Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Lubią ten wątek: Bing [Bot]
AUTOR WĄTKU
max payne
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

30 lip 2010 08:33

A dają wtedy na piśmie jakie to ma konsekwencje ? Każą coś podpisać ?

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

30 lip 2010 11:29

No samochód jest na gwarancji tak? Wykryli "błąd" w oprogramowaniu i zmienili je. Nakazali wgrywać bezzwłocznie. Jeśli się nie zgodzisz to odnotują to w systemie. I podejrzewam, że co najmniej ewentualna awaria turbiny będzie naprawiana na Twój koszt. A przy okazji pewnie jak by się coś z wtryskami działa to powiedzą, że soft na który się nie zgodziłeś zmniejsza ciśnienie na listwie i wtedy wtryski by się nie zepsuły. Gwarancja jest udzielana dobrowolnie przez producenta także wiesz... To są tzw. "warunki szczególne" opisane w książce gwarancyjnej [to tak jak w umowie o pracę "i inne polecenia pracodawcy" - pod tym się kryje wszystko].

Przykładowo to się łapie pod paragraf w mojej książce gwarancyjnej [FL]. Strona 32, punkt 12 - utrata gwarancji:
Utrata praw do świadczeń gwarancyjnych następuje w przypadku:
a) nieprzestrzegania zaleceń Producenta i Gwaranta w zakresie eksploatacji, konserwacji [...]
[...]

No i dzięki. Równie dobrze mogą powiedzieć, że ok ale od dziś nie ma Pan już gwarancji. Dziękujemy, do widzenia. A wiecie jak to w KMP... Nie wiem czy warto ryzykować jeśli komuś zależy na gwarancji. To prędzej wgrać i z nimi walczyć. Albo pojechać do jakiegoś tunera, żeby wam zgrał na dysk softa, a potem go z powrotem wgrać :D To ASO się będzie musiało ciężko zastanawiać jeśli się w ogóle połapie. A co lepszy tuner wgra wam poprzedni program, który się będzie zgłaszał jako ten nowy.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
teon
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

30 lip 2010 12:12

Moim zdaniem jest to oszukiwanie klientów. Idziesz na jazde probna, kupujesz auto które jeździ w określony sposób a oni Ci teraz wgrywają soft który obniża moc auta. Poprostu wprowadzają świadomie klientów w błąd. Równie dobrze mogli by napisać w specyfikacji 200 KM i 400 nm a po tygodniu od zakupu pod groźbą utraty gwarancj kazali przyjechać na w granie softu zmniejszającego moc do 100 KM. Jeśli będziemy mieć wykres z hamowni przed i po wszystko będzie jasne jakie zmiany proponują czy jest to tylko zawężenie zakresu tak aby auto ciągnęlo w zakresie jak w specyfikacji, czy co według mnie jest bardziej prawdopodobne ogólne obniżenie mocy auta po całości bo nie za bardzo wiem jakby mieli ograniczyć obroty turbo sprężarki wyłącznie przez ograniczenie zakresu.

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

30 lip 2010 13:01

Dlatego dokładnie to sugeruję. Zrobić wykres przed, wgrać, zrobić wykres po. To będzie podstawa do jakiejkolwiek walki. Inaczej można zapomnieć.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
karolsz
Dyrektor
 
Posty: 608
Dołączył(a): 15 cze 2010 09:12
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1.4 Pb 100KM
2018, Buisness Line

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

30 lip 2010 13:38

Ewentualna podstawą do reklamacji może być niezgodność parametrów samochodu po wgraniu nowego softu z parametrami opisanymi w homologacji.
Natomiast, to jakie miałeś parametry przed wgraniem softu nie ma znaczenia (oczywiście nie dla Ciebie, ale z punktu widzenia prawa).

Jeżeli po wgraniu nowego softu, auto będzie miało parametry takie jak te opisane w homologacji to raczej ciężko będzie coś wywalczyć.
Piszę o tym dlatego, że wcześniej w tym temacie wspomniane było, że KIA twierdzi, iż początkowo samochody miały zawyżone parametry w porównaniu do deklarowanych.
Kraków,
czerwony pro_cee'd 1.6 CRDi Optimum FL, 2009
biała kia cee'd SW 1.6 CRDi 136KM GT Line, 2016
biała kia ceed 1.4 MPI 100KM Buisness Line, 2019

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

30 lip 2010 14:34

Dlatego warto sprawdzić czy faktycznie były zawyżone. Gdzieś tu na forum widziałem kogoś kto robił chipa w 1.6 przed FL. Mógłby się pochwalić wykresem tam są dane serii to byśmy wiedzieli. A skoro chłopaki mówią że auto idzie dopiero od ok 2700 obrotów to parametry na pewno się nie będą zgadzały jeśli chodzi o obroty w jakich są one uzyskiwane.
Tu wyniki nie wyglądają na jakoś specjalnie zawyżone:
Obrazek
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
max payne
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

30 lip 2010 14:51

ruszok napisał(a):Przykładowo to się łapie pod paragraf w mojej książce gwarancyjnej [FL]. Strona 32, punkt 12 - utrata gwarancji:
Utrata praw do świadczeń gwarancyjnych następuje w przypadku:
a) nieprzestrzegania zaleceń Producenta i Gwaranta w zakresie eksploatacji, konserwacji [...]
[...]

Hola, hola. Pod warunkiem, że parametry tego towaru są takie same przed jak i po "zaleceniach" Producenta i Gwaranta, bo za to zapłaciliśmy. To może idźmy na całość i niech KIA zaleci wymianę całych silników na pojemność 0.9 litra. "Osiągi" oczywiście będzie miał te same. :evil:
Swoją drogą w Geco Cars powiedzieli mi, że swego czasu Mercedes zrobił też taki numer w modelach z automatycznymi skrzyniami biegów. Skrzynie za bardzo padały ( a to kosztuje ) więc zrobili "tuning" softu silnika.

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

30 lip 2010 17:02

No nie hola hola tylko parametry mają być takie jakie deklarował producent. Jeśli teraz mówią, że są zawyżone to są kryci - dopóki im nie udowodnisz że nie mają racji.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
teon
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

30 lip 2010 18:40

Po wykresach z hamowni z wątku o chiptuningu 1.6 crdi można wywnioskować że wcale auta nie mają nadwyżki standardowej mocy czy NM. A wykres jest płaski w zakresie od 1900 do około 2800 obr czyli tak jak powinno być według danych katalogowych. Dlatego za bardzo nie widzę w jaki sposób kia chce poprawić te parametry jeśli od początku są zgodne ze specyfikacją. Wydaje mi się raczej że jest to akcja związana z tym że coraz więcej klientów między innymi ja zgłaszało problem z głośniejszym pogwizdywaniem turbiny, które jednak nie skutkuje tym że spada moc, auto kopci, bierze olej czy więcej spala. Jedyną niedogodnością jest problem akustyczny. Widocznie standardowe obroty wirnika prowadziły do jakiegoś uszkodzenia turbiny które tylko i wyłącznie powoduje zwiększony hałas i nic poza tym. No ale jest to rozwiązanie korzystne tylko dla gwaranta ponieważ zamiast wymieniać turbiny na wersje które nie mają problemu ograniczył osiągi silnika. Wcześniej czy później wyjdzie kolejny soft albo inne rozwiązanie tego problemu ponieważ niezadowoleni klienci są w całej Europie, a Kia chcąc się rozwijać musi o nich dbać i nie doprowadzać do takich sytuacji.

AUTOR WĄTKU
max payne
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

30 lip 2010 19:15

ruszok napisał(a):No nie hola hola tylko parametry mają być takie jakie deklarował producent. Jeśli teraz mówią, że są zawyżone to są kryci - dopóki im nie udowodnisz że nie mają racji.

No to teraz będzie "he,he,he". :wink:
Dlaczego w takim razie akcja jest robiona "po cichu i przy okazji" ? Jeżeli faktycznie nagle odkryli, że we wszystkich samochodach przekroczone są obroty turbiny, to powinni biegiem wezwać wszystkich do serwisu. Chyba, że wystąpienie tej usterki jest hipotetyczne w bliżej nieokreślonym czasie i w bliżej nieokreślonej liczbie samochodów. Taka opcja sprawia, że sposób postępowania jest zrozumiały. Wgrywanie softu jest na wszelki wypadek, redukując ryzyko ( i oczywiście koszty producentowi) wystąpienia potencjalnej usterki w przyszłości. Ktoś "dmucha na zimne". Może się zdarzyć, że w niektórych samochodach faktycznie tak się dzieje i obroty są przekroczone i taka turbina padnie (zależy to też od stylu jazdy), ale czy przed wgraniem tego softu, samochód przechodzi badanie na "turbo-obrotomierzu" i czy ten pomiar jest podstawą do wgrania nowego softu ? Śmiem wątpić. Wgrywają jak leci. Czy to jest odpowiedzialność zbiorowa, bo Kowalskiemu lub Nowakowi może za 100 lub 200 tysięcy kilometrów padnie turbina ?
Albo jest to poważna awaria, ale wtedy coś tu jest nie tak z reakcją producenta, albo ktoś na wszelki wypadek, myśląc tylko kategoriami swojego interesu, próbuje ukryć jakiś swój błąd projektowy.
Jeżeli faktycznie turbina przekracza te obroty, jest to przecież błąd projektowy. Czyli kupiliśmy towar z poważną wadą, bo to nie jest trzeszczący plastik. Też niedobrze. Producent próbuje to naprawić, ale czy sposób w jaki to robi zapewnia zachowanie interesu obu stron, czy tylko jednej ?

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

30 lip 2010 22:46

Zgadzam się, ale co to zmienia dla nas? Nic. To ONI robią co chcą. A MY musimy walczyć i udowadniać. Taka jest prawda. Także myślę, że czekamy na konkretne dane - wtedy będzie można dyskutować.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
wujekcybul
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

02 sie 2010 14:12

teon napisał(a):Po wykresach z hamowni z wątku o chiptuningu 1.6 crdi można wywnioskować że wcale auta nie mają nadwyżki standardowej mocy czy NM. A wykres jest płaski w zakresie od 1900 do około 2800 obr czyli tak jak powinno być według danych katalogowych. Dlatego za bardzo nie widzę w jaki sposób kia chce poprawić te parametry jeśli od początku są zgodne ze specyfikacją. Wydaje mi się raczej że jest to akcja związana z tym że coraz więcej klientów między innymi ja zgłaszało problem z głośniejszym pogwizdywaniem turbiny, które jednak nie skutkuje tym że spada moc, auto kopci, bierze olej czy więcej spala. Jedyną niedogodnością jest problem akustyczny. Widocznie standardowe obroty wirnika prowadziły do jakiegoś uszkodzenia turbiny które tylko i wyłącznie powoduje zwiększony hałas i nic poza tym. No ale jest to rozwiązanie korzystne tylko dla gwaranta ponieważ zamiast wymieniać turbiny na wersje które nie mają problemu ograniczył osiągi silnika. Wcześniej czy później wyjdzie kolejny soft albo inne rozwiązanie tego problemu ponieważ niezadowoleni klienci są w całej Europie, a Kia chcąc się rozwijać musi o nich dbać i nie doprowadzać do takich sytuacji.


Ludzie :idea: Przecież to nie jest problem turbiny. Miałem wymieniana 2 razy raz po przebiegu 10 tys drugi raz po zaledwie 1000 km. Halas powoduje uszczelka ( przypomina wycie karetki). To jest IMHO zwykły update.

AUTOR WĄTKU
teon
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

02 sie 2010 15:55

To gwizdanie o którym mówię nie jest od uszczelki. Początkowo tak myślałem i gdy przedstawiłem problem w serwisie to powołałem się na Twój przypadek. Kia potwierdziła to że może być taka przyczyna. Wymieniono mi wszystkie uszczelki wokół turbiny i EGR plus pod kolektorem razem z jego planowaniem. Wyje/gwiżdże ciut ciszej ale dalej jest to bardzo słyszalne. Z tego co mówił serwis to mają kilku klientów którym też robiono takie operacje i turbina dalej wyła. I ogólnie szef serwisu powiedział że jest coraz więcej takich przypadków w całej Polsce i dlatego wyszedł ten soft, który raczej nie rozwiązuje problemów już wyjących aut ale zapobiega przed pojawieniem się kolejnych niezadowolonych z tego powodu użytkowników.

AUTOR WĄTKU
bob
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

03 sie 2010 09:59

szokujące Wasze opowieści... moje auto jeździ super, jeśli mi zaaplikują taki soft to nie ma mowy o zakupie nowego cee'da będzie trzeba poszukać innych aut... a szkoda...

AUTOR WĄTKU
inmat
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

03 sie 2010 13:00

bob napisał(a):szokujące Wasze opowieści... moje auto jeździ super, jeśli mi zaaplikują taki soft to nie ma mowy o zakupie nowego cee'da będzie trzeba poszukać innych aut... a szkoda...


Ja też do tej pory byłem zadowolony. W momencie gdy wgrali mi soft, odechciało mi się następnego cee'da ani w ogóle kijanki.

AUTOR WĄTKU
teon
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

05 sie 2010 11:39

Trochę nowych informacji. Według jednego z forumowiczów z http://www.kia-forums.com update softu nie dotyczy wszystkich aut. Załączył on tabelkę informującą jakie numery ECU są objęte akcją:
Obrazek

Numer znajduje się na bocznej naklejce ECU który jest w komorze silnika obok filtru powietrza. Według tego moje auto nie powinno mieć wgranego nowego softu.

W oryginalnej wersji anglojęzycznej biuletynu podany jest zakres VIN oraz dokładniej wyjaśniony problem:
This bulletin provides information related to ECM software upgrade for some cee’d (ED) vehicles with U-1.6L VGT diesel engines, to prevent possible damage to the turbocharger components, such as the turbine and compressor/impeller wheels or the shaft, which may be caused by turbo spinning to RPMs far beyond of what it is safely capable.
2. Vechicles affected
■ Model: cee’d (ED) U-1.6L VGT diesel engines
■ Applicable vehicle production date range : From Nov 23, 2006 to July 07, 2009
■ VIN Range : a. 5 Door: U5YFF24427L001608 ~ U5YFF24439L186618
b. Wagon: U5YFF52428L000499 ~ U5YFF52429L116244
c. 3 Door: U5YFF23428L000011 ~ U5YFF23429L042569
■ Area: All export countries (except North America)

Forumowicz ten również przetoczył inne informacje dotyczące silnika które dowiedział się w serwisie. W trakcie produkcji silnik 1.6 crdi U1 był modyfikowany około 50 razy co sprawiło że pod koniec produkcji było mu bliżej do silnika U2. I właśnie dlatego soft nie dotyczy wszystkich silników. W serwisie który wykonuje update ECU według tego klucza, powiedzieli że żaden z klientów nie uskarżał się na gorsze osiągi auta.


W Polsce raczej wgrywają jak leci i stąd są te problemy.

AUTOR WĄTKU
szady
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

05 sie 2010 13:16

teon napisał(a):Według tego moje auto nie powinno mieć wgranego nowego softu.


Z tego co zrozumiałem wczoraj na przeglądzie to twój też idzie pod kompa :P
Bynajmniej Marcin mówił że wszystkie muszą przejść przez to.
A no i rozwiązał się problem dymienia. Niby na początku mówili że to przez program :lol:
3 świece wymienili i rano już nie puścił dymku :)

AUTOR WĄTKU
teon
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

05 sie 2010 14:37

Po moim trupie :D U mnie też chyba kolejna świeca padła bo coś ostatnio lubi sobie rano dymka puścić i trochę nierówno pracuje. A Tobie wgrał?

AUTOR WĄTKU
szady
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

05 sie 2010 14:52

No wgrał - powiedzieli że jeżeli się nie zgodzę to w razie W to odnotowują że nie zgodziłem się i gwarancje szlag trafia.
Ale powiem Ci szczerze że niedługo będę w Wawie i jadę na hamownie. Przy 120km/h na 5 biegu pod górkę w ogóle nie
przyśpiesza, ledwo co starego SCENICA dałem rade minąć. Samochód zrobił się taki mułowaty że porażka totalna.
Zobaczymy jak podejdą z tą sprawą do Ciebie. W sumie u Ciebie to może być inna sprawa przy automacie ale jak
mówił mi Artur i Marcin że wszystkim to wszystkim :) A jak Cię pominą to ja im przypomnę :P

AUTOR WĄTKU
evolution
 

Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)

06 sie 2010 09:33

chlopaki jest juz nowy soft z koncowka 07 do aut przed liftem usuwajacym delikatnie ten problem, sam wgrywam go od kilku dni do aut nie przyspieszajacych w dolnych partiach (bywa ze wogole nie chca sie wciagnac)
p.s. na hamowni wykres na modernic=zowanym sofcie podaje parametry aut z katalogu, wczesniejszy ( fabryczny) soft daje gifta nawet do 60 Nm w piku ztad te inne odczucia

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 23 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl