hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 445
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

09 lut 2018 17:16

Proszę o wskazówkę.
Wcześniej myślałem że opisywane problemy viewtopic.php?f=36&t=9215 to ewidentnie rozrząd, tymczasem posprawdzałem i dźwięki szurania, dudnienia dochodzą z układu dolotowego z prawej strony silnika... Gdy otwarłem pokrywę filtra powietrza, to właśnie stamtąd dochodzą te dziwne dźwięki - są naprawdę głośnie. WYstępują tylko przy puszczeniu gazu gdy silnik schodzi z obrotów.

pooglądałem silnik - sprężarka sucha, pokrywa zaworów również (jest trochę nalotu olejowego przy wtryskiwaczach), myślałem że jakaś rura od turbo jest "przegryziona" ale nic takiego nie widzę. Jedynie odma cała w oleju i ten grzybek na rurze która leci do sprężarki od filtra powietrza jest cały jakby w oleju (co to w ogóle jest)

Ktoś mógłby pomóc w diagnostyce? Może odma zatkana ? może przepływomierz ? (czy objawy pasują) ? Olej wymieniałem 15 tyś temu (wymieniam co 20 tyś Castrol 5w30) - samochód eksploatuję w trasie.
Nie chciałbym wymienić rozrządu bez przyczyny. Silnik pracuje bardzo dobrze (moc, spalanie), przebieg 297 tyś km. CRDI.

Proszę o wskazówkę co mogę jeszcze sprawdzić, wyczyścić itp.

p.s. jeszcze jedna informacja. Wczoraj wlałem do baku preparat STP do odżelowania paliwa do diesli CR - pierwszy raz to zrobiłem - do baku wlałem też 15 litrów paliwa.
Wcześniej stosowałem tego rodzaju płyn ale do czyszczenia wtryskiwaczy - spełniał swoje zadanie bardzo dobrze.

Pozdrawiam.

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 445
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

10 lut 2018 14:38

Informacje dodatkowe.
Nie dawało mi to spokoju więc rozebrałem zawór odmy wraz z rurką. Było tam trochę oleju, ale co ważne - zawór odmy puszcza powietrze w obie strony a chyba tak nie powinien działać. Ja rozumiem że powinien on działać w jedną stronę tj. tylko w przypadku dużego ciśnienia od strony pokrywy zaworów powienien przepuszczać i kierować to powietrze w kierunku turbiny - co się chyba może dziać chwilę po rozruchu. W przeciwnym wypadku nie powinien "puszczać" a powietrze do trubiny powinno iść z filtra powietrza.
Ogólnie gdy filtr powietrza jest zatkany to turbina może wytwarzać takie podciśnienie które otworzy ten zawór i będzie ssać powietrze z pokrywy zaworów.
Może to błędnie interpretuje ale chyba zawór nie powinien być drożny w obie strony....
Niestety zawór ów jest nie do dostania od ręki (ASO -2 dni robocze 120PLN), w żadnym ASO w kraju nie ma tego na stanie (ani KIA ani Huindai).
Pozostaje używka ale to dopiero w poniedziałek.
Czy mógłby ktoś napisać jak ten zawór działa ? Co mogło być przyczyną jego uszkodzenia.
Wcześniej miałem takie przypadki że przy gwałtownym przyspieszaniu spod świateł (w okolicach trzeciego biegu) silnik wpadał w tryb awaryjny - 3k obr/ 120 km max. Myślałem że to kwestia problemów z paliwem (filtr odstawnikowy w baku, niskie ciśnienie na listwie) ale wychodzi na to że mogła to być odma i olej w sprężarce zassany przez nią.

Czy z takim zaworem można jeździć ? Nie grozi uszkodzeniem trubiny?

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 445
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

12 lut 2018 10:33

Naprawdę nikt nie wie jak ten zawór działa ? Jakieś sugestie co do mojej diagnostyki ? Czy takie dźwięki może wydawać zawór odmy ? czy raczej rozrząd ? czy może coś z silnikiem ?
Bo może ten zaworek działa tak że zamyka odpowietrzenie skrzyni korbowej gdy sprężarka wygeneruje podciśnienie w rurze dolotowej... wówczas nawet niesprawny zaworek nie miałby wpływu na dźwięki podczas schodzenia z obrotów...

Może sprężarka - ktoś może coś podpowiedzieć ?

EDIT:

Zawór odmy działa na podciśnienie więc w obie strony normalnie przepuszcza powietrze. Teoretycznie powinien się zamknąć dopiero gdy sprężarka zacznie ssać powietrze - w normalnym trybie do komory spalania trafia również powietrze z komory korbowej.

Pozdrawiam.

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 445
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

23 lip 2018 08:56

Odświeżam temat. Głośne szuranie przy schodzeniu z obrotów (im dłuższa trasa tym bardziej słychać) na biegu jałowym pozostało pomimo wymiany rozrządu (oba łańcuchy, ślizgi, napinacze). Odma sprawna.. Czy może to dochodzić ze sprzęgła (ogólnie sprzęgło jest do wymiany, słaby docisk, głośne łożysko).
Szuranie o którym pisze występuje zarówno z wciśniętym jak i wyciśniętym sprzęgłem - ktoś mógłby coś doradzić ?

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 445
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

14 wrz 2018 21:02

Szkoda że nikt nie podpowiedział jak diagnozować problem. Dzisiaj po 10 tyś km. wymieniłem olej (zmieniając przy okazji Casrol 5w30LL na LM5W40) przy okazji rozmontowując jeszcze raz dolot do sprężarki. W rurach od strony filtra było troszkę oleju, odma sprawna, gruszka działa poprawnie, wirnik od strony powietrza nie ma jakiś tam luzów. Problem jednak nadal występuje, tj.
- Na luzie z wciśnietym sprzęgłem, dodaję gazu do 3k obrotów i po puszczeniu gazu - słychać szuranie chrobotanie aż do obrotów 800/min. Rozrząd nowy. Tak jakby coś było nie tak ze sprężarką, tj. powietrzem sprężonym - jakby nie miało gdzie uciec.
- przy przyspieszaniu słychać jakby suchy klekot w zakresie obrotów 2000 - 2200. Słychać to jedynie w pierwszych powiedzmy 15 minutach po odpaleniu - potem już nie występuję.

Silnik nie bierze w zasadzie oleju, przez 10 tyś km pobrał może 100ml albo i mniej. (po wymianie było max, przed wymianą było poniżej 1mm max).
Proszę o jakieś sugestie - moze EGR (jak to sprawdzić) moze jakiś wężyk sterujący sprężarki, może nieszczelny intercooler?

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 3492
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 115KM
2010, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

15 wrz 2018 06:30

Odłącz podciśnienie od gruszki i zobacz wtedy.
......:::: KIA CEE'D 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 445
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

20 wrz 2018 18:07

Zgodnie z sugestią, zdjąłem ową rurkę z gruszki. Dźwięk zniknął. Co to oznacza ? Gruszka do wymiany ? Sprężarka do wymiany ? Cięgno za gruszką pracuje swobodnie..

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 3492
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 115KM
2010, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

20 wrz 2018 20:17

Jak na moje - gruszka działa, podciśnienie steruje. Więc albo coś jest z geometrią w co wątpię, albo EGR. Odepnij go na wolnych obrotach i posłuchaj czy inaczej silnik chodzi (ewidentnie wtedy słychać, że bardziej miękko chodzi). Wtedy sprawdź to buczenie. Jak dźwięk silnika się zmieni, a buczenie zostanie to niestety podejrzenie na turbawke.
Może kierownice są luźne...
......:::: KIA CEE'D 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 445
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

21 wrz 2018 05:43

a jak odpiąć egr ? też jakiś wężyk ? czy może jakaś kostka elektryczna ?
Ostatnio przy wymianie oleju, sprawdziłem jeszcze raz dolot O dziwo było troszkę oleju po stronie zimnej sprężarki i ogólnie parę kropli w sumie wyleciało z tej rury (odma, rura ssawna, grzybek itp). Sprawdziłem też przy okazji luzy na sprężarce, tj. normalnie nie da się wirnika ruszyć na boki, ale jak się tak mocniej chwyci to czuć taki delikatny jakby ruch wirnika względem osi. Czy łopatki geometri są ruchome po stronie ciepłej czy zimnej sprężarki ? Bo po stronie zimnej próbowałem je ruszać ale ani drgną.

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 3492
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 115KM
2010, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

21 wrz 2018 12:41

Kostka. Na prawo od turbo. Masz jakieś foto silnika?

Co do geometrii zobacz sobie na YouTube o zatartych kierownicach. Tam będziesz widział jak na dłoni - po stronie spalin.

Rusza nimi ta gruszka. Więc jak gruszka chodzi to kierownice też. Możesz nawet ręką spróbować - ale na zimnym silniku!!
Obrazek
......:::: KIA CEE'D 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 445
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

21 wrz 2018 13:33

No to gruszka chodzi, tzn jak ruszę cięgnem za gruszką to jest ok, wraca do położenia górnego jak puszczę. Tj. wciskam cięgno po czym puszczam. Co do wtyczki to wypnę i zobaczę.
Napiszę co i jak.

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 445
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

21 wrz 2018 15:30

Odpiąłem wtyczkę - szuranie ustało. Słychać delikatni świst sprężarki (trzeba się wsłuchać) jak schodzi z obrotów.
I teraz pytanie - można jeździć bez tej wtyczki ? Rozumiem że bez wtyczki jest recyrkulacja zamknięta?
Czy będzie świecił się check engine i będzie tryb awaryjny czy też nie ?
Czy mogę świągnąć elektromagnes i sprawdzić jak ten zwór chodzi ? może się blokuje i powoli się zamyka stąd to szuranie ?

argus
Klubowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 lis 2009 16:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Grupa: Kujawska

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

21 wrz 2018 17:41

Jak chodzi zawór możesz zobaczyć odkręcając elektromagnes (4 imbusy). Co do odpięcia wtyczki, kiedyś odłączyłem na próbę (szukałem przyczyn klekotu silnika przy delikatnym dodawaniu gazu ...przyczyny przez lata nie znalazłem). Po odłączeniu zapalił się check ale nie od razu tylko po przejechaniu kilkunastu może dwudziestu kilku kilometrów.

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 3492
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 115KM
2010, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

21 wrz 2018 18:00

Od razu się nie zapali. Ale po czasie wejdzie.
......:::: KIA CEE'D 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 445
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

21 wrz 2018 19:01

no ale:
1. Czy bez wtyczki jest ta recyrkulacja czy też nie ?
2. Czy można z tym jeździć bez szkody dla silnika, sprężarki itp
3. Gdyby odkręcić ten elektromagnes i podłączyć do niego wtyczkę ale nie montować go na zaworze - będzie check świecił ?
4. Jak wyczyścić ten EGR, trzeba jakiś uszczelki wymieniać ? Czy można po prostu odkręcić wyczyścić i skręcić ?
5. Bez wtyczki zapali się chceck - ale czy będzie tryb awaryjny ?

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 3492
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 115KM
2010, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

21 wrz 2018 21:28

1. Nie ma.
2. Jak wyjdzie check to będzie jechał z mapy, a nie z parametrów.
3. Chyba będzie pokazywał brak reakcji, a w konsekwencji check.
4. Nie wiem.
5. Myślę że będzie tryb awaryjny.
......:::: KIA CEE'D 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 445
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

22 wrz 2018 09:36

Dzisiaj trochę pojeżdżę z odpiętą wtyczką. Zobaczymy.
Pozdrawiam.
EDIT:
Pojeździłem ze 20 km. Check się nie Pali. Samochód ma potężną "turbo dziurę" - przyspiesza dopiero w okolicach 2800 obrotów. Z czego to może wynikać? Ktoś wie jak wyczyścić EGR ?

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 3492
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 115KM
2010, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

22 wrz 2018 16:27

Może wypiąłeś przepływkę?
......:::: KIA CEE'D 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 445
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

22 wrz 2018 17:17

Dzisiaj odkręciłem elektrozawór który odpiąłem (nie nie byłą to przepływka). Pod nim mnóstwo sadzy, przy okazji ukręciłem jedną ze śrub :). No ale grzybek wciska się bez problemów, zawór bez prądu - można bez problemu wcisnąć trzpień, odskakuje bez oporów - tak samo jak grzybek.

Co do Turbo dziury - nie wiem - Hi Scan Pro zrestartowałem wszystkie możliwe do zrestartowania opcje, m.in. dla czujnika różnicy ciśnień - może to to przez to ?
No ale próbowałem wszytskie opcje - i np. zmiana ODO niby się wgrała, ale zmian na zegarach nie ma :) więc raczej te opcje nie działają :).

Czy z błędem EGR - Low - inaczej może działać turbo ?

Po oczyszczeniu sadzy (z zewnątrz) nadal słychać szuranie.

EDIT: Trochę pojeździłem z podłączonym zaworem EGR. Turbo działa poprawnie - niestety nadal szuranie występuje.

Jakieś jeszcze rady ?

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 445
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: hałas, dudnienie po puszczeniu gazu

26 wrz 2018 20:46

Rozebrałem identyczny EGR i tak jakoś nie widzę tam nic co mogło by się zepsuć - tam po prostu nic nie ma. w tym zamontowanym w samochodzie, sam zawór chodzi ok. Jeśli rury byłyby zatkane, to byłyby jakieś jeszcze inne objawy ? Skąd wynika to szuranie sprężarki przy schodzeniu z obrotów skoro zawór się otwiera - czy mógłby mi to ktoś wytłumaczyć skąd to szuranie może być.

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca.pl