Witajcie po dłuższej przerwie. W planach już miałem być z nowym samochodem (też ceedem) ale różne okoliczności sprawiły, że dalej wożę się zasłużonym pro_ceedem (jak na swój wiek i przebieg to trzeba przyznać, że dobrze się trzyma ).
Niestety po 9 latach nie przeszedłem przeglądu rejestracyjnego bo kontrola dymomierzem wykazała, że mój diesel 1,6 CRDi za bardzo dymi.
Niestety jeżdżę od 2 lat głównie po mieście, a w trasę jadę raz na 1-2 miesiące.
Przy kontroli próbowali przedmuchać zanieczyszczenia kilkukrotnie, ale nic to nie dało.
Dostałem wynik negatywny (4,5 zamiast 1,5 bo to niby norma - ale kompletnie nie wiem czego i jak).
Jako poradę dostałem propozycję wybrania się na autostradę i jeździć na wysokich obrotach (ok. 3 tys) tak aby porządnie usunąć zanieczyszczenia z układu. Podobno w większości przypadków pomaga takie coś.
I tu pytania do was:
1. czy faktycznie dłuższa jazda autostradą na wysokich obrotach (ok. 3 tys i więcej - silnik 1,6 CRDi, 115 KM, fabrycznie bez DPF), pomoże w takiej sytuacji?
2. Jeżeli pkt. 1 nie pomoże to co i gdzie powinienem wyczyścić/wymienić?
3. Lepiej taki przejazd autostradą zrobić bezpośrednio przed wizytą na przeglądzie rejestracyjnym, czy to nie ma znaczenia?
4. Gdzie sprawdzę jaką normę EURO spełnia mój model? Bo na internecie wyszukuje mi, że jest to EURO 4 albo 5 i nie mam pewności.
5. jakie są wartości, które muszą być wykazane na przeglądzie rejestracyjnym? Tzn, co to jest to 1,5 o którym mi Pan mówił i pokazywał jak u mnie jest 1,4? W internecie nie znajduję takich
6. Jak modelowo powinna przebiegać na przeglądzie rejestracyjnym kontrola zadymienia w dieslu? U mnie pan ostro gazował (dużo ciemnego dymu leciało), czekał na luzie i potem gaz - i tak z 3-4 razy (wcześniej przez dłuższą chwilę starał się oczyścić zanieczyszczenia bez pomiaru - w ten sam sposób).
7. w ciągu 14 dni mam ponownie stawić się na kontrolę - taktycznie lepiej to zrobić szybciej czy poczekać na ostatni 14 dniowy termin? Chodzi mi o to, czy jak znów się nie uda, to czy będę miał jeszcze ew. czas coś zrobić, aby nie uziemić auta, czy jak zrobią ponowną kontrolę to już samochód niedopuszczony do ruchu (niezależnie od tego, że nie minął 14 dniowy termin).
8. Jakieś porady od doświadczonych i obytych w temacie??
Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Moderator: Żandarmeria
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Można spróbować najpierw przegonić auto na autostradzie . Zatankuj pełny bak dobrego diesla - SHELL, BP dolej jakiegoś dodatku od Liquy moly i pojedz na autostradę tylko bez przesady z prędkościami. Jedz sobie normalnie tak jak pozwalają na to warunki na drodze, czasem depnij mu na niższym biegu.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Pitrek napisał(a):Można spróbować najpierw przegonić auto na autostradzie . Zatankuj pełny bak dobrego diesla - SHELL, BP dolej jakiegoś dodatku od Liquy moly i pojedz na autostradę tylko bez przesady z prędkościami. Jedz sobie normalnie tak jak pozwalają na to warunki na drodze, czasem depnij mu na niższym biegu.
Na codzień tankuje BP Ultimate (niby ma już w sobie jakieś dodatki).
Dla zasady też wlać dodatki od Liquy moly? Nie będzie za dużo?
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Miałem kiedyś diesla przez 6 lat, i nigdy nie puścił mi dymka czarnego, a też tankowałem na BP hmmm
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Pitrek napisał(a):Miałem kiedyś diesla przez 6 lat, i nigdy nie puścił mi dymka czarnego, a też tankowałem na BP hmmm
Wg tego co mi powiedziano, to problem w tym, że od 2 lat jeżdżę praktycznie tylko po mieście w korkach.
Bardziej się jednak boje, że po 9 latach jednak coś zaczęło szwankować
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Ja przez 6 lat też jeździłem po mieście ale bardzo dynamicznie - 2 razy w miesiącu trasa. Możliwe, że coś się dzieje, ale ja zawsze uważałem że jak się ma diesla to trzeba się potem liczyć z naprawami
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Pitrek napisał(a):Ja przez 6 lat też jeździłem po mieście ale bardzo dynamicznie - 2 razy w miesiącu trasa. Możliwe, że coś się dzieje, ale ja zawsze uważałem że jak się ma diesla to trzeba się potem liczyć z naprawami
Diesla kupowałem typowo w trasę 7 lat tak jeździł
Przejadę się po autostradzie i zobaczę.
Może w międzyczasie ktoś napisze coś więcej w temacie
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
- zarathos
- Kierownik zmiany
- Posty: 153
- Dołączył(a): 06 lis 2018 19:44
- Lokalizacja: 3Miasto
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2018, M
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Dynamiczna jazda pomoże rozgrzać kolektory, wydech i wypalić syf. W miastach jak masz EGR to się tam wszystko zamula, olej nie osiąga najczęściej temperatury roboczej podobnie jak reszta układu (90 w układzie chłodzenia to nie 90 oleju) i bez pociśnięcia czy to w trasie czy ostrej jazdy na mieście będzie dymił. Wybierz się na autostradę, depnij ją do oporu. Maksymalną moc masz pewnie w okolicach 4000 obrotów to utrzymuj je przez 30-40 kilometrów. Rzecz jasna najpierw dobrze rozgrzej silnik. I sprawdź czy olej jest, żeby nie było niespodzianki. Dieselkowi to nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie - pomoże. Ja tak regularnie odszczurzam swoją 166 - obwodnica 3 miasta i na trójce albo czwórece 120 w tą i z powrotem. Mimo wieku pełnoletniego nie dymi ani trochę.
Możesz też zalać jakiegoś oczyszczacza do paliwa - z LM czy jakiejkolwiek innej firmy. O przedawkowanie się nie bój, w paliwach jest tego jak kot napłakał.
Możesz też zalać jakiegoś oczyszczacza do paliwa - z LM czy jakiejkolwiek innej firmy. O przedawkowanie się nie bój, w paliwach jest tego jak kot napłakał.
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Jeśli długo jeździłeś po mieście to przy pogonieniu w trasie życzę Ci aby nie spotkała Cię niespodzianka, która mi się zdarzyła w podobnej sytuacji(1.6CRDI). Na wysokich obrotach rozsypała mi się turbina, w środku było dużo nagaru niewypalonego podczas jazd miejskich. Był stuk jakby młotek o młotek, spadek mocy i chmuuuura dymu za mną.
Jest Ceed SW 1.5 T-GDI 160KM 7DCT GT Line Deluxe White+Premium+AEB 2021
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
zarathos napisał(a):Wybierz się na autostradę, depnij ją do oporu. Maksymalną moc masz pewnie w okolicach 4000 obrotów to utrzymuj je przez 30-40 kilometrów. Rzecz jasna najpierw dobrze rozgrzej silnik. I sprawdź czy olej jest, żeby nie było niespodzianki. Dieselkowi to nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie - pomoże.
Dzięki za podpowiedzi
Swoją drogą sam pod domem chciałem zrobić test taki jak na stacji diagnostycznej i okazało się, że jak na stacji faktycznie cholernie dymił, to pod domem nic nie chce zadymić.
Czy przy dynamicznej jeździe po mieście (na trochę wyższych obrotach) i rozgrzanym silniki faktycznie mógł się przeczyścić?
A na stacji był za zimny silnik i dymił?
Marco napisał(a):Jeśli długo jeździłeś po mieście to przy pogonieniu w trasie życzę Ci aby nie spotkała Cię niespodzianka, która mi się zdarzyła w podobnej sytuacji(1.6CRDI). Na wysokich obrotach rozsypała mi się turbina, w środku było dużo nagaru niewypalonego podczas jazd miejskich. Był stuk jakby młotek o młotek, spadek mocy i chmuuuura dymu za mną.
Dzięki za ostrzeżenie, może rozłożę te wycieczki na autostradę na kilka razy i delikatniej będę jeździł początkowo
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
Ryba1983 - Kierownik
- Posty: 513
- Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
- Lokalizacja: Kłodzko
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Ambitny diagnosta że nie podbił.
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Marco napisał(a):Jeśli długo jeździłeś po mieście to przy pogonieniu w trasie życzę Ci aby nie spotkała Cię niespodzianka, która mi się zdarzyła w podobnej sytuacji(1.6CRDI). Na wysokich obrotach rozsypała mi się turbina, w środku było dużo nagaru niewypalonego podczas jazd miejskich. Był stuk jakby młotek o młotek, spadek mocy i chmuuuura dymu za mną.
Pierwszy raz słyszę o takim przypadku a nie jednego diesla w domu miałem i goniłem z ojcem a w dodatku sam miałem dieselka przez 6 / 7 lat
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Pitrek, niestety osobiście mnie to spotkało, to ja byłem kierowcą gdy zdarzyła się ta awaria. Przez kilka lat dojeżdżałem do pracy codziennie ok.30-40km w jedną stronę i wszystko było ok lecz gdy zmieniłem pracę(zacząłem dojeżdżać rowerem) to po kilku miesiącach jeżdżenia po mieście padła turbina gdy ją pogoniłem w trasie.
Jest Ceed SW 1.5 T-GDI 160KM 7DCT GT Line Deluxe White+Premium+AEB 2021
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Ryba1983 napisał(a):Ambitny diagnosta że nie podbił.
Możliwe, że przejął się stanem krakowskiego powietrza
A poważnie, to nie wiem czemu ale jak on używał pedału gazu to faktycznie bardzo ostro leciał czarny dym
I pomimo kilkunastu prób, nie było lepiej.
Mi się w domu tego nie udało powtórzyć i nie miałem takiego czarnego kopcenia. Nie wiem dlaczego tak.
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
To tak jak chcesz sprzedać auto:
Pod domem odpala itp., ale przed kupcem już nie chce xD
Pod domem odpala itp., ale przed kupcem już nie chce xD
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6875
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Syndrom dentysty
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Ryba4 napisał(a):Syndrom dentysty
Czyli co?
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 826
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Że jak z bólem idziesz do dentysty to w poczekalni przestaje boleć?
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Yankee napisał(a):Że jak z bólem idziesz do dentysty to w poczekalni przestaje boleć?
Nie miałem tak nigdy
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
- marcpol
Re: Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Zakładając, że ten silnik wcześniej był w stanie przejść poprawnie badania przyczyna może leżeć gdzieś indziej:
-uszkodzenie wtryskiwaczy
-zbyt niskie ciśnienie paliwa
-zbyt niska temperatura silnika
-zwiększona dawka paliwa na skutek awarii czujnika (przepływomierz, czujnik temperatury itp)
i kilka innych przyczyn.
-uszkodzenie wtryskiwaczy
-zbyt niskie ciśnienie paliwa
-zbyt niska temperatura silnika
-zwiększona dawka paliwa na skutek awarii czujnika (przepływomierz, czujnik temperatury itp)
i kilka innych przyczyn.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości