DPF - wypalanie
Moderator: Żandarmeria
Pokaż pierwszy nieprzeczytany post
Posty: 651
Strona 22 z 33
1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 33
- Jagi
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 27 lip 2020 01:50
- Lokalizacja: Chełm
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 128KM
2013, M
Re: DPF - wypalanie
Ja podziękuję nowoczesnym dieslom, a nowym benzynom 2x bardziej. Wracam do jakiejś dużej benzyny ok 2010 rok (jakieś Audi, Volvo). Wolę 10 letnie premium z normalnym silnikiem niż te nowe, jednorazowe zabawki.
- Jan Perończyk
- Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 08 lip 2020 20:03
- Lokalizacja: Babice
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1.6 ON 115KM
2018, M
Re: DPF - adblue
Mam pytanie jak działa wskaźnik poziomu adblue w ceed 3 1.6 2018 rok. Pokazuje procentowo i spada po trochu czy ma podziałkę np na 4 i dopiero jak spali kilka litów to coś pokazuje ?
-
Montana310
Re: DPF - wypalanie
Podłącze się do tematu. Do tej pory wypalanie w moim Ceedzie załączało się między 250-600km,w zależności, czy było więcej jazdy w trasie, czy w mieście. Teraz niestety wypalanie włącza się między 40-120km. Auto mam od nowości i byłem z tym tematem w serwisie. Suma sumarum, na ten moment został wymieniony czujnik ciśnienia spalin i już dwa razy filtr był wypalany serwisowo. Z tego co udało mi się ustalić to w filtrze było 18g sadzy i została wypalona do 0,1g,komputer nie pokazuje żadnych błędów i niby jest ok. Po tej operacji wypalanie filtra włączyło się po przejechaniu 412km i samo wypalanie trwało 48 min(!) na ekspersówce. A teraz włącza się ponownie po przejechaniu od 40 do 60km (jadąc po drogach krajowych) i wypalanie trwa od 20 do 35 min. Dziś byłem ponownie w serwisie i twierdzą, że jak nie ma błędów to widocznie filtr nie ma warunków, żeby się dopalić. Czy z waszej perspektywy jest to normalne i widocznie filtr tak musi działać, czy jest z czymś problem? Jak dla mnie tak częste wypalanie filtra nie jest dobre. Co więcej nic się nie zmieniło w użytkowaniu auta, a wcześniej wypalał się rzadziej i krócej.
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 826
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
No dobra koledzy, będę musiał odszczekać co napisałem wcześniej. Prowadziłem intensywne obserwacje za pomocą OBD i okazuje się, że automatyka wypalania jest w tym samochodzie idiotyczna.
W moim przypadku wypalanie jest co jakieś 200 km.
Sygnalizowane jest to w zasadzie niczym... ale można zaobserwować że wyższe jest spalanie, które po zdjęciu nogi z gazu nie spada do zera.
Po zatrzymaniu pojazdu spada, gdyż licznik przestaje przeliczać spalanie na km a ten wskaźnik chwilowego pokazuje tylko litry/km. Nie pokazuje na godzinę.
Co ciekawe po ponownym ruszeniu samochodem i zdjęciu nogi z gazu pokazuje że spalanie spada do zera, ale PIDy mówią co innego. Obroty są wyższe o jakieś 300-400rpm o ile dobrze pamiętam, temperatura nie spada do 300 tylko do ~550 i stoi a także spalanie na postoju jest wyższe o 0,4l. Dopiero po dłuższym czasie spadają obroty, zużycie paliwa i temperatura.
Akurat miałem sytuację, że dojechałem do garażu a tu mi auto chce coś wypalać.
Mam wrażenie że popadamy w paranoje ...wszystko było dobrze, jak człowiek tego nie obserwował
W moim przypadku wypalanie jest co jakieś 200 km.
Sygnalizowane jest to w zasadzie niczym... ale można zaobserwować że wyższe jest spalanie, które po zdjęciu nogi z gazu nie spada do zera.
Po zatrzymaniu pojazdu spada, gdyż licznik przestaje przeliczać spalanie na km a ten wskaźnik chwilowego pokazuje tylko litry/km. Nie pokazuje na godzinę.
Co ciekawe po ponownym ruszeniu samochodem i zdjęciu nogi z gazu pokazuje że spalanie spada do zera, ale PIDy mówią co innego. Obroty są wyższe o jakieś 300-400rpm o ile dobrze pamiętam, temperatura nie spada do 300 tylko do ~550 i stoi a także spalanie na postoju jest wyższe o 0,4l. Dopiero po dłuższym czasie spadają obroty, zużycie paliwa i temperatura.
Akurat miałem sytuację, że dojechałem do garażu a tu mi auto chce coś wypalać.
Mam wrażenie że popadamy w paranoje ...wszystko było dobrze, jak człowiek tego nie obserwował
-
panpromek
Re: DPF - wypalanie
Montana310 napisał(a):Podłącze się do tematu. Do tej pory wypalanie w moim Ceedzie załączało się między 250-600km,w zależności, czy było więcej jazdy w trasie, czy w mieście. Teraz niestety wypalanie włącza się między 40-120km. Auto mam od nowości i byłem z tym tematem w serwisie. Suma sumarum, na ten moment został wymieniony czujnik ciśnienia spalin i już dwa razy filtr był wypalany serwisowo. Z tego co udało mi się ustalić to w filtrze było 18g sadzy i została wypalona do 0,1g,komputer nie pokazuje żadnych błędów i niby jest ok. Po tej operacji wypalanie filtra włączyło się po przejechaniu 412km i samo wypalanie trwało 48 min(!) na ekspersówce. A teraz włącza się ponownie po przejechaniu od 40 do 60km (jadąc po drogach krajowych) i wypalanie trwa od 20 do 35 min. Dziś byłem ponownie w serwisie i twierdzą, że jak nie ma błędów to widocznie filtr nie ma warunków, żeby się dopalić. Czy z waszej perspektywy jest to normalne i widocznie filtr tak musi działać, czy jest z czymś problem? Jak dla mnie tak częste wypalanie filtra nie jest dobre. Co więcej nic się nie zmieniło w użytkowaniu auta, a wcześniej wypalał się rzadziej i krócej.
Witaj w klubie... Mam dokładnie to samo. Auto od nowości u mnie. 90% przebiegu w trasie. Pierwsze problemy z DPFem wyszły przy 65 tyś km. Teraz mam 114 i propozycję wymiany filtra na nowy...
- Marcinek82
- Kierownik
- Posty: 350
- Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
- Lokalizacja: Slask
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL
Re: DPF - wypalanie
Yankee napisał(a):Co ciekawe po ponownym ruszeniu samochodem i zdjęciu nogi z gazu pokazuje że spalanie spada do zera...
A w mojej KIAnce nie spadalo do zera, nawet obroty sie nie zmienialy. Nie jezdzilem z otwartym oknem, wiec niewiem czy odglos silnika sie zmienial.
Tak na marginesie, nie bardzo wiem czemu ale zima miedzy wypalaniami, bez problemu robilem 500km a latem to jakies 400-450km. Caly czas ta sama trasa i styl jazdy, tylko temperatury i opony inne. Mam tu na mysli tylko wypalanie w trasie, bo w ruchu miejskim i okolo miejskim to latem nawet po 100km potrafil sie wypalac.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
Yankee napisał(a):będę musiał odszczekać co napisałem wcześniej
A nie mowilem
Marcinek82 napisał(a):A w mojej KIAnce nie spadalo do zera, nawet obroty sie nie zmienialy.
U mnie to samo, po ponownym ruszeniu... Nadal trwało dopalanie i wskaźnik nie spadał do zera.
Marcinek82 napisał(a):Tak na marginesie, nie bardzo wiem czemu ale zima miedzy wypalaniami, bez problemu robilem 500km a latem to jakies 400-450km
Tak już jest, że latem (wyższa temp) powoduje częstsze dopalanie. Ale takie miedzyprzebiegi jak ty robisz to nie ma się czym przejmować. Bardzo rzadko ci dopala.
panpromek napisał(a):Pierwsze problemy z DPFem wyszły przy 65 tyś km. Teraz mam 114 i propozycję wymiany filtra na nowy...
Mój zaczął wariować dopiero przy ok. 230 tys km.
Wg mnie pozadne czyszczenie lepiej zamiast wymiana.
- Marcinek82
- Kierownik
- Posty: 350
- Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
- Lokalizacja: Slask
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL
Re: DPF - wypalanie
Kawu napisał(a):Tak już jest, że latem (wyższa temp) powoduje częstsze dopalanie.
No wlasnie czemu? Zgodnie z logika to latem szybciej sie rozgrzewa do temp. roboczej, natomiast zima zanim sie zagrzeje to wiecej sadzy "naprodukuje". Caly czas mam na mysli wypalanie w trasie, bo w miescie zima to praktycznie caly czas niedogrzany wiec i mozna by przejechac z 1000km bez wypalania [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
-
Montana310
Re: DPF - wypalanie
panpromek napisał(a):
Witaj w klubie... Mam dokładnie to samo. Auto od nowości u mnie. 90% przebiegu w trasie. Pierwsze problemy z DPFem wyszły przy 65 tyś km. Teraz mam 114 i propozycję wymiany filtra na nowy...
A z Twoich obserwacji nie wpływa to negatywnie na filtr czy inne podzespoły? W końcu to ok. 600stopni niemal cały czas
Kawu napisał(a):Mój zaczął wariować dopiero przy ok. 230 tys km.
Wg mnie pozadne czyszczenie lepiej zamiast wymiana.
Próbowałeś takiego czyszczenia? Jeżeli tak to też to zrobię, bo wymiana filtra to kosztowna sprawa
- Jagi
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 27 lip 2020 01:50
- Lokalizacja: Chełm
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 128KM
2013, M
Re: DPF - wypalanie
Naprawdę paranoja z tymi dpfami. Już się cieszyłem że robię ponad 300 km między wypaleniami i co...i rano jak robiłem trasę nie uznał że trzeba już załączyć, natomiast po południu w miejskich korkach jadąc do 50 km/h, biegi 1,2,3 uznał że są idealne warunki i załączył dopalanie kilometr przed domem.
Co za debil to zaprogramował, skonfigurował...
Co za debil to zaprogramował, skonfigurował...
-
vonski - Weteran
- Posty: 2336
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
vonski napisał(a):To po co żeście te diesle kupowali?
Tapatalk @ Huawei P30
Np. Żeby jeździć "oszczędnie".
- Mikilo
- Przedszkolak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 07 kwi 2018 05:37
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 90KM
2012
Re: DPF - wypalanie
Wiele razy miałem dokładnie te same myśli ... Jakby tylko był na to jakiś wpływ. Pseudo ekologia.Jagi napisał(a):Naprawdę paranoja z tymi dpfami. Już się cieszyłem że robię ponad 300 km między wypaleniami i co...i rano jak robiłem trasę nie uznał że trzeba już załączyć, natomiast po południu w miejskich korkach jadąc do 50 km/h, biegi 1,2,3 uznał że są idealne warunki i załączył dopalanie kilometr przed domem.
Co za debil to zaprogramował, skonfigurował...
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- Jagi
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 27 lip 2020 01:50
- Lokalizacja: Chełm
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 128KM
2013, M
Re: DPF - wypalanie
Akurat od wczoraj żadnej trasy nie robiłem i 3 razy włączał dopalanie w mieście i oczywiście za każdym razem czekałem na postoju aż spadnie temperatura i otworzy EGR, aby spokojnie i z czystym sumieniem pójść do domu.
Diesla wziąłem dla ekonomii. Miałem już diesla i byłem zadowolony. Volvo V50 200 kg cięższe z 1,6d robiło mi na tych trasach średnio 5,5l/100 a cee'd 6,5-7. Także coś nie ten teges.
Wybór padł na cee'd bo jeździłem dużo z kolegą 1 gen z 2008 roku i była spoko. Bardzo ją chwalił i też 1,6 Crdi, ale bez DPF.
Miałem już myśli aby wyciąć filtr, ale po co pchać się w dodatkowe koszty. Sprzedam te dziadostwo i wezmę jakiegoś Accorda w benzynie. 7-8 benzyny w trasie i święty spokój.
Diesla wziąłem dla ekonomii. Miałem już diesla i byłem zadowolony. Volvo V50 200 kg cięższe z 1,6d robiło mi na tych trasach średnio 5,5l/100 a cee'd 6,5-7. Także coś nie ten teges.
Wybór padł na cee'd bo jeździłem dużo z kolegą 1 gen z 2008 roku i była spoko. Bardzo ją chwalił i też 1,6 Crdi, ale bez DPF.
Miałem już myśli aby wyciąć filtr, ale po co pchać się w dodatkowe koszty. Sprzedam te dziadostwo i wezmę jakiegoś Accorda w benzynie. 7-8 benzyny w trasie i święty spokój.
- Kalee
- Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 21 sie 2013 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010, Comfort+
Re: DPF - wypalanie
Szanowni Koledzy,
Problemy DPFu powoduje olej silnikowy, a właściwie jego popioły gdyż ich wypalić się nie da (DPF wypala tylko sądzę z paliwa). Jednak automatyka nie rozróżnia czym filtr jest zapchany więc próbuje cały czas go wypalać. Jedyne rozwiązanie to profesjonalne czyszczenie filtra lub wymiana na nowy.
Żywotność DPF wyliczona jest na 150-300 tys. w zależności od używanego oleju i stylu jazdy. Jeżeli silnik bierze dużo oleju to żywotność będzie jeszcze mniejsza (a to czasami ciężko zauważyć kiedy paliwo dostaje się do ojeju).
Nie ma co narzekać na diesele, gdyż z GPF w benzynie będzie ten sam problem, bo pomimo że benzyna generuje mniej sadzy to olej w silniku benzynowym generuje tyle samo popiołów (a niektórzy jeszcze nie używają nisko popiołowych olejów).
Problemy DPFu powoduje olej silnikowy, a właściwie jego popioły gdyż ich wypalić się nie da (DPF wypala tylko sądzę z paliwa). Jednak automatyka nie rozróżnia czym filtr jest zapchany więc próbuje cały czas go wypalać. Jedyne rozwiązanie to profesjonalne czyszczenie filtra lub wymiana na nowy.
Żywotność DPF wyliczona jest na 150-300 tys. w zależności od używanego oleju i stylu jazdy. Jeżeli silnik bierze dużo oleju to żywotność będzie jeszcze mniejsza (a to czasami ciężko zauważyć kiedy paliwo dostaje się do ojeju).
Nie ma co narzekać na diesele, gdyż z GPF w benzynie będzie ten sam problem, bo pomimo że benzyna generuje mniej sadzy to olej w silniku benzynowym generuje tyle samo popiołów (a niektórzy jeszcze nie używają nisko popiołowych olejów).
-
panpromek
Re: DPF - wypalanie
Kolego Kalee w tym co napisałeś może coś być. Filtr w moim aucie został zdemontowany. Mechanik, który to robił stwierdził właśnie, że "wysypał" z niego sporo popiołu. Nie wiem czy ten zabieg coś da, bo przejechałem zbyt mało kilometrów po serwisie. Skoro olej lany przez ASO ma aż tyle popiołu to jakim można by go zastąpić. Mógłbyś coś zaproponować?
- Marcinek82
- Kierownik
- Posty: 350
- Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
- Lokalizacja: Slask
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL
Re: DPF - wypalanie
panpromek napisał(a):Mechanik, który to robił stwierdził właśnie, że "wysypał" z niego sporo popiołu.
Tylko ze popiol zostaje rowniez z wypalania sadzy. A tak po prawdzie to w ceed 2 ten filtr nie jest za duzy i watpie zeby zrobil 150k bez czyszczenia.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
-
hevimental - Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: DPF - wypalanie
Z moich weekendowych obserwacji z podróży nad polskie morze. Pierwsze wypalanie po 180km na to załapała się jeszcze jazda wokół komina.
W trasie, w tym autostrada filtr wypalał sie po ok 400km.
Zaskoczeniem dla mnie jest, że w drodze powrotnej filtr wypalił się na autostradzie po ok 400km i kolejne wypalanie zaczął po 80km.
W trasie, w tym autostrada filtr wypalał sie po ok 400km.
Zaskoczeniem dla mnie jest, że w drodze powrotnej filtr wypalił się na autostradzie po ok 400km i kolejne wypalanie zaczął po 80km.
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
-
Montana310
Re: DPF - wypalanie
Mały update z mojej strony. Po kolejnej wizycie w serwisie znaleziono uszkodzony kabel przekazujący informacje do czujnika ciśnienia spalin - nie chce teraz wprowadzić w błąd, bo nie do końca zrozumiałem faceta z obsługi klienta, o który kabel chodziło. W każdym bądź razie przy wypalaniu filtr osiągał temperaturę ok 400stopni i to mogło być przyczyną, że wypalanie włączało się tak często. Kabel z końcówką został wymieniony. Na ten moment wypalanie filtra włączyło się po 204km i trwało 17 min, a następnie po 306km i trwało 24 min. Jazda w trybie mieszanym, więc wydaje się, że usterka chyba została usunięta. Piszę, bo może u kogoś jest podobnie, że temperatura filtra podczas wypalania jest zbyt niska i stąd ciągle włącznie filtra.
-
panpromek
Re: DPF - wypalanie
Czy komuś udało się znaleźć przyczynę częstego wypalania dpf? U mnie dzieje się to już co 50 km i to w trasie. Mam dość tego auta "specjalnej troski" a jeszcze bardziej beznadziejnyc aso, które potrafią tylko stwierdzić - "Możemy wymienić filtr... (za jedyne 10 tyś pln). Czy ktoś próbował w tej sprawie pisać do Kia Polska? Po polskich drogach jeździ zatrzęsienie ceedów crdi i jestem przekonany, że dużo z nich ma tą samą przypadłość. Chcę się pozbyć tego auta, ale w takim stanie nie mam sumienia komuś je wcisnąć :/
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Częste wypalanie DPF
przez Damian91x » 09 cze 2020 10:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 5539 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
09 cze 2020 11:33
-
Częste wypalanie DPF
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości