Tam gdzie pracuję jeździ kilkadziesiąt tych aut. Narzeka tylko część...trudno uwierzyć, że mogliby nie zauważyć problemu. Fakt, że średnia spalania jest powyżej 6 l/100.
Ja wsiadłem do mojego i już od pierwszych kilometrów (w temp. ok 20 stopni) czułem, że coś jest nie tak... Przesiadłem się z 1.9 TDi Skody, pewnie to pogłębiło jeszcze wrażenie.
Moim największym zaskoczeniem było to, że zorientowałem się, że w chłodne dni ten silnik naprawdę sobie radzi nieźle! Przecież to 90KM...to nie jest mało.
Może intensywność objawów jest różna w różnych egzemplarzach...
Po odpowiedzi Hyundai widać, że nic nie zrobią.
Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
Moderator: Żandarmeria
-
motto
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
Nie tylko jak jest chłodno, dziś u mnie 28 i auto jeździ ok. Naprawdę jak jest w porządku, co sam zauważyłeś ten silniczek wystarcza. Na trasie przy 100km/h potrafi mi spalić (z dystrybutora) w okolicach 4,1-4,3 (wynik nie raz i nie dwa), a jak jest chujnia to ponad 6l/100 na tej samej trasie. Co do zauważenia, małżonka jak pierwszy raz jechała to stwierdziła, że muł (akurat trafiła na gorsze chwile), ale jak pojeździła autem to sama zauważyła, że coś jest nie tak, że są dni, kiedy autko żwawe a są kiedy jeździć się nie da. To szczególnie odczuwalne jest na trasie, bo czasami ciężko równą prędkość utrzymać.
Spalanie to odrębna historia, 1,4 pali jak 1,6, średnie według producenta to 4,1 a realnie średnie z blisko 60kkm na ta chwilę masz w stopce (70-75% poza miastem). W skodzie z 1,4 na całym zbiorniku wyszło 4,6l ON na 100km (realnie nie z komputera). Wynik i30 jak widać to druga liga. Zaczynam żałować, że kupiłem Koreańczyka, bardzo żałować.
Spalanie to odrębna historia, 1,4 pali jak 1,6, średnie według producenta to 4,1 a realnie średnie z blisko 60kkm na ta chwilę masz w stopce (70-75% poza miastem). W skodzie z 1,4 na całym zbiorniku wyszło 4,6l ON na 100km (realnie nie z komputera). Wynik i30 jak widać to druga liga. Zaczynam żałować, że kupiłem Koreańczyka, bardzo żałować.
-
pawelo
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
I potwierdzam 27C i jest u mnie ok, śmiga tak samo jak poniżej 13C - czyli świetnie, bardzo ładnie zbiera się od samego dołu i nie ma ani chwili zwłoki po dotknięciu pedału gazu. W mieście pali 7,5l z klimą, na autostradzie przy prędkości 140km/h 7l.
-
marek_z
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
motto napisał(a):To szczególnie odczuwalne jest na trasie, bo czasami ciężko równą prędkość utrzymać.
To jest wyjątkowo wkurzające. Przy 120 km/h na 6-tym biegu to akurat jakieś 2200 obrotów. To miejsce w którym silnik wychodzi z dołka. Trudno utrzymać tą prędkość bo raz się dusi, a raz mocniej przyspiesza . Gość na kiaownersclub pisał, że ma tempomat i jak ustawia na autostradzie prędkość to automat nie potrafi jej utrzymać i zwalnia...
Wczoraj wracałem i temperatura wahała się między 26-27 stopni. Dziwny dźwięk nadal się pojawiał...objawy jakby mniejsze. Prognozy podają, że w czwartek ma być tu na północy 30 stopni. Będę miał okazję sprawdzić czy jak wyjdzie poza magiczne 28 stopni to objawy całkowicie ustąpią.
Marek'
Edit Śr cze 19, 2013 08:07
Cześć,
Chciałbym potwierdzić Wasze spostrzeżenia, wczoraj jadąc z pracy miałem 28-29 stopni. Objawy faktycznie ustąpiły. Dziś ma być jeszcze cieplej, powinno być dobrze...
Dziś rano przy 19-20 nie było wesoło .
Marek
-
pawelo
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
No to chyba należy stwierdzić, że problem występuje w zakresie ok. 15-27C ?
Czy zgadzacie się ze mną?
Niestety ostatnia wizyta w serwisie nie wniosła nic nowego. Ceed'em jeździli szpenie z Kia Motors Polska i najwidoczniej nie chcieli zauważyć problemu lub tak kazano im wmawiać że auto jest sprawne. Dodam że cedzak był w serwisie gdy było ok 20C i nawet jadąc do serwisu objaw był odczuwalny. Moim zdaniem sprawa jest oczywista, że problem przerasta serwisy i przedstawicielstwo Kia w Polsce.
Czy zgadzacie się ze mną?
Niestety ostatnia wizyta w serwisie nie wniosła nic nowego. Ceed'em jeździli szpenie z Kia Motors Polska i najwidoczniej nie chcieli zauważyć problemu lub tak kazano im wmawiać że auto jest sprawne. Dodam że cedzak był w serwisie gdy było ok 20C i nawet jadąc do serwisu objaw był odczuwalny. Moim zdaniem sprawa jest oczywista, że problem przerasta serwisy i przedstawicielstwo Kia w Polsce.
-
synek1
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
Na samym początku, jak dołączyłem do tego wątku, proponowałem żeby zebrać się w większą grupę, ustalić wspólne stanowisko i udać się na rozmowę do Kii z kimś zajmującym się serwisami. Nikt nie podjął tematu. Wydaje mi się (na podstawie dotychczasowych wizyt w ASO), że w pojedynkę nic nie załatwimy. Czy ktoś z Was usłyszał w serwisie, że do tej pory nie słyszeli o problemie? Ja kilka razy.
Ja rozumiem, że to wymaga poświęcenia czasu, którego sam mam niewiele. Denerwuje mnie to, że nie jestem traktowany poważnie przez Kie i nie wystarcza po prostu zgłoszenie się do serwisu z problemem, żeby został rozwiązany. Wydaliśmy na te samochody raczej nie małe pieniądze i chyba warto powalczyć o to żebyśmy byli z tego zakupu zadowoleni.
Znalazłem też ciekawy wpis:
Ja rozumiem, że to wymaga poświęcenia czasu, którego sam mam niewiele. Denerwuje mnie to, że nie jestem traktowany poważnie przez Kie i nie wystarcza po prostu zgłoszenie się do serwisu z problemem, żeby został rozwiązany. Wydaliśmy na te samochody raczej nie małe pieniądze i chyba warto powalczyć o to żebyśmy byli z tego zakupu zadowoleni.
Znalazłem też ciekawy wpis:
This seems to be a common problem across the entire Hyundai 1.4 & 1.6 Diesel engine range. I drive a 1.6 Diesel fitted to a i30. It has the same symptoms. After giving up on Hyundai to find the fault I have been going through related threads and together with my own experiences have developed a theory.
1/ The fault only occurs on engines fitted with the electronic EGR valve, earlier vacuum operated EGR engines don't do it.
2/ It seems the fault is more obvious on cars with automatic transmissions, but does occur on manuals.
3/ Fault seems to develop after about 10,000 klm / 6,000 miles, and gets slowly worse.
4/ Turning on the Air conditioner while the engine is hesitating/ stumbling cures the problem instantly.
5/ Leaving the Air cond turned on all the time reduces the fault to almost zero.
6/ The fault is worse the gentler you drive the car.
Now my theory, first let me add I have installed a scan gauge unit which reads engine data direct from the ECM and engine sensors, this plugs into the OBD II socket. As you gently accelerate the engine boost pressure rises rapidly, even on very gentle acceleration there will be 3 - 5 PSI boost by 1500 RPM, what I have noticed is that at the instant the hesitation starts the boost pressure drops instantly to nearly 0 PSI. I suspect what is happening is the EGR valve is opening and the inlet boost pressure is flowing backwards through the EGR into the exhaust manifold. For a CRDi engine this causes multiple control issues, the fuel admission rate is governed by boost pressure, that is why you see very little black smoke from these engines they only ever inject the amount of fuel that the boost pressure can use. Secondly, the surge of fresh air (oxygen) past the Lambda probe in the exhaust could cause the ECM to think the engine has misfired and make it adapt a different control scheme, perhaps raising fuel pressure or advancing the injection timing (ignition rattle).
So when you take your car back to the dealer, ask them to plug in their diagnostic tool and to monitor the boost pressure as you very gently accelerate in a manual third gear seems worse. Then we can all wait as every dealer says 'never heard of that problem before'.
My working life has been with power generation equipment, in particular electronic governing and load sharing of generators, I have worked on General Motors DDEC, MDEC, and their latest generation CRDi 2000 and 4000 series industrial engines, as well as the old mechanical engines with Woodward, Heinzmann and Barber Colman electronic governing.
Ostatnio edytowano 20 cze 2013 07:31 przez synek1, łącznie edytowano 1 raz
-
marek_z
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
3/ Fault seems to develop after about 10,000 klm / 6,000 miles, and gets slowly worse.
4/ Turning on the Air conditioner while the engine is hesitating/ stumbling cures the problem instantly.
5/ Leaving the Air cond turned on all the time reduces the fault to almost zero.
Te 3 punkty nie zgadzają się w moim przypadku. Miałem ten problem od samego początku przy czym do ostatniej aktualizacji oprogramowania był on bardzo intensywny, teraz jest lepiej choć nadal nie dobrze. Sprawdzałem też wpływ klimatyzacji i nie zauważyłem różnicy.
Marek
4/ Turning on the Air conditioner while the engine is hesitating/ stumbling cures the problem instantly.
5/ Leaving the Air cond turned on all the time reduces the fault to almost zero.
Te 3 punkty nie zgadzają się w moim przypadku. Miałem ten problem od samego początku przy czym do ostatniej aktualizacji oprogramowania był on bardzo intensywny, teraz jest lepiej choć nadal nie dobrze. Sprawdzałem też wpływ klimatyzacji i nie zauważyłem różnicy.
Marek
-
synek1
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
Szkoda, że tego komentarza nie da się udostępniać. Zobaczylibyśmy jak sprawni są nasi znajomi i znajomi znajomych
-
motto
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
synek1 napisał(a):Szkoda, że tego komentarza nie da się udostępniać. Zobaczylibyśmy jak sprawni są nasi znajomi i znajomi znajomych
Można lajknąć, ale nie liczyłbym na cud. Przykład? Link ze stopki mojej. Mimo, że jego "lajknięcie" jest jak najbardziej w interesie każdego kierowcy w tym kraju, to nadal nie ma tam co najmniej 10 000 like'ów. Posiadaczy Kia/Hyundai 1,4 CRDI w Polsce jest niewielu...
Btw. problem da się profesjonalnie załatwić za jakieś 1500 PLN. Tu http://www.kreatormocy.pl/. Mają programator do naszych zabawek i mogą zmodyfikować mapę i inne rzeczy, bez rozbebeszania ECU.
-
synek1
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
motto napisał(a):Btw. problem da się profesjonalnie załatwić za jakieś 1500 PLN. Tu http://www.kreatormocy.pl/. Mają programator do naszych zabawek i mogą zmodyfikować mapę i inne rzeczy, bez rozbebeszania ECU.
Czy ktoś tego już próbował? Czy na pewno pomaga?
Ja chcę wykorzystać najpierw wszystkie możliwości załatwienia problemu w ramach gwarancji. Jeżeli się to nie uda to wybiorę się do takiego zakładu. Tylko wtedy Kia już więcej nie zarobi na mnie ani grosza.
-
motto
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
Ja zamierzam, spece od diesli (nie jeden i nie dwóch) mówią to samo, problem jest z mapą. Po jej optymalizacji problem "zwłoki" zniknie, przy okazji spalanie spadnie, bo też zgodnie potwierdzają, że tak wysokie (w stopce) wynika przy tym silniku z faktu, że trzeba go kręcić na fabrycznej mapie, aby w miarę normalnie jeździł. Znalazłem tą firmę, na razie jako jedyni mają programator do naszych ECU. Za chwilę mam kolejny przegląd i się już zastanawiam, czy jechać na niego, czy pieprzyć Hyundaia... Mam już ELM327 i tzw. diagnostykę komputerową to jestem już w stanie robić sobie sam telefonem, a wymienić olej i filtry to mi w Boschu mogą.
-
synek1
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
No przede wszystkim to jest tak, że zgodnie z prawem samochód nie traci gwarancji jeżeli nie serwisuje się w ASO. W Hyundai'u i Kii mają z tym pewne problemy (http://motofocus.pl/publikacje/9720/kol ... -z-aso-kia), ale http://motofocus.pl/publikacje/9817/pro ... zwyciestwo .
Na forum vengi w wątku: http://mojavenga.pl/viewtopic.php?t=113 ... c&start=15 jeden z kolegów napisał, że
Zatem może warto pomęczyć Hyundaya i może też zaprosi na zmiany w sterowniku silnika.
Na forum vengi w wątku: http://mojavenga.pl/viewtopic.php?t=113 ... c&start=15 jeden z kolegów napisał, że
KMP odezwała się, podobno problem jest znany centrali i mają coś mi robić ze sterownikiem silnika.
Zatem może warto pomęczyć Hyundaya i może też zaprosi na zmiany w sterowniku silnika.
-
motto
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
Ile mam czekać? Aż kiedyś strzele czołowe, bo mi w czasie wyprzedzania mocy braknie? Znany to jest od roku co najmniej, nie zrobili nic i póki co nie zrobią. Btw. jak problem występuje postawcie na 10 min auto na wolnych obrotach i jeździe dalej...
ps. uwielbiam fora, gdzie, żeby przeczytać ich zawartość trzeba się zarejestrować :> Tak więc wierzę na słowo.
ps. uwielbiam fora, gdzie, żeby przeczytać ich zawartość trzeba się zarejestrować :> Tak więc wierzę na słowo.
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
czytam sobie to chłopaki i tak właśnie cały czas myśle -że jakiegoś magika od sterowania dieslem i po robocie
z drugiej strony NIE O TO CHODZI ! jest ASO i cześc
ale to jak z lakierem czerowonym ---oddałem i olałem --pytanie ile by mnie to jeszcze zdrowia i nerw kosztowało i głupot słyszanych w ASO
z drugiej strony NIE O TO CHODZI ! jest ASO i cześc
ale to jak z lakierem czerowonym ---oddałem i olałem --pytanie ile by mnie to jeszcze zdrowia i nerw kosztowało i głupot słyszanych w ASO
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
marek_z
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/to ... html#89399
Ktoś pisze, że jest nowa aktualizacja oprogramowania, która ma rozwiązać nasz problem. Czy ktoś z Was może to potwierdzić?
Marek
Ktoś pisze, że jest nowa aktualizacja oprogramowania, która ma rozwiązać nasz problem. Czy ktoś z Was może to potwierdzić?
Marek
-
motto
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
Dopóki nie zobaczę tego wgranego u siebie to nie uwierzę
-
pawelo
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
Pisałem maila 24.06.2013 do Kia Motors Polska i do dzisiaj nie dostałem żadnej odpowiedzi.
-
pawelo
Re: Brak mocy do 2300rpm 1,4 crdi - chwilowy i nie zawsze
Czy znacie kogoś kto ma ten sam problem co my tylko, że ma auto z 2013?
Bo póki co to wydaje mi się, że nasze wszystkie są z 2012, może to klucz do sprawy...
Edit
Dobra już sprawdziłem, gość w Irlandii ma ceed'a z 2013 i też ma ten ból.
Bo póki co to wydaje mi się, że nasze wszystkie są z 2012, może to klucz do sprawy...
Edit
Dobra już sprawdziłem, gość w Irlandii ma ceed'a z 2013 i też ma ten ból.
Ostatnio edytowano 29 cze 2013 20:30 przez pawelo, łącznie edytowano 1 raz
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Brak mocy, P0420, P2191- brak katalizatora?
przez Amper » 25 lis 2023 22:54 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 1365 Wyświetlone
- Ostatni post przez Wojewoda82
02 gru 2023 09:32
-
Brak mocy, P0420, P2191- brak katalizatora?
-
-
Brak mocy, wyższe spalanie
przez rodzynpatryk » 19 maja 2021 23:54 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 9021 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
22 maja 2021 15:25
-
Brak mocy, wyższe spalanie
-
-
1.6 dohc brak mocy 2009r
przez zlotowq » 03 kwi 2020 11:24 w Silniki i skrzynia biegów - 14 Odpowiedzi / 13075 Wyświetlone
- Ostatni post przez zlotowq
12 kwi 2020 21:14
-
1.6 dohc brak mocy 2009r
-
-
P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?
przez Filak » 08 mar 2021 21:54 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 13712 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
15 maja 2023 13:09
-
P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 17 gości