[C2] DPF OUT

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

dzygi
Kierownik zmiany
 
Posty: 145
Dołączył(a): 24 cze 2017 13:52
Lokalizacja: NDM
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: DPF OUT

10 kwi 2018 15:41

Yankee napisał(a):A ten 1.0 TSI to na olej napędowy jest?
TSI to benzyniaki

marcin_jaw
Klubowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 03 wrz 2015 18:50
Lokalizacja: Wrocław <-> Ostrów Wielkopolski
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2009, Optimum+

Re: DPF OUT

10 kwi 2018 15:57


Yankee
Kierownik
 
Posty: 405
Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 ON 136KM
2015, L+Navi

Re: DPF OUT

10 kwi 2018 16:16

dzygi napisał(a):
Yankee napisał(a):A ten 1.0 TSI to na olej napędowy jest?
TSI to benzyniaki
Też tak myślałem. W takim razie po co tam DPF skoro do benzyny stosuje się GPF a nie DPF :-)

etz251
Dopiero co...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 sty 2018 14:50
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1FL HB, 1.6 ON 90KM
2011, S

Re: DPF OUT

15 kwi 2018 20:22

.
Ostatnio edytowano 16 kwi 2018 18:26 przez etz251, łącznie edytowano 1 raz

lobo
Brygadzista
 
Posty: 109
Dołączył(a): 17 cze 2017 17:07
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 T-GDI Pb 204KM
2017

Re: DPF OUT

16 kwi 2018 07:46

etz251 - nic do Ciebie nie mam i nie jest to atak na Ciebie, ale moje prywatne zdanie. Twoje auto powinno trafić na złom.

Ktoś Ci kazał kupować diesla? Skoro jednak kupiłeś to utrzymuj go w takim stanie w jakim powinien być. Skoro notorycznie zapycha Ci się dpf, to albo masz coś totalnie zepsute/zużyte (może lejące wtryski?), albo jeździsz głownie po mieście. Po co kupowałeś diesla do jazdy po mieście??

Nie ma dnia, żeby jakiś diesel nie dowalił takiego smrodu, że aż mnie skręca i żałuję, że nie ma przycisku do zamykania obiegu powietrza na kierownicy. :icon_evil:

Edycja:
Chyba zaopatrzę się w pojemnik z jakimiś śmierdzącymi odchodami i będę nimi rzucał w "wielbicieli zużytych diesli" :devil:

panpromek
Brygadzista
 
Posty: 100
Dołączył(a): 25 wrz 2011 18:48
Lokalizacja: Sochaczew
Grupa: Mazowiecka

Re: DPF OUT

16 kwi 2018 08:42

Lobo ma rację. Kupowanie diesla, kiedy używa się go w najmniej sprzyjających warunkach (krótkie trasy, jazda miejska) jest totalnie bez sensu. Oszczędności na paliwie znikome, a później problemy z DPFem itp. I zaczyna się kombinowanie z usuwaniem go. Typowe polskie cwaniactwo.
W nagły spadek spalania o 1 L w dół nie uwierzę. W poprzednim aucie nie miałem DPFu (Corolla E12 1.4 D4D), a mimo to nie udawało mi się zejść ze spalaniem poniżej 4.2 l. Obecnym ceedem 1.6 CRDi 110 km, osiągam na tej samej trasie spalani średnie 4.8 - 4.9, więc tym bardziej, spadek średniego spalania poniżej 4 l, można potraktować jako legendy ludowe.
CEED II HB 1.6 CRDi

Avatar użytkownika
Pitrek
Kierownik
 
Posty: 481
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: DPF OUT

16 kwi 2018 09:16

Mam te same zdanie co Wy. Jeździłem 6 lat starszym dieslem, zanim kupiłem swojego prosiaka. Na początku chciałem 2.0 crdi - ale odpowiedziałem sobie na pytanie? czy będzie mnie stać, bo nowy diesel kosztuje....kupiłem 1.6 benzyne 126 KM, i nie żałuję silnik trwały, troszkę przepłacam za paliwo, ale jedno wiem. - na benzynę mnie stać. Ostatnio czytam na forum Opla, że coś się dzieje z tematem DPF - > ludzie montują je na nowo, pytanie dlaczego ?
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6199
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: DPF OUT

16 kwi 2018 10:52

Podpisuję się pod wypowiedzią Lobo - ludzie kupują diesla "bo mniej pali" a jeżdżą w koło komina.
Ekstremalny przykład - koledzy ze sklepu budowlanego mają Citroena Jumpera do wożenia towaru, ale po mieście - auto ma chyba 5 lat i niecałe 100 tys km nabite, i ostatnio więcej stoi niż jeździ bo silnik już nie daje rady. Jak pociągnąłem za język, to biją się w pierś i dobrze wiedzą że go zarżnęli bo jak jeden powiedział "na palcach dwóch rąk zliczę ile razy silnik się zagrzał do te optymalnej temperatury".
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
rafalg31
Dyrektor
 
Posty: 602
Dołączył(a): 24 wrz 2015 20:30
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 135KM
2015, M + DFA + NAV

Re: DPF OUT

02 maja 2018 20:11

motto napisał(a):
rafalg31 napisał(a):W benzynowych DPF będzie montowany w mocniejszych autach aby zminimalizować dwutlenek węgla.


DPF to filtr sadzy, nie zmienia składu dwutlenku węgla w spalinach. Więc coś pokręciłeś chyba.
Jak by tego nie nazywal ma ograniczać coś z czego korzystamy. Może pokrecilem CO2 z sadzami ale efekt jest podobny. DPF czy GPF jedne ustrojstfo. Trzeba z tym żyć (jeździć). Producenci aut chcą uzyskiwać kolejne normy EURO i montują kolejne filtry itp.

Wysłane z s8
Obrazek

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
motto
Dyrektor
 
Posty: 657
Dołączył(a): 10 kwi 2008 02:26
Lokalizacja: Włocławek
Grupa: Kujawska
Model cee'd:
C2 HB, 1600 ON 110KM
2013, M

Re: DPF OUT

02 maja 2018 23:02

Panowie, sprawdzone w praktyce, auto z wyciętym DPF na analizatorze spalin normy trzyma, okazało się, że obok nie jeździ procek z wywalonym DPF, tylko, ze akurat 2.0. A co do tego, czy skoro montują to trzeba, to bym polemizował. Np. w pierwszych wersjach C4 z HDI pakowali wąż dolotowy do turbiny z sitem, którego w nowszych modelach już nie ma. I to sito jest najczęstszą przyczyną padu turbin w tych modelach i każdy kto wie, jak tylko kupuje to auto to natychmiast to sito wywala. A jeśli mowa o DPF to o ile potrafię zrozumieć, że szkodliwe dla środowiska jest wywalenie EGR, o tyle jak już pisałem, za sprawą DPF auto emituje do atmosfery blisko 20% więcej dwutlenku węgla niż identyczne bez DPF. Ekologiczność DPF jest więc co najmniej dyskusyjna. Nie bijcie piany, tam gdzie nie potrzeba.
Obrazek Kia Cee'd 1.4 CVVT 109KM
Obrazek Hyundai i30 1.4 CRDI 90KM@110
Obrazek Kia Cee'd 1.6 CRDI 110KM

ragenbrd
Dopiero co...
 
Posty: 4
Dołączył(a): 30 gru 2017 12:38
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 CVVT Pb 126KM
2008, Optimum

Re: DPF OUT

04 maja 2018 08:11

A ja poprę kolegę motto. Korzysci z DPF dla ekologii są bardzo znikome. Predzej jest to po to zeby szary Kowalski ładował wieksza kase w serwis i naprawy, zeby interesik sie krecil. Samochody osobowe to tylko mały procent zanieczyszczen w atmosferze. Niech ekolodzy lepiej sie wezma za gospodarstwa domowe ktore smrodzą starymi piecami i spalaja w nich smieci, nie mowiac o fabrykach, przemysle itp. DPF zamiast ekologii potrafi sprawic duzo wiecej problemow po kilku latach / wiekszym przebiegu. Nie bede wspominal o osprzecie jak moze oberwac np. turbo przez niewlasciwie dzialajacego DPF, ale sam silnik przez rozrzedzenie oleju moze dostac po dupie i w efekcie byc do wyrzucenia. Prawda niestety jest taka ze zdrowy diesel, nawet po wycieciu DPF trzyma normy. Wiadomo ze probuja cos robic w tym kierunku ale narazie usuwanie DPF nie obciaza nas praktycznie zadnymi konsekwencjami, no moze utrata gwarancji, ale podczas kontroli drogowej a czesto i przegladu nic nie wychodzi na jaw. Zadanie DPF mozna porownac do tego, ze ktos kazalby Wam zjesc polowe swojego g****a zeby nie zanieczyczac srodowiska :) z gory przepraszam za porownanie jeali kogos urazilo.

Aha, zeby nie bylo. Jezdze benzyniakiem :devil: :cool:

Poprzednia strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

https://pesca.pl