozrząd możesz sprawdzić sam jak trochę lubisz pogrzebać, ustawiasz kolo pasowe na znak, pierwszy cylinder w GMP znaki na walkach na przeciwko siebie. Pomiędzy znakami na górnych walkach powinno być 9 ogniw a ogniwo 0 i 10 na znakach. Jeśli cokolwiek będzie nie tak to znaki nie będą ustawione na przeciwko siebie. Kolega ostatnio nie mógł odpalić skody w TSI i wpadł na pomysł aby spróbować na pych, i skończyło się tak ze silnik pękł i coś mu bokiem wyszło Jako ze masz gaz odrazu pomiar luzów zaworowych.
-
GrubixD - Klubowicz
- Posty: 42
- Dołączył(a): 04 gru 2016 23:13
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb/LPG 109KM
2009, nie wiem
-
GrubixD - Klubowicz
- Posty: 42
- Dołączył(a): 04 gru 2016 23:13
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb/LPG 109KM
2009, nie wiem
- brylek
- Kierownik zmiany
- Posty: 180
- Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort
Re: P0016
Tutaj http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=7296 kolega miał identyczny błąd i auto tak samo się zachowywało jak opisujesz wiec podejrzewam ze przeskoczył tylko u ciebie nie jest problem z brakiem oleju. Jeśli chodzi o moje zdjęcie na którym wisi łańcuch to u mnie nie przeskoczył a zdjęcie pokazuje jak nowy łańcuch zwisa gdy opiera się o zapadkę (4 ząb) zabezpieczająca, natomiast gdy tylko układ dostaje ciśnienie tłok napinacza go napina.Jest to normalne ponieważ pomiędzy tłokiem a zapadka jest pewien luz.
- dejmieno
- Przedszkolak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 11 gru 2017 13:17
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Małopolska
Jaki czujnik położenia wału korbowego.
Cześć,
Podpinałem ostatnio samochód pod komputer i pokazało mi błąd p0016 czyli czujnik położenia wału korbowego. Postanowiłem go zdemontować i wyczyścić wtyki (przynajmniej mam nadzieję, że to był czujnik położenia wału ). Niestety problem z błędem nie zniknął a samochód nadal "dziubnie przy przyśpieszaniu". Tak więc postanowiłem wymienić na nowy czujnik jednak jest ich mnóstwo więc proszę was o weryfikację czy ten model będzie dobry.
Samochód KIA Pro Ceed 1.4 77KW 2007 r.
Czujnik: https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-pol ... tml#100249
Czy ten czujnik będzie ok czy może lepiej zainwestować w coś lepszego.
Mam jeszcze pytanie na boku, czy uszkodzony czujnik położenia wału korbowego może wpływać na spalanie?
Podpinałem ostatnio samochód pod komputer i pokazało mi błąd p0016 czyli czujnik położenia wału korbowego. Postanowiłem go zdemontować i wyczyścić wtyki (przynajmniej mam nadzieję, że to był czujnik położenia wału ). Niestety problem z błędem nie zniknął a samochód nadal "dziubnie przy przyśpieszaniu". Tak więc postanowiłem wymienić na nowy czujnik jednak jest ich mnóstwo więc proszę was o weryfikację czy ten model będzie dobry.
Samochód KIA Pro Ceed 1.4 77KW 2007 r.
Czujnik: https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-pol ... tml#100249
Czy ten czujnik będzie ok czy może lepiej zainwestować w coś lepszego.
Mam jeszcze pytanie na boku, czy uszkodzony czujnik położenia wału korbowego może wpływać na spalanie?
- brylek
- Kierownik zmiany
- Posty: 180
- Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort
Re: Jaki czujnik położenia wału korbowego.
Temat błędu p0016 już istnieje i może oznaczać również przestawiony rozrząd http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=7296 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7473&view=previous.
Tutaj masz czujnikhttps://www.potak.eu/partscatalogue/articledetail.aspx?ct=1&cg=ELEK&c1=&c2=&c3=&c4=&item=391802B000&lang=pl
Tutaj masz czujnikhttps://www.potak.eu/partscatalogue/articledetail.aspx?ct=1&cg=ELEK&c1=&c2=&c3=&c4=&item=391802B000&lang=pl
- dejmieno
- Przedszkolak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 11 gru 2017 13:17
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Małopolska
Re: Jaki czujnik położenia wału korbowego.
Dzięki wielkie za linka.
Mam nadzieję, że to nie sprawka rozrządu bo wymiana nowego łańcuszka to pewnie około 2 tys.
U mnie objawy nie są tak drastyczne jak w tych dwóch tematach. Samochód gdy wcisnę but w podłogę to podczas przyśpieszania najczęściej na 2 lub 3 biegu "dziubnie" tak jakby trochę szarpnie na obrotach około 3 - 4 tys. a później jedzie normalnie.
No nic najpierw kupię i wymienię ten czujnik samemu a jak to nie pomoże to pojadę do mechanika żeby sprawdził ten rozrząd. Bo rozumiem, że samo rozebranie silnika żeby sprawdzić rozrząd to mechanik sobie trochę policzy.
Mam nadzieję, że to nie sprawka rozrządu bo wymiana nowego łańcuszka to pewnie około 2 tys.
U mnie objawy nie są tak drastyczne jak w tych dwóch tematach. Samochód gdy wcisnę but w podłogę to podczas przyśpieszania najczęściej na 2 lub 3 biegu "dziubnie" tak jakby trochę szarpnie na obrotach około 3 - 4 tys. a później jedzie normalnie.
No nic najpierw kupię i wymienię ten czujnik samemu a jak to nie pomoże to pojadę do mechanika żeby sprawdził ten rozrząd. Bo rozumiem, że samo rozebranie silnika żeby sprawdzić rozrząd to mechanik sobie trochę policzy.
- brylek
- Kierownik zmiany
- Posty: 180
- Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort
Re: Jaki czujnik położenia wału korbowego.
Wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć jak mocno wyciągnięty jest napinacz, nowy wychodzi na 3 zęby pow. 5 do wymiany oraz sprawdzić jak ustawione są znaki, roboty na ok. 1 godz. przy okazji można pomierzyć luz zaworowy. Rozrząd 2 tys to chyba w aso, poza graty ok.700-800zl plus olej i filtr oraz robocizna , jak robiłem swój to w ASO za robociznę chcieli 700zl natomiast mechanik skasował mnie 300
Posty: 9
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Błąd P0016 i P0420
przez dominiss1990 » 30 gru 2022 10:39 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 3125 Wyświetlone
- Ostatni post przez dominiss1990
02 sty 2023 06:41
-
Błąd P0016 i P0420
-
-
Gasnący silnik (P0011 i P0016)
przez sgr » 28 lis 2019 20:46 w Silniki i skrzynia biegów - 9 Odpowiedzi / 10337 Wyświetlone
- Ostatni post przez sgr
11 cze 2020 17:43
-
Gasnący silnik (P0011 i P0016)
-
-
P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?
przez Filak » 08 mar 2021 21:54 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 13329 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
15 maja 2023 13:09
-
P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 21 gości